Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Suus, vraagje; waarom moet je pregnyl prikken? Is toch alleen om een eisprong op te wekken? Die van jou is toch al gesprongen of is het meer ter voorbereiding voor eventuele innesteling????
    Enne...niet bang zijn hoor voor het prikken:D Je went er zo weer aan:D

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lelie, volgens mij moet ik spuiten zodat ze het exacte moment van eisprong weten, net als bij de 'verse' behandeling. Op die manier wordt de cryo er op exact het goede moment in mn bm geplaatst, als ie goed ontdooit. Dan kloppen de dagen precies. Enne, ik wil niet wennen aan spuiten; heb ergens met mezelf afgesproken dat dit de laatste is ;)
    Wanneer zal ik t trouwens met mn manneke doen? Heb m vanmorgen laten trekken onder de douche ;) en mn ei springt dus vrijdag rond het middaguur... Gewoon vrijdagavond pas of zal ik m op werk laten langskomen in de lunchpauze? Vind je dat geen fijne gedachte Lelie als je weer ns bij me komt??? ;):p:D
    Ja of gewoon vrijdagochtend maar ben dan bang dat de hele ochtend manneke's zaad eruit lekt :(
    Wat een zorgen, wat een zorgen........ ;)

3. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Och suus, wat een moeilijk vragen allemaal. Ik zou kiezen voor thuis 's avonds. Dan zit je nog binnen de tijd volgens mij en dan is het ook nog relaxed.
    Alhoewel in de stoel misschien wel erg kinky is ;)

Sorry Lelie, dan kun jij inderdaad nooit meer normaal naar Suus toe voor 'n behandeling,haha.
    Elke keer een plastic zeiltje neerleggen voordat je durft te gaan liggen.
    Fijn dat flokkie nu wel goed groeit en het zet vast wel door. Flokkie moest alleen even een schopje onder de kont hebben, denk je niet. Spannend hoor. En zeker ook op de 5e feb.

Kris loopt nu echt door het huis. Nog beetje wiebelig, maar zooo leuk.
    Het zwembad bij Landal vond ze een beetje eng, maar de 3e dag wilde ze wel van de baby-glijbaan. Zelf trapje op en dan zitten en dan onder begeleiding roetsj eraf.

4. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Oh ja Kleintje, wat balen dat er geen slofjes worden gebruikt bij jullie op het kdv. Wat zal dat een bende geven, bah bah.

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haai haai,

Sooner, leuk weekend gehad dus! En het zwemmen dus toch nog een beetje spannend?! Maar later wél stoer van de glijbaan af :). Maud had w.s. een luchtweginfectie volgens ass v/d huisarts.

Lelie, Jáááá....goed zo flokkie!! Groeien maar!! Zo hard....dat je de rest achter je laat, of eentje stiekem toch meeneemt, dat mag ook ;). Spannend!! Ik ga voor goed nieuws 5 febr bij jou :).

Suus, tjee zeg......idd veel vragen....ehhhh.....even denken.... ik zou gaan voor 's morgensvroeg (handig he....als iedereen een ander antwoord gaat geven :D) voordat jullie gaan werken. Zijn de zaadjes goed uitgerust van een nachtje slapen en kunnen ze er vól tegenaan (ofzo...) ;). Dan is Sophie idd een klein meisje zeg! Of Maud is dan een klein dikkertje, dat kan natuurlijk ook ;). Gisteren samen op weegschaal gestaan en daarna alleen en dan zou ze nu 8200 gr zijn. En ze is 7,5 mnd. Sophie 5 mnd ouder en 400 gr. zwaarder. Ach....wat maakt het uit....als ze het maar goed doet toch?! Das het allerbelangrijkste. Enne dat lopen....dat komt vanzelf wel hoor (maar tips zijn natuurlijk altijd handig). En over een week kun je pas een reactie verwachten op de prikjes? Begrijp ik dat nu goed? Een week later pas?

Jewel, Nog een week....en dan.... hiep hiep hiep Hoera.... En Ruben dus weer prikjes gehad. Zielig! Wat goed dat je langzaamaan weer wat meer met eten probeert! Hopelijk blijft het goed gaan. Ook al zijn er veel vervangende producten, alles mee kunnen eten is tóch wel het makkelijkst (en goedkoopst).

Hier was Maud inmiddels sinds gisteren dus echt herstellende v/d griep/luchtweginfectie. Vandaag ook geen koorts meer. Wel alleen nu wéééééér wat anders. Is ze vandaag ineens helemaal 'bont'! :(. Allemaal rode exantheem, één en al rode vlekken/ kleine bultjes. Ziet er echt uit als een allergische reactie. Ook vanmiddag ineens weer 37.5 en vanmorgen nog 36.2 dus toch voor zekerheid maar (wéér) de huisarts gebeld. Denkt (kan ie door de telefoon zien ;):p) ook aan een allergische reactie. Het ziet er ook echt uit zoals mensen soms kunnen reageren op medicatie. We denken zelf dat het een allergie dan is voor bosbessen of abrikozen :(. Geven vrijwel altijd vers fruit en omdat ze ziek was v/d week...lekker makkelijk een potje aangezien ze steeds maar kleine beetjes at. Maar tsja....potjes met ander fruit dus.... en deze 2 dingen zaten erin die ze nog nooit gehad heeft. Of het is van een papfles pyamapapje. Een keer ergens bij gekregen en de rijstebloem was op..... Nou ja....vandaag die dus maar niet weer gegeven. Ik denk zelf dat het de abrikoos is (vraag me niet waarom....gewoon gevoel). Hopelijk ziet ze er morgen weer beter uit, nu veel last van jeuk :(. Slaapt gelukkig wel. Vannacht maar weer een paar keer de wekker zetten....(en die gaat al om 5.30 morgenochtend :$....nou ja...álles voor m'n kleine wijffie). Zie mensen ook weleens opzwellen bij allergische reactie enzo of benauwd worden....Dat moe 'k niet hebben!! Huisarts denkt dat het vanzelf over gaat, zo niet moeten we voor het wknd langskomen.

Doegie allemaal!!

Sorry....beetje lang verhaal geworden.....

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Zo, het is gelukt hoor! Viel best mee eigenlijk :)

Reageer morgen ff op majo! Mn moeder is hier nu nl...

7. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Mooi zo Suus, die zit er in. Dus het viel toch wel een beetje mee? Een soort van schaatsen, dat je het niet meer verleerd?
    Ik zat elke keer zo te klooien met die glazen capsules. 1x me helemaal opengesneden op het toilet op mijn werk. Alles onder het glas en het bloed. Maar gelukkig wel de pregnyl kunnen redden toen.
    En ik moest er zelf eigenlijk wel om lachen.

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Sooner, ik heb m laten maken in t zkh. Vorige keer ook gedaan :) Zou niet eens wetenhoe ik t moet doen!
    Iig werkt ie want net ff getest of t goed is gegaan...;)
    Moet nu ff opschieten want om half 11 bij de acu zijn! Ben benieuwd wat ze allemaal zegt...

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hey meiden, wilde ff komen beppen hier, Joep is aan het spelen maar is ondertussen aan de salontafel komen staan. Staat wat te drinken en..............begint het ineens te stinken! :$ Staat meneertje even z'n broek vol te duwen, hahahaha :D Eerst f dat klusje dus klaren. Tot zo meiden.

10. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Zo meneer heeft een schone broek. :D

Suus, helemaal op 't goeie pad jij, you go girl! 8) Niet in mijn voetsporen treden hoor qua ontdooien van de cryo's hoor....... ;)
    Mooi dat de pregnyl er weer goed in zit. Handig dat je 'm al volledig hebt mee gekregen. Ik moest, net als Sooner, zelf de ampullen breken en mengen etc etc. Was altijd bang dat het hele glaasje zou breken....

Sooner, klinkt heeeeeerlijk jullie weekend in Landal! Het best willen ruilen. :p Hoe gaat t met Kris? Nog leuke pica's van t weekend weg?

Lelie, jeuuuuuuh een dominant flokkie! Super zeg........... Hoe voel je je verder?

Majo, nou is Maud aan de betere hand en dan krijgt ze een allergische reactie.....nou moe zeg! ;) Hopelijk trekt het snel bij!
    Kon je er vanochtend nog wat van zien?

Jewel, hoe is het nu met Ruben zo na de prikken?
    En nog heeeeeel even en Ruben wordt 1 jaar!!! Zo leuk! Weten jullie al hoe jullie die dag gaan vieren?

@hier; afgelopen maandag met de ferti poli gesproken. Vonden het natuurlijk ook erg jammer dat het ontdooien niet goed was gegaan. Niets aan te doen....... Verwacht komende dinsdag m'n ongi, dus zou de poli meteen 't recept voor de pil naar me toe zenden. Heb 'm nu binnen dus vandaag of morgen even oppikken. Ik zou gister besproken worden in het team qua stappen en de data die daaraan gekoppeld worden voor de verse ICSI poging. VP aan de telefoon gaf aan dat er geen echte bijzonderheden zullen komen omdat we met alles al bekend zijn binnen dit traject. Ben benieuwd maar mannetje en ik gaan er vol goede moed aan beginnen!

liefs

11. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Esser, hihi Ruben staat ook wel eens aan de salontafel te poepen :D Tja, moet ook gebeuren hè ;)
    Fijn dat alles weer in werking is gesteld mbt de verse icsi poging. Nu hoeft er niets te worden ontdooit iig ;) Vol frisse moed er weer tegenaan!!
    We vieren Ruben z'n verjaardag op de dag zelf, is ook op een zaterdag dus komt goed uit. Ben wel benieuwd hoor hoe de dag wordt. Vind het zelf ook best wel spannend, veel leuker dan mijn eigen verjaardag ;)
    Ruben heeft eigenlijk geen last van de prikken gehad. Hij slaapt alleen wat langer dan normaal, en dat is dus helemaal niet erg ;) De BMR moet wel vervelender zijn.

Suus, mooi dat de pregnyl er weer inzit! Hier ook zelf met die ampullen aan de gang helaas......vorige keer allemaal glas in de pregnyl. Gelukkig had ik nog een ampul maar wat een gepriegel zeg!
    Ik had wel een recept van pregnyl gekregen van het zkh maar het zat niet bij de rest van de medicijnen in. Was de vorige keer ook zo herinner ik me weer. Dus vanmiddag even de brief van het cb brengen en meteen even vragen om de pregnyl. (apotheek zit hier bij de huisarts in)
    Dus Sophie ook prikjes........De BMR prik is vervelender dan die andere zeggen ze. Fysio kan idd wat tips opleveren maar Sophie is toch helemaal niet laat met lopen enzo toch? Ik denk dat ze straks alles in één keer goed doet. Dus geen wankele stapjes oid, nee gewoon meteen goed :D

Sooner, fijn dat het weekend zo geslaagd was! En stoere Kris zeg! Zomaar van de glijbaan af! En mama ook even ofniet? ;)
    Dus jij ook zo'n gedoe gehad met de pregnyl....ik kijk er nu alweer tegenop. Hahaha ik moet stiekem toch ook wel een beetje lachen, ik zie je dan ook al helemaal staan in die wc......gelukkig is het helemaal goedgekomen!

Majo, he dus Maud nu onder de bultjes......hoe gaat het nu? Sneu is het als ze zo'n jeuk hebben. Ruben had het laatst ook, z'n hele rug en buikje helemaal bont. Kwam hier wrs van de wortel. Hadden we een tijd niet gehad omdat hij er ook al eerder iets op reageerde, dus toch maar weer geprobeerd maar kan dus nog niet :( Jammer, het is zo'n makkelijk groente om even klaar te maken ;)
    Hoe gaat het met je BI eigenlijk? Knapt het langzaamaan al wat op?

Ben van de week erg fanatiek aan het sporten, ik heb de geest te pakken :D Maandag eerst bodyattack gedaan en daarna nog bodypump.......pfff was wel erg pittig hoor! Maar toch ook wel een heel erg fijn gevoel. Gisteravond weer gepumpt en morgen ook weer :D Hahaha zo vaak heb ik nog nooit gesport! Dan is mijn lijf iig in topconditie voor de behandeling :)

12. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Jewel: zo, fanatiek met sporten, zeg. Je lijf is vast helemaal in topconditie voor de icsi.
    De schrijver van 'mannen die vrouwen' haten is trouwens Stieg Larsson. Hebben jullie al iets voor Ruben zn verjaardag gekocht?

Suus: gelukkig, het prikken nog niet verleerd ;) Hopelijk is het de eerste en de laatste prik. Hoop zo dat het ontdooien bij jullie wel goed gaat......
    Sophie loopt idd toch niet laat? Amber staat ook nog niet zo lang los (week of 3) en zet af en toe een paar stapjes (iets meer stapjes als wij niet kijken, de bandiet), maar los lopen doet ze ook nog niet.

Esser: hihi, dat doet Amber ook vaak. Even rustig ergens gaan staan en dan de luier vol maken (lang leve de zwaaartekracht :p).
    Fijn dat jullie nu direct met de verse poging van start kunnen gaan.

Sooner: zo, Kris is echt een stoere meid. Zelf van de glijbaan af!

Mayo: hoe is het nu met Maud? Amber heeft het ook eens gehad en dat was na 1 dag weer weg (kwam ws van een potje fruit van Friso, met yoghurt en bosbesjes, had ze nog niet eerder gehad en daarna dus ook nooit meer).

Lelie: yeah, een dominant flokkie!!!! Die had iid zoals Sooner schreef een beste schop onder de kont nodig ;) Hopelijk groeit ie goed door en heb je 5 februari goed nieuws voor ons!

Vanochtend even bij een vriendin/ collega wezen koffiedrinken. Die heeft 3 weken geleden haar enkel gebroken. Mega-onhandig, want ze heeft een zoontje van 6 maanden en een zoontje van 3,5 jaar. Gelukkig kon ze extra opvang bij het kdv regelen en de buurvrouw past 1 dag per week op de jongste.

Net alle ramen buiten even gewassen (rotklusje). Was ook hoognodig, vlak voor de Kerst voor het laast gedaan :)

Hier een lekker weekendje voor de boeg. Amber gaat zaterdag logeren bij mijn ouders. Wij gaan overdag behang van haar muren halen, nieuw behang ophalen en 's avonds met een heel stel vrienden lekker eten en bowlen. Heb er nu al zin.

De wasmachine is klaar, ga dus ff de boel ophangen.....

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Jewel, goed bezig zeg! Je sport echt veel, goed joh!
    En spannend he, de eerste verjaardag die er nu aan komt? Ik kan je alvast vertellen... Je bent gebroken na afloop en weet niet waar je alle speelgoed laten moet ;)

Nightelf, huisvrouw ben jij zeg! En ramen voor t laatst gewassen voor kerst? Nou ik denk hier de vorige bewoner??? (en we wonen er alweer ruim 2.5 jaar :)) Maar ik denk dat onze schoonmaakster het ook wel ns doet hoor... Denk dat we anders niet naar buiten konden kijken meer. :D
    En een leuk weekend voor de boeg, gezellig! Is Amber al vaker wezen logeren? Hier nog geen logeerpartijtjes gehad, ben er nog niet helemaal aan toe. Denk wel dat we haar 25 febr gaan laten logeren want dan viert mn zus haar verjaardag en gaan we na afloop naar heeren van amstel, in amsterdam. Komt nl een leuke band die avond...

Esser, nou dat gaat dan ook weer snel eigenlijk he voor de start vd nieuwe poging! Iig dus ook gewoon het lange protocol... Verdere wrs ook dezelfde medicatie?

Sooner, wat goed dat Kris lekker vd glijbaan afging zeg! En al lopen, zucht, ben jaloers!

Majo, ach jee allemaal vlekjes! Ze heeft toch ook koorts gehad? Kan dan toch ook 6e ziekte zijn? Volgens mij had Emma dat toch gehad Lelie? Ik kan me vergissen hoor.......
    Hoe is t vandaag met r?
    En ja van die bmr prikken krijgen ze echt pas last na 1 week. Emma had er toaal geen last van dus wie weet Sophie ook niet. Alle vorige prikken gingen prima dus even afwachten maar.

Vanmorgen bij de acu geweest. Mijn energiebanen waren nu beter dan 2 jr geleden... (het zal wel :D) Ik had een rustigere en diepere pols... Hmmm, ok! Verder nog wat naaldjes in me gekregen, vooral bij mn voeten en natuurlijk degene boven op mn hoofd en ook weer punaises in mn oor, net als vorige keer. Oh ja en nog wat moxa therapie... Dinsdag moet ik haar bellen als ik weet of t goed ontdooit is of niet. Na de tp moet ik dan direct naar haar toe rijden want binnen 1 uur moet ze me behandelen. Desnoods zegt ze iemand af zei ze! En daarna de week erna nog 1x. Ik krijg dan dinsdag nieuwe punaises in mn oor...en vast weer nieuwe naalden ergens.
    Ik vind t altijd maar wat vaag maar bij Sophie heeft t geholpen! Wie weet wat t nu brengt.

Nou Sophie ligt nu n bed. Was errug druk aan t spelen dus moet nu even uitrusten. Ik ga ook maar ff tukken........

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Meiden, even ego;
    onze vakantie is geboekt!! :D :D :D Greece here we come!!!!
    Wiehoe..........!! Ben helemaal happydepappy!! :D
    15 dagen relaxen, zon, zee, strand en plaatsjes bezichtigen....genieten.....

Zo, wilde ik even kwijt. ;)

15. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wanneer gaan jullie Esser?

16. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, na 2,5 jaar geen ramen wassen kan je er nog prima door heen kijken ;) hoor.

Esser, wanneer gaan jullie?

Gisteren weer met maurits bij de kinderarts geweest. Het eczeem blijft weg! We hebben geen nieuwe afspraak gemaakt. Wel extra smeer instrukties gekregen. En hij hoeft geen krabpakje meer aan! Over twee weken weer naar de dietiste en dan gaan we weer koemelk introduceren. Hopelijk gaat dat goed en kan hij eindelijk ook yoghurtjes eten en kaas enzo.
    Nou ik ga slapen, vriendlief is stappen dus ik lig hier met een kruik.
    In het weekend ga ik proberen weer even op jullie allemaal te reageren.

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, wat fijn voor Maurits! En voor papa en mama natuurlijk ;)

Net ff gevraagd aan manlief... Hij heeft een keer de ramen op zolder gedaan maar that's it! Ach, miss doet de schoonmaakster dat wel...?

18. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik heb de hele nacht boven de plee gestaan:( echt niet tof! Als moeder kan je echt niet ziek zijn:( Helaas sta ik er helemaal alleen voor...
    Mams en vriendlief hebben het te druk met werk:(
    Ik ga weer liggen.....
    Is niet echt een goed moment voor een goede sex:) Dan maar beetje maar hoor...ik zie deze poging toch als verloren:(

Gisteren is ook onze vakantie geboekt. 15 dagen Fuerteventura all in!
    We gaan samen met de zus van vriendlief en haar gezin. Wordt vast bere gezellig!!!
    Ik duik weer terug op de bank. Arme Emma die weet ook niet wat te doen...

19. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Lelie, och arme jij................... hopelijk kun je toch wat momenten door de dag heen vinden om wat rustig aan te doen. Wel balen hoor! Dikke knuf voor jou en beterschap. En jullie ook geboekt! Heerlijk he? Kan van dat boeken alleen al genieten, hahaha.

Suus en kleintje, wij vertrekken op zo. 19 juni. In griekenland zijn de temperaturen al heerlijk daar en zijn we toch nog net voor de hele grote 'vakantie-meute' aan mensen die nog moeten komen in juli en augustus. Hebben een appartement, zodat we toch alle vrijheid en ruimte hebben. Ook de 1e keer vliegen met Joep, vind ik best spannend. ;)

Kleintje, wat een super nieuws voor Maurits! Hopelijk verloopt het introduceren ook soepel voor Maurits. Wat een bikkel..... ;)

Nigthelf, zo heb jij gister een productieve dag gehad! Kom je hier ook ff langs om de ramen te lappen. ;) Hoe is het met knappe Amber? Heb je nog zo'n leuke outfit voor haar gemaakt?

Suus, hoe voelt je pols nu? Blijft dat een beetje hetzelfde?

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Meiden, heerlijk al die vakanties in het vooruitzicht!

Lelie, ah gossie! Nee mama's kunnen niet ziek zijn, zeker niet als er geen hulp is... Hoop dat je snel opknapt... Dan maar een vluggertje als je toch een mooi follikel/ei hebt!

Esser, mn pols gaat redelijk goed als ik vrij ben...tenzij ik een verkeerde (onoplettende) beweging maak. Nu ik werk vandaag, is ie meteen weer stijver en kan ik m minder ver bewegen dan als ik vrij ben... Ga ook zo maar de arbeidsongeschiktheidsverzekeraar bellen. Die houd ik af en toe op de hoogte.

Zag net bij Koffietijd een vrouw met megatieten! Uiers waren het! 1 tiet weegt 12 kilo!!! Nou het was echt niet normaal. Was miss zelfs meer dan Lola Ferrari?!

Wat trouwens irri was... gisteren naar Ikea geweest en eindelijk een kastje gekocht voor onze stereo in de slaapkamer (Sophie draait nu wel ns ineens aan de volumeknop --> niet handig)... Maken we de doos open, zit er een diepe kras op 1 vd planken! Kan mannetje vandaag weer terug................... VERMOEIEND!

Verder werkt die Pregnyl als een trein zeg. Tjonge, wat had ik een zin gisteravond! Eigenlijk hadden we afgesproken het te doen na mn werk vanmiddag (ei springt om 2uur strax) maar dat redden we gewoon niet. Ik bedacht me toch dat wij wel errug weinig kans van slagen hebben dus boeien!

Wat wel jammer is...Sophie schijnt de hele ochtend mama te zeggen! Ik baal dus als een stekker dat ik op werk zit, en niet thuis :(

Nou de volgende is er al dus ik ga er vandoor! Tot ltr!!

Deel Deze Pagina