Nog niet kunnen bijlezen, maar eventjes een teken van leven, het is hier erg druk en mijn rustmomentjes probeer ik dus ook echt eventjes te pakken. Helaas dus weinig tijd voor zp voor mij. Iedereen onwijs bedankt voor de felicitaties!! Het gaat hier verder heel goed, vrijdag tussen de middag naar huis gegaan met het advies om bij te voeden doordat hij een redelijk laag geboortegewicht had. Jammer genoeg niet meer visite kunnen hebben van Majo, maar blij dat we lekkerthuis zijn. Ons kereltje doet het erg goed, drinkt goed. Sinds vanmorgen gestopt met bijvoeden omdat hij weer ietsje was aangekomen!! Het is echt genieten, en Amy vind het ook erg leuk. Moet telkens eventjes in de wieg kijken, als hij huilt staat zij er als eerste bij en ze is heel druk met spuugdoekje aangeven en vooral zijn knuffeltje brengt ze hem overal achterna. Superleuk om te zien!! Moet nu gaan want ik heb mijn eten alweer voor mijn neus staan... Tot snel!!
Pat, fijn dat alles goed gaat bij jullie! En dat M. weer wat aangekomen is. Nu maar lekker verder genieten Majo, foei....op het werk internetten..... Ach als het rustig is kan je best wel even op zp sneupen Echt kl*te dat je in je eigen zkh ook zolang moet wachten En ben ook benieuwd waarom je nou die metformine moet gebruiken.... Vannacht weer werken? Traantje, idd een gek idee dat dat je laatste controle wordt....En prent het de gyn idd maar goed in dat hij je niet veel mag laten bloeden Kijk je erg tegen de ks op? J.enna zal het vast superleuk vinden dat ze een broertje krijgt R.uben vind het ook geweldig, al moet L.uuk niet te veel huilen Sinja, erg leuke foto van F.aye op fb zeg! Mooie meid is het Alweer wat bijgekomen van gisteravond? Elin, haha idd wat kun je nu dan blij zijn met je ongi he? Fijn dat je het nu eerder bent geworden. Alles goed met O.laf? Kleintje, wat een leuke foto op fb zeg van jou en je zus met de kids! Alles ook goed met je zus en de kleine? En hoe gaat het bij jullie? Komt R.einout al wat meer aan? Lelie, en zijn de plekken in je gezicht al bijna over? Suus, D.aan dus al voor het eerst uit eten geweest Lekker zeg even! Gelukkig hebben ze niet meer gebeld vanuit het zkh. Komen er nu nog meer onderzoeken of is het nog wachten op de andere bloeduitslagen? Hoe gaat het met jou nu? Nog veel last van je wond? Esser, fijn dat de lk je goed geholpen heeft. En het is idd nooit verkeerd om te horen hoe goed je het doet! Kwam dat spugen nou van het verkeerd aanleggen dan? Hier gaat het ook nog niet echt lekker. L.uuk blijft onrustig drinken en ik blijf teveel melk houden. Probeer nu met blokvoeden het enigszins wat terug te brengen. Vanochtend ook gekolft en uit 1 borst kwam ook al bijna 160 cc.... Jessy, helemaal niet erg dat je hier niet zo vaak meer schrijft. Lekker je rust pakken wanneer je dat kan! En jullie dus ook een shoppen voor een duowagen Hier gaat het redelijk. L.uuk blijft erg onrustig drinken en slaapt momenteel overdag ook weinig. Hij wordt steeds wakker van de krampjes en van de voeding die weer omhoog komt. Ook heb ik nog steeds te veel melk en daarvan komen die krampjes enzo weer. Hebben al een flesje geprobeerd maar dat moet hij ook nog even oefenen want daar drinkt hij ook voor geen meter uit Woensdag naar het cb en dan maar eens vragen of zij nog tips hebben.........Vind het zo sneu voor hem dat hij niet lekker kan drinken en daarna dan niet lekker kan slapen Ben gister naar de kapper geweest en heb een ander kleurtje in mijn haar, heerlijk even wat anders! Het is een stuk donkerder en ben er super blij mee! R.uben moest gister ook naar de kapper maar dat was deze keer een drama, hij wou absoluut niet stilzitten dus ze heeft er wel een stukje af gekregen maar echt mooi is het niet. Over een paar weken maar weer eens proberen. Nou ik ga R.uben maar eens klaarmaken voor zijn bedje. Hij heeft gister en vandaag niet een middagdutje gedaan en ik hoop (voor mij ) dat dat niet zo blijft. Al was hij vanmiddag niet echt vervelend daardoor dus dat scheelt ook weer. Fijne avond nog!
Jeetje Jewel 160 cc, had ik dat maar. Ik kolf nu tussen de 10 en 25 cc na de voeding. Inmiddels ook een consult van een lactatiekundige gehad. Maar dat wat ik zelf al doe adviseerde ze me ook. Krijg alleen nog van die neusspray voor het toeschietreflex en domperidon voor de melkproductie. We zullen zien.... Sorry dat ik niet veel online ben maar het voeden enzo vraagt veel van me.....
Nou, daar ben ik een keer. Weinig tijd en weinig zin om achter de laptop te zitten. Allereerst wil ik alle nieuwe gasten welkom heten, na Sam zijn er hier alleen maar jongens geboren, hoe grappig is dat. Dus L.uke, R.einout, D.aan en M.ike van harte welkom jongens wat fijn dat jullie er allemaal zijn!!! Verder heb ik niet alles gelezen, excuus daarvoor, ik heb een nieuw voornemen voor 2012, meer meelezen met jullie... Hier gaat het erg goed, Sam is al een maand, tijd vliegt. Echt heel jammer dat het zo snel gaat, het liefst wil ik alles vasthouden en houden zo als het is, maar helaas werkt het niet zo... Moest ook erg huilen toen mijn kraamtijd om was, zo snel voorbij gevlogen. Sam groeit als kool, afgelopen dinsdag op het CB was hij 4420gr, dus bijna 9 ons gegroeid in 4 weken tijd, keurig toch. Helaas hier ook krampen, zo zielig voor hem. Maar het lijkt langzaam aan beter te gaan. Af en toe geeft hij hele voedingen terug en de andere keer slaapt hij gelijk in na zijn voeding. Sam heeft zelfs al een nacht doorgeslapen, en hij is 2 nachten al 6 uur weggeweest. Hij slaapt sowieso veel, veel meer dan Mees. Wel fijn want dan heb ik ook lekker de tijd voor Mees. Die vind zijn broertje nog niet echt interessant, hij jat steeds zijn speentje en verder vind hij het het prima. Ach hij is nog zo jong, komt vanzelf. Kortom hier wordt volop genoten van alle mannen, wat een rijkdom. Meiden een heel fijne kerst, geniet van jullie mooie gezinnen en besef hoe rijk we allemaal zijn.... (hier is van de week echt een drama op het dorp gebeurd, een vrouw is overleden na de geboorte van haar derde kindje. Dat heeft zo'n indruk gemaakt...Ik ben echt zo dankbaar dat het hier zo goed gaat....) XX
Jewel, jep...hier nog een nachtdienst. M'n laatste wel te verstaan, dus strakjes 3 uurtjes slapen en dan m'n bed weer uit (bah). Maar daarna wel 8 dgn vrij . Wat zielig dat L. steeds zo'n last van krampjes heeft. En R. ook nog eens niet slapen 's middags. Slaapt hij 's nachts dan wel door nu? Hoop dat het gauw allemaal wat beter gaat! Pat, leuk alweer wat van je te lezen. Vond het wel jammer hoor dat je niet meer in ons zkh lag, had het erg leuk gevonden jullie nieuwste aanwinst te bewonderen en jou natuurlijk ook weer evn hallo te zien . Maar....thuis is het natuurlijk veel beter en leuker!! Fijn dat de kleine man alweer wat aankomt. Was ook wel een lichtgewichtje he... . Confi, hoe is het met jou en je knappe ventje ? Kleintje, vindt het echt knap dat je nog steeds zo doorzet met de BV! Enne...thuis gaat voor ons hier hoor...dus zéker niet verontschuldigen dat je minder online bent!! Zoë, daar ben je weer even!! Leuk!! En wat herkenbaar weer wat je schrijft...over het alles vasthouden en houden zoals het is. Dat had/heb ik bij M. ook zo erg!! De tijd gaat idd ook veeeeel te snel!! En wat heb je toch 2 knappe ventjes . M.ees is idd nog jong...komt vanzelf die aandacht voor S.am strakjes! Nog even en dan weet je niet hoe je ze bij elkaar weg moet houden, hahaha. ('het is mijn speelgoed....' - 'nee, nietes...het is van mij!! ). Wat een ontzettend naar berichtje trouwens van die overleden vrouw ....idd....het is ook allemaal helemaal niet vanzelfsprekend.... genieten dus van al dat goed gaat!! Ik wordt er hier op mijn werk ook dagelijks mee geconfronteerd helaas. Vooral laatste weken veel 'jonge' mensen hier die overleden zijn en jonge kinderen hadden. (42 jaar, 39 jaar, nu 1 die terminaal is en pas 42 is ) Ik vind je voornemen voor 2012 mooi, maarre....thuis gaat ook bij jou voor hoor!! Als je zo af en toe maar even laat weten hoe het is met jullie.... @Hier nog 2,5 uur werken en dan dus lekker 8 dgn vrij . Strakjes om 8 uur eerst nog even met M. naar de huisarts om naar haar heupjes te laten kijken, vind haar vrij wijdbeens lopen en er zijn meer mensen die het opvalt... daarna M. naar kdv brengen en duik ik nog even voor paar uurtjes ons waterbed in . Fijne dag allemaal, terusten!!
@OnsW: nee toch?! Wat ontzettend kl$#%#@. Kan het niet zijn dat je nog te vroeg getest hebt en bruinverlies wil niet zeggen dat het afgelopen is... @Zoe: wat een mooie mannen heb je toch , leuk die foto!! S.am alweer een maand, wat gaat dat inderdaad snel! Wat naar van die vrouw is overleden.. moet je toch niet aan denken @Majo: oh, wat lekker, 8 dagen vrij, betekent dat dat je 2e kerstdag weer moet werken? Morgen de afspraak, spannend! Ik ben heel benieuwd wat je te horen krijgt. Ik heb ook het idee dat steeds meer jonge mensen wat krijgen, maar misschien komt dat omdat we zelf ouder worden... @Susan: hoe was het gisteren met je s.moeder/vader en oma? Heb je het een beetje overleefd? @Kleintje: fijn dat de lk het helemaal eens was met hoe je het nu doet. Was deze aardiger dan die bij Mau? Moet je nu nog steeds bijvoeden met kv? Groeit R.einout al? @Jewel: wat een melkopbrengst zeg... je kunt het wel aan de borstvoedingsbank gaan geven Lekker dat je naar de kapper bent geweest. Is altijd fijn weer even wat verandering! En R.uben brak dus de tent af... klinkt bekend Ik ben benieuwd wat het cb voor adviezen voor je heeft. Ik zie enorm op tegen de ks. Ik moet vandaag op controle bij de gyn die de ks gaat doen. Ik zal hem nog eens vragen of ze wel bloed klaarleggen enzo. Ik ken hem natuurlijk ook persoonlijk aangezien ik daar gewerkt heb als arts-assistent, dus hopelijk doet hij extra voorzichtig met me is trouwens wel mijn ervaring dat je een voorkeursbehandeling krijgt en ik moet zeggen dat ik dat in dit geval helemaal niet erg vindt. @Zora: hoe is het met je? @Pat: leuk om even van je te horen! Lief van A.my dat ze zo goed helpt! @hier: wij zijn gisteren bij vrienden gaan eten die hier vlakbij wonen, heerlijk was dat om er even uit te zijn. En overigens ook erg gezellig en lekker gegeten. Vanmiddag al weer mijn laatste controle (als alles goed is natuurlijk), erg vreemd als alles zo gepland gaat
Traantje, R.einout groeit wel wat (op onze keukenweegschaal). Donderdag weer wegen op het cb. Hij krijgt nog steeds kv er bij. Maar zo min mogelijk. We hebben vandaag al een flesje overgeslagen. Ik ben nog steeds redelijk wantrouwend maar we gaan iig door tot donderdag. En dan kijken we weer verder. Maar kan het gewoon niet opgeven. Net ook gebeld naar de huisarts voor domperidon en syntocinon op advies van de lk. Hopelijk krijg ik het en helpt het.
Onsw, ook hier nog even een dikke knuffel voor jou . Het is allemaal ook soms zo oneerlijk... Traantje, ook dikke knuffel voor jou. Omdat je zo op ziet tegen de ks (wat heel begrijpelijk is). Wel fijn dat ze je kennen idd. Scheelt vaak toch wel wat... Wilde dat ik je enigszins gerust kon stellen.... Het gaat gewoon hartstikke goedkomen allemaal en dan kun je gauw gaan genieten van je vernieuwde gezinnetje!! Suus, al wat gehoord v/h zkh? Hoop wel dat je vandaag al wat hoort en niet nóg een dag in spanning moet zitten. @Hier ego: vanmorgen uit de nd met M. naar huisarts geweest voor heupjes. Hij heeft gekeken en op zich zag het er goed uit. Wel is heupdysplasie op deze leeftijd door lich. onderz. lastig vast te stellen zei hij. Daarom toch voor zekerheid een röntgenfoto laten maken in zkh. Zijn we maar meteen heengegaan. Over 3 werkdgn is uitslag er w.s. Ook meteen nog even naar haar hartruisje laten luisteren. Die was helaas nog steeds duidelijk hoorbaar . Was ontdekt toen ze 6 dgn oud was en dit zou rond eerste verjaardag wel over moeten zijn. Toen ze half jaar was bij KA geweest ervoor en met 1 jaar teruggekomen. Zei in dec vorig jaar dat als het in juni niet over was ze een hartecho zou maken. Echter in juni hoorde ze nog wel wat maar dacht dat het wel over zou gaan, dus geen echo gemaakt. En nu dan toch nog steeds een duidelijke ruis... poli KA dus ook maar meteen langsgelopen en een afspraak gemaakt om te laten luisteren en dan wil ik gewoon dat ze een echo maken. Al is het alleen maar om dingen uit te sluiten. Kunnen er 17 januari terecht, ben benieuwd. En als ze geen echo wil maken bel ik in zkh waar ik werk gewoon even met de KA, leg het allemaal uit en denk ik dat we er daar wel één voor elkaar krijgen (toch handig soms.... voorkeursbehandelingen hè, Traantje . Toch wel makkelijk soms hoor als je in een zkh werkt ).
Ik kom ook even snel zwaaien, A.mber is behoorlijk ziek geweest afgelopen weekend en manlief hield de laptop bezet met huiswerk wat ie voor een opleiding van zn werk moest doen. Morgen zal ik bijlezen en uitgebreider reageren .
@Majo: toch nog wel even spannend dus zowel de rontgenfoto als het hartruisje. Het had inderdaad al wel over moeten zijn... ik zou ook een echo willen hoor! Gewoon erdoor duwen @Nightelf: wat naar dat A.mber zo ziek is geweest. Wat had ze? Nou, de laatste controle gehad. Heel vreemd al met 35.5 weken dat te hebben gehad. Alles was goed, bloeddruk enzo. Deze gyn (andere dan normaal, want mijn eigen gyn is al op vakantie) heeft 'Boris' ook nog even gemeten en kwam op 3250 gram uit. Heel bijzonder want 11 dagen geleden kwam mijn eigen gyn nog op 2350 gram. Het zal er wel ergens tussenin zitten denk ik... Wel vreemd hè, dat die metingen zo ver uit elkaar liggen. Oh, vruchtwater was wel wat minder, maar nog genoeg. Ik mag 2e kerstdag niet naar mijn ouders toe, want dat is te ver weg (is maar 45 minuten rijden). Ik moest me nog maar even rustig houden...nou moe, ik doe niets anders En alles wat met de keizersnede tegen kan zitten is bij mij aanwezig, dat maakte hij nog wel even duidelijk. Dus hij moet door de placenta heen snijden, de navelstreng bungelt daar beneden ook ergens, hij ligt heel erg dwars met zijn hoofd in mijn rechter zij... al met al zie ik er nu gewoon nog meer tegenop . Maar nu genoeg gezeikt, het gaat gewoon helemaal goed komen en ergens volgende week (wanneer zou het nou zijn ;D) hebben wij er een mooie zoon erbij!!! Sorry voor het lange ego verhaal....
Majo, jeetje best wel wat zorgen dus om M!! Ik duim dat alles goed zal zijn! En idd, soms moet je t echt vd connecties hebben Traantje, had gehoopt dat de gyn je vandaag gerust zou stellen. Helaas, niets is minder waar!! Ow, dikke knuff voor t wederom mislukken van een poging. 't Is niet altijd even eerlijk verdeeld... Kleintje, hoop dat t gaat lukken met die med's!! Verder weet ik t niet meer, sorry!! @hier: einde vd dag gebeld door t AMC en Daan heeft 100% zeker geen galactosemie!!! We zijn helemaal blij en opgelucht!!!! Verder lekker gewinkeld en t huishouden gedaan vandaag. Sophie had n slechte kdv-dag... Vroeg hele ochtend om papa (niet om mama ) en heeft zelfs niet geslapen daar! Duidelijk van slag door Daan. Hopelijk morgen n betere dag!!
@Jippie voor Daan!!! Stomme hielprik met z'n fout-positieve uitslag! @hier: nog heel even. Ik ga niet langer zeuren over die ks hoor! Wij wilden zelf nog een kindje en dit komt er nu eenmaal bij, helaas maar het is gewoon zo! Ik ben vooral ook heel nieuwsgierig naar onze kleine man! Lijkt hij op J.enna, is hij nu 6 of 5 pond , etc etc...
Traantje, natuurlijk mag je hierover zeuren! Je hebt dan wel gekozen voor nog een kindje maar niet voor die placenta op die plaats, kleine man die dwars ligt etc etc. Maakt het er allemaal niet makkelijker op. Daarnaast ken jij de risico's als geen ander.........klagen mag dus echt en is ook heel logisch,gezien de situatie.
Suus, las het al op FB! Wat een geweldig nieuws!!! Moet een mega opluchting zijn voor jullie. Nightelf, hè bah voor amber.......waar had ze last van? Traantje, nog effies meis.......zo spannend..... En kan me voorstellen dat je tegen de KS op ziet. Het is en blijft toch een pittige ingreep, en voor nu zitten er nog wat 'haken en ogen' aan ook..... Ik denk aan jullie en ben benieuwd naar jullie zoontje! Majo, wat een zorgen rondom M. Wat naar........ Ik hoop dat jullie op de 17e wel die duidelijkheid krijgen. Anders dan blijven de zorgen ook zo hoog zitten. Kleintje, wat een extra gerommel heb je toch met de BV. Heb je het een ander voorgeschreven gekregen? Kolf je tussendoor nu ook extra (en aanleggen) om het evt nog meer op gang te krijgen? Pat, wat goed om even van je te horen! Fijn dat t goed gaat.....geniet!! Jewel, ook zo'n fijne opbrengst dus na het kolven. Ik heb nu ook al een aardig beginnetje qua voorraad in de vriezer. Wel weer wat lastig met het voeden merk ik soms. Dan gaat het net te hard met drinken voor Olivia. Ervaar je dat met L.uuk ook soms zo? Lelie, hoe is het met je gezinnetje? Wanneer vliegen jullie? Ow, wat ontzettend kl*te voor je....... Meiden die ik wellicht vergeten ben; sorry!
@Majo, thanks hier gaat alles goed. Dane heeft wel weer de 3e luchtweginfectie achter de rug, maar buiten dat genieten wij ook volop. Net als Zoë, voel ik me echt gezegend met alle geluk dat we hebben. Ik lees jullie verhalen wel af en toe en de meesten heb ik nu ook op FB ( en anders voeg mij even toe, want ik weet soms niet meer wie wie is), dus ik blijf op de hoogte. Maar eerlijk gezegd heb ik niet zoveel tijd ( lees: neem me de rust niet) om regelmatig bij te schrijven. Daarbij zit ik nu 20 uur per week achter de PC ( ben nu op mijn huidige baan, dienstroosterplanner) dus ik heb soms echt vierkante ogen. hihi Zoë, leuke foto van je kids. Ik wens jullie allen hele fijne feestdagen. En mocht er in 2012 een meeting komen, houdt me aub wel op de hoogte via FB of zo.