Even snel vanaf phone. Kleintje, fijn dat de ha je gerustgesteld heeft. Ik vind je curve nog meevallen. Je ziet bij de een na laatste meting dat hij omhoog ging.Daarna was je wrs ziek? De curve van Luuk plaats ik ook wel even in mijn album. Zijn lijn 'vlakt' ook wat af maar was heel normaal met bv zij de arts.
Suus, Bijvoeding gaat super! Hij vindt het zo lekker! Hij eet nu 200 gram fruit en rond de 100 gram groente. Maar de groente ga ik ook opvoeren want alles gaat op,... Ik wil deze week ook met brood gaat beginnen. Alleen komt het steeds niet zo goed uit met zijn slaapjes. En daan lekker aan de pap en de koekjes met diksap... Heerlijk Ik heb de liga tweede stap al in huis gehaald. Jewel, Ik ben wel benieuwd naar de groeicurves van Luu.k. En ik wil Rein graag pap gaan geven. Hoe deed/doe jij dat? nou ik ga nog ff snel koken voor vriendlief thuis komt.
Suus, schema ziet er goed uit! Alleen kan ik me van Maurits herrinnernen dat die ook nog een fles melk had om 16:00 ipv een koekje/diksap. Maar Mau had standaard een fles meer dan hij mocht voor zijn leeftijd. Die hield net als Rein.out van vaker een iets kleinere voeding.
Ja heb bedacht hoe ik t koek probleem ga oplossen hier in Frankrijk. Hij eet 's ochtends nu ca 100 gram fruit, dus ipv 's middags koek ga ik hier het tweede deel van het fruitpotje geven. Krijgt dan in totaal 200 Gr. Fruit. Vandaag al gedaan en ging goed!! En kleintje, nou zo te horen vindt R bijvoeding idd erg lekker!! Miss moet ie t daar dan van hebben en denk niet dat je m kan overvoeden dus als ie meer groenten wil, lekker geven!!!
Suus, lijkt me een prima oplossing met dat fruit! En nu ik jou schema zie realiseer ik me dat Rein.out ook niet meer zo veel melk hoeft... Als hij tussen de 600 en 800 cc melk op een dag krijgt lijkt het me goed toch? Dus hebben mijn borsten het wat rustiger . Dit weekend gaan we met brood beginnen en moet nog even gaan bedenken hoe ik de pap ga geven..... Het liefst zou ik pap maken van borstvoeding maar ik heb echt geen zin om te gaan kolven voor die melk. En na mijn ziek zijn is mijn voorraad ook redelijk geslonken.
Kleintje, geef dan gewoon pap met kunstvoeding! Is toch ook prima? Hij heeft tenslotte 6 mnd bv gehad dus ik zou pap lekker gaan aanmaken met kv; nix mis mee toch? Kan jij je voorraad en bv voor de live voedingen bewaren. Hier heeft Daan net 100 gram groenten op en ca 60/70 gram aan toetje. Ben benieuwd hoeveel melk hij strax nog wil. Eerst nog afwassen en de kids badderen. Daarna die papfles er nog in
@Kleintje: fijn dat je huisarts tevreden was. Ik moet zeggen dat ik een beetje schrok van je groeicurve, vooral die van het gewicht buigt toch fors af. Jelte heeft ook 2x over een week heel slecht gegeten toen hij in het ziekenhuis lag vanwege uitdroging en al eerder toen hij het RS-virus af, maar dit heeft hij meteen weer ingehaald en is niet terug te vinden in zijn groeicurve. Dit horen babies ook te doen.... dus ik vind de reden die je huisarts geeft dat hij ziek is geweest niet helemaal correct. Hierop had hij dus inhaalgroei moeten laten zien. Ik hoop echt dat hij over een maand weer een stijgende lijn laat zien, want als hij blijft afbuigen moet je echt wel verderop hoor! Het is overigens wel heel erg fijn dat R. zo goed eet qua bijvoeding! En ik zou idd ook doen wat suus zegt, dus pap maken van kv. @Suus: wat hebben jullie toch een klein vreetzakje Wat voor soort toetje had je gegeven? Heeft hij de fles nog goed gedronken.
Suus, ik ben overdag ook wel online, maar heb vaak 's avonds tijd om te reageren. Was mijzelf eigenlijk niet eens opgevallen, maar nu je het zo zegt. En de reden dat wij ivf doen is dat wij onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn. De gyn vermoed wel dat er ergens iets mis gaat (we hebben op O.laf vier jaar gewacht, met zes x iui en twee x ivf) maar er is dus nooit wat gevonden. En nu dus ook al weer op naar tp zeven. Kleintje, fijn dat de ha het niet verontrustend vond. Ben je nu zelf ook wat gerust gesteld? En miss houdt R. idd meer van vaste voeding. Hoor je wel eens vaker. Schema's weet ik helemaal niks meer van. Is ook al weer zolang geleden Gek hé, dat je die dingen zo gauw vergeet. Zit hier trouwens nog te wachten op twee offertes, voor een aanbouw bij aan de keuken. Had gedacht (gehoopt) dat we ze gister al zouden krijgen, maar helaas nog niks gehad. Iemand enig idee hoelang je daar op moet wachten? (ben altijd erg ongeduldig met zulke dingen)
Kleintje, ik heb ze in mijn album gezet. Echt afvlakken doet hij niet maar gaat wel minder hard als eerst. Met de bijvoeding zal het vast wel sneller gaan bij r.! Ga er weer vandoor. pc is wat traag dus ben een uur bezig met een berichtje
Elin, oh vandaar!! Snapte het al niet, zeker omdat het in de rustmaand dus ook spontaan is gelukt.. Anyway, nieuwe cryo nieuwe kansen! Offertes duren altijd erg lang, weet ik uit eigen ervaring, terwijl je zou verwachten dat ze dat nu sneller zouden doen en blij moeten zijn met elke aanvraag in deze tijden Traantje, nou hij liet minimaal (5cc ofzo? --> iig onmeetbaar ) staan van z'n fles. Ligt nu knock out in bed Jewel, ga zo kijken naar jouw curve want ben wel benieuwd! Als ik t zo allemaal lees en hoor van jou en Kleintje, voel ik me nog gesterkter in m'n beslissing om geen bv te geven. Ik moest er ook redelijk wat moeite voor doen en denk dat dat mij zou hebben achtervolgd. Denk dat Daan dan niet zulke lekkere spekbeentjes gehad zou hebben Overigens bedoel ik hier natuurlijk niet mee dat bv slecht is hè...maar denk wel dat het echt goed moet lopen, wil je kindje er goed op groeien... Even hondje uitlaten en dan richting bed!! Morgen St. Tropez!!! En weer naar m'n vaste bikini shop en evt andere winkels Pinpas zeker mee dus, hoewel die standaard in m'n portemonnee zit
Jewel, Als ik de curve van L.uuk zie is die eigenlijk vergelijkbaar met die van R.einout. Alleen heeft Rein.out die dip in het begin omdat de voeding niet op gang kwam. En is Rein gemiddeld gezien een lijn lager. dit stelt mij weer gerust. Traantje. Dat is ook het plan als hij nu niet mooi gaat groeien dan gaat hij aan de kv. En ik geef nu af en toe al een flesje kv bij als hij niet tevreden is (zeg een keer in de week) Suus, Wat bv betreft... Ik ben het met je eens dat kv kids wat spekkiger zijn. En natuurlijk is bv het beste maar het is niet zaligmakend. Het is keihard werken en ja wat is beter dan he.... Ik weet ook niet of ik bij een derde weer bv ga/wil geven.
Kleintje, idd verschillen ze niet veel. Deze curve van Luuk is heel normaal, de meeste bv kindjes groeien eerst wat harder en dan gaat het wat minder snel (4/5 maand) De arts beaamde dat ook en overal waar je leest over bv zeggen ze het ook. Bij R. is het wel wat anders omdat hij eerst zoveel afviel maar toen de bv liep groeide hij dus wel, niet hard maar ja veel kindjes op kv groeien ook niet hard En ben het niet met je eens dat kv kindjes meer spekkies hebben. Heeft niks met bv of kv te maken. Ruben had heel veel spekkies en kreeg de eerste 6 maand alleen maar bv. Luuk heeft ook lekkere spekbillen maar is lang zo fors niet als Ruben en heeft ook de eerste 6 maand alleen maar bv gekregen. Suus, Luuk groeit goed hoor! De curve van bv en kv kun je niet met elkaar vergelijken. Luuk ontwikkeld zich goed, luiers zitten bomvol, is altijd tevreden, maar merk wel dat hij aan bijvoeding toe is. Spekkies heeft m.i. niets met kv of bv te maken. Sophie groeide toch ook niet heel hard? En met Daan gaat het nu dus ook al heel anders. Bv is idd hard werken, hier ging het eerst ook niet super maar dat lag aan de drinktechniek van Luuk, bv was/is niets mis mee . Maar iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt. Zolang de kindjes maar groeien en niet te veel en lang afvallen is alles prima lijkt mij Maar mooi schema heb je met Daan trouwens! Oh ja en wist niet dat het 7,5 maand bezoekje bij het cb bij een 2e kindje niet is. Vind het wel jammer want weet niet meer hoe het bij Ruben ging maar gelukkig heb ik jullie Elin, maandag de tp dus! Spannend weer hoor! Ik ga alvast duimen! Offertes duren idd vaak lang. Je zou zeggen in deze tijd dat ze sneller zijn maar niets is minder waar. Leuk dat jullie gaan verbouwen, nou ja leuk, als het klaar is het leuk, de verbouwing niet Alles goed met O.laf? Traantje, fijn dat J.elte het doorslapen door heeft En wbt pap zou ik ook eerst proberen met een bordje en lepeltje. Maar opzich hoeven ze ook niet persé pap hè? Straks kun je ook een boterham proberen. Met Ruben maar kort pap gegeven (bordje, geen fles) maar snel op de boterham overgegaan, ging veel sneller en kon hij zelf doen, dus scheelde mij ook weer voeren Jessy, hoe gaat het met jou? 38 weken! Spannend nu hoor!! Esser, oei dat klinkt idd als naderende ongi.....Gek weer om naar zoveel tijd het weer te worden. Hoeft van mij eerst ook even niet maar is ook wel weer fijn om een cyclus te hebben. Mijn vriend was maandagmiddag weer thuis dus de kids waren nog wakker Ruben was erg blij weer om hem te zien en heeft savonds lekker met hem op de bank gelegen. Sooner, hoe gaat het met jou? Kom je de ww wat door? En gaat het ook nog lekker met je bedrijfje? Hier gaat de nutramigen er als koek in Ik laat nu de voeding in de namiddag vallen en kijken hoe het gaat. Met Ruben ging het toen ineens erg hard en was ik binnen 2 weken helemaal afgebouwd. Eergister trouwens savonds de fles kv gehad, dronk maar 60cc maar sliep wel van 19.30 tot 6.00 (daarvoor om 17.00 bv gehad en om 18.00 bloemkool en om 19.00 dus de 60cc) en gister avond om 18.00 groente gehad, 19.00 bv (boobs zaten barstenvol ) maar kwam vannacht weer om 3.00....snap je niks van. Heb geen doorslapers bv volgens mij Ik sta er trouwens helemaal achter om af te bouwen. Eerst wist ik het niet zeker maar de voedingen zijn zo onrustig momenteel. Luuk hangt vaker achterover om alles te bekijken en trekt veel aan de tepels. Thuis gaat dat nog wel maar ergens anders zo voeden is niet leuk. En ik kan niet meer rustig met mijn telefoon zitten met voeden De fles houdt Luuk zelf beet en die kun je ook een beetje meesturen als hij weer achterstevoren op je schoot zit Ruben zonet van de peuter gehaald en de eerste traktatie ook gehad, allemaal snoep. Wou hij natuurlijk meteen hebben maar moest eerst brood gegeten worden. Snel in de kast gezet en toen was hij het al snel weer vergeten Ook een vaderdag knutsel mee (al zegt hij zelf dat het een cadeau voor hem is ) Nou ga er weer vandoor. Nog een wasje op hangen, Luuk eten geven en vanmiddag naar een verjaardag toe. En vanavond voor de buis natuurlijk! Al denk ik dat nederland verliest.....
Hey Ladies . Lees heel wat over voedingen/schema's/curves..... wat een 'gedoe' allemaal . Kleintje, fijn dat je je weer zekerder voelt na bezoek HA. Moet zeggen dat ik de curve persoonlijk ook wel flink vind afbuigen, maar ja...ik ben maar een leek. Gewoon nog een maandje zo door en dan hopelijk een lekker flinke stijging in gewicht!! Jewel, fijn dat de KA meeging en de juiste kv voorgeschreven heeft! Nu ook begonnen met afbouwen dus...zal best raar zijn weer... en manlief inmiddels weer gezellig thuis . 't Is wat met dat snoep uitdelen...bij ons op kdv mag je i.p. alleen hartige/gezonde traktaties delen. En ben het er helemaal mee eens . (of rozijntjes/liga, dat mag dan ook nog wel ). Suus, lekker aan het genieten in La France. Hoeveel bikini's heb je inmiddels? . En S.ophietje overdag al helemaal zindelijk . APPLAUS voor Sophie!! Knap hoor! En d.aan al lekker aan het doorslapen.... heerlijk! Hoe lang zijn jullie daar nog eigenlijk? Net de helft erop zitten? Elin, spannend weer bij jou zeg!! Maandag dus w.s. alweer een TP! Zondag eerst dus nog even spannende dag van ontdooien... Jessy, hoe is het bij jou? Nog maar 2 weken tot uitgerekende datum. Spannend zeg!! Is het allemaal nog een beetje vol te houden? Zora, ook lekker bijna op vakantie!! Traantje, druk druk druk dus op de ma-woe-vr . Kan er niet over meepraten...heb er maar één en die eet zelf. En als ik moet werken overdag ga ik eerder de deur uit . Maarre...komt vast goed joh! Voor je het weet heb je een handigheid te pakken en gaat alles als een tierelier . Sooner, hoe is het met je? Kom je de wachtweken een beetje door? Esser, bij jou rommelt er dus weer vanalles.....vervelend gevoel, maar wel mooi als ongi gauw weer komt. Kunnen jullie over paar maandjes ook weer van start . Sinja, hoe is het? Had jij de 20 wkn echo nou al gehad? Of is die binnenkort? Ingrid, ben benieuwd wat Nederland vanavond doet en dan helemaal naar de reactie van S.yra, want ik denk eerlijk gezegd dat ze gaan verliezen . Maar wie weet.... Zoë, hoe is het met jou en je mannen? Pat, en bij jullie daar net over de grens? Loessie, lekker aan het genieten van jullie dochtertje en zusje thuis? . Nightelf, alweer aan het werk....jammer dat de eerste dag zo tegen viel . Gister vrij. Vandaag dan de 2e werkdag? Hopelijk gaat die beter. Moet je er 's nachts nog vaak uit dan voor E.? Hoe gaat het verder met jou en je meiden? @Hier, op zich zijn we er al heel lang uit hoor dat we een 4e poging sowieso gaan doen. Wisten we al bij start icsi's voor M.aud, dat we een 4e sowieso zelf zouen betalen. Wil alles (voor mijn eigen gevoel) uit de kast getrokken hebben. Maar ja.....lastig te bepalen waar die grens voor mijzelf ligt. (na de 4e poging of dan alsnog door...). Als ik de 2e poging van nu meereken, is dat achteraf nooit echt een kansmakende poging geweest met 1 emmie die stilstond in deling. Dus als je het zo bekijkt hebben we nu eigenlijk pas 2 kansen gehad... Zou er zelf gerust nog een paar doen, maar moeten ook kijken naar wat reeël is als het iedere keer zo minimaal is. Enige wat ik dan nu echt 'eng' vind is dat de 4e poging w.s. echt de laatste zal zijn en het dan ineens écht heel erg definitief kan zijn. Maar we doen 'm sowieso en w.s. mét TESE, want daar zijn we inmiddels al wel overuit dat we die kans willen wagen. Dus arts in DD zal daar maar in mee moeten gaan (en dat doet ie vast wel ). Maar genoeg gezeur hier nu over . M. is gelukkig weer goed opgeknapt van de AB. Vandaag laatste kuurdagje. Afgelopen zondag in Plopsa c'vorden geweest. Ze heeft het er zó naar haar zin gehad! En wij dus ook . Morgen ga ik met M. samen nachtje in hotelletje in Bronckhorst, kleinste dorpje van Ned. Gekregen v/d buren, die konden toch niet. Manlief is niet vrij dus kan niet mee. Zou m'n pa meenemen, maar die wilde toch niet . Dus 'k ga gezellug met ons kleine dametje samen 2 leuke daagjes ervan maken . Maar nu gauw eerst nog wat spullen bij elkaar sprokkelen want moet zo nog werken (avonddienst) en M. nog naar de achterbuurman brengen, als ze zo eens wakker wordt.... (zul je altijd zien...slaapt nooit lang...en dan moet je weg....). Doegie!!!
Majo, hoezo dan toch de TESE als de arts zei dat dat dus geen verschil zou uitmaken, vanwege de hormoonwaarden? Gewoon om echt alles te hebben geprobeerd?? Vroeg t me af En lekker hoor 2 daagjes alleen met je dametje! Gelukkig ook weer beter! Wondermiddel af en toe die AB hè Jewel, ik vind de curve van L ook wel enorm afbuigen. En ik snap vest dat je kv en bv niet met elkaar kan vergelijken maar de lijnen moeten wel gevolgd worden. Volgens mij zijn er zelfs andere lijnen voor kv en bv kindjes dacht ik? Correct me if I'm wrong En Sophie groeide ook niet hard nee maar volgde wel de lijn. Groot verschil!! Hier bet terug van St. Tropez. Vond t wel wat tegenvallen. Kleine haven, paar grote(re) boten maar oude binnenstad met her en der wat duurdere winkels... Heb nu al m'n hoop gevestigd op Monaco! Wrs volgende wk Heb wel wat gekocht; broekje en hemdje van m'n bikini merk. Heb nu trouwens pas 3 nieuwe bikini's dus valt mee. Zeker omdat ik het merendeel van wat ik mee heb, niet goed pas. Nou wij gaan yathzeeen. Eerst Daan nog wat fruit geven. Heeft niet heel veel honger vandaag lijkt wel. Maar goed, heeft gisteren flink lopen bunkeren
Zo ik ben klaar met werken.. (vind ik ). Suus, heerlijk burgerlijk Yathzeeen Majo, Blijft lastig. wij hadden de keuze over hoe ver te gaan nog niet genomen. ons plan was eerst de eerste ICSI af te wachten en te kijken hoe dat zou gaan en hoe vaak ik dat zou willen..... de rest is geschiedenis . maar ik hoop echt dat deze 4e poging bij jullie gaat lukken. je bent tenslotte wel moeder maar dat maakt je wens voor een tweede niet minder. bv/kv curves, laten we er over op houden
Goed plan Kleintje!! (en toch vind ik jullie curves teveel afvlakken --> jaja, wil altijd het laatste woord hebben )
@Kleintje: goed plan om er over op te houden! Hopelijk doet de bijvoeding wonderen en schiet de lijn over een maand weer omhoog @Elin: al weer bijna de tp, wat aan jullie toch snel. En nu moet het goed gaan! Het zou zo mooi zijn als jullie geen nieuwe poging meer nodig hebben. Laten we daar nou maar gewoon vanuit gaan! @Majo: Ik hoop dat de TESE jullie wel beter resultaat gaat geven en dat jullie 4e poging gewoon slaagt en een heel mooi brusje oplevert. Veel plezier in het hotel. Ik ben benieuwd hoe het bevalt zo zonder majoman... @Susan: lekker geyatzeet? D.aan nog wel goed gegeten? @Jewel: wij geven Jenna nog steeds pap, zij is niet zo'n geweldig broodeter en dit gaat sneller. Maar, we gaan gewoon zien wat Jelte doet. Wat een geweldig groeicurve heeft R.uben! Bij ons zitten ze sowieso onder het gemiddelde qua groei, dus die lijn van R.uben vind ik echt indrukwekkend en daar zat trouwens ook wel een knik in, maar dat heeft hij weer prima ingehaald... @Hier: vandaag een lekker dagje thuis gehad met de kinderen. En nu in m'n eentje straks maar voetbal kijken denk ik. Traantjeman is naar de bios. Of op tijd naar bed, zo'n gigantische voetbalfan ben ik nou ook weer niet (en traantjeman dus ook niet)
Traantje@ man naar de bios??? Dan kijkt hij daar toch wel voetbal neem ik aan??? Suus@ ohhhhh wat ben ik een soort van jaloers dat je zo heerlijk in Frankrijk zit, is toch super, hier wordt het gewoon nooit zomer ben ik bang... Majo@ wat een dillema's zeg, en het is geen gezeur hoor, dus verontschuldig je alsjeblieft niet. Wil je daarom misschien ook nog even wachten met de 4e poging, omdat het daarna echt ophoud? (maar dan moet je gewoon zwanger zijn!!!) Lijkt me moeilijk hoor, wanneer is genoeg genoeg... Stoer dat je met M naar een hotel gaat, lekker vrouwen weekend...is toch super!! Jewel@ ik was afgelopen weekend (vrijdag/maandag) ook alleen met de boys, heftig hoor. Opzich heb ik sowieso wel de zorg voor de kleintjes omdat manlief veel werkt, maar echt 4 dagen alleen vind ik toch erg heftig. Vooral smorgens. Ik had vorige week toevallig ook 3 werkdagen, en gister ook smiddags extra gewerkt en savonds nog een verplichting voor mijn werk tot half 12 dus ik ben er nu wel aardig klaar mee. Even weer rust in de tent. Grappig dat de bv bij R ook beter liep dan bij L. En dat R meer spekkies had dan L. Bij ons precies hetzelfde. Mees was op deze leeftijd 2,5 kilo zwaarder dan Sam is, dat is toch bizar veel!!! Kolven ging nu ook absoluut niet en ik ben echt blij dat ik van de bv af ben. Ging wel even met een traantje gepaard, het is toch weer afsluiten van een hoofdstuk (hopelijk gaan we het nog 1x meemaken) Leuk om alle schema's te zien van iedereen. Weet niet wie het zei maar ik was het ook allemaal weer vergeten van Mees. Sams schema ziet er nu zo uit: rond 7.00uur fles (230/7 Sam poept slecht vandaar extra water) rond 10.00 uur fruit (1 hele peer en dan nog een stuk meloen of iets erbij, gepureerd uiteraard, maar het gaat allemaal schoon op) rond 11.00uur fles (200/6) rond 16.00uur fles (230/7) rond 18.00uur groenten en aardappels gepureerd, echt weer een hele bak. Daarna krijgt hij een danoontje (geen idee of hij die al mag, weten jullie dat? yoghurt mag toch nog niet??) Soms krijgt hij dan nog een klein flesje en soms gaat hij rond 19.00uur direct slapen (tot 7.00 de volgende ochtend, toppertje) Af en toe probeer ik een koekje, maar dat snapt hij nog niet echt en brood wil hij ook nog niet echt snappen. Denk dat ik aan de pap ga beginnen, maar dat vind ik weer een beetje een gedoe... En sap vind hij ook nog niet echt fantastisch. Ondertussen heeft hij ook zijn 3e tandje, weer ongemerkt. Ik was gefocuusd op de 2 voortanden is boven zijn snijtandje door. Toppertje, je merkt echt niets aan hem. Hier moet ik wel volgende week met Sam naar het CB lees dat sommige van jullie niet hoeven?? Verder gaat het goed hier, nog streng aan het lijnen en de 1e drie kilo zijn er af, dus dat is mooi....nog maar 6 kilo te gaan...pfffff. Nou ga gauw hangen, voetbal is al 7 minuten bezig, man wordt gek van dat getik...tot snel... XX