Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door one of kind, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jeetje Elin....!!!!!!
    Wat een nieuws meid! Zoooooo geweldig en zoooo bijzonder!
    Een hele dikke proficiat!!!
    Liefs

2. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Wow!!!! Wat een supernieuws Elin en wat ongelooflijk bijzonder!!!

Beterschap voor L, Jewel!!!

Alles werkt eindelijk weer op de laptop, zo blij :) Kan dus echt niet zonder, ben ik nu wel achter......

Hier gaat het dus prima, de bv loopt als een tiet en E geniet er duidelijk van. Ben nu ook wel aan vakantie toe, nog 1 weekje werken gelukkig. Ik vind ook steeds meer mn draai met werken en ons gezinnetje. We gaan deze zomer niet op vakantie, maar gaan lekker wat dagjes weg (dolfinarium, pretpark Hellendoorn, dierentuin). Ws gaan we eind dit jaar nog wel weer een weekend of midweekje weg. Ik ga nu E even voeden, die is al weer wakker....

3. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Even snel voor ik in bad ga...Elin hoe bijzonder is dat!! Gefeliciteerd zeg! Toevallig kwam ik vandaag een bekende tegen die voor de derde ging en nu dus ook zwanger is van een tweeling...dat is dan wel weer even heftig...Maar dit is zo speciaal, word er gewoon blij van!
    Ga maar lekker op je wolkje zitten genieten,

X

4. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ook even een rea op Elins geweldige nieuws!!!

WAUUUUUUWWWW hoe bijzonder zeg! Van harte gefeliciteerd met je dubbele goede echo :D:D Echt super bijzonder een tweeling, en dan ook nog 2-eiig met een spontaan wonder erbij. Echt zoooo geweldig!

Ben heel benieuwd hoe jij alles gaat ervaren en ben ook al benieuwd naar de geslachten (krijg jij vast 2 meiden, kunnen we ze aan elkaar voorstellen :p)

Geniet ervan meis! Vind het zoooo geweldig voor jullie! En leuk, nog een tweelingmama in dit topic erbij :D:cool:

5. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Jewel, beterschap!!!

Nightelf, jij klinkt ook lekker relaxed! Goed voor jou/jullie!

Voor de meiden die er naar vroegen; j.oep heeft al langere tijd last van n waterbreukje. Veel controles gehad bij de uroloog, operatie uitgesteld en nu, nu moeten we er toch echt aan gaan geloven......nou ja, j.oep dan....

Info:
    Een waterbreuk of hydrocele (hydros betekent water, en cele betekent holte) is een goedaardige zwelling in de balzak. Een waterbreuk is een ophoping van vocht in de vliezen rondom de zaadbal en/of de zaadstreng. De vochtophoping in de balzak ontstaat doordat het kanaal, waardoor de zaadbal vanuit de buikholte naar de balzak indaalt, openblijft. Vocht uit de buikholte kan zo naar de balzak lopen. De balzak ziet er strak en gespannen uit, of er is een bobbel in de lies aanwezig.

Behandeling van een waterbreuk
    Bij zuigelingen kan het kanaaltje, waardoor de zaadbal vanuit de buikholte naar de balzak indaalt, zich in het eerste levensjaar nog spontaan sluiten. Ingrijpen is dan niet direct nodig. Is het kanaaltje na het eerste levensjaar nog open, dan adviseren we meestal het operatief te sluiten.

Vakantie, we gaan 15 dagen naar zuid-frankrijk, argeles sur mer. Zoooo zin in met zn 4tjes! Duurt nog wel even maar komt goed. ;)

Suus, zag weer een leuk filmpje voorbij komen op fb!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, wij zaten vlakbij argeles sur mer, 2 jr. Geleden. Wel een end rijden vond ik het!!
    Had nog nooit gehoord van een waterbreukje trouwens! Thanx voor de uitleg. Is het een veel voorkomende operatie?

Nou even kort verslag van bezoekje aan kliniek.
    Heel aardige arts, komt kundig over en kwam eigenlijk meteen met een behandelvoorstel (zonder bijv ook een tietvergroting erbij voor te stellen). Voorstel is mini-buikwandcorrectie incl lipo van voorkant en flanken. M'n ks litteken wordt herbruikt + een paar cm (2 ofzo) aan beide zijden erbij. Aangezien ik bang was voor een snee van heup naar heup, was ik hier wel blij mee! De normale risico's (nabloedingen, infectiegevaar etc) heb je, maar niet meer door een eerdere ks. Pijn na de operatie is minder dan na een ks dus dat moet meevallen ;) Mag daarnaast 2 wkn niet werken en tillen, en 6 wkn niet sporten. Daarna alles weer! Dan de kosten... Ca Euro 5400,- Keijg morgen per mail de officiële en dat is dan de afgesproken prijs. Vlak voor kerst kan maar dan moet het op 19 dec. Deze arts opereert nl. Alleen op woensdag. Kennelijk is het een gewilde periode dus ik moet er 'snel' bij zijn... Er was nu nog plek zag ze :)
    Nu nog even nadenken of ik het er allemaal voor over heb (risico's, geld etc) en wil dan eind deze mnd de beslissing nemen en het inplannen. Ik neig wel heel erg naar 'ja'...maar dat is vast geen verrassing voor jullie :p

Nu maar naar bed en ik ga pas weer hoelahoepen als m'n blauwe plekken weg zijn. Doet nl. Echt vet pijn! Ben benieuwd wat die arts ervan vond, zei er nix van maar moet vast iets gedacht hebben ;):D

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Kan het zelf nog niet helemaal bevatten, maar ben wel heel erg blij. Ook heel leuk om alle reacties te zien van iedereen. Niemand verwacht het eigenlijk. Vind het ook wel heel bijzonder. De hele fertiliteitspoli had het er ook over gisteren. Echt zo grappig.

Suus, fijn dat je een goed gevoel hebt over het gesprek. Het valt mij eerlijk gezegd mee qua prijs, had gedacht dat zoiets veel duurder zou zijn. Wel balen van je blauwe plekken. Er was hier een tijdje geleden een topic in de lounge over het hoela hoopen. Stonden volgens mij ook wel tips in.

Esser, wat zielig voor J. Had ook nog nooit van een waterbreukje gehoord. Weet je al wanneer hij geoppereert wordt?
    En jullie lekker naar Argeles, heerlijk! Kan ik niet mee? Ben er al twee keer geweest, maar tis zo mooi daar.

Sinja, dat zal wel grappig zijn, dat ik twee meiden krijg. Heb zelf wel het idee dat er sowieso één meisje bij zit. Waarom weet ik niet. We waren er eerst niet over uit of we het geslacht wouden weten, maar nu het er twee zijn willen we dat wel.
    Als je trouwens als aanstaande tweelingmama nog tips voor mij hebt!?;)

Jewel, hoe is het nu met L.? Zo zielig als die kleinjes ziek zijn. Beterschap voor hem.

Had vanmorgen om half zes ook al een heel stuk getypt, maar toen drukte ik weer op een verkeerde knop, alles weg. Heb daarna ook niet meer geslapen, slaap toch heel slecht de laatste tijd. Ach, kan ik er vast aan wennen.

8. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Waaaaaaaaaaaaaaat Elin :$, hoe GE-WEL-DIG is dit!!!!! Zwanger van een heel bijzondere tweeling! Jeetje, ik krijg gewoon kippenvel....zo bijzonder dit! Gefeliciteerd met jullie mooie en blije echo! Geniet van dit spektakel :D

Suus, prijs valt mij eigenlijk ook wel mee....Ik dacht iets van 8000 euro. Ik zeg: DOEN :D
    Oh en nog een vraagje mbt jullie verbouwing, wij willen ook onze zolder gaan verbouwen(extra kamer, aparte washok met wastafel en eventueel nog een toilet met daarboven een vliering voor opbergmogelijkheden) Hebben jullie nou een tweede hypo? En wat is het minimum bedrag daarvoor....onze verbouwing kost alles in totaal met afwerking (ook eventuele houten vloer meegerekend) rond de 13.000 eurie.

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lelie, goedkope verbouwing!! Die van ons was stukken duurder ;)
    Wij hebben van onze hypotheek ons aflosvrije deel verhoogd dus de totale hypotheek is hoger. Geen tweede dus. Miss dat dat bij jullie ook kan?

Tav buik...ik wacht nog op de officiële offerte want heb al gezien dat het financieel makkelijk kan.

Net bij cb geweest om te wegen en meten. Moet anders wachten tot begin september...
    Voor cijfertjes, zie m'n handtekening. Daan volgt iig zijn lijn perfect, tussen 0 en -1. Sophie daarentegen exact zelfde gewicht als bijna 2 mnd terug maar wel 1 cm gegroeid. Gaat met gewicht nu echt onder -2 :( Lengte wel ok volgens haar lijn.

Zo nog maar even knaks voor haar opwarmen, even spekken :D Daarna moet ze even lekker slapen van me... Daan heeft al een tijd in de wagen geslapen nl...
    Oh en vanmorgen ook de aanmeldingsformulieren afgegeven bij haar toekomstige lagere school. Pffff, weer een nieuwe stap...

10. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Jewel: hoe is het met L? Nog een bezoekje aan de huisarts gebracht?

@Lelie: het huis klaar stomen voor nummer 3 ;)

@Elin: Ben je nog steeds niet meer misselijk? Wat een geweldig nieuws blijft het... ik kan er maar niet over uit!

@Susan: ik zeg ook doen! Ik weet hoe je er mee zit....

@Nightelf: fijn dat het allemaal begint te wennen, en bijna vakantie. Joehoe!!!!

@Esser: jullie dus ook nog even, maar dan lekker naar La douce France... Wij gaan over 7 weken naar Nans-les-pins. Ligt dicht bij St. Maximim en Toulon.

@Kleintje: nog weer meer kilo's kwijt met SB?

@hier: ik heb gisteren les 26 van Evy gedaan. Ik weet niet wie het pas vroeg, maar ik ben dus nog steeds aan het hardlopen. Nu 2x in de week. Meer trekt mijn lijf niet, dan krijg ik te veel last van m'n bekken. Als Jenna m'n hardloopkleren of hardloopschoenen ziet zegt ze al: 'Mama hardlopen?' Het is dat of: Mama werken... Toch tragisch. Ik doe blijkbaar niets anders :D
    We zijn vanochtend naar Ouwehands geweest. Het weer viel reuze mee en Jenna keek haar ogen uit. We zijn ruim 2 uur geweest en toen was het ook genoeg! We hadden van die kortingskaarten van de C1000. Waarschijnlijk gaan we nog een keer, maar dan naar Burgers Zoo, is hier ook vlakbij en volgende jaar nemen we een abonnement op één van de twee dierentuinen. Dan heeft Jelte er namelijk ook wat meer aan, want die lag nu alleen maar onderin de wagen te koekeloeren :D

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Elin, WAUAUAUAUAUW zeg!! :):) Wat ontzettend bijzonder!! Het wordt nu wel tijd voor een nieuwe banner hoor met zo'n mooooooie echo :). Gefeleciteerd meid!!

Jewel, :( Wat sneu dat L. zo ziek is zeg! Hoe ging het vandaag met hem? Nog bij de HA geweest?

Suus, Als je de centen er voor hebt en je er echt zo erg mee zit....gewoon doen!! Wat een middag heb je achter de rug zeg met je boswandelingpoging!

Traantje, ook nog redelijk goed weer gehad dan? Hier was het echt bagger vandaag :(. Wat een buien zeg!! Leuk een abbo straks op één v/d dierentuinen. hebben m'n moeder en stiefvader in Emmen voor M. Thuis 'speelt' ze ook vaak dierentuintje.... Heeft een hele verzameling dierentuin dieren in de vensterbank staan en loopt daar dan langs te wandelen met de babyborn in de buggy :).

Sinja, hoe zit het nou met die buikfoto....heb je d'r nu alweer één gemaakt?? Ben nieuwsgierig naar die toeter van je :).

Esser, wat sneu zeg voor J. :(. Hopelijk valt het allemaal mee. Als ze in het gebied daar bezig zijn, kan dat nog gevolgen hebben voor zijn zaadkwaliteit later? Omdat je dat ook vaak hoort met niet ingedaald balzakje enzo? En dat is ook zo ja...jullie gaan naar argeles sur mer.... zuid-frankrijk.... in één keer rijden? Of overnachten jullie halverwege? Is anders wel een uurtje of 11 à 12 bij jullie vandaan denk ik?

Nightelf, nog maar een weekje werken :). Lekker zeg! En ritme nu een beetje gevonden en dan dus weer vakantie ;). Dagjes weg...ook heerlijk toch...het mooie weer zit eraan te komen hoor ik net (na wknd) dus dat gaat vást goedkomen jullie vakantie hier in Drenthe :).

@Hier, trots op m'm meisje....plast nu al de hele week 's avond op de grote wc (hier het 'probleem' dat ze op potje juist niets doet en de wc reuze interessant vindt) en ook 's morgens nu al 3 onchtenden. En vandaag voor en na middagslaapje ook :). En maar 'krassen' na die tijd (doobuddies.nl), zat een keer bij een tijdschrift. Maar ding is bijna vol, dus maar even kijken om er nog wat te bestellen. Stickersplakken doet ze sowieso al vaak dus das minder interessant ;).

12. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Majo: Wat goed zeg van je meisje! Wordt al echt een grote meid zo he? Lopen wij nog een beetje gelijk op? Wanneer start jij met spuiten?

Elin: Wow! Wat bijzonder zeg! Van harte gefeliciteerd!!! En wat fijn dat er prachtige kloppende hartjes te zien waren op de cho, vast een opluchting.

Sinja: Ben ook wel benieuwd naar je buikie!

Suus: Ik denk dat je het gaat doen. Mogen wij dan voor en na zien? Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig nu.

Jewel: Wat zielig voor je mannetje, ik hoop dat het vandaag al wat beter gaat.

Traantje: Ook goed bezig met Evy dus, het is aanstekelijk he haha! En leuk dierentuin, gelukkig viel het weer mee.

Esser: Wat sneu zeg voor je kleine man. Ik vraag me dat ook af over die zaadkwaliteit? Stom he dat je daar dan meteen aan denkt. En lekker vakantie in het vooruitzicht, heerlijk hoor!

@ Ego: Gister de 1e Puregon gezet en nu ik zo Elins nieuws lees krijg ik er zelf ook weer enorm veel zin in zwanger te zijn. Ben er trouwens achter gekomen dat ik 1 dag te vroeg ben begonnen met Deca, 1 dag te vroeg gestopt met de pil en 1 dag te vroeg begonnen met Puregon. Best dom want we hebben geen uitgangsechos en de 1e FM heb ik pas op 30 juli. Op zich heb ik dan altijd mijn 2e echo dus er is geen man over boord, wel heb ik de punctie na dan 1 dag later dan anders. Ik heb vaak veel kleine follikels en vind dan dat ze de punctie 1 dag te vroeg doen naar mijn zin, dus denk erover om niet te zeggen dat ik me heb vergist en het zo maar te laten. Tricky maar het is het proberen waard.

Verder doet kleine gup hier het goed, plast nog steeds op het potje maar geeft eht nog niet aan, ik volg het boekje ook niet meer maar mocht het nog mooi weer worden laat ik haar lekker buiten lopen zonder luier dan is een ongelukje ook niet zo erg. Het lijkt wel of ze elke dag een woord erbij leert gaat nu zo snel. En ze wil constant kusjes geven, zo lief!

Sorry voor de meiden die ik vergeten ben, iedereen alvast een heel fijn weekend!

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ben niet meer met L naar de huisarts geweest. Gisterochtend geen koorts meer en hij was weer zo vrolijk als anders. Toen ik gister thuis kwam uit het werk zat hij onder de vlekjes dus toch de 6e ziekte denk ik. Geen koorts ook meer gehad al eet hij nog niet echt veel. Daardoor komt hij snachts ook weer voor een flesje en dat vind ik wat minder leuk :) ;) En volgens mij zitten de eerste tandjes er aan te komen want ook al een paar vreselijk zure luiers gehad, afwachten dus.

Suus, als je het geld hebt zou ik het ook doen! Valt mij ook nog enigzins mee het bedrag. En volgens mij heb ik je nummer nog wel zal eens even kijken, en anders pb ik je mijn nummer wel even.
    En Daan groeit dus goed, al blijft Sophie dus een skinny. Hebben de knaks haar gesmaakt? :D

Traantje, fijn dat jullie gister toch een leuke dag gehad hebben! Viel hier gister opzich ook wel mee met de regen. Las in een eerder berichtje van je dat J.elte uit de tuitbeker drinkt, welke heb jij? Ik ben ook aan het proberen maar meneer snapt het nog niet echt. Ik heb dan ook de simpele (harde tuit) van de hema maar R. dronk er altijd prima uit dus heb ook geen andere.
    En vervelend dat je als je vaker loopt last van je bekken hebt. Ik had het in het begin ook wel maar nu gelukkig niet meer. Twee keer per week lopen is ook prima toch?

Esser, thanks voor de uitleg! Dus er al een tijdje mee aan het dokteren. Hopelijk is het nu dan na de operatie helemaal over! Heeft hij er dan geen last van? En lekker naar la France ook vakantie! Gaan jullie met de auto erheen?

Majo, wat goed dat M. al op de wc plast! En stickerplakken vind R. ook niks aan. Hij wil bijna niet meer op het potje dus we wachten nog maar even voordat we weer beginnen. Hij had laatst geen pamper aan maar plast dan gewoon op de grond, hij was toen ook aan het spelen maar wel een teken dat hij er nog niet aan toe is. Nog maar een paar maandjes wachten en dan maar weer proberen.

Lelie, jullie dus ook verbouwen. Prijs vind ik ook meevallen maar dat komt ook omdat er niks aangebouwd wordt denk ik. Verder alles goed bij jullie?

Elin, snap dat je het soms nog niet helemaal bevat, is ook zo bijzonder! Hoever ben je nu trouwens?

Sinja, ben nu ook wel benieuwd naar je buik! En leuk dat hier nog een tweeling mamma is :) Kunnen jullie mooi ervaringen uitwisselen!

Hier weer het ritme van het hardlopen opgepakt. Loop nu met Renate en is toch wel heel anders qua opbouw. Van de week een rustige week gehad en morgen moet ik dan ineens 18 minuten achter elkaar lopen! Maar ik vind het wel leuker dan Evy. Komt ook misschien omdat dit nieuw is en leukere muziek erbij.

Kilo's gaat nog niet heel hard maar moet ook niet. Maar mijn lijf is echt nog niet bikiniproof :( gister eens goed in de spiegel gekeken en kon ik beter maar niet doen ;) Ik pump ook niet meer, kan er tijd voor vinden maar zal het na de vakantie toch maar weer doen. Nu eerst maar opzoek naar een leuk badpak....

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Even ego... lees vanavond wel bij...
    Ik bel nu naar de kliniek om de operatie in te plannen!!!
    Hmmmm......gesprongen waterleiding dus computers doen het nu niet. Word maandag teruggebeld maar dan dus inplannen voor woensdag 19 december! Enne, of course maak ik voor en na foto's! Zal als eerst met kleding aan zijn want de eerste zoveel weken loop je in een strakke broek met band. Pas daarna naaktfoto's :p Enne, echte resultaat is na ca 6 mnd goed te zien dacht ik, exact op tijd voor de volgende zomer :D

15. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, SPANNEND!!!!!

Hier druk met vakantie vieren. En lijnen..... Ik kom snel weer uitgebreid reageren. Maar ik lees gewoon mee he!

16. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Suus, ik ben nu al benieuwd naar je naaktfoto's *proest*

Even serieus, vind het wel moedig dat je het aandurft. Wel spannend allemaal!

Jewel: Kilo's komen vanzelf wel, of eigenlijk gaan venzelf wel, het is sowieso niet goed als het TE snel gaat, Je bent nog geen eens een jaar verder na de bevalling dus lekker jezelf verwennen met een mooi badpak en volgend jaar weer in bikini! Ik las laatst dat de gemiddelde vrouw er na de zwangerschap ongeveer 15 a 16 maanden over doet weer op haar oude gewicht te komen, dus je hebt nog even. :D

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jessy: Zwaai! Gaat het goed?

18. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Wow elin. wat bijzonder. kippevel. wist niet dat dat kon.

suus gaaf en spannend.wel doorzetten met bodyhoop hoor.

Traantjre les 26. Ver hoor.

Zielig van joep. Esser.

zora spannend weer hoor.

Ik heb nieuwe baan. dus erg opgelucht. mijn ongi kwam te vroeg. middenin de vakantie van de fertiliteit poli. dus nog een rustmaand jammer genoeg. verder weekendje alleen met kris. ook wel ns leuk. hele weekeinde knuffelen denk ik. haha.

xx voor iedereen. ps ik doe ZP op fijn mobiel vandaar telegramstijl. typt niet handig en heel langzaam namelijk.

19. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Kleintje knap van sonja. petje af.

20. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Sooner, had je al met je ge-appt! ;) Zo super nieuws!

Majo, ( en andere meiden) veel kindjes hier druk bezig met de potjes en dus plasjes en poepjes! Goed zeg! Het gaat veels te snel allemaal!
    Nog 'even' en ze gaan al naar de grote school! Nee.......nog even niet aan denken..... ;)

Kleintje, goed aan de lijn dus? Zag n leuke pica op fb voorbij komen!

Suus, spannend....! Maandag dus de besvestiging dat 19-12 ingepland staat?

Jewel, ook gezond in de weer met hardlopen! Goed zeg!
    Zo knap jullie inzet allemaal. :) Hier zouden er nog wat kilootjes af mogen maar voornaamste is wel mijn buik. Daar mogen wel wat buikspieroefeningen tegen aan. Maar.......motiviatie is laag. Over 2 weken bel ik de ferti poli om het intake gesprek in te plannen in augustus. Wie weet in september of anders in oktober direct weer gaan starten en hopelijk dan snel weer zwanger. ;) Tja, en met dat in het achterhoofd, is mijn motivatie niet echt super.

Afgelopen donderdag met olivia naar het cb geweest. Weer controle, en alles was okay. :) :) :) Lengte is nu 70.5 cm en gewicht 9330 gr.
    Lekkere meid!
    Joep is nu 15 kilo en 95 cm.

Iedereen nog van alles op de planning dit weekend?
    Liefs

Deel Deze Pagina