Was ik ook weer even Heel druk weekje met allerlei afspraken en volgende week ook, blegh.... Afgelopen zondag zijn we naar plopsa indoor in coevorden geweest en A heeft echt genoten. Ze vond het ontzettend leuk en liep de hele tijd met een big smile op haar gezicht Gisteren naar het cb geweest en E is weer lekker gegroeid. Ze is nu 5745 gram en 59 cm, ze doet het dus prima. 's Middags naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes (chd zit bij ons in de familie en ze heeft een asymmetrische bilplooi). Gelukkig is het allemaal goed. Volgende week moet ik zelf weer een aantal moedervlekken weghalen, zijn er weer 3 lichtverdacht volgens de dermatoloog, maar hij gaat er zelf wel vanuit dat het niets is, dus daar gaan we ook maar van uit (mn rug begint alleen zo langzamerhand wel op een maanlandschap te lijken door al die littekens ). Ga nu E weer voeden, die is de hele avond al aan het clusteren.
Onze A emmy uit de diepvries is weer aan boord... nog 2 op poolexpeditie! De eerste is gelijk goed ontdooid! 19 juli mogen we testen!
Succes ingrid!! Iedereen hartstikke bedankt voor de felicitatie's. Hier en op Facebook. Viel toch weer best tegen haha. Maar gelukkig is Tijn een prachtig en klein ventje. Hij weegt gewoon minder dan Siem woog Ik ben maandagnacht begonnen met onregelmatige weeën. Maandag in de ochtend stopte het en maandagmiddag na t strippen begon t weer. Dinsdag om half 10 had ik 5cm en om half 12 was Tijn er.... Zo gek. Ik zal binnenkort een uitgebreid bevallingsverhaal plaatsen. We gaan nu lekker proberen te genieten. Ben zo ontzettend moe en siem blijft een wervelwind haha. Verders lees ik gewoon mee! X
Ingrid, super zeg! Duim voor jullie! Jessy, doe het maar rustig aan en probeer alle rust te pakken die je nodig bent. (voor zover dat mogelijk is) En denk vooral ook goed aan jezelf, zo'n bevalling is niet niks. En vooral blijven genieten!
Ingrid spannend!! Heel veel succes in de ww... Jessy jammer dat de bevalling wat is tegengevallen.. maar lekker uitrusten nu en genieten van jullie twee mooie mannetjes!! Hier weer psz gehad en het gaat steeds beter! Vorige week donderdag Amy weggebracht en halverwege de ochtend werd ik gebeld dat ze maar bleef huilen dus ernaartoe gegaan en toen ik er eenmaal was vond ze het reuze leuk...?? (Toen ik weg was ging het eigenlijk wel goed, totdat er na een half uurtje ongeveer een jongetje haar strikje uit haar haar haalde. Ze begon toen te huilen en was ontroostbaar.) Dinsdag bijna de hele ochtend gebleven en toen de kindjes buiten gingen spelen ben ik weggegaan. 45 minuutjes later kon ik haar weer ophaeln en het was hartstikke goed gegaan. Vanmorgen later gebracht(wij moeten naar de kinderarts) direct weggegaan en 1,5 uur later weer opgehaald en het was heel goed gegaan. Nu dinsdag hele ochtend proberen en donderdag schoolreisje. (mag ik mee) Mike woog vanmorgen 7,9 kilo en was 66 cm. Verder doet hij alles volgens het boekje en nog ongeveer 2 weekjes fysio en dan is hij klaar. Hij doet het echt hartstikke goed. Ben dus reuze trots op mijn kleine vent!!
Hai dames! Ben ik ook weer eens Dit is voor het eerst sinds een week dat ik weer achter een computer zit dus eerst maar even hier kijken Vorige weer druk gehad met werk en het weekend weggeweest met mijn familie, beregezellig met z'n 18en in een grote hoeve in kraggenburg en het weer was echt geweldig! Voor de rest thuis van alles gedaan en veel buiten geweest met het mooie weer. Jessy, bevalling viel dus wel tegen.....ik vond de pijn ook weer heftig hoor, was ik al helemaal weer vergeten. Maar doe lekker rustig aan, al is dat idd lastig met een dreumes erbij, maar wel je rust pakken als het kan! Mooi ventje is het en een erg leuke naam! Elin, deze zwangerschap voelt dus wel heel anders dan de andere....En ook nog veel misselijk of niet? Sooner, ach meid, wat jammer dat deze poging is mislukt Zitten jullie nog op texel? Zora, dus alweer begonnen met een nieuwe poging! Toch dus nog maar 1 proberen....spannend weer hoor!! En de vakantie was geslaagd, hoe vond S. het vliegen? Suus, alles dus goed gegaan met de terugreis? Auto weer helemaal gemaakt? En nu dus weer aan het werk.....vliegt ook voorbij zeg die 4 weken! En Daan z'n eerste tandje in aantocht! Yeah, poetsen dus Hoe gaat het met jezelf en het lijnen en sporten? Niet té gek doen hè? Majo, jullie dus ook een heerlijk weekend gehad! Het weer was echt fijn hè? Nu dus weer het draaiboek voor speelland maken, leuk weer! Zoe, goed zeg dat je al 5 kilo kwijt bent! Hier is de eerste kilo er ook af Ben niet echt aan het lijnen met een dieet maar eet gewoon iets minder en minder koekjes en chips En bedankt nog voor de tip van Renate wennemars. Heb het ook gedownload en vind het nu al een stuk leuker dan evy, iig de muziek. Ga nu weer 3 keer in de week hardlopen want de laatste weken lukte dat niet ivm het werk van mijn vriend. Kleintje, jij dus ook al goed bezig met hardlopen. En ik heb ook een tijdje last van mijn knieeen gehad. Is op een gegeven moment vanzelf weer overgegaan. En de bv dus ook aan het afbouwen....even moeilijk maar afvallen is voor jou nu ook belangrijk en het gaat helaas niet samen. Daarom ben ik ook sneller gestopt dan gepland. Weinig last van stuwing gehad en heb maandag voor het laatst de druk er afgekolfd, nu dus weer theezakjes Pat, fijn dat het met A. nu wel goed gaat op de psz. Is natuurlijk ook even wennen voor ze. En super dat M.ike het ook zo goed doet. Heerlijk aan het genieten van je kids dus Nightelf, E. dus lekker gegroeid! En al een beetje een ritme gevonden met het werk en de meiden? Mooi speeltoestel zeg! Vind A. het leuk? Hmmm de rest weet ik niet meer... Hier gaat alles goed. Vanmiddag weer met Luuk naar de ka geweest en die zag ook dat zijn eczeem erg opgeknapt was. Sinds we dus met de nutramigen zijn begonnen is zijn velletje ook veel zachter en hoef ik ook niet meer 4x per dag te smeren. Nu dus over op gewone nutrilon om te kijken of het dan ook terugkomt en dan dus echt zeker of het kma is. Morgen de eerste fles maar proberen. Verder gaat het super met L. Moesten allebei wel even wennen aan de overstap op volledige kv en hebben een tijdje moeten zoeken naar een ritme. Brood krijgt hij ook sinds een week en eet eigenlijk al een heel stukje op (geen korsten) avond eten gaat ook super. Maar nu hij dus goed eet drinkt hij veel minder melk. Ze moeten toch minimaal 500cc hebben? Is wel heel anders dan met R. die at en dronk gewoon alles op, en L. laat heel vaak wat staan. Hoe doen jullie dat trouwens met de laatste fles? Vaak komt het hier uit dat hij om 18.00 met ons meeeet en dan om 19.00 op bed en de laatste fles dus, maar is dat niet te dicht op het avondeten? Gister heeft hij om 17.30 gegeten en is toen op bed gegaan en toen heb ik hem wakker gemaakt om 20.00 voor de fles. Maar merk nu dat hoe later hij savonds hij de fles krijgt hoe eerder hij smorgens wakker wordt. Vanochtend was het 5.30 terwijl het normaal 6.00/6.30 is en dan heeft hij om 18/19 de laatste fles gehad... Oh ja en vanmiddag ook even bij de fertipoli een afspraak gemaakt met de gyn over hoe en wat met onze cryo! 13 aug kunnen we terecht. Nog niet ongesteld geworden maar hoop dat het dan wel voor de 13e gebeurt. Dacht al wel wat doorzichtig slijm gespot te hebben dus afwachten maar. Spannend weer hoor!
Zo, zit even achter de laptop dus typen gaat makkelijker en sneller maar kids moeten nog toetje eten en naar bed dus moet het toch wel kort houden. Uhm, echt veel is hier niet geschreven volgens mij... Zora, wel fijn dat jij en Zoraman goed gesproken en toch nog 1 poging aandurven! Ik hoop zoooooooooooo dat dit m gaat worden. Mag ook wel, toch? En ik zag een mooi beugeltje op fb!! Gewoon bedenken dat je strax een prachtresultaat hebt!! Jessy, jeetje meteen al bezoek op de avond van je bevalling, terwijl het toch allemaal wel heftig was. Probeer naast het genieten, ook wel echt goed uit te rusten. Hopelijk wijst de kraamhulp je daar ook op. Elin, hoe voel je je? Nog steeds super swang?? Kleintje, dus toch stoppen met bv. Doe je dan nog wel een ochtend- en avondvoeding of ga je finaal stoppen vanwege het lijnen? Ik kan me wel voorstellen dat je wil afvallen hoor want pijnlijke knieen tijdens het hardlopen is niet echt bevorderlijk. Je moet ook bedenken dat je ook al een tijd niet heb gesport en miss heb je daarom wel last?? Mn vriendinnetje weegt bijna 100 kilo denk ik en die heeft geen last van dr knieen...en zij is niet zwanger geweest ofzo. Jewel, dat stoppen van bv bij jou is ook wel snel gegaan zeg! En gelukkig weinig stuwing gehad... Met eten kan je veel bereiken qua afvallen, alleen het lastigste is om alles weer mooi strak en in de juiste verhoudingen te krijgen. Ik ren zelf trouwens niet meer met die programma's maar doe de 5km op mn eigen muziek. Nu zondag dus voor het eerst gedaan sinds een week of 2.5 en qua tijd prima, maar ik voelde me niet echt goed na afloop. Durf daarom ook niet zo goed weer te rennen... Vandaag moest/wilde ik eigenlijk maar ik heb totaal geen energie. Ben onwijs moe dus ik ga zaterdag, en dan ook echt! Heb gisteravond ook gehockeyed en ook mega gezweet dus ik probeer me wel fit te houden. Pat, gelukkig gaat het steeds beter op de psz met A! En een schoolreisje, wat leuk!! Wat gaan jullie doen? Blij te horen dat het met de kleine man ook goed gaat! Prima gegroeid volgens mij! Traantje, vergeet je niet te kijken in je agenda voor de woensdagen?? Nightelf, heb je al wat meer ritme gevonden in werk en je 2 meiden? @3e kindje, jeetje zeg...Esser en Jewel, jullie gaan in rap tempo door zeg! Kleintje volgt jullie ook al snel op strax! Moet er zelf eerlijk gezegd totaal niet aan denken. Vind het helemaal prima zo! @ego: De terugreis verliep in principe voorspoedig. Werden nog wel door een Fransman gewezen op iets van onze combinatie op de snelweg. Wij stoppen bij een P, zagen nix, reden door en moesten toen tanken. Bleek onze motorkap niet helemaal gesloten te zijn. Had de garage dus niet helemaal dicht gedaan dus...lekker dan. Anyway, hier in NL hoefde er nix gesleuteld te worden aan mn auto want hij was helemaal in orde. Ook tot nu toe geen problemen ermee gehad. Inmiddels ook de nota van het hotel ingediend bij mn reisverzekering dus hopelijk krijgen we dat snel gerestitueerd. Moet nog wel even mn taxi bonnetjes bij de ANWB declareren en dan is dat ook allemaal achter de rug. Ben zelf heel druk geweest op werk met de admin. Moest natuurlijk een maand lang in mn eentje post bijwerken en emails beantwoorden. Dat is nu eigenlijk allemaal wel gebeurd. Morgen ga ik de oproepkaartjes van juni en juli eruit gooien en dan zijn we weer helemaal bij. Krijg dan wel weer een volle lading emails binnen maar goed, dat hoort er allemaal bij. Had nog wel een probleem op mn eerste werkdag; mn afzuiger deed het niet. Afzuigmotor was vastgelopen door het 4 wkn niet te gebruiken. Die ochtend dus heel primitief gewerkt en gelukkig kwamen ze tijdens mn lunchpauze en was alles snel weer gefixed! Helaas zat er bij de post ook een brief van een rechtsbijstand verzekering. Een patient wil mij in principe gaan aanklagen. Zoiets liet hij al doorschemeren voor mijn vakantie en toen heb ik hem een oplossing aangeboden die hij ook heeft geaccepteerd. Dat zou tijdens mn vakantie gebeuren, alleen nu heeft hij zn eigen ruiten ingegooid door tegen de tandtechnieker (die het 'probleem' zou verhelpen) te zeggen dat ie in een juridische procedure was verwikkeld met mij. Toen heeft mn tandtechnieker vervolgens niets bij m gedaan omdat dat eerst opgelost moet zijn (logisch). Beetje stom dus van die man... Heb gebeld met mn tandtechnieker en ik kan van hem een verklaring krijgen dat het probleem van de patient niet door mij komt maar door de anatomie van zn kaak. IK sta dus niet alleen... Ik moet alleen nog mn eigen rechtsbijstand bellen want die moet het maar gaan uitzoeken met zijn rechtsbijstand. Ik heb geen zin in dat gezeik, helemaal omdat het totaal mijn fout niet is. Anyway, ik voelde me behoorlijk klote toen ik dat zag, moest er echt om janken en voelde me een enorm slechte tandarts. Gelukkig kan Suusman goed relativeren en zei dat dit pas de eerste keer is in 8 jr tijd dat iemand ontevreden is. En eigenlijk is dat natuurlijk ook best netjes. Ontevreden mensen heb je overal maar ja, ik trek het me dan wel weer heel persoonlijk aan, juist omdat ik altijd zo veel mogelijk voor mn patienten klaar sta/wil staan. Sophie doet het hartstikke goed! Had een terugval qua zindelijkheid door dat hele gedoe met mn auto en het verblijf in het hotel. Gelukkig hier in NL meteen goed opgepakt en nu loopt ze overdag altijd zonder luier rond en sinds het weekend 0 ongelukjes. Alleen 's nachts dus een luier nog, en dan is het een luierbroekje en het potje staat naast haar bed, dus ze zou het evt nog zelf kunnen doen ook. Daan gaat enorm vooruit in ontwikkeling! Probeert vooruit te komen, wat alleen lukt op een zachte ondergrond. Net als los zitten, ook alleen op zachte ondergrond (bijv aankleedkussen). Op de vloer lukt het niet en tuimelt ie om. Ook stond ie zojuist op zn knietjes en handjes met gezichtje omhoog, klaar om weg te kruipen! Hij is alleen nog niet sterk genoeg om dat lang vol te houden dus na een paar sec zakte hij alweer door zn hoeven Ook krijgt ie niet 1, maar 2 tandjes! Beide ondertandjes dus vanavond starten met poetsen. Dan mijn afvallen... Tijdens vakantie nauwelijks aangekomen (1.5 kilo ofzo) en die zijn er alweer af ook! En zelfs meer dan dat. Zit inmiddels op 58.5 kilo en ik begon bij 71 kilo met mn oude weegschaal (en vergeleken met mn huidige weegschaal zou dat dan eigenlijk 72.5 kilo zijn). 14 kilo eraf op zo'n gewicht, is dus een behoorlijk percentage. Desalniettemin ben ik nog steeds ontevreden. Ik kan echt sjaggie worden van mn buik die ik nog steeds te dik vind en vooral die bikini foto's vond ik ronduit walgelijk. Traantje heeft ze gezien en snapt precies wat ik bedoel... Dus het gewicht maakt mij dan eigenlijk niet zoveel uit, ik kijk meer naar hoe ik eruit zie en zolang dat niet is zoals ik wil, ga ik door. Welk gewicht daar ook bij hoort. Verder hebben we sinds vanmiddag ons nieuwe Auping bed!! Vanavond dus vroeg naar bed en meteen inwijden Meteen ook nieuwe matching nachtkastjes erbij dus de oude meteen opgeruimd. We hebben mn Jane nog maar bewaard, wie weet wil Suusman dat nog een keer samen met mij gebruiken (was trouwens zijn idee!!!) Krijg wel steeds meer last van mn rug (sinds we hebben geslapen op het bed in onze vouwwagen) dus hopelijk gaat het nu ook snel over! Oh en ik zit inmiddels aan mn 4e AB kuur om van die blaasontsteking af te komen. Klachten heb ik niet meer sinds de 3e kuur (degene die ik hier in NL heb gekregen) maar uit de kweek bleek dat de bacterie ongevoelig was voor die AB. Daarom dus nog een kuurtje erover heen. Nou ik moet me hier even met de kids bezig houden. Ik lees steeds mee maar ben gewoon te moe en heb het te druk om dan uitgebreid te reageren. Nu eigenlijk ook geen tijd maar heb jullie nu even ingeroosterd!
Oh ja Majo, ik moest echt lachen om je vakantie verhaal hoor! Van alles vergeten... Gelukkig wel lekker genoten en dat is het belangrijkst toch?
Jewel, wat fijn dat de bv afbouwen zo goed gaat! Suus, ik denk dat ik helemaal ga stoppen. Heb het er nuook wel mee gehad. En nu beslis ik zelf en niet dat het moet, want nu komt hij goed aan. Dat geeft een beter gevoel. En fijn dat het allemaal goed verlopen is met de terug reis. En niet te kritisch op jezelf. Je hebt wel twee kinderen gekregen he! En daan is pas net een half jaar.
Kleintje, hij is eigenlijk alweer 7 mnd oud hoor!! Dus m'n pas bevallen smoesje gaat bijna niet meer op!
Naja, je bent nog aan het ontzwangeren. Maar ik heb lekker de tijd genomen......en dat maakt het de hoogste tijd voor actie.
Jeetje suus wat een lange rea.. daar heb ik wel eventjes de tijd voor moeten nemen ..haha.. Lekker geslapen?? En ik ben het met je man eens, dat het knap is dat dit je eerste client is in acht jaar die ontevrden is!! Maar ik kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt. Applausje voor sophie, wat goe d zeg dat ze zo goed droog blijft!! En Daan dus met sprongen vooruit, hier nog geen zittend of kruipend kindje, ben al blij dat ie het rollen net door heeft..haha..ach het komt vanzelf, Mike is gewoon wat langzaam denk ik. Maar ook hier een tandje!! En ook al een tweede op komst, Amy was hiermee juist heel laat. Ze was net als Mees net voor haar eerste verjaardag en ook nu nog geen hoektanden en missen nog een paar kiesjes. Nou hier moet er ook nodig iets gebeuren aan mijn gewicht/buik Ik erger me groen en geel en de meeste kleding durf ik niet meer aan. Nou ja als eerst de fysio eens is afgelopen ga ik strakjes lekker naar de sportschool. Hoe doen jullie dat trouwens met de kindjes? Bij ons op de sportschool is er kinderopvang, maar ik hoor de meesten over evy en waar laten jullie dan de kindjes? Jewel ik ben ook reuze benieuwd hoe de rest dat doet met avondeten en fles?? Ik maak hem later op de avond vaak nog eventjeswakkker voor een fles omdat het naar mijn idee anders te kort op het eten zit..
Pat, m'n man past op de kids als ik ren. Is dus wel tricky als ie parate dienst heeft. Dan ren ik met z'n 2e pieper en hoop ik altijd dat ie geen uitruk heeft. Kan wel binnen ca max 8 min thuis zijn want ik ren rondom ons huis. En die laatste avondfles zit idd kort op z'n avond eten. Groenten rond 18.30 uur, toetje daarna en fles rond 19.30 uur. Gaat in principe gewoon op en dan richting bed. Hij ligt er dus helemaal volgetankt in Nou ben weer op werk dus ga maar aan de slag. Vooralsnog een rustige dag...
Sorry meiden. Ego vraagje. Ik geef nu borstvoeding. Met Siem niet gedaan vanwege de borstverkleining werd het afgeraden. Mar wou t nu toch proberen. Nou is Tijn heel de dag tevreden. Na het voeden. Maar in de avond blijft hij zoeken. We geven hem al 2 avonden vingervoedibg. Heel weinig. Maar dat hij gewoon even minder zuigbehoeftr lijkt te hebben. Maar is r zuigbehoeftr of honger? Want kan hen niet aan blijven leggen. Gaat ook gewoon zeer doen. Hij heeft net alweer 1,5 uur aan de borst gezeten. En blijft zoeken. Ik weet het gewoon even niet meer
Jessy, ik kan je helaas niet helpen...geen bv kindjes hier! Maar er zijn er genoeg die je kunnen helpen. Lijkt me wel heel lastig trouwens dus wil je wel succes wensen!
Jessy, dat is clusteren, zoek maar eens op op google. Je lekker installeren op de bank met alles in de buurt en maar aanleggen. Ze willen dan ook graag bij je zijn dus echt honger is het niet, mama honger zeg ik altijd Wel vervelend dat het pijn doet, is ook even wennen voor je tepels. Heb je ook kloven? Wel fijn dat de bv nu goed gaat! Op borstvoeding.com staan ook erg veel tips en info. Succes!
Jessy, hij is bezig jou borstoveding goed opgang te laten komen. Dus dat kan zijn dat je hem heel vaak moet aanleggen. Maar geen 1,5 uur laten zuigen. De laktatiekundige vertelde mij niet langer dan een kwartier per borst. Dus dat je max 30 minuten met de voeding bezig bent. En dan kan het best zijn dat hij elke 1,5 tot 2 uur wil drinken. Daar zal je gewoon aan toe moeten gevn.jou productie gaar daar door omhoog en dan zal hij vanzelf minder vaak komen. Wel respect dat je hweer probeert! Hier druk met afbouwen. De tweede voeding is ernu af. Alleen moeten ik en Rein er erg aan wennen. Maarja het moet een keer. Heb wel het idee dat mijnlichaam het snel laat liggen. Links komt al bijna niks meer. En rechts gaat ook snel achteruit. Misschien dat ik er over 2 weken al vanaf ben als ik het zo zie. Rein begint nu ook goed uit de fles te drinken, maar toch wel kleine beetjes. Dus af en toe zorgen of hij wel genoeg krijgt. Maarja hij drinkt gewoon niet meer....... Fruit en groente gaan goed trouwens. Hmmmm mau huilt......
En tepelkloven....daar had ik de eerste maand last van. Daarna nooit meer, toen was. Boel gehard........