Even een heel groot EGO bericht! Ben op dit moment de trotste mama die er is ... ons meisje kruipt! Tja en dan klaagt iedereen over haar motorische achterstand. BEN TROTS!!!!
Ingrid, yeah wat goed van dr!! Laat alle mensen maar kletsen hoor... Ego: we zijn onderweg!! Zet nu m'n mobiele internet uit dus tot laters!!!
Hier even radiostilte. Het hele weekend in bed gelegen met buikgriep. Kwam er aan alle kanten uit. Ook bij vriendlief. De kids lijken nog gezond...... Hopelijk blojft dat ook zo. Doei doei, ik denk wel aan jullie hoor.
Thanx voor de felicitaties meiden !! Wat een zieke hier ook allemaal zeg!! Esser, Jessy, kleintje beterschap!! Jewel, lekker uit eten geweest? Ingrid, HOERA voor S. Knap hoor!! M. kroop ook pas laat. Zat geregeld op haar knietjes maar voor het eerst echt kruipen precies op haar 1e verjaardag. Nooit iemand die er iets over gezegd heeft hier.... lekker laten lullen dus . Suus, heeeeerlijk in La France!! Hopelijk mooi weer daar?! Traantje, Thanx voor opzoeken, hmmmm.... primatour mogen ze dus al wel op deze leeftijd.... kijken het de eerstvolgende langere rit eerst nog even aan met flink wat handdoeken in de aanslag en anders idd maar eens proberen 1/4 tabletje. Weet helaas zelf precies hoe smerig die gele tabletten zijn . Kon er vroeger helaas niet zonder zelf . En zelf mét ging het niet eens altijd goed bij mij.... Elin, deze cryo's dus allemaal uit eerste poging... wordt nu wel eens tijd hoor dat er één blijft zitten! Nr. 7 móet 'm gewoon worden. Is niet niks dat je er zelfs gewend aan raakt... is oneerlijk iedere keer weer die teleurstellingen. @Hier: M. was dus idd ziek op verjaardag. 's morgensvroeg ging het gelukig wel en ook toen de visite er 's morgens was. Toen de laatste 's morgens de deur weer uit was, was madammeke echter helemaal 'total loss' . Duurde 1,5 uur voor ze sliep. 's Middags ging het wel weer en was het gelukkig niet zo druk. Ze vermaakte zich weer prima. 's Avonds knapte ze weer wat op, sliep ook snel. Echter nu nog steeds ziekjes. Rond de 38,5 steeds en begint nu ook te hoesten. Grijpt af en toe naar haar re-oortje dus misschien wat oorontsteking?! Zegt zelf 'M. zere buik'... liet ook geregeld 'pruttelscheetjes' vandaag dus zou zó kunnen. Zielig!! Maar hier gaat ook iets 'rond'. Zelf vannacht om 3.30 uur wakker, hondsberoerd..... spugen....vanmorgen aan de dunne en vanmiddag weer helemaal oké . Virusje? Manlief nog niks (tnt althans ).
Majo... zag je vraag aan traantje voor wagenziekte. Primatour idd... maar ook ik heb er ontzettend veel last van! Bij de Etos (dat weet ik zeker) zijn bandjes te koop voor wagenziekte! Ze worden zelfs voorgeschreven door artsen bij chemo-therapie en zwangerschapskwaaltjes... ze heten Sea-band en zijn gewoon stoffen bandjes. info: De seaband werkt door middel van acupressuur, waarbij een zachte druk wordt uitgeoefend op het 'Nei-Kuan'punt in beide polsen. Gebruik ter verlichting van misselijkheid ten gevolgen van reisziekte, zwangerschap, narcose en chemotherapie. Effectief binnen enkele minuten, is niet slaapverwekkend en heeft geen andere bijwerking. Sea-band mag zo vaak en zo lang als nodig is gedragen worden. Langdurig gebruik kan echter de handen doen opzwellen (als ze te strak zitten is mijn ervaring). Wanneer dit gebeurt dienen de banden verwijderd te worden. De Sea-band is geschikt voor volwassenen en kinder. Ik ben echt iemand die als ze 15 minuten in een auto zit, dat ik ziek ben. (dit voorkom ik trouwens door altijd te rijden )... ik heb ze destijds met onze dagtrip naar London voor de eerste keer om gehad. Ik ben de bus ingestapt en nergens last van gehad. Ook kon ik slapen en wakker worden, wat ik normaal nooit kan! Want als ik dan wakker wordt moet ik overgeven. Nergens last van gehad. Nu heb ik ze ook om gehad tijdens onze rondreizen door maleisie en borneo, java en bali! Zelf 1 keer uitgeleend aan groepsreisgenoot die ziek was... ze had nergens meer last van. Ik ben geen 1 keer wagenziek geweest! Laatst is mijn moeder met de boot naar engeland gegaan. Zij wordt heel snel zeeziek... bandjes om en geen last. Toen werd ook een medereisgenoot van mijn moeder ziek. Mijn moeder heeft de hele reis, behalve op de boot de bandjes uitgeleend en ook die vrouw is niet meer ziek geworden. Ze ging ze gelijk kopen toen ze thuis was. De bandjes kosten wel rond de 15 euro, maar je hebt echt iets voor dat geld... verder... ons meisje gaat steeds sneller en beter kruipen! Joehoee... en ja, ik laat iedereen gewoon lullen. Ik weet wel beter!
Even snelle zwaai vanuit La France! Heenreis was redelijk turbulent: veel regen gehad, daarnaast onweer en bliksem. Ook merkte ik toen pas hoe moe ik was. Kon nog geen 30 min rijden of ik viel weg! Suusman heeft dus bijna alles gereden...zo trots op m!! Onderweg heeft Sophie nog m'n lens verschoven in m'n oog (sloeg met dr armen wild in t rond) dus dat was even zoeken in m'n oog (zat dubbelgevouwen in een hoekje ) en voor Daan duurde het ook wat lang. Door alle oponthoud er 16.5 uur over gedaan!!! Hier alles uitgezet nog en toen lekker bij m'n ouders gaan eten. Lagen erin rond 11en en helemaal gebroken. Daan werd vervolgens wakker om 6 uur voor een fles en die hebben we in ons bed laten slapen en toen werden we allemaal pas wakker rond 9en, heerlijk dus!! Vandaag verder geïnstalleerd, boodschappen gedaan dus nog biet gezond ofzo. Morgen pas naar strand met iedereen. Vandaag staat er ook een stevig windje (wel strak blauwe lucht en 26 Gr.) dus dat was sowieso zandhappen dan. Nu zitten we aan een kaasje en dan zo lekker echt eten. Morgenochtend ga ik hier voor het eerst hardlopen dus ben benieuwd! Maar even rustig opbouwen vanwege m'n blessure. Tot laters!!
Wat een ziektes allemaal. Beterschap! Hoop dat met name het feestvarken M.aud zich weer wat beter voelt? En Ingrid, laat ze maar idd kletsen. Er is altijd wel wat te zeuren over de opvoeding, of hoe ze eten of hun ontwikkeling. Lekker laten gaan. Suus, dat klinkt echt heerlijk. Lekker in het zonnetje. Hier is het koud... Blaarggh. Esser, jouw bbq
...ook lekker geweest? Die van ons was super lekker en gezellig. Mijn vriend moest nog even door naar een feessie. Een vriend van hem bleef nog even zitten. Heel gezellig gekletst. En toen kwamen we erachter dat er nog kipvleugels op lagen. In het donker om half twaalf nog die kipvleugels weg zitten werken. We hebben zo gelachen om onszelf. Mijn ei is ineens meer dan 18 mm. Ze was even bang dat het al klaar was. Maar na bloedonderzoek toch nog niet. Dus zometeen over een half uurtje de pregnyl zetten. Of eigenlijk niet de pregnyl, want die is er niet meer. Maar een vervanger. Pregnyl is niet verkrijgbaar, omdat er te weinig moeders voor moeders wordt gedaan. En dan ben ik woensdagochtend aan de beurt. Best weer spannend. Iedereen die ziek is: beterschap!!!
Heeeerlijk zeg Susan!!! Geniet ervan daar!!! Majo nog van harte gefeliciteerd met M! Alweer 2 jaar! Wat sneu dat ze op haar verjaardag ziek was! En dat wagenziek zijn, bah, ik herken het helaas ook, hoewel als ik voorin zit en vooral niet achterom kijk, het wel goed gaat de laatste tijd (in bus of achterin een auto wel misselijk, of als ik per ongeluk naar F. kijk en mijn hoofd omdraai tijdens het rijden). Dat bandje van Ingrid lijkt me wel wat. Ingrid, jahoeeeeee je meisje kruipt! En hoezo achterstand? Er zijn toch veel kindjes die met 1 jaar gaan kruipen? Super zeg van je kleine grote meisje Elin defi mislukt dus Dikke knuf! Alledrie de meiden dit keer slecht nieuws Hier gaat het sinds gister EINDELIJK beter met mijn holtes. Echt, tot gister gewoon nog iedere dag pijn gehad, hoewel het sinds woensdag al wel redelijk goed ging (maar moest toch nog paracetamol slikken in ochtend). Maar nu dus eindelijk weer beter. Dit weekend gewerkt aan F. haar grote meiden kamer Als ie écht af is maak ik wel foto's, maar we moeten het nog leuk aankleden Merkte wel gelijk dat ik te lang had gestaan, zaterdagavond kon ik bijna niet meer lopen van de bekkenpijn. Bij F. nauwelijks gehad en nu echt veel pijn. Dus wel een teken dat ik daar even op moet letten want ben morgen pas 18 weken. Met de boys (ja, ik heb besloten dat ik het hier gewoon maar ga posten ) gaat alles goed denk ik. Over 2 weken de 20 weken echo, dat vind ik wel superspannend... En buik is echt binnen 1 week tijd weer echt gegroeid. Verder gaat alles zijn gangetje! Zoek nog inspiratie voor baby-jongenskamers. Dus als mensen hier nog foto's hebben van hun jongenskamer doe ik graag inspiratie op Liefs
Sooner, ik heb niet geplast voor MVM de laatste keer, vanwege verbouwing bij mij thuis en in- en uitlopende bouwvakkers... Sorry!! Wel fijn van groeispurt ei. Spannende dag dus woensdag!! Sinja, gelukkig voel je je weer beter zeg! Dat heeft nog best lang geduurd zeg!! Wel klote van die bekkenpijn zeg... Die 2 jochies maken er wel een potje van daar binnen En inspiratie voor jongenskamer? Daan heeft een wit met blauw en rode kamer. Meubels en muren zijn allemaal wit, alleen de aankleding is gekleurd. Ben niet zo van de geverfde muren... Wij hebben net geyathzeed (????) en nu dus ff mail checken en dan slapen. Kids liggen al op 1 oor... Sophie heeft na het poepje van vanmorgen, vanavond ook 3x geplast op het potje !! 2 kleintjes en 1 heel grote plas! Vandaag dus 4 stickers geplakt. Heb er ook veel mee dus dat scheelt Daan is verder echt een schatje endometriose het hartstikke goed. At vanmorgen een heel potje fruit op Nou, denk dat wij vanavond nog gaan klussen. FF gebruik maken vd vakantie Oh ja, net mail gehad van m'n zus dat de kans groot is dat ze in een ander team gaat hockeyen volg jr. Spelen we dus niet meer samen...was weer net zo blij Ik begrijp het wel hoor want ze is te goed voor ons maar ja, ik vind het wel echt heel jammer... Slaap lekker allemaal!!!
Een zwaai van mij! Druk met vanalles en nog wat. Vanmorgen bij het cb geweest. Rein woog hetzelfde als donderdag. Van de arts mogen we flink gaan bijvoeden, brood, groente, fruit, sap, babykoekjes. Wat hij maar lust. En vooral bv blijven geven, is goed voor hem. Ze zei wel dat hij meer had mogen aankomen. Maar omdat hij en ik ziek geweest zijn kan het daar door komen. Oer 6 weken weer terug. Ze adviseerde me niet te gaan wegen tussen door omdat ik me dan te veel zorgen maak. Moet naar rein kijken. Als hij vrolijk is en actief dan krijgt hij genoeg binnen. Dat doen we dan maar. Zeker omdat reinout de fles thuis weigerd. En op de opvang zijn zijn voedingen gemiddeld een uur later dan thuis omdat hij de fles alleen accepteerd als hij echt honger heeft. Dus ben ook bang dat als ik stop met de bv dat hij thuis nog minder drinkt. Majo jij hebt toch ook ervaring met een flesweigeraar? Verder druk met vanalles. Ben het hele huis aan het opruimen. Wil van alle zooi af. Dus elke week gaat hier nu een vuilmiszak vol zooi weg. Mijn vriend gooit nooit iets weg en nu ben ik het zat. . Daaaaaaaagggg en sorry van d ego maar ik denk aan jullie!
Kleintje, even vanaf de zijlijn mijn ongevraagde mening... Ik snap die arts vh cb echt niet!! R heeft exact hetzelfde gewicht als afgelopen donderdag en hij was daarvoor ziek geweest, niet na donderdag toch? En bijvoeding moet nu natuurlijk ook want hij is al 6 mnd maar of hij daar nou echt meer van aan gaat komen vraag ik me af! En een flesweigeraar...als ie honger heeft, zal ie heus wel uit een fles drinken en daarnaast, dat doet ie tenslotte ook op kdv toch? Anyway, ik zou ns naar een ander cb gaan of voor second opinion gaan naar je huisarts want die cb-arts spoort (in mijn ogen) niet... Sorry dat ik me er zo mee bemoei hoor maar zelfs ik maak me zorgen om R's gewicht en het minimale aankomen in gewicht...
Ingrid, de seaband...had ik idd van gehoord. Collega van mij had 'm om ivm extreme zwangerschapsmisselijkheid. Hielp wel een beetje zei ze. Maar heb ook ervaringen van collega's gehoord bij wie het niet hielp bij reisziekte. Maar goed....als ze écht wagenziek blijkt (zal de eerstvolgende langere rit wel blijken denk ik ), gaan we het misschien wel eens proberen. Maar voor nu laat ze het bandje denk ik nog niet om haar arm zitten. Op en af doen is dan leuker . Sooner, Jáááá 'ei' toch ineens al groot genoeg . Spannend! Wanneer is de inseminatie dan? Hoe mooi zou het zijn....meteen de eerste keer raak!! Balen idd van de pregnyl. Maar waar ik laatst 'achter kwam'.... In Ned. spoot ik vaak 10.000EH. In DD was 5000EH genoeg. Weet niet waarom bij de ''een 5000 en andere zkh 10.000. Maar van 10.000 kun je dus i.p. 2 x pregnylen . Zou zoveel pregnyl schelen als iedereen 5000 spoot.... Jij hebt nu dan w.s. ovitrelle gekregen?! Suus, Wát een laaaaaange reis zeg , pffffffffff..... moet ik niet aan denken (en nu met M. helemaal niet ). Dan ga ik toch voor vliegtuig...kunnen ze nog wat lopen enzo.... Knap hoor, hardlopen tijdens je vakantie!! Heel veel plezier daar nog!! Jammer dat je zus naar ander team gaat. Maar zij is de betere uit de fam. begrijp ik?! . Hoe is het eigenlijk met haar? Met dat vocht enzo? Weer helemaal goed? Wat was het nou uiteindelijk? Kleintje, jammer dat R. toch niet wat meer groeit steeds. Vindt hij de bijvoeding wel lekker? Zag in elk geval een leuke foto op FB van R. die Broccoli eet . M. weigerde idd op gegeven moment ook de fles (was gek, want vanaf geboorte dronk ze er al afgekolfd bv uit ). Vanaf 7 mnd was de liefde voor de fles over . Op kdv of als ik niet thuis was kreeg ze BV van een lepeltje (ddurt wat langer, maar wel effectief), brood 'gedrenkt' in BV of soms uit tuitbeker áls ze die wel wilde (groter gat dus ging dan eigenlijk vanzelf naar binnen ). Het is even aanmodderen maar lukte uiteindelijk wel. Na 2 mnd dronk ze af en toe weer uit de fles. Maar sporadisch. En als ze dan een keer op kdv (veel te) weinig binnenkreeg haalde ze de 'schade' 's avonds bij mij wel weer in of dgn erna. @Hier, M. is nog steeds ziekig . Afgelopen 2 dgn rond 39.2 koorts. Had gisteravond gelukkig avonddienst dus hoefde maar voor 2 uurtjes oppas te regelen. Vandaag gelukkig zelf vrij. Koorts is inmiddels afgeakt naar iets verhoging 37,8. Alleen zit ze nu helemaal onder het eczeem . Heeft ze wel vaker wat last van en dan smeer ik met dermalex, wat vaak wel goed helpt. Maar ze is nu zó bont dat we vanmiddag maar even afspraak hebben gemaakt bij HA. Zielig hoor....zo'n ziek kindje.... duurt me ook te lang en M. zelf ook. Zegt steeds als ze de thermometer ziet. 'M. is weer beter' .
Majo, reinout heeft ook vanaf de geboorte de fles gewoon gepakt. Maar mu dus op de opvang met moeite en thuis helemaal niet meer. Maar debijvoeding vindt hij heerlijk dus dat scheelt. Suus, ik heb dit weekend zelf buikgriep gehad. Kolfde maandag ook maar twee keer 50 cc twijl ik normaal 150-180 cc kolf. Dit komt dus omdat ik ziek was dan loopt de productie tijdelijk terug. En als rein dan bij mij bijna niks kan drinken en de fles weigerd.. tja dan vind ik het nit gek dat hij in 4 dagen niks aankomt (als je ook nog mee neemt dat de meetfout in die weegschaal zeker 5% is en zijn gewicht ook +/- 100 gram is afhankelijk of hij gedronken/gepoept/geplast heeft. En verder is hij tevreden, niet uitgedroogd, vrolijk en ziet hij er gezond uit, poept regelmatig en plast voldoende. Dus vind ik je reactie een beetje overdreven. En wat die fles betreft die wil hij echt niet hoe veel ik hem ook aanbied....... En als ik hem voor de borst leg hapt hij meteen toe.....
Majo: beterschap voor je kleine meid. Suus: lekker vakantie aan het vieren? Kleintje: balen dat R toch niet zoveel groeit als dat jullie graag willen.
Hihi, amber drukte op een knopje van de laptop, ga hier dus maar weer verder.. Kleintje: hopelijk groeit ie opde bijvoeding goed genoeg en lekker de borst blijven geven. Hier een hele trotse mama, onze emma is in 5 weken 1350 gram gegroeid Helemaal blij!!
Majo, hydrocortison werkt perfect tegen eczeem!! Hoop dat je dat gekregen hebt vd HA. Heb je dat gekregen? Wat balen dat m nog steeds zo kwakkelt zeg! Het wordt nu wel tijd dat ze goed beter wordt. En idd mn zus is de betere hockeyster in de familie, altijd zo geweest hoor! Soms moet je je meerdere erkennen, en dat vind ik natuurlijk niet erg bij m'n zus Nightelf, ja ik zag het op fb!! Echt goed van E zeg!! Ze krijgt bv toch? Slagroom dus?! Net al Traantje toen, werkzaam bij Campina?? Kleintje, ik vind het niet overdreven. R is nu in 5 wkn tijd 290 gram aangekomen? Dat is toch helemaal nix? En hun weegschaal is geijkt dus zou elke keer een goede maatstaf moeten zijn. Ik snap niet dat de arts zich geen zorgen maakt? Ik vind het maar een slechte arts... En volgens mij geef jij groente a la Rapley gezien de fb foto's; nou dan krijgt ie in het begin al helemaal nix binnen. Normaal niet erg, maar wel bij R want die groeit niet.
@majo: is het niet de zesde ziekte? Eerst hoge koorts en als dit weg is uitslag?! @nightelf: je hebt slagroom! Goed hoor! @kleintje: dat is wel heel jammer dat R niet aangekomen is. Wat weegt hij nu? Ik moet zeggen dat ik het uit medisch oogpunt ook allemaal wat twijfelachtig vindt. Hij moet toch eigenlijk wel echt meer gaan groeien. Jelte is nu een paar keert goed ziek geweest, maar dit haalde hij meteen weer in door meter te eten, maar dit lijkt R niet te doen...