Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door one of kind, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, welk schema volg je??

Elin, ook hier nog gefeli met de mooie blasto!!

Houd t ff hierbij want ben kapot! Vandaag naar Monaco geweest en dat was 2.5 uur heen en 2.5 uur terug met de auto... Morgen lekker relaxen dus :)

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, ik heb nu met een app van mijn vriend gelopen. trainer 5k heet die. VOlgens mij komt dat schema wel overeen met Evy. Ik ga die mp3tjes eens downloaden want wat muziek er bij is ook wel fijn.

3. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    En trouwens 2,5 heen en terug met twee kids is wel een hele opgave....

4. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    He kleintje jij toch ook begonnen?? Nog een tipje, ik ben nu 2,5 week bezig met Weight Watchers online en ben al 3,5 kilo afgevallen en het is echt niet mega zwaar en je kan dus ook aangeven dat je borstvoeding geeft en daar houdt het programma rekening mee. Had ik dat geweten was ik al maanden terug begonnen.

Het bevalt mij echt super goed, je mag echt veel eten (fruit en groenten onbeperkt!!!) dus je hoeft echt geen honger te hebben. En als je eenmaal door hebt hoe het werkt met die pro points dan kan je gewoon ook nog af en toe iets eten wat niet echt goed voor je is. Ik eet ook op zaterdag nog patat met frikandel en saus. En ik kan ook af en toe een wijntje incalculeren. Kortom een aanrader!!! En ik vind 3,5 kilo in 2,5 week echt wel veel...

Zo dat was even mijn tip...

Elin, duimen draaien weer voor je, spannend weer...

Suus heerlijk daar zeker, genieten hoor, en neem alsjeblieft een beetje zomer mee naar huis, schiet hier echt niet op...

Vandaag met Sam naar CB geweest, hij was ineens voor zijn doen lekker gegroeid. Hij weegt nu 8255gr en is 68cm. Qua gewicht net even boven de midden lijn, en qua lengte iets onder de midden lijn. Mees ging vanaf deze leeftijd dippen dus ik denk dat ze nu een beetje naar elkaar toe groeien. Heb sowieso het idee dat Sam een eter is ipv een drinker, hij kan echt bunkeren, volgens mij eet hij ongeveer evenveel fruit en groenten als Mees, en dat ik al een lekkere eter...Fijn dat het allemaal zo goed gaat...

Zo ik ga even bankhangen drukke dag gehad en morgen weer een druk programma,

XX

5. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zoe, goede tip ik ga meteen eens kijken! En hier hetzelfde rein eet meer groente en fruit dan maurits. Die eet een stuk fruit en geen groente :p. Maar goed te horen dat het goed met de boys gaat! En 3,5 kilo in 2,5 week is echt netjes. Dat had ik met sonja bakker ook.

Nou ik ga ff verder surfen.

6. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Oja kleintje, eerste week is gratis, leuk om uit te proberen, maar wel optijd opzeggen als je er niet mee door wilt!

7. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Wauw wat is iedereen hier goed bezig zeg! Zoe, klinkt ideaal zeg! Knap dat je al zoveel kwijt bent!
    Fijn dat jullie kleine man ook zo goed groeit!

Kleintje, super dat je bent gestart. Begin is altijd moeilijk!

Susan ging het goed in de auto zolang met de kleintjes? En hoe is het verder daar? Lekkere temperaturen? Geniet er nog van daar!

Elin: JAHOEEEEEEEE wat een supernieuws... gefeliciteerd met je blasto! Wel heel spannend nu zeg, nu je zo'n mooie emmy hebt teruggeplaatst gekregen! Wanneer is je testdatum? En nog veel afleiding gepland?

Ingrid jij ook weer bijna starten, ging je er nu 1 of 2 terugplaatsen? Spannend!

Nightelf ook weer begonnen met werken. Wat ontzettend irritant dat je werd gestoord bij het kolven zeg!

Majo heb je leuke dagen gehad? Is M. nog wagenziek geworden?

Pat spannend dat jullie meisje bijna naar de peuterspeelzaal mag. Maar eerst de verjaardag. Houden jullie het klein of komt er veel visite? En met M. dus ook alles goed! Fijn zeg!

Jessy spannend, ECHT de laatse loodjes! Ben benieuwd wanneer de kleine zich laat zien!

@hier: vandaag op de helft!!! Zal zo even foto uploaden in mijn album, buik is echt mega voor mijn gevoel voor (pas) 20 weken... En even wat minder: donderdag balie gedraaid op mijn werk. Dan moet je een super irritant opstapje op als je daarheen loopt (en weer terug) en dat echt minstens 75 keer gedaan die dag. Donderdag overdag niets aan de hand, maar 's avonds kon ik dus geen stap meer zetten van de pijn in rug en bekken. En sindsdien is het dus niet meer over gegaan :( Weet vooral eind vd middag en 's avonds niet hoe ik moet zitten/liggen/staan. Voel me echt even een zeur, maar maak me er best zorgen om. Ben pas 20 weken... maar goed, gister met fysio gebeld en kon er morgen tussen. Ben benieuwd... Gelukkig nog maar 1 dag werken en dan 2,5 week vakantie!!! Vertrekken zondag (vliegen om 6:00 uur!) naar Lanzarote :) Heb er nu eigenlijk niet zoveel zin in met die bekkenpijn, maar ga er vanuit dat het tegen die tijd hopelijk iets beter gaat. En het scheelt dat Sinjaman ook vakantie heeft en dus veel F. kan tillen als dat nodig is.

Donderdag de 20 weken echo..spannend!!!

Ga nu even buikfoto's uploaden! *zwaai*

8. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja, doe maar rustig aan. Ik had eerst nergens last van. Toen ik 22 weken was hadden we uitstapje van mijn werk naar antwerpen. Dat had ik onderschát. Zo veel moeten lopen.... En dus tot het einde van mijn zwangerschap bekkenklachten gehad. De fysio voegde niet heel veel toe bij mij.. Vooral rust hielp. En een fijne vakantie en ik ga snel naar je foto kijken! Wat gaat het toch snel!

9. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik kom weer even ego-en.....

Reinout is vandaag voor zijn eczeem naar de kinderarts geweest. Weer dezelfde smeeraanpak als bij mau. Ook hadden ze hem gewogen. 6800 gram (400 gram er bij in dik 2 weken) en 68 cm. Qua lengte en gewicht is hij zijn achterstand ingelopen. Het gaat dus goed met ons manneke!

10. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Wat super, Kleintje!! Echt goed gegroeid :)

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, goed nieuws zeg!! Echt fijn om te horen :D

Hier vanmorgen naar dokter geweest. Wat een onderneming zeg. Eerst naar receptie camping voor adres dokter. Belandde ik vervolgens bij een andere dokter... :) Ach, als ik maar geholpen werd. Had 's ochtends al urine opgevangen in een beker en in de koeling gezet. Deze dus meegenomen. Kennelijk kan je hier terecht zonder afspraak, best typisch! Anyway, was ik eindelijk aan de beurt...keek die dokter vreemd op toen ik m'n beker met urine mee naar binnen nam. Niet gewend ofzo?? Ik m'n verhaal doen, dat ik al een week vaker moet plassen dan normaal (8-10x pd) en gaf m m'n urine. Hij keek ernaar, zei dat het troebel was en vroeg of het plassen ook pijnlijk was. Ja dus, tegen einde van plassen... Deed verder geen test met urine zelf maar dit 'onderzoek' was voldoende voor diagnose (lichte) blaasontsteking. Nam nog even m'n temp op (via oor) en had geen koorts dus geen nierbekkenontsteking. Kreeg vervolgens recept mee ter grootte van A4 met handgeschreven tekst. Een poederzakje van AB 3 gram in te nemen met water. Als dat na een paar uur al geen verbetering geeft, dan einde vd dag weer naar apotheek voor een andere AB kuur van maar 4 dgn (2 tabl pd).
    Met de kennis die ik van AB heb, kan ik me niet voorstellen dat de eerste na een paar uur al verbetering zou moeten geven. Naar mijn weten werkt het pas na een paar dgn nl... Nu is dit wel eenmalig een hele hoge dosis (3 gram) dus wie weet werkt het dan sneller?
    Bijsluiter was ook vreemd... Daarin stond in het Frans, wat apotheker ook zei, dat ik het moest innemen 2-3 uur voor de maaltijd. Maar toen ik zelf keek in farmacotherapeutisch kompas (NLs naslagwerk voor alle medicijnen) stond daar dat je het moet innemen 2-3 uur na de maaltijd. Had nog nix gegeten vanmorgen dus toch maar eerst ontbeten, en neem nu 2 uur later, dat poeder in. Is echt vies en word er nu al misselijk van! Kan dus pas weer eten over 2-3 uur...ben benieuwd of t werkt!! Denk dat ik voor vanavond nog wel whatsapp met Traantje heb om te vragen of het verstandig is om sowieso te starten met die andere AB.
    Door deze, voor mij onbekende, werkwijze ga ik wel in NL m'n urie wegbrengen naar m'n eigen HA; wel of geen klachten!!

12. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, klinkt allemaal een beetje vaag inderdaad. Vraag maar davies aan onze topic-arts. En inderdaad in nl alles even laten checken. Hoe lang blijven jullie nog weg? Jullie gingen toch 4 weken?

Ik henet heerlijk hardgelopen door de regen. Had eigenlijk geen zin maar toch snel gegaan toen het nog droog was. Maar halverwege ging het dus regenen. Les 2 is voltooid. En suus, de app die ik gebruik maakt gebruik vanhet schema van mieke boecks. Dat is geloof ik dezelfde als evy? Moest vandaag 1,1,2,3,3 minuten lopen en gisteren 1,1,2,2,3. En wederom weer alles volgehouden zonder te wandelen als het niet mocht :). Misschien tohc maar fatsoenlijke hardloopschoenen gaan kopen???

13. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Rare dokters, daar in la france, Suus....

Kleintje: goed hoor! Ik wil eigenlijk ook wel gaan hardlopen om weer wat strakker te worden, doe nu alleen pilates, maar dat zet geen zoden aan de dijk. Binnenkort maar eens gaan proberen, geen idee of het met mn voeten kan (heb aan de rechterkant een arthrodese en de andere voet is ook aardig versleten....).

14. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Kleintje: wat een goed nieuws zeg van R.!!!! Die bijvoeding doet wonderen! En nou dit tempo even volhouden, dan zit hij zo weer perfect! En goed hoor van het hardlopen!

@Suus: waar blijf je dan op de whatsapp????

@Nightelf: hoe is de tweede werkweek? Gaat het al iets beter?

@hier: wat een kloteweer zeg. Ik wilde ook weer gaan hardlopen, maar dat gaat nu even niet door! Ik ben bij les 18 van Evy. Gaat prima! Ik heb het ook al een keer gedaan voor Jenna en toen was ik echt kilo's afgevallen en in topconditie, dus daar ga ik nu ook weer voor. Ik ga dus waarschijnlijk morgenavond en zondag weer. Ik probeer zeker 2x, maar meestal is het 3x per week te gaan. Ik vind het erg lekker, even tijd voor mezelf!

15. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nightelf, je kan het altijd proberen. Maar zou wel zorgen dat je goede schoenen hebt in jou geval. Maar ik moet ook opletten. Ik heb zwaar overgewicht en mijn gewrichten hebben daar sneller last van. Dus als ik ook maar ergens last van krijg dan stop ik er mee.

Traantje, goed te horen dat jij er ook mee afgevallen bent. Ik wil ook drie keer in de week gaan proberen. Deze week al twee keer geweest. Maar ik ben nu natuurlijk nog fanatiek!

16. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Jeetje dames, wat zijn wij goed bezig met z'n allen...Nog maar even een tip er tegen aan. Weet niet of jullie de site vente exclusive kennen?? Daar hebben ze dus bijna elke dag verkoop van bekende merken tegen zwaar gereduceerde tarieven. Vandaag hebben ze dus hardloopschoenen van Mizuno, top merk in loopschoenen, voor de helft. Ik heb ze nu zelf ook al, ga even kijken of ze hetzelfde soort hebben en dan toch maar even bestellen, zijn echt super schoentjes.

En voor wie Evy een beetje zat is of wat hippere muziek wil, de potcast van Renate Wennemars is echt goed, en bouwt net ff sneller op dan Evy. Binnen 6 weken zit je op 5km....Zo genoeg tips weer voor vandaag...

Suus, wat een rare bedoeling daar met die gekke fransen. Zou zoveel mogelijk drinken en wat ik al zei op fb, cranberries halen. Ik heb een heftig verleden wat betreft blaasontstekingen en nierbekontstekingen (dat is echt heel beroerd!!!) En cranberries (of pillen ervan) hielp bij mij altijd heeeeel erg goed...

Sinja, ik vind dat je er echt prachtig uit ziet (foto op fb) Je zegt dat je jezelf mega vind, maar jij ziet het van boven, op de foto zie je er nog puik uit!!!

Even een foto spamen van mijn heerlijke mannetjes....

Bijgevoegde bestanden:

17. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haaaai ladies...ben ik ook weer eens :D;).
    Eens kijken hoever ik kom met mijn rea :p.

Zoë, WAUW!! Wat een onwijs mooie foto van jullie ventjes zeg :). Wat lijkt S. op jou trouwens zeg...die oogjes... :). Helemaal leuk!!

Pat, jullie meisje ook alweer bijna 2. Ik mis haar trouwens in je banner :(. Ben benieuwd hoe ze de peuterspeelzaal strakjes vindt :).

Suus, nog heerlijk aan het vakantie vieren, alleen wel kl*te van die blaasontsteking zeg! Hopelijk met de rare franse kuur tóch gauw over straks!

Kleintje, WAUW!! Wat is R. goed gegroeit ineens zeg :). Súper! En ook aan het hardlopen geslagen....hmmm...dat ZPvirus is hier nog niet aan de deur geweest ;). Moet ook zeggen dat ik dat met mijn bekken nog steeds wat 'eng' vind....

Sinja, vind je buik bewonderingswaardig hoor!! Idd al flinke buik voor 20 wkn. maar ja....wat wil je met 2 kanjers erin.... :). Hoe was de 20 wkn echo? Die heb je inmiddels nu ook gehad toch? En zondag op vakantie :). Heerlijk zeg!! Doe je rustig aan met je bekken? Als het niet gaat op werk wel aangeven OP TIJD hè!! * kijkt hier nu héél streng* :p. En dan willen ze dat je nog lang doorwerkt ook toch daar? Ze zijn niet wijs :x.

Elin, Toppertje 'aan boord' dus :). Spannende weken nu weer zeg!! Duimen draaien hier hoor!!

Jessy, de laatste loodjes.....spannend hoor!! Ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient!!

Esser, poeh zeg....pittig hoor op jouw werk af en toe. Moet er niet aan denken om jouw werk te doen. Zou ik niet tegen kunnen geloof ik. Lijkt me écht zwaar! Hopelijk komen die 2 kids in een goed pleeggezin terecht! Maar dat zal wel als jij dat pleeggezin uitzoekt :).

Traantje, lekker samen uit eten geweest dus :). En ook al zo goed bezig met hardlopen.... en manlief én 2 vrienden die niet van voetbal houden :(.....

Ingrid, jij ook weer gauw van start. Ook weer spannend dus!!

Jewel, feestje gehad in het hoge noorden?! Lekker dat je schoonouders kwamen oppassen 's morgens!! En lekker aan het experimenteren met nieuwe groenten en fruit dus bij L. :).

Sooner, hoe is het met je? Loop je al tegen het eind v/d wachtweken?

Loessie, gaat goed bij jullie nu he?! :). Súper meid!! Lekker genieten van jullie mooie mannetje en meisje :).

Nightelf, werken valt dus toch beetje tegen....:(. Jammer...maar komt vast vanzelf wel weer....heeft vast even tijd nodig om juiste ritme te vinden.

@......ehhhh...... iedereen nu gehad? Weet het nu echt even niet meer uit mijn hoofd. Ben volgens mij al wel een heel eind, anders sorry....

@Hardlopen bij geven van BV....geen last v/d borsten dan? Of eerst even kindje aanleggen of leegkolven....ik vond dat verschrikkelijk weet ik nog als ik fysio had en op de loopband moest ;).

@Hier, M. en ik hebben 2 lekkere daagjes weg gehad saampies :). En......... ze heeft niet gespuugd in de auto gelukkig :). Hopelijk had dat dan toch te maken met de virussen die ze allemaal tegelijk had paar weken terug :(. Vandaag en v/d week ook meer dan 45 min. in auto gezeten en ging ook goed. Ze zit echter nog wel steeds verpakt in de handdoeken :D. Vandaag met DD gebeld voor evaluatie/vervolgplangesprek. Hebben 5 juli afspraak staan, dus ben benieuwd. Met mannetje van de week goed gesprek gehad over hoe nu verder. Was verbaasd dat hij ook eventueel nog wel verder wil mocht 4e poging ook mislukken :D. Hangt overigens wel helemaal van die poging af hoor....wat we gaan doen, hoe het uitpakt (slagingskansen).....en v/d bankrekening niet te vergeten ;). Als belastingteruggave klopt en straks defintief mocht zijn, dan is het wat dat betreft haalbaar. (afgelopen poging hebben we al zelf betaald en nog niet teruggevorderd van verz. dus dat zijn we toch al kwijt. Kijken even welke duurde uitpakt en dienen die dan in). Mits er niet weer 2 auto's stuk gaan ofzo of andere 'gekkigheid' ;). Vakantie willen we er met alle liefde voor opgeven, dat komt daarna dan allemaal wel weer. Wel afgesproken dat het na een eventuele 5e poging wel echt ophoudt. Moeten ergens een grens trekken. Maar wie weet...houdt die na 4e poging ook wel op...eerst maar eens kijken wat onze kansen gaan zijn/worden. Als het weer zo matig is als afgelopen 3 icsi's en het mislukt nu weer....dan stopt het (w.s.) hierna definitief voor ons.....we zullen zien.....

Sorry, beetje lange ego geworden weer....ga naar bed, komende 3 dgn wéér werken. Afgelopen week ook al 4 dgn gewerkt incl. nachtdienst.... pfff.... nou ja....daar tegenover staat wel dat ik dan vanaf maandag 12 dgn vrij ben zonder dat het me een vakantiedag kost :).

TERUSTEN!!!

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, ja is zelfde als Evy

Traantje, was uit eten met m'n ouders vanwege hun laatste avond --> zie whatsapp ;)

@hardloopschoenen: niet zomaar online bestellen maar ga naar goede winkel en laat jouw hardlopen diagnosticeren. Dan krijg je schoenen op maat, zoals jij rent en die voor jou het beste zijn. Ik heb het gedaan in Asics winkel in Amsterdam want hardlopen begint bij goede schoenen, zeker vanwege blessures!!

Nou ik ga maar ns 5 pillen innemen: anticonceptie 1x, magnesiumoxide 1x (neem ik standaard 2x pd in), 1x AB, en 2x paracetamol. Voel m'n rugpijn weer opkomen en wil doorslapen dus alvast preventief... ;) Lekker toetje dus na het uit eten gaan... ;)

19. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Zoe, suus, Dat idee had ik ook al dat je beter naar een speciaalzaak kan gaan.. Dat was ik ook wel van plan. We hebben hier in E'hoven een aantal hardloopwinkels zitten. Alleen hoop ik dat ik toch wel rond de 100 euro klaar ben........ als je kijkt hoe duur die schoenen zijn...

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, 100 is te weinig. Goede schoenen kosten meestal rond de 160 E

Deel Deze Pagina