Hey suus, heb natuurlijk direct een afspraak geregeld bij dokter P! Hij verhuisd medio maart naar een ander lokatie! Ben benieuwd! De afspraak staat op 9 mei Jammer dat je binnen moest zitten met dit mooie weer!!!! Drukke dag gehad vandaag? Morgen lekker vrij he!!!
Kleintje, gefeliciteerd met je emmy!!! En toch 'mooi' dat die ene niet goed ontdooid is. Nu lekker gaan broeden! Hmm klinkt lekker die cheesecake En ik zou het recept ook wel willen Hebben jullie al een cadeautje voor Maurits gehaald? Is hij ook al bijna 1 jaar.....gaat echt snel zeg! Lelie, yeah een mooi kloppend hartje!!!!! En je mag vrijdag gewoon weer komen! Super zkh zeg!! Hier gaat het goed. Wel nog wat last van mijn stokkies, maar lang zo erg niet als de vorige keer. Maar doe vandaag nog lekker rustig aan. Alleen werkt Ruben niet echt mee Hij was vanmorgen al om 6.15 wakker en ook klaarwakker! Vanmiddag heeft hij ook maar een uurtje geslapen, en wat 'zelf spelen' betekent weet hij ook niet Gelukkig is vriendlief nu thuis en is nu te fietsen met Ruben en hond. Ik ben niet echt zenuwachtig voor morgen, met 12 eicellen zal er vast wel 1 bevrucht worden De vorige keer waren er maar 3 eicellen en toen was ik wel erg zenuwachtig. Hoe de 'oogst' van manlief was weten we niet. Ze zeggen alleen of er zaad is om mee te werken, de hoeveelheid zeggen ze nooit. Morgen bellen ze dus tussen 9 en 10 en als we daar zijn zullen we wel te horen krijgen hoe en wat. De vorige keer kregen we 2 teruggeplaatst maar toen waren er ook maar 2 emmy's. Ben benieuwd wat het deze keer is. Ik laat jullie het morgen zsm weten! Sorry dat ik niet reageer op de rest, zal het morgen echt doen! Maar ik ga nu weer lekker bankhangen, mag er nu van profiteren Oh ja Sooner, succes met Bingoën!!! En als er vaatwassers te winnen zijn doe ik de volgende keer ook mee!
Bij deze het recept: Ingredienten: 140 gr. Tarwebisquit, verkruimeld 55 gr. Boter, gesmolten 3 el pure chocolate chips 170 gr. Witte chocolade 400 gr. Roomkaas 140 gr. Fijne kristalsuiker 175 ml crème fraiche 1 zakje vanilla suiker 3 grote eieren Cacao poeder Werk beschrijving: Vet een ronde springvorm in. Roer de kruimels door de boter. Verdeel dit mengsel over de springvorm en druk het stevig aan zodat ere en gelijkmatige bodem ontstaat. Strooi de chocolate chips over de bodem en druk ze zachtjes aan. Zet de kruimelbodem 30 min in de koelkast. Verwarm de oven voor op 180oC. Breek de chocolade in stukjes in een hittebestendige kom en plaats ze boven een pan zacht kokend water. Laat de chocolade zachtjes smelten, haal de pan van het vuur en laat de chocolade ongeveer 10 min afkoelen. Klop de roomkaas. Klop er vervolgens de suiker door en daarna de crème fraiche en de vanilla suiker. Klop alles tot een glad, romig geheel. Klop vervolgend een voor een de eidooiers erdoor. Vouw de afgekoelde chocolade door het mengsel. Klop het eiwit tot zachte pieken. Voeg het eiwit bij het chocolade mengsel en vouw het er door. Giet dit mengsel over de kruimelbodem en strijk de bovenkant glad. Bak de taart 50 min. tot hij aan de buitenkant stevig is maar in het midden nog niet. Laat de taart afkoelen en zit hem minstens 4 uur in de koelkast. Haal de taart voorzichtig uit de springvorm en bestuif hem met wat ongezoet cacaopoeder.
Kleintje: lijkt errug lekker!!! Ga ik zeker binnenkort proberen (is het moeilijk om te maken?) Jewel: heel veel succes morgen!!! Ben erg benieuwd hoeveel emmies het uiteindelijk zijn geworden.
Joehoe kleintje, in de broedstand jij, hou je buikje maar lekker warm.. Woooooow is Maurits zondag al jarig!!! Ik weet natuurlijk wel dat hij ff eerder geboren is dan Mees, maar was het ff kwijt... Bedankt voor het recept, alleen ben ik antibak...bij mij mislukt alles!!! Jewel, heel veel succes morgen!!! Ook jij in de broedstand, en relaxen, ben ervan overtuigd dat het helpt als je een beetje rustig aan doet (voor zover dat gaat als er al een kleintje rondwaggeld...) Zo ik ben er weer vandoor.... XX
Kleintje, wat GOED zeg, je hebt gewoon alweer een emmie 'aan boord'!! Wauwie En dat recept ziet er hééérlijk uit!! Wordt ook hier zeker eens geprobeerd, heb 'm al gauw gekopieerd en opgeslagen . En Maurits ook alweer bijna 1 jaar wat gaat het toch snel zeg! Jewel, spannend telefoontje dus morgen!! Toi toi toi! Elin, zal als ik jou was dan toch idd maar even langs je HA gaan hoor! Zoë, hoe is het met Mees vandaag? Schieten de tandjes al uit z'n mondje? En krijg je al wat last van zw. kwaaltjes? Had je bij Mees veel last? Weet het even niet meer... En Esser, hoe gaan de wachtweken bij jou? Lelie, de pretecho alweer gepland dus . Goed zo! Zo hoort het . Nightelf, grappig zeg hoeveel Amber al begrijpt! Vond er bij de meeting ook al zo wijs! Al die woordjes die ze ook al zei . Stoer hoor! Suus, hoe is 't met jou? Ik vind je wel een beetje stilletjes hoor!! Maud had vanmorgen geen koorts meer, dus naar het kdv geweest. Helaas vanmiddag bij thuiskomst toch nog weer wat verhoging . Enne.....Madammeke heeft vandaag haar eerste Ruzie gehad . Kopietje uit haar kdv boekje: 'Spelen op de grond is leuk, totdat ze een 'aanvaring' heeft met een ander kindje. Oei wat wordt Maud dan boos!!! (knuffel waar ze mee bezig was werd afgepakt!) Pas toen ze weer in de box werd gelegd werd ze weer rustig'. Dat begint nu dus al? Tjee zeg.... Maar goed dat ze naar het kdv gaat....leert ze meteen 'van zich afbijten' en voor zichzelf opkomen! Moet natuurlijk niet té gek worden, maar dat leert ze dan ook meteen daar . Doet ze trouwens noooit als wij iets van d'r afpakken........ was dan vást en zéker géén lief kindje . Zat natuurlijk ook niet helemaal happy in haar velletje nog....
Goedemorgen, we zijn weer boven water. Toch wel anders een carnaval met kindje. Is net iets minder uitbundig, maar dat maakt niet uit, ben zo blij met het feit dat we Dane hebben, dat ik alle andere leuke dingen zo zou laten schieten. Kleintje, wauw je bent weer aan de broed. Goed hoor. Houdt de kleine maar warm. Jewel, jij vandaag de TP. Liet jij nou 1 of 2 terugplaatsen? Suus, wanneer verwacht jij weer op de wachtbank te zitten? Als het zo doorgaat dat iedereen meteen zwanger raakt, zitten er binnen de kortste keren weer veel kleintjes bij en allemaal rond dezelfde leeftijd. Majo, wat een grappig iets op het KDV. Laat haar maar van zich af bijten. Wel leuk he dat ze alles opschrijven. Bij ons stond laatst in het boekje: Dane vindt andere kinderen heel leuk en moet er steeds om lachen, maar ook toen een ander kindje heel erg moest huilen lachte Dane zich rot Ik kom later even op de rest terug. Ik moet zo met Dane naar de HA. Hij had sinds gister koorts en in de loop van de dag was wel duidelijk waarom. Elke slikbeweging, boer, of hoest deden hem pijn. Ik ben bang dat hij keelontsteking heeft. Vannacht tot 3 uur met hem op gezeten, hartverscheurend huilen en ontroostbaar. En drinken, ho maar. Ik ben benieuwd wat de HA dalijk zegt / doet. Tot later vandaag....
Kleintje: Wat fijn zeg, en nu dus 1 prachtige cryo teruggeplaatst, spannend weer de wachtweken in. Zoe: Super meis weer een positieve bloedtest, wordt dan wel steeds echter he? Lijkt me wel bijzonder hoor om het allemaal nog een keertje mee te maken. Sooner: Wat rot zeg dat jij en je vent niet op 1 lijn liggen wat betreft een tweede. Kan het me enigszins ook wel voorstellen gezien je zware zwangerschap, maar toch. Jewel: Voor jou ook weer spannend dus? 12 eicellen, daar komen vast wel wat mooie bevruchtingen uit. Wij hadden er bij de 1e IVF poging 15, en maar 1 matige bevruchting, dus ik zal er helaas nooit meer zo relaxed instaan. Gelukkig met de ICSI meer bevruchtingen (3 uit 6) maar ook maar 1-tje goed genoeg om terug te plaatsen en dat was Sara. Was ook maar 6 cellig en geen top emmy. Maar dat zegt dus niks. Niet om je te ontmoedigen hoor trouwens. Maar merk nu jullie hier met de tweede bezig zijn ik er ook steeds meer over ga denken, stom he? Confidence: Wat een leuke foto van Dane. En wat leuk zeg zo'n boekje, Sara gaat naar de oma's dus ik kende dat niet. Weet je inmiddels al meer over wat Dane heeft? Mayo: Wat leuk dat Maud aan het tijgeren is, lijkt me zo schattig. Nightelf: Ook leuk verhaal van dat tafelkleed, inderdaad nog zo klein en al zo wijs. Ben benieuwd hoe Sara zal zijn op die leeftijd. Verder ben ik het weer even kwijt, ben hier net te weinig om het goed bij te houden, sorry meiden. Hier eigenlijk niet veel te melden, alles gaat goed. Gelukkig maar. Zal zo ook even een spammetje doen.
Zora, knappe meid hoor. En jeetje heftig zeg 15 eicellen en maar 1 bevruchting. En dan denk je veilig te zitten..... Maar gelukkig hebben jullie nu Sara. Jewel, Hey laat eens iets van je horen! Hopelijk een mooie emmy in je buik! Of hebben jullie morgen de TP. Volg het allemaal maar half :S Suus, Haai stiekem spieken. Wel iets tiepen he!
Zora, wat een knappe dame is Sara zeg! Ik weet t ff niet meer hoor maar kom jij nou ook de 9e? Enne dames, waar gaan nou daten??? Confi, mooi piraatje hebben jullie aan de haak geslagen zeg! Vond Dane het ook een beetje indrukwekkend zn pakje, en wrs ook jullie outfits? Kom jij ook de 9e naar de meeting?? Jewel, idd ja, potverdorie, waar ben je met nieuws?! Kleintje, ben je trouwens niet meer ziek? Hoor je er niet meer over nl... Majo, wat leuk dat Maud tijgert!! Kruipen zal dan ook wel binnenkort volgen denk ik hoor! Nou, pas dan maar op want dat doen ze echt vliegensvlug!! Hier nog steeds een kruipend meisje. Ze wil wel veel meer staan dan eerst maar nog steeds niet los ofzo. Vreemd meisje is het toch! Verder, net als Nightelf zoiets grappigs... Vroeg aan haar vandaag of ze drinken wilde en prompt kruipt ze naar de koelkast! Dat beschouwde ik dus maar als een 'ja' Verder gaat hiet alles goed! Vandaag al even bezig geweest met onze zolderetage. De vergunning is erdoor en de buren zijn op de hoogte (en leken er geen problemen mee te hebben ). Ik heb ook even de aannemer gebeld en in principe gaan we starten op maandag 11 april. Die vrijdag ervoor komt er dan al zo'n Icova bak waar we dan al wat rotzooi in kwijt kunnen (oud tapijt etc). Dit weekend gaan we het busje lenen van mn sm (ja idd, daar is ze wel goed genoeg voor ) en dan verhuizen we heel wat zooi naar onze garage in Haarlem. Sophie laten we dan even bij mn zus zodat wij ff tempo kunnen maken die dag en dan is de zolder een heeeeeel stuk leger. Het moet 11 april natuurlijk wel helemaal bouwvakker-klaar zijn! De aannemer komt eerst nog even langs om eea door te spreken zodat alles duidelijk is. Morgen komt een vriendinnetje van mij (=makelaar) een taxatierapport maken wat nodig is voor de financiering. Ook mijn jaarconcept 2010 is klaar dus ik verwacht dat dat ook voor de 11e wel rond kan zijn. Oh ben helemaal blij en kan niet wachten tot we eraan gaan beginnen! En dan is vandaag ook eindelijk het grote roze 1persoonsbed voor Sophie binnengekomen van Lief! Ik=blij ei Nou meisjes, dit was ff mn langere reactie sinds tijden En nu is het weer tijd voor Sophie Liefs Suus