Af en toe heb ik het idee dat ik hier alleen een topic run..... Maar ff een vraagje..... Mau heeft vandaag een verjaardagstraktatie gekregen van een kindje dat 1 jaar geworden is. Het cadeautje zat in een hoesje/cadeaupapier van bol.com. Het was een boekje. Ik nieuwsgierig en dus opzoeken wat het gekost heeft. Omdat het best groot cadeau was als traktatie. Kostte dat boek gewoon 9,95 + een bedrag voor het inpakken. Ik schrok er van. Vindt het belachelijk dat ouders zo veel uitgeven en dan maal 15 kinderen hè. Wat krijgt hij de volgende keer..... Een iPad? Nou ik ga daar niet in mee hoor. Van mau krijgen ze een lekker zelfgebakken taartje..... Dat was mijn klaagzang! Owja Rein had maar 120 en 100 cc gedronken op de opvang. Terwijl ik in totaal 400cc gekloft had... Laten we hopen dat hij het drinken nog inhaald. Maar niet als ik slaap
Hoe is het met de emmy's in de buik meiden?? Ik blijf duimen! Zoe, spannend weer hoor jullie afspraak bij de ferti poli! En nee, hier geen ervaring van pijnlijke-hap-met-tandjes. Heb wel eens gelezen dat je je kindje direct moet 'loskoppelen' en nee moet zeggen. Vervolgens even wachten, wat je kindje vervolgens niet leuk vind want hij/zij wil eten. Dan weer aanleggen en vervolgens dezelfde handeling herhalen wanneer je kindje weer 'bijt'. Weet niet of je hier wat aan hebt? Kleintje, is het nu dan niet erg dat R de kv niet meer wil? Die had hij juist nu toch nog nodig? Of lees ik het verkeerd? Hopelijk is zijn groei idd goed en red je het weer volledig op je bv! En kado op kdv: ja, dat vind ik ook absurt. Geeft geen meerwaarde o.i.d en die kindjes hebben er nog helemaal geen besef van. Zou dus nooit in me opkomen. Moet zeggen dat ik het ook nog nooit eerder heb gehoord zo'n kado op kdv zoals jij het beschrijft.... Suus, las dat je nog maar een aantal dagen hoeft te werken en dan....vakantie?! Traantje, alle voorbereidingen aan het treffen voor zaterdag? Hoe is het met J en J? Andere meiden, als je vrij bent of buiten het werk om; lekker aan het genieten van het mooie weer? Al is het ook wel weer erg benauwd en drukkend op z'n hollands...... Echt 'plak' weer.... Hier i.i.g weer weekend! Morgen niets op t programma en vrijdagmiddag is mannetje al vrij van het werk en moeten we o.a. samen met olivia naar het ZH. Dan is er de controle/algehele check van 6 maanden bij olivia. (vanwege de IVM) Eerst een afspraak bij de (kinder)fysio en een uurtje later bij de kinderarts. Ben benieuwd....... Daarna lopen we meteen even door naar de ferti poli om olivia nog eens te showen. (oh, en dan geven we meteen maar alvast even tussen neus en lippen aan dat we binnenkort weer voor intake willen komen.... ) Na het ZH willen we nog ff gaan shoppen voor 2 fietsen. Een mama fiets voor mij (via fietsplan van het werk) en een nieuwe fiets voor mannetje. Iemand nog tips/aanraders wat mama fiets betreft? Ga ff lekker douchen nu, alles plakt zo! Toedels
@kleintje: wat heerlijk dat r heeft doorgeslapen. Ik ben heel erg benieuwd naar zijn gewicht morgen! Bij ons op het kdv doen ze ook cadeaus voor de kindjes en ik vind het ook belachelijk en die er ook niet aan mee @ingrid: spannend!!!! Laat je het ons weten de 28e! Ik duim nog even door! @zwembadje: ik zag allemaal leuke foto's voorbij komen op fb van mooie kindjes in badjes. Wij hebben er vandaag ook één gekocht en opgezet voor Jenna. Ze was er helemaal blij mee. Misschien een idee om zwemkleding mee te nemen zaterdag dan zetten we bij mooi weer een badje op?! Ik heb er zin in zondag, leuk om de 'oude bekende' en 'nieuwe bekende' weer te zien!
Zwaai traantje! Komende zaterdag een badje is erg leuk! Vind het een prima idee. Wat zal dat een waterfestijn worden zeg.
Hallo meiden, Kleintje, wat een belachelijk kado zeg, gaat toch weer nergens over. Ook dat elkaar overtroeven in het meest originele kado, gaat soms ook zo ver...Zijn ze al een week aan het punniken om een gaaf kado te maken, belachelijk. Komt R normaal uit zichzelf wakker? Sam maakte ik ook nog wakker rond 11 uur, maar een paar x niet gedaan en of hij nu wel of niet drinkt, hij is altijd rond half 7 wakker...nou dan raad jij wel wat ik doe, gewoon laten pitten...Af en toe wordt hij wel half half wakker maar als ik dan een speentje geef slaapt hij toch door. Dus hier gaat Sam nu van half 7 tot half 7, toppertje... En vandaag het besluit genomen om resoluut te stoppen met de BV. Sam had af en toe al dat hij moord en brand gilde als ik hem aan wilde leggen en dan gaf ik hem maar een fles kv. Gister heeft dat bijten een beetje traumatische gevoel bij me achter gelaten, het deed zo'n onwijze pijn dat ik hem niet meer durfde aan te leggen. En vanmorgen weer moord en brand gillen dat hij niet aan de borst wilde, nou dan is het klaar hoor. Hij geeft aan dat hij niet meer wil dan is het genoeg. Ik kolf af en toe de ergste spanning eraf en hoop dat mijn borsten er snel aan gewend zijn. Heb vanmorgen wel even een traantje gelaten, was niet helemaal hoe ik het in mijn hoofd had, wilde gewoon elke 3 weken een voeding laten vallen...Maar Sam heeft beslist...Zei nog tegen mijn man dat het is dat er misschien nog een derde komt (moet natuurlijk wel lukken) en dat ik daardoor niet zo heel jankerig ben...Kleine jongens worden groot... Esser, wat leuk zeg ook een afspraak maken...gaaf hoor.Morgen O voor controle, spannend. Maar ze doet het goed toch, zal geen verrassingen opleveren. Blijven ze haar lang volgen? Ingrid, spannend meid, jeetje ik ben zo benieuwd!!! Vandaag voor het eerst met de 2 jongens naar het strand geweest. Wat een drama, Mees heeft geen 5 minuten zitten spelen, terwijl hij dat thuis echt heel goed kan. Maar hij ziet natuurlijk vanalles dus hij schiet overal naar toe. En wat ik ook deed ik kreeg het niet voor elkaar om hem bij me te houden. En hij moet toch leren dat als ik alleen ben (dus zonder man) dat hij bij me moet blijven omdat we Sam niet alleen kunnen laten liggen. Voorheen wat ik echt tegen een tuigje vond ik zo achterlijk...maar ik ga er toch een bestellen, dit is geen doen... Ga m nu bestellen dan heb ik het van het weekend in huis, ben benieuwd wat hij er van vind... Nou ik ga nog even lekker relaxen op de bank. Ze zijn bij ons achter een of andere schuur aan het afbreken, dat stof gaat echt tussen alle hoeken en gaten. Ik word helemaal gek van de stof, ben de hele dag aan het vegen...ben er helemaal klaar mee... Nou toedeloe allemaal, X
Zoe, jij dus ook een traantje gelaten......hier ook. Ik geef nu enkel alleen nog in de ochtend 1 x BV. Die voeding is er nog over na de start van het afbouwen zo'n ruim 3 weken geleden. Besluit tot afbouwen is toch ook weer een beetje een periode afsluiten.....gek hoor.... Olivia wordt tot haar 5e jaar gevolgd. Komende vrijdag is de 2e afspraak in 6 maanden maar daarna zal het ongeveer 1 maal per ontwikkelingsjaar zijn. Bij iedere afspraak zal olivia bekeken worden door de fysio en de kinderarts.
Traantje... ja ik laat het natuurlijk weten. Spannend! Hoop dat ik zaterdag nog geen nieuws te vertellen heb... want dan zou het niet goed zijn! Kleintje... niet normaal qua cadeau! Nee, hier ook voor een eigengemaakt taartje of zo!
Even kort want ben moe... Vind t wel een vreemd en duur kdv cadeau kleintje!! Wat wij deden, een zakje van de Hema met daarin een stuiterbal, pakje rozijnen en toeter ofzo. En dan zo'n 25 van die zakjes, voor beide groepen en elk kindje eentje. Dan ben je zo'n Euro 15,- kwijt in totaal, hooguit! Die dingen kan je heel goedkoop per zoveel kopen bij de Hema dus helemaal goed! Enne, dat doen alle ouders hier hoor dus een boekje van Euro 10,- per kind is wel erg zot.
Bij ons ook gewoon weggeef kadootjes van de hema ofzo. echt geen dure toestanden. niet nodig vind ik. Beterschap met f.iene . En esser, ik heb iets gemist met o.livia dus ik zal ff terug lezen deze week. Gaat heel snel hier. eerste spuiten zitten er al in. heel raar.
Kleintje: idd een belachelijk cadeau, daar doen ze bij ons niet aan gelukkig. Meestal een doosje rozijntjes, cakeje oid. Sooner: spannend, de eerste spuit er alweer in. Kom je zaterdag ook? Traantje: badje is een goed idee, leuk! Esser: spannend, O.livia voor controle en ook langs de ferti-poli. Zoe: wat jammer dat je op deze manier met de bv moet stoppen, was toch fijner geweest als je op een betere manier kon stoppen. Ingrid/ Majo/ Elin: duimenduimenduimen!!! Hier ontzettend aan het genieten van het mooie weer en de meiden, heerlijk!!!
Zwaai nightelf, heerlijk genieten!!! Hoe vind A haar rol als grote zus? En hoe lang had je nu nog verlof? Sooner, jee.....dan ga je idd hard hoor! Super spannend......ik ga zoooooo duimen! En om je al het terug-lees-werk te besparen; ( ) ik ben nu zwanger geraakt van olivia door IVM. Dat is een nieuwe behandelmethode die in NL alleen nog maar binnen een onderzoeksfase uitgevoerd mag worden. Wereldwijd zo'n 1100 kindjes geboren via deze methode en Olivia is de 3e baby van NL via de methode. Deze kindjes willen ze tot hun 5e levensjaar blijven monitoren op alle ontwikkelingsgebieden. Vandaar onze afspraken bij de fysio en de kinderarts. Ik ben nog even aan t ontbijten, de kindjes zijn al klaar. Dan zo nog wat opfrissen en ga ik richting mijn moeder met de kindjes. Samen ff de boodschappen doen en daarna lekker in de tuin met ook t zwembadje erbij.
Meiden ik zwaai weer eens alleen... Vorige week hel week griep, deze week kaakholte/bijholteontsteking, wist niet dat je daar zoveel pijn van kon hebben. Voelt als extreme kiespijn en hele wang is super pijnlijk. Naja vanmiddag maar weer naar huisarts. Gyn. adviseerde Ab, huisarts wilde dat niet meteen geven, eerst neusspray met ontstekingsremmer. Maar nu na 5 nachten nauwelijks slapen zit ik er zo doorheen, wil liever dan beiden als dat sneller helpt... Dus vanmiddag even controle... Ben er zaterdag wel bij hoor (ga er vanuit dat t dan toch eens iets beter moet gaan? Susan of Traantje, hebben jullie ervaring mee hoe snel zoiets doorgaans weg is?) heb er zin in! Kan ik ook iets meenemen? Drinken of kant en klare koekjes (ga iets meer zelf bakken).
Even een snelle reactie vanaf de iPad. Vannacht heeft rein weer doorgeslapen!,!,! We hadden hem deze keer om half 11 wakker gemaakt en toen had hij goed gedronken. Daarna melde hij zich pas om half 6!!!!!!!!nik begin weer energie te krijgen!,!, Esser, hij hoefde niet perse een fles er bij. Het advies was evt de laatste voeding kolven en dan met rijstebloem geven. Maar omdat ik nooit veel kolf hadden we besloten dan aar een fles kv te geven en zelf te kolven om de productie op peil te houden. Maar hij wil de fles dus niet. Zoé, ander wachtte we altijd tot hij zich zelf melde. Dat was altijd tussen half 10 en half 11. Maar nu maak ik hem dus maar wakker om half 11 anders moeten we er smachts weer uit. Cb wegen, we kijken even hoe heet het traks is want heb geen zin om kompleet bezweet daar aan te komen (naar cb is 10 min lopen). Maar wil eigenlijk wel graag gaan. Zeker omdat rein nou twee nachten heeft doorgeslapen en dus een voeding minder heeft gehad. Nou ik ga ff lekker genieten op ons balkon. Over een half uur staat de zon er op en dan is het niet meer zo lekker. Ga wel even lakens ophangen dan kan mau misschien straks nog in het badje (zie foto fb). Daaaaaaaaaag
@Badjes, leuk hoor al die kindjes lekker spetteren. Zie veel leuke foto's en filmpjes op FB voorbij komen!! Badje bij jou thuis ook erg leuk idee Traantje....alleen jammer dat wij er niet bij kunnen zijn . Met Pinksteren ruilen lukt ook écht niet op het werk helaas. @Kdv, hier wel uitdeelcadeautjes altijd, ook door andere ouders. Maar geen gekke grote dingen!! Meestal idd iets van bellenblaas met rozijntjes, badspeeltje met rozijntjes, balletje met rozijntjes, gewoon een kleinigheid voor alle kindjes (omdat ze er ook niet allemaal zijn op dag dat zij het daar viert. Nu voor M. uitdeelboekjes bij kruidvat gekocht, kost geen drol! 50cent per stuk. Doosje rozijntjes erbij, ballon erbij, cellofaantje en strikkie met zelfgemaakte 'kaartje' van M. erbij en voilá . Voor kindjes die er de dag zelf zijn satéprikkers met kaas/worst/fruit en dan een beetje leuk 'aangekleed'. Zoetigheid hebben ze liever niet op het kdv, dus wordt geen taartje hier... Sooner, spannend weer aan het spuiten!! Hoe en wat dan verder precies? Zoë, wat jammer dat je gestopt bent. Maar idd....als 't kereltje zelf er geen 'lol' meer in heeft.... is idd toch weer een periode die je afsluit! Maar ook positief, manlief kan nu ook vaker voeden . Voor hém ook leuk!! Jammer dat het strand niet zo'n succes was. Ben benieuwd of dat met tuigje beter gaat! Kleintje, en? Nog wezen wegen? Hoop dat ie gewoon lekker groeit op de BV en een voeding minder dus wel kan hebben. Als hij 's nachts een voeding minder heeft, drinkt hij misschien de andere tijden wel weer iets meer? Esser, succes morgen in zkh met O. Is vast wel goed allemaal! Lees alleen maar postitieve dingen van jou en geen zorgen, dus kan bijna niet missen! Sinja, wat balen dat je nu even in de lappenmand zit zeg! Hopelijk knap je gauw weer op! Zag mooie echo op FB van je 2 kleine hummeltjes .
Als ik dat nu eens zou weten....haha.........dat zou wel schelen!! Ze zouden eigenlijk een luikje moeten maken zodat ik af en toe eens even kon spieken .
Om 16:00 is het weegspreekuur. Majo, wanneer mag je testen? Traantje, badje is een goed plan! En wat is het druk hier beneden!
Hee meiden, ben ik weer maar op tel dus heel lange rea zit er niet in... Loesie, gekke meid!! Wat doe jij hier? Ga jij je nou maar bezig houden met je 2 kindjes; wij wachten wel... Sooner, al begonnen met spuiten?! Jij zet er vaart achter Doen jullie weer gewoon IUI? Kleintje, wat fijn dat R het wrs begint te snappen dat je 's nachts moet slapen, aan 1 stuk Ben wel benieuwd of ie mooi is aangekomen want dat is natuurlijk wel erg belangrijk. Verder zie ik ook veel badderende kids op fb; erg leuk!! Hier heb badje maar Sophie is niet zo dol erop. Wij zitten in de tuin, zij naakt, ik in bikini, zij druifjes eten. Daan ligt in de box in de woonkamer en is erg onrustig... Is moe maar wil niet slapen. Vanmorgen ook z'n hele fles eruit gegooid dus geef m nu kleine beetjes steeds. Tot nu ie blijft het erin. Verder heeft ie ook al sinds zaterdag diarree dus de luiers zijn niet aan te slepen. Volgens cb arts echt een maag-darm virus maar goed dat wist ik zelf ook wel Hij weegt nu trouwens 7065 gram en is 66.5 cm. Sophie weegt nu 11.3 kilo en is 90.5 cm. Daan zit net tussen 0 en -1 lijn en Sophie met gewicht op -2 en lengte -1. Ontwikkeling was prima, ze vond m vlot met voetjes ontdekken dus mama is trots Nou ben half uur verder, m'n 3e was op gehangen en Daan slaapt eindelijk!!! Pffff... Suusman zit vandaag en morgen in Duitsland dus moet alles alleen doen, en dat met een zieke baby...niet fijn!! Sophie heeft ook nog net geplast...niet in het potje maar half op de convectorput, fijne plek ook en makkelijk schoonmaken, NOT!! Ach ja, is niet anders. Ga nu ff met r puzzelen in de tuin en relaxen. M'n dag is al druk zat tot nu toe!!
Haay, hier terug van het cb! Nou minder positief. Hij was in twee weken 50 grama aangekomen. Zeer waarschijnlijk omdat hij ziek geweest is. Dus volgende week weer. Zit alleen wel een beetje te twijfelen of zaterdag kom. Zeker als ik hoor dat D.aan ook al een virus gepakten heeft. Zit er niet zo op te wachten dat R.einout weer ziek wordt. Want hij moet nu aankomen. Dus vanavond toch maar weer rijstebloem aanbieden. Ik hoop dat hij het wil......... Want ik kan wel beslissen te stoppen met de bv maar dan moet hij wel kv willen drinken. Nou ik ga ff wat eten in elkaar flansen...... En het wordt geen erwtensoep .
Kleintje, oei 50 gram is echt weinig zeg!! Hopelijk komt ie snel ff aan want in dit tempo wordt hij nooit een grote jongen! Snap t van zaterdag dus zal daan's status hier updaten. Hij heeft alleen vanmorgen gespuugd, verder niet, en sinds begin vd middag geen poepluiers en dus geen diarree meer. Ik ga m zo maar z'n 4e flesje geven en dan later vanavond een vijfde. Zijn allemaal wat kleiner maar tot nu ie heeft ie vandaag maar ca 300 cc op dus dat is echt bar weinig!! Zeker met dit weer!!
Suus, Reinout had gisteren ook al zo weinig gedronken. Maar we kijken het wel even aan voor zaterdag. En ik overleg ook nog wel ff met vriendlief, als hij thuis is :s