Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 2

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Waterlelie81, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi meiden,

Was ik weer eens!

Esser, gefeliciteerd met het mooie kloppende hartje!!!!!
    Echt super voor jullie!!!! En genieten nu!

Zoe, zie Esser! Wat super zeg!!!!!!!! En tuurlijk een emo-moment! Dat blijft het altijd! Het is toch zo superfijn om te zien dat het hartje klopt. Een positest is superleuk, maar zo'n echo is echt bevestiging!

Waterlelie, lekker aan het genieten van je handen vrij?!?! Siem is ook al weleens blijven slapen hoor, maar dan meer omdat wij een bruiloft oid hadden en het daarom makkelijker was!
    Toch is het best lekker soms he?!
    En oma's en opa's vinden het altijd super!

Majo, wat gaaaaaaaaaaf dat Maud's tandje (s) er doorkomt! haha, puntje poetsen!
    Wel sneu dat ze er zoveel last van heeft en heerlijk heeft liggen spoken vannacht! Hopen vannacht op een beter slaapje!

Pat meis, wat een verhaal! Fijn dat er niks ernstigs aan de hand is, maar wel balen dat je er zo slecht van bent! Hopelijk wordt het snel minder, lijkt me wel rot om dan ook nog een kleintje te verzorgen. Lief dat manlief je helpt!

Jewel, aaaaaaaaaaaaaaaah, wat een schattige schoentjes!!!!
    Errug stoer ook!
    Hoe is het met jou?! Nog niet echt aan het beseffen dat er een kleintje groeit?!

Kleintje, jij ook niet he?! Kan het me wel voorstellen! Jammer dat je kaft gescheurd was! Al een ander gekocht?!

Meeting...ik ben er wel bij denk ik. Heb al met Elin afgesproken, dus als zij graag wil kom ik sowieso. Maar ben ff benieuwd hoe het met Siem gaat. Hij heeft 5 april allergietest (met huidprikjes en vloeistof) ik weet natuurlijk niet hoe hij daar op reageerd. Als het goed gaat dan lijkt het me wel gezellig.
    Jammer dat het Utrecht wordt, haha, Apeldoorn was zo heerlijk dichtbij voor me!
    En hoe doen de mama's met de jonge kindjes dat dan!? Want Siem slaapt 's middags dus nog wel...maar is wel een moeilijker slaper, dus weet niet of hij in de wandelwagen wil slapen...hhhmm...wordt wel lastig...

Jessy, fijn dat Siem nu steeds vrolijker wordt!
    En ondertussen zelf ook alweer met de volgende poging bezig! Trek je dat nog een beetje, of is het juist 'makkelijker' als je zo'n kleintje erbij hebt?!
    Neem je hem mee naar het ziekenhuis?!

En lieverd, jij blijft voor hem de liefste hoor!!!!! Wees daar maar absoluut niet bang voor!!!!!En hoe ouder hij wordt, hoe beter je dat kunt merken!

Mijn Siem sliep eergister bij mijn schoonouders omdat manlief en ik naar Nederland-Hongarije zouden gaan (maar ik werd ziek, bleeeeeeeeeeeh, spugen/spugen/spugen, dus manlief ging met broer) en toen mijn moeder hem gistermiddag weer terugbracht, was hij aan het mopperen in de maxicosi en op het moment dat hij mij zag werd hij stil en kreeg ik me daar toch een oogverblindende glimlach!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zo mooi!!!! En dat zul jij straks ook krijgen hoor!!!!

En daarbij kwam, ik vond het ook wel weer lekker om iets anders te zijn dan alleen maar moeder! Ik geniet nu nog meer van de vrije momenten!

Nightelf, was je ziek?! Heb ik ff gemist! Beterschap!

Jewel, aaaaaaaaaah zielig, die rotprikken ook!!!!
    Groot gelijk dat hij die arm weg sloeg! Zijn ze nou helemaal bedonderd!!!!

Zora, haaaaaaaaaaai! Mooie fiets hoor!!!! Ik neem de mamafiets van m'n zus over! Die heeft een knalrooie! Wel stoer! Zitje krijgen we er ook bij!
    Haar jongste dochter (ze heeft er 3) is 18 maart 3 geworden, dus die zit nu achterop op een gewone fiets! Dus ik mag voor €250,- die fiets overnemen! Ben er superblij mee!

Kleintje, hooikoorts! Gadverdarrie! Hier ook! De zon hoeft maar te schijnen of het is raak hier! bah bah bah!

All, zaterdag wordt het warm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind het nu wel moeilijk worden met aankleden van Siem.
    Wij hebben de tuin op het zuiden en zitten best beschut. Maar kan Siem dan al naar buiten met een graad of 18/19?!
    En zoals zaterdag, moet hij dan wel een jasje aan?!? Als het zo warm wordt? (las 25 graden ofzo!)
    Moeilijk moeilijk moeilijk!

En even over vaste voeding.
    Cb zei dat we nu wel met potjes konden beginnen...maar ik weet niet goed wanneer...

Hij krijgt dus om 7.00 de fles en gaat dan om 8.00 weer naar bed. (is vaak al om 6.00 wakker)...dan slaapt hij vaak wel tot 11.00...
    als hij dan wakker wordt, gaat hij in bad (niet elke dag) en dan is het 11.30 voordat we beneden zijn en dan heeft meneertje zo'n honger dat ik meteen fles doe. Probeer ik potje, dan wordt hij driftig (het is echt een heerlijke driftkop af en toe) want dat gaat hem te langzaam.
    Ga hem ook niet om 10.00 wakker maken...

Ze raadde wel aan om met groente te beginnen (wilde we ook ivm allergie) maar kan dat dan niet rond 16.30/17.00?!

Hij slaapt nl s middags tot 15.00 ofzo, dan gaan we wandelen, om 16.00 fles en dan is hij tegen 17.30 weer zo moe dat hij naar bed gaat. Slaapt dan en we maken hem dan tegen 19.30 wakker voor laatste fles.

Als we dan tegen 16.45 groente geven. (krijgt hij later ook tegen die tijd)...en dan tegen 17.30 naar bed, dat kan toch wel?!

Of zouden jullie het anders doen!?

Ga ff boven spieken, hij was net aan het kletsen, volgens mij is hij weer in slaap gevallen!

Liefs

2. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Loesie: met groente kun je ook gerust 's avonds beginnen hoor, geen probleem. Wij deden ook gewoon op de tijd die volgens het schema van Amber het beste uit kwam (zij vond (en vindt) potjes eten trouwens helemaal niet zo lekker).
    Qua kleding is het denk ik echt even proberen buiten zaterdag. Misschien ipv een jasje een vestje en goed zn temp blijven controleren of ie het niet te warm of te koud heeft (zo deden wij het vorig jaar nl en werkte prima).
    Enneh, ik was niet ziek, maar voel me door de PCO op het moment niet helemaal happy. De mirena is er nl uit en die onderdrukte nl de opvliegers en hoofdpijn en daar heb ik nu behoorlijk last van......

Jessy: Siem vindt jij de allerliefste!!! Maak je daar alsjeblieft geen zorgen over! Amber vindt het bijvoorbeeld helemaal geweldig op het kdv, maar vliegt me toch elke keer weer om de hals en overlaadt me met kusjes als ik haar op kom halen.....
    Geniet nog maar ff lekker van je laatste dagen verlof.

Pat: wat vervelend dat je je zo slecht voelt, maar gelukkig is er niets ernstigs aan de hand.

Jewel: leuke schoentjes!!! Amber had dezelfde maar dan in de meidenvariant (rood/roze), ik had toen voor haar alleen al maat 22, want de shoesme babyflex vallen klein uit...(maar daar was je vast al achter gekomen ;)). Wij gaan zaterdag op pad voor nieuwe schoentjes, want die ze nu heeft worden aardig aan de krappe kant en ze is nu toe aan schoentjes met een ander soort zooltje als de babyflex. Ben ook erg benieuwd wat voor maat ze nu nodig heeft......
    Hopelijk heeft Ruben geen last van de BMR-prik (Amber had er iig geen last van, net als Emma, maar het schijnt dat ze er tot 7-10 dagen nadien nog last van kunnen krijgen....).

Lelie: heelijk, even een lekker moment voor jezelf... lijkt me eerlijk gezegd ook eens heerlijk, maar is hier er nog niet van gekomen.

Kleintje: wat jammer dat je boek beschadigd is, vind dat altijd direct weer zo zonde.

Esser: mooie banner!

Sooner: hoe is het met jou en Kris?

Hier gaat het vandaag prima, heerlijk 'uitgeslapen' (tot 7 uur), meestal is Amber vroeger wakker. Net is een vriendin van me die in Almelo woont even op de koffie geweest. Die was gisteravond bij een regioavond van onze vakvereniging geweest (ik heb 'gespijbeld', had echt geen zin en was toch niet verplicht) en sliep bij haar ouders hier in de buur, dus we hebben heerlijk bijgekletst. Amber ligt nu nog heerlijk te slapen en zodra ze wakker is, gaan we naar mn zusje op verjaardag, die is vandaag nl 30 geworden. Manlief komt daar na het werk ook en blijven we lekker makkelijk daar eten.

Morgen nog een dagje werken en dan alweer heerlijk weekend! Zaterdag dus op pad voor schoenen en zondag hebben we een feestje van mn oma, die is volgende week nl jarig (76 jaar al weer). We hebben van mijn moeders kant maar een kleine familie (mn moeder is enigs kind), dus we gaan de laatste jaren altijd al kegelen met de hele familie en daarna lekker eten. Is altijd heel gezellig.

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Pff, wilde ik mn stukje plaatsen, was ik ineens uitgelogd...... gelukkig heeft ie hem toch geplaatst :)

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Oh nightelf, dat heb ik dan gemist! Sorry!
    Maar wat vervelend dat het eerst zo onderdrukt werd en het er dan nu uitkomt, bah bah bah!

Gelukkig heeft Amber je wat langer laten slapen!

Leuk dat je vriendin langs is geweest. Ik heb ook 6 jaar in Almelo gewoond! Daarna naar Tubberen (dorp er vlakbij) verhuisd! Nu woon ik alweer een tijdje in de buurt van Deventer!

Dank voor vraag over potje/groente...we hebben het al eens geprobeerd, maar zijn darmpjes vonden het nog niet zo geweldig. Maar hij lust het wel.

Hoe kan ik het beste zelf voeding maken?!
    Gewoon broccoli koken ofzo en dan een aardappeltje erbij in en dan met de staafmixer erdoor!?
    Wie heeft een lekker receptje voor kindjes vanaf 5 maand?!

Haaaaaaaaaaai Esser...zie je onderin beeld!

5. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Loesie: wij zijn begonnen met alleen groente (worteltjes en broccoli) en idd gewoon koken. Ik liet het alleen iets langer koken voor haar, wij eten de groente nl altijd beetgaar. Als het gaar genoeg is, kun je het met de staafmixer/blender fijn maken en als het dan nog te dik/ korrelig is een beetje water of melk toevoegen. Wij gaven ook vaak stukken groente, volgens de Rapleymethode.
    Bij de Ah is een boekje te koop, heet volgens mij Opperdepop en daar staan heel veel recepten in voor allerlei leeftijden, maar als je even googled kom je ook vanalles tegen.
    Een van Amber's favorieten (toen was ze alleen al wel iets ouder, ik geloof rond de 7 maanden) was courgette met tomaat en dan een beetje pasta of aardappel erdoor.

6. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
  7. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Wat een handige tips allemaal weer:)
    Met de groenten en fruit hapjes deed ik altijd zo rond half/11 uur fruit
    en half 6 zelfgemaakt happie of potje. Op zich vindt Emma potjes wel lekker...gelukkig nooit problemen mee gehad. We eten vaak pittig en gekruid en dat is natuurlijk niet zo fijn voor kinders maagje ;)

Loesie leuk dat je er bij bent bij de meeting!!!!

Jessy, maak je niet druk meis...die vliegt om je nek als hij je ziet zoals nightelf al zei....die kleine van jou vind de mama en papa de allerliefste!!!

nightelf, zo druk met verjaardagen!!! gezellig en ook handig met eten, hoef jij je iig niet druk over te maken! Dus je hebt nog steeds last van opvliegers enzo..vervelend. Gelukkig is het snel 11 april :)

Ohja, vanavond komt er een tv programma op ned 2 dacht ik...generatie 2010. Vorige jaar was het ook al te zien en ze volgen een aantal stellen gedurende 18 jaar. Ze hebben allemaal vorig jaar een kind gekregen en je krijgt te zien hoe het met ze gaat en over de opvoeding enzo...nouja, het is iig leuk om te zien. Een meisje (voornaam begint met een S heeft een jongen gekregen)) ken ik van de opleiding dus dat maakt al helemaal grappig.

Ik ga er gauw vandoor...moet mijn haren nog verven:D

8. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Meeting Kidzcity in utrecht half 12/12 uur

9 april
    :
    Waterlelie
    Kleintje
    Sooner
    Pat
    Jewel
    Nightelf79
    Esser
    Loesie
    elin?
    majo?

Suus als je dit leest ;) ga je nou ook mee naar de meeting??? We missen je hier hoor!!!!

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Lelie: ik had het idd vorig jaar ook gezien (generatie 2010) en ga vanavond ook zeker kijken. Vond het vorig jaar nl erg leuk om te zien. Die meid die jij kent, dat was toch degene van die badbevalling?!?
    En idd, nog maar 1,5 week dan is het al 11 april, eerst volgende week donderdag nog even naar de dermatoloog op moedervlekken/allergie/eczeemcontrole.
    Jij had toch ook zoveel klachten door de pco?

10. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    nightelf, ja van de badbevalling...wat uiteindelijk niet is geworden ;)

De klachten door de PCO zijn bij mij ook erg aanwezig! Is heel naar en ik moet eerlijk zeggen dat ik weer bang ben hoe ik me weer ga voelen na de bevalling als mijn lichaam het weer helemaal zelf moet doen. Ik weet nog dat ik tijdens de Puregon periode me best goed voelde. Weet niet maar het leek alsof mijn lijf de goede hormonen kreeg waardoor ik me prettig bij voelde.
    De periode na de bevalling en tot de eerste hormoonbehandeling ging mijn lijf weer tekeer. Opvliegers, hoofdpijn, altijd droog van onder (niet bevorderend voor sex:)) etc
    Nou dat vind ik al heel wat...en het laatste vind ik (en mijn vriend) het ergst. Want tja.. normaal als een ei nadert dan veranderd je lichaam is positieve zin;) en bij mij is dat een rechte suffe lijn :x Maargoed, als dit achter de rug is gaan we wel even achteraan want er moet toch iets zijn wat ik kan slikken ofzo???

11. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Hey meiden,

Ik ben er nog hoor! Heb alleen van de week niet meegelezen, sorry. Tis nogal een chaotische week van de week. Olaf heeft maandag zijn helmpje gekregen. Op zich gaat het goed, alleen wil hij er slecht mee slapen. Gistermiddag met z'n middagslaapje heb ik voor het eerst tranen bij hem gezien, zo ontzettend zielig. (en mama stond er naast te huilen;), ben echt zo'n watje.) Heb op het laatst z'n helmpje maar af gedaan. Afgelopen nacht heeft hij hem wel de hele nacht op gehad. Hij werd alleen twee keer wakker, omdat hij z'n dekens af had getrapt. Normaal ligt hij in z'n slaapzak, maar dit is nu te warm. We zijn alleen nog een beetje aan het uitzoeken wat nu het beste wil. Meneer wil ook niet zonder z'n mouwtjes van de slaapzak slapen, dus hij ligt nu bovenop de slaapzak met z'n armen erin. Daar een dun dekentje overheen, maar die trapt hij dus de hele tijd af. En dan krijgt hij koude benen en begint te huilen. Ach we zullen er nog wel wat op verzinnen.
    Einde van het ego bericht, ik ga nu gauw weer meelezen.
    Oh ja, zal nog even een foto van Olaf met helmpje in mijn album plaatsen.

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Elin, is een hele dunnen slaapzak geen idee? Misschien had je daar al aan gedacht maar toch.

Sara slaapt nog met winterslaapzakje (zonder mouwen) en 2 (dunne) dekentjes en lakentje. Maar op haar kamertje is het echt nog fris s nachts.

@ Waterlelie: Wat vervelend die klachten zeg. Ik heb ook PCO alleen heb ik wel een eigen eisprong alleen is mijn cyclus onregelmatig. Ik heb nu ook nog last van opvliegers soms, kan er misschien mee te maken hebben dan? Als ik bij jou zo lees.....het is in iedeer geval erg vervelend.

13. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Loesie: Ik was ook al aan het denken wat ik Sara zaterdag aan doe. Denk dat ik gewoon een beetje uitga van wat ik zelf aanheb en haar dan een (dun) laagje meer doe. Dus misschien gewoon korte mouwtjes en dan een dun vestje ofzo?

Potjes, Sara heeft afgelopen week haar eerste groentehap gekregen. Ik geef het nu om zes uur. beetje rare tijd, maar ze krijgt om vijf haar haar fles en dan zes uur haar groentehap en dan nog even spelen en dan tukken tot de volgende voeding. Ik vind het zo het handigst want dan kan ik het ook zelf geven als ik haar na mijn werk ophaal de twee dagen dat ik werk. Straks als het beter gaat en ze echt grote groentehap gaat eten en minder flessen krijgt met 6 maanden dan gooi ik het hele schema wel om. Sara krijgt nu nog 5 flessen.

O ja, ik heb wat boekjes bij de bibliotheek gehaald met lekkere recepten voor alle leeftijden. Ik begin nu met potjes en als dat goed gaat maak ik daarna gewoon vers voor haar das toch het beste en het lekkerste. En als ze 6 maanden ga ik ook combineren emt hele stukken (Rapley).

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Nou meiden, hier WEER dikke stress.........
    Zeurderig gevoel in BM en net wat bloedverlies...... :(
    Gister ook dat gevoel in BM en twee keer wat bruinverlies. Oh, wat is dit toch kl*te..... Vrees voor 't ergste....
    Om 11.00u. kan ik bellen met het ZH, kijken wat zij aangeven, maar als t zo allemaal moet gaan dan ben ik er wel klaar mee......... Echt niet te doen zo met de emoties en spanningen die het oplevert........

15. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Zora en Loesie, bedankt voor jullie reactie bij de foto van Olaf. Wordt er een beetje emo van, doet mij erg goed. Ik vond het best wel een beetje spannend om een foto te plaatsen, heb er gister ook één op hyves gezet en heb alleen maar hele leuke reactie gekregen. Ik kreeg zelf nog van iemand een tip om kruiken aan beide zijde van de dekens te leggen, zodat Olaf ze niet meer af kan trappen. En dat werkt supergoed.

Zora, bedankt voor je tip. Ik weet alleen niet of er dunnere slaapzakjes met mouwen bestaan. Want het gaat niet zozeer om de slaapzak maar meer om de mouwen. Ik heb het idee dat hij het lekker vind om deze vast te pakken. Heb het ook al met een knuffeltje geprobeerd, maar deze is niet zo lekker als zijn mouwtjes van de slaapzak.;)

Esser & Kleintjevoorons, ik heb jullie geaccepteerd.

Hoe is het met de rest van de meiden?
    @alle zwangeren, beseffen jullie het al wat meer?

Nog even over de meeting, ik wil wel graag mee. Lijkt mij supergezellig, maar ook wel een beetje eng. Loesie, ik neem nog wel even contact op over hoe en wat. Is het mss handig dat ik je een keer bel?

Oh ja, nog even wat anders. Ik ben van de week naar de ha geweest met al mijn lichamelijke klachtjes. Ik heb veel vocht in de onderbenen, ben ontzettend moe, nog veel bekkenklachten. Nou, ik had het mij beter kunnen besparen. Naar mijn benen heeft ze niet eens gekeken, ik moest maar een soepje trekken van bleekselderij en peterselie, dit is vochtafdrijvend. De rest van de klachten kwamen nog van de hormonen en ik moest maar een paar kilo afvallen:$. Dan verdwenen deze vanzelf. Nou ik kan je wel vertellen, het huilen stond mij nader dan het lachen. Ik weet dat ik niet mager ben, ik ben dik 10 kilo aangekomen tijdens de ivf. Maar om nou al mijn klachten daar op te geven. Ze zei nog wel, niet dat je veel te dik bent, maar je zult zien als je een paar kilo afvalt, dat je je dan beter voelt. Daar kan ik het dus ook weer mee doen. Ga er ook niet weer heen.:(

16. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Emma slaapt altijd met een slaapzak (zonder mouwtjes). Zomers een dunne en nu nog een dikke van de Hema of Wibra. Daarnaast heeft ze een pyjama aan met daaronder een romper zonder mouwtjes.

Zora, jij ook pco. Rottig is dat he;)
    Vind het ook jammer dat ik geen eigen cyclus van mezelf heb, dan was het misschien een heel ander verhaal.

Ik heb wel beter geslapen vannacht. Gisteren moest ik er 4 keer uit om te gaan plassen :$ nu gelukkig niet. Ook Emma is uit logeren en komt vanmiddag thuis. Had net met haar en mijn mams geskypt...zo leuk is dat! Dan geef ze me handkusjes en zit dan de hele tijd te zwaaien, de schat :)
    Nu even gauw aankleden en dan hop naar de fysio voor mijn nek en rug. Ben al ruim een jaar niet meer geweest dus is hard nodig!!

17. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Esser ik lees net je bericht. Meid, wat ontzettend k*t allemaal. Wat een onzekerheid! Ik ga heel hard voor je duimen dat het niks te beteken heeft. Wat ontzettend verdrietig. Hele dikke knuff!

Lelie, vier keer eruit om te plassen:$. Tjee, wat vaak, vind dat ook altijd erg irritant als ik 's nachts mijn bed uitmoet. Doe je nog mee aan mvm? Die zullen er dan weer wel blij mee zijn.:D

18. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Esser, neeeeeeeeeeeeeee:(:(:( niet weer he :(:(:(
    Ik duim voor je dat dit vals alarm is en dat dit er gewoon bij hoort, tjee wat K*T dit zeg!!! Ik hoop echt dat je mag langskomen voor een echo!!
    Dikke knuff

19. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Oh Esser, wat erg, ik hoop echt dat het meevalt. Maar kan me goed voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, het is niet niks en nu dit weer. Sterkte meid! Ik hoop dat je snel zekerheid hebt.

20. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Elin, je hoeft niet bang voor ons te zijn hoor ;) We zijn allemaal heel lief en gezellig :) ik hoop echt dat jij en Loesie er bij zullen zijn!!!!

Deel Deze Pagina