Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Weer ff ego, ben een beetje verbaasd........ net de arts van de ferti poli gesproken en het ZH wil ons mee nemen in hun IVM studie!
    Nu een nieuwe methode in NL, in het buitenland wordt het al enkele jaren toegepast met resultaat. Fijn bijkomend voordeel; kost ons geen poging > is op kosten van het ZH in kader van de studie. Altijd fijn. ;)

Arts heeft al veel verteld en zend ons nu de volledige informatie per post toe. A.s. dinsdag belt de arts ons weer op om definitief van ons te horen of wij willen deel nemen aan de studie. Zo ja, dan heb ik volgende week donderdag of vrijdag al de uitgangsecho.
    Zo...... moest 't ff kwijt. ;)

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even ter info;
    In vitro maturatie (IVM) is een nieuwe vorm van kunstmatige voortplantingstechniek.
    Bij deze methode worden onrijpe eicellen uit de eierstokken gehaald middels een punctie. Deze eicellen worden in ongeveer 30 uur in het laboratorium tot rijping gebracht voordat zij worden bevrucht door middel van IVF of ICSI.
    Het voordeel van deze techniek is dat de vrouw hierbij geen hormonale stimulatie van de eierstokken hoeft te ondergaan. Hierdoor is de behandeling voor de vrouw minder belastend en het risico van ovarieel hyperstimulatiesyndroom (OHSS, algemeen bekend als “overstimulatie”) is afwezig.
    IVM is daarmee met name geschikt voor patiënten die een verhoogd risico op OHSS hebben, zoals patiënten met het polycysteus ovarium syndroom (PCOS).
    In Nederland wordt IVM op dit moment nog nauwelijks toegepast. Wereldwijd zijn er naar schatting 1100 kinderen geboren na deze techniek. De eerste IVM-zwangerschap werd in 1991 gerapporteerd. De laatste jaren is de efficiëntie van IVM toegenomen. In centra met ervaren behandelaars is het percentage levendgeborenen per cyclus bijna 15%.

3. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ik hou het even kort meiden. Zit er een beetje doorheen momenteel. Ruben wil absoluut niet slapen, alleen maar huilen en krijsen, ik weet niet meer wat te doen......Hij slaapt nu gelukkig even, na een tijdje huilen. Maar snachts ook weer drama. Hij is verkouden en een tandje komt weer door, dus dat zal het wel zijn, maar ik ben gesloopt. Hopelijk wordt het snel wat beter want anders wordt het een gezellige boel zaterdag ;)

Esser, klinkt goed die nieuwe studie? Ik heb er eerder iets over gelezen, volgens mij was er ook een topic over in vruchtbaarheidsbehandelingen? Geen meds is natuurlijk altijd fijn. Ben benieuwd wat jullie nu gaan doen! Succes met uitpluizen ;)

Suus, lekker aan het broeden? :D Hoe vindt je de ww nu, nu je Sophie ook hebt? Veel anders ofniet? Ik vind het gewoon ook een beetje spannend ;) Dan weet je wrs de 5e wel of je zwanger bent denk ik, spannend weer hoor!!

Lelie, hoe gaat het met jou? Al wat meer zekerheid hoe en wat?

'Nieuwe' meiden, welkom hier! :)

Ik reageer later op de rest, mannetje wordt net weer wakker na een half uurtje slapen......(een nieuw record ;))

Fijne dag nog!

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Esser: klinkt goed, die studie, vooral ook omdat het jullie dan geen poging kost. En niet spuiten is vast ook heerlijk. Ben benieuwd naar jullie besluit.

Jewel: wat naar dat Ruben niet wil slapen. Kan me voorstellen dat je dan flink gesloopt bent. Hopelijk wil ie vanmiddag nog wel ff slapen(kun je zelf misschien ook nog ff een uurtje pakken.....).

Ik duik ook mn bedje weer in, Amber slaapt al. Die was vanochtend echt voorbeeldig, terwijl ik lekker op de bank lag, was ze heerlijk aan het spelen (momenteel zijn de vormenstoof en W&P stapelkubussen erg geliefd).
    Heb vanochtend nog naar mn werk gebeld dat ik morgen niet kom werken. Had eigenlijk ook de nacht van vrijdag op zaterdag nog dienst en zondag moest ik ook werkken, maar die diensten zijn gelukkig overgenomen.

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    BEVALLEN DAMES VAN HET VERLENGDE WACHTBANKJE!

Lelie: dochter Emma geboren op 15-10-2009
    Nightelf: dochter Amber geboren op 27-10-2009
    Kleintjevoorons: Zoon Maurits geboren op 13-03-2010
    Elin: zoon Olaf geboren 21-09-2010
    Zora: dochter Sara geboren op 25-10-2010
    Loesie: zoon Siem geboren op 28-10-2010

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Altijd fijn als het geen poging kost en het proberen waard toch? Ik ken iemand hier op ZP die het ook heeft gedaan, maar ben even de naam kwijt. * ga nog even denken* :)

7. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Zora: wat heb je een prachtige foto van Sara op het verlengde wachtbankje staan. Echt een scheetje!

8. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Lijkt me leuk om jullie te ontmoeten maar is nu beetje kort dag, begin 8 februari ook weer met werken dus moet me daar al mentaal op voorbereiden haha...:D Dus ik hou me aanbevolen voor een evt. volgende keer.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, zo ivm dus! Idd iemand hier op t forum had t ook, ben de naam ook kwijt, net als Zora... Klinkt allemaal n stuk sneller en minder belastend dan de conventionele behandeling.

Jewel, dikke knuff voor jou! Vermoeiend als je kindje niet wil slapen terwijl jij weet dat t beter is...
    Ww, nu pas dag 2, is prima te doen maar ben niet zo bekend met cryo en blasto dus daar heb ik wel flink op gegoogled (en dat moet ik dus niet oen).

Nightelf, ik schud je de hand; ga nu ook ff tukken.

Zora, jammer maar begrijpelijk dat je 5 feb niet komt...

Hmm, hoor Sophie al... Was al bang dat ze ng niet moe genoeg was maar ik laat r nog ff liggen.........

10. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Esser, succes met je beslissing. Klinkt idd wel goed. En als je het gaat doen, zou je volgende week al beginnen of zou je dat sowieso? Spannend!

Jewel, pffff vermoeiend. Hoop ook voor je dat het snel anders wordt. Erg vervelend lijkt mij dat, om weer gebroken nachten te hebben.

Nightelf, nog een beetje kunnen slapen vanmiddag? Hoop dat je je snel wat beter voelt.

Susan, vind het echt spannend voor je! Heb wel positief nieuws voor je; het jongetje wat hier bij mij in de box ligt is ook van een cryo;) Heb dus hele goede hoop voor je! Ik blijf in ieder geval duimen.

Net als Zora lijkt het mij erg leuk om jullie te ontmoeten, maar ik sla ook over. Het is inderdaad een beetje kort dag en het is misschien leuker als ik hier wat langer mee schrijf. Daar komt nog bij dat ik eigenlijk ook niet zo'n eind durf te rijden:)

Hier, beetje druk. Had vanmiddag nog even willen liggen, maar daar was Olaf het niet zo mee eens. Die heeft een wakkere dag vandaag. Moet eigenlijk 's middags minimaal een uur liggen voor mijn bekken als ik 's avonds werk, maar dit wil niet altijd lukken. Vast herkenbaar voor jullie. Ik ga nu gauw nog even wat doen, moet over ruim twee op mijn werk zijn, dus heb niet meer zo heel veel tijd.

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hey meiden,

Esser, jee wat super zeg! En dat kost je gewoon geen poging! Altijd fijn!!!! Ben benieuwd wat jullie besluiten!

Mijs was het die dmv IVM zwanger is geraakt...dus de kansen zijn goed!

Suus, hoe gaat het met jou en je emmy?!? Gaan de dagen nog een beetje snel of kruipen ze voorbij!?
    En is het anders nu je al een kleine hebt?! Ik bedoel qua tijd enz...omdat je nu veel meer afleiding hebt...

Elin, werkse vanavond! Werk je in de zorg?!
    Jammer dan Olaf niet meewerkte aan jouw plan, haha!

Nightelf, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Hopelijk heb je even lekker bij kunnen slapen!

Jewel, ook al zo'n rotnacht gehad?! Hier ook een jongetje die ineens besloot om om 2.00 klaar wakker te zijn en om 4.00 pas weer moe te worden...
    Hopelijk heeft Ruben toch nog een beetje geslapen vandaag. Is ook wel zielig als die kleintjes zich niet lekker voelen!

Lelie, hoe gaat het met jou!?

Zora, hoe gaat het met Sara. Ik weet nog dat ze in het begin heel veel refluxklachten had (Siem heeft daar ook medicijnen voor) en dat ze heel veel huilde. Gaat het al wat beter?!

Over de meeting. Ik sla ook nog 1x over. Volgende keer wil ik er graag bij zijn. Lijkt me erg gezellig!
    's middags is het vaak wat minder met Siem, jengelig enz...dus dan ben ik liever thuis. (of bij familie) En de volgende keer heeft hij vast meer aan zoiets!

Kleintje, zag mooie foto's op hyves van Maurits! Prachtig jochie zeg!

Fijne avond allemaal...mannetje vroeg net heel lief of hij Ajax-NAC (of NEC) mocht zien...hhhmmm...eigenlijk komt 'Wie is de mol'...maar misschien dan morgen maar op uitzending gemist...

ff nadenken nog...

SMAK

12. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    elin, zora en loesie..jammer dat jullie er niet bij zijn zaterdag maar ik snap het wel hoor:) Volgende keer beter!!!

jewel, beterschap! Goed dat je vrij hebt genomen...zijn jullie tenminste goed uitgerust voor zaterdag:D

jewel, jullie ook! Hopelijk gaat ie meer slapen vanavond en morgen!!

esser, wat een leuk nieuws. Ik had het meteen geweten aangezien ik ook pcos heb;) heel veel succes met jullie besluit!

Suus, heej broedkippie....how's life?????????

Ik ga eten! nasi met kip ajam smoor mmmmmmmmmm:p

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Loesie, jammer dat ook jij er niet bij kan zijn maar snap t ook wel hoor! Denk dat we de volg keer anders in mei doen ofzo? Denk dat er in juni wel wat vakantiegangers zijn nl... Ik iig eind juni :)
    Wij kijken geen De Mol dus hier een heerlijk avondje voetbal. Hopelijk is t beter dan afgelopen zondag...

Lelie, morgen weer naar de VU toch of was t zaterdag?

@hier: dagen gaan eigszins langzaam want op mn vrije dagen heb ik naast Sophie dan, geen dingen ingepland. Ben wel echt onwijs moe en dacht dat t kwam door Sophie's nachtelijke avonturen (laatste 3 nachten steevast om half 4 wakker) maar zag dat het ook een bujwerking is van de utrogestan. Ik moet nl echt elke dag overdag slapen dus tja, het begon wel op te vallen ;)
    Denk dat het wachten na zondag sneller gaat want ma en di werken en miss wo of do al een eerste testje wagen??? ;)
    Volgens mij zijn veel mensen om mij heen wel positief, ik durf nog niet te denken aan een positieve afloop. Is gewoon zelfbescherming hoor!

Niu, ff Sophie haar toetje geven, dan nog even spelen en huppakee naar bed. Zij dan hoor, ik blijf nog even op :)

14. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja suus, morgen naar de VU! Voel me flink opgeblazen....hoop maar niet dat het TE hard gaat....want dan is het over en uit;)
    Slaap lekker voor straks!!!

Oh en hier wel wie is de mol gekeken. Ik ben verslaafd aan het programma:D Ik hoop dat Jan Kooijman er lekker lang in blijft haha:p

15. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @de 'nieuwe' meiden, lekker mee beppen hier! ;)
    Gezellig zeg! En erg begrijpelijk dat jullie bij een volgende meeting wel aansluiten. :)

Lelie, succes morgen meid! Ben zoooo benieuwd, ik duim voor je!

Jewel, hoe was t nu met Ruben gegaan? Joep heeft dit idd ook even een korte periode gehad. Twee keer per dag een korte slaap van zo'n 30 tot 60 min hooguit! Ook dan erg onrustig zijn. Dit is echt maar van korte duur geweest en was, bij wijze van spreken, ook ineens over van de een op de andere dag. Erg vreemd......... maar goed, is dan een fase geweest ofzo?

Suus, had Sophie vandaag ook weer gespeeld met haar nieuwe wagentje?

Sooner, hoe is t met je meid? En Kris?

Nightelf, beterschap!! Goed dat je wat meer 'vrij' hebt genomen van je werk!

Verder weet ik t niet meer zo goed uit m'n koppie.......solly!!

@hier; met manlief samen gehad over de IVM poging. Ook wat op het i-net lopen neuzen over deze methode. Zaterdag ontvangen we er dan ook nog post over vanuit het ZH, maar we zijn er samen al over uit dan we ons gaan aanmelden. :) :) Kost ons niets, fysieke belasting is voor mij beduidend minder en we worden prima begeleid. De slagingskansen liggen wel lager (15%) als IVF/ICSI maar dat nemen we zeker in ons achterhoofd mee gedurende de poging.
    We zijn vooral erg benieuwd hoe het gaat lopen en wat het aan eicellen en eventuele bevruchtingen gaat opleveren.
    En ach, we helpen de wetenschap zo ook een handje tbv de studie.

liefssss

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, heel goed dat jullie gaan meewerken aan t onderzoek zeg! Zeker gezien het feit dat het een lagere slagingskans heeft. Ik denk dat ik dat persoonlijk dus om die reden niet zo snel zou doen... Maar ja, wie weet is IVM wel de toekomst! En heb jij strax de eerste (????) IVM beeb :) Hoe cool is dat dan?!

@hier: wrs zijn we achter de oorzaak van Sophie's nachtelijke avontuurtjes... Ik voelde een scherp puntje rechtsboven dus haar eeerste kiesje gaat doorkomen! Mag ook wel want ze heeft tot nu toe maar 6 tandjes......

Lelie, spannend morgen! Laat je het ons meteen weten???

17. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Haaaaaaaaaaaaaai

we're back! Weet even niet wat ik er van moet vinden.
    Rechts zijn er 3 van 11mm en links 1 van 11mm en 1 van 14mm:$
    Gaat dus best hard...maar het is nog niet helemaal kantje boord zegmaar. Dus wat we hebben gedaan is weer bloed laten prikken( jaja alweer;)) en morgen terugkomen voor echo. We gaan kijken of ik weer iets omlaag moet prikken...maargoed, dat horen we vanmiddag!
    Is best eng...hopelijk groeien die van 11 niet mee want anders is het echt over..maar als ik het zo bekijk is die van 14mm wel goed bezig ghihi

*Lelie wacht in spanning af;)*

18. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Pffftt Lelie........je weet wel goed zo de spanning er in te houden zeg!
    Blijf voor je door-duimen en nu hopen dat die van 14 mm goed z'n best blijft doen. ;)

Suus, de percentages liggen idd lager maar goed, de eerste IVM baby is in 1991 geboren en sinds (tot 2009 bekend) zijn er wereldwijd 1100 IVM baby's geboren. Juist door die studies willen ze onderzoeken hoe ze die percentages omhoog kunnen krikken omdat het voor de vrouw een veel vriendelijke behandeling is.
    Doelgroep voor nu, zijn vrouwen die PCOS hebben of vrouwen die snel OHSS krijgen -> dat laatste heb ik dus. ;)

@andere meiden; nog plannen voor vandaag?
    Krijg hier vanmiddag met de lunch een zwangere vriendin (12 weken) op visite. Samen daarna ook nog ff op pad.
    Ga ff m'n bakkie hier verder opslurpen en dan wat stofzuigen.
    liefs

19. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Loesie, werk idd in de zorg, thuiszorg. Was gister mooi op tijd in huis, er was veel uitval. Is ook wel een keer lekker.
    Wat is het gister geworden? Voetbal of wie is de mol? Ik zal de mol ook nog even terug gaan kijken van het weekend.

Esser, super dat jullie je aan gaan melden! Hoop voor jullie op een positief resultaat. Kon je nou volgende week al starten?

Susan, hoe is het vandaag met jou? Duim nog steeds heel hard voor jullie. En Sophie haar eerste kies, kan mij voorstellen dat dat pijnlijk voor haar is. Wanneer kreeg ze last van haar tanden? Want ik heb het idee dat Olaf erg veel last heeft van zijn doorkomende tanden. Maar is dit niet een beetje vroeg?

Waterlelie, wat ontzettend spannend! Wordt je vanmiddag gebeld over het bloed? Ga heel hard voor je duimen!

Esser, hier niet echt plannen voor vandaag. Moet ook nog even stoffen en stofzuigen, daarna ga ik nog even shoppen.
    Veel plezier vanmiddag en eet smakelijk alvast.

Wat leuk trouwens dat er hier zoveel voor een brusje gaan. Wij hebben het er ook al wel over gehad, ook omdat we op Olaf zolang hebben gewacht. Vind het alleen wel een lastige keus, het "mooiste" zou ik vinden als hij straks een jaar is om er dan voor te gaan, maar ben heel bang dat het weer zolang duurt en dan heb ik er toch echt liever korter tussen zitten dan zolang. Bij ons is nooit iets gevonden waar het aan kan liggen, dus er is ook nog een kans dat het spontaan kan. Al geloof ik hier zelf niet zo in.
    Hoe hebben jullie die keus overwogen?

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lelie, nou ineens 5 follies! Hoop dat die van 14 mm mooi doorgroeit en de rest toch wel eventjes achterbijft hoor. Pfff wat een soap en weer bloed achter gelaten dus. Word je sowieso vammiddag gebeld?

Esser, oh dus de 1e IVM baby kan je al niet meer krijgen ;) Nou, dan maar je 1e IVM-kindje :D

Elin, 1e tandje bij 4 mnd kan hoor. Sophie was wat aan de late kant, 1e tandje bij 8 mnd, maar er zit zoveel variatie in joh!
    Hier de keuze om te beginnen aan brusje om er niet teveel leeftijdsjaren tussen te hebben zitten en idd, je weet niet hoe lang het duurt... Zal miss stressy zijn zo kort op elkaar maar daar komen wel meer gezinnen doorheen denk ik dan maar...

Ik ga ff verder met werken nu! Voorlopig loopt het hier nog volgens plan; eergisteren en gisteren vage krampjes (in de verte te voelen zeg maar) en vandaag nix nog. Had ik ook bij Sophie maar goed, t zegt allemaal nix! Denk nog steeds dat de mensen om mij heen positiever zijn dan ik. Ik ben liever wat realistischer/terughoudener.

Liefs Suus

Deel Deze Pagina