Ik vind eht hier toch overzichtelijker dan op Facebook hoor dus hoop wel dat we hier ook blijven schrijven. Of ik me aanmeld voor de whatsapp twijfel ik nog over want dan krijg ik straks de hele dag door berichtjes haha kan ik niet bijhouden hoor. Wel fijn dat Facebook prive is inderdaad maar ik vind het wel onoverzichtelijk met teruglezen etc. omdat je elke keer een nieuw bericht start, of ben ik nou zo'n muts? haha
Wat een stelletje mutsen zijn we ook!! Zora, nu mis je wel het live verslag van de tweelingenwerp, zoals Loesie dat zo mooi heeft omschreven @flessen: hier nog maar eentje, na zn broodjes. 's Ochtends dus zn melk in papvorm uit een bordje en 's avonds zuivel in de vorm van een toetje (Daan is gek op Danoontje!!) Nou Sophie is dus gisteren gepest op kdv. Zojuist email gestuurd aan vestigingsmanager, omdat dit al de zoveelste keer is. Ben benieuwd wat daaruit komt... IK moet trouwens mega pissen!! Maar mn volgende patient zit er. Daarna pauze dus ik houd t nog wel ff op
haha Suus, nou wordt ik wel nieuwsgierig hoor maarrrrr....tzt lezen we dat hier ook En nog gelukt met ophouden hahaha
Nou Zora, ze zit nu op 8 cm ontsluiting en is dolblij met haar ruggenprik En ja heb t volgehouden maar was een hele opluchting!!!
De boys zijn er... Om 18.00 uur en 18.37 uur! Gaat goed... ze zijn nu denk ik onderweg naar huis... of misschien al allemaal thuis!
En toch vindt ik een half uur er tussen wel lang. Of ligt dat aan mij? Ik heb toch altijd het beeld dat bij een tweeling ze er zo achter elkaar uit floepen....
Toch hier ook nog eventjes een dikke felicitatie!! Ik hoop dat alles goed gaat met allemaal en dat jullie lekker aan het genieten zijn samen met F.ay!!
Kleintje, nummer 2 lag nog dwars dacht ik... Lijkt me niet zo makkelijk om eruit te krijgen? Sinja, ook hier gefeliciteerd met je 2 boys!!! @hier: vandaag een vrije dag en jeetje wat kan je daar aan toe zijn!! Net even de caravandealer een stevige mail gestuurd dat we ontevreden zijn over hun bedrijf (zijn wat dingen mis gegaan nl). Als ik het niet doe, doet niemand het want ook al vind ik het eigenlijk een mannentaak, ik heb me er maar bij neergelegd dat ik dit soort dingen moet regelen thuis. Ook even een pittig mailtje gestuurd naar mn teamgenoten van hockey. Vanavond zijn we maar met zn 6-en bij de training terwijl we 15 man in ons team hebben! Ook al hebben we zondag geen wedstrijd, dat wil niet zeggen dat je dan niet hoeft te trainen. Natuurlijk heeft iedereen zn eigen (voor hun goede) redenen om niet te trainen maar het is nog altijd een teamsport en zo dupeer je ook anderen. Ben gewoon nog beetje sjaggie door mn vader gisteren, dat gedoe op kdv met dat stomme jochie, mn mega ongi en ik denk chronische vermoeidheid. Was ik moe, word ik vannacht wakker om 03.00 uur Zit denk ik niet zo lekker in mn vel de laatste tijd. Of komt het miss doordat ik over 2 wkn jarig ben en alweer 33 wordt??
Volgens mij is dat heel normaal hoor Kleintje, dat de 2e wat langer kan duren. Ik hoor het weleens vaker. Suus komt vast omdat je weer een jaartje ouder wordt, nee hoor gekheid. Kan gewoon toch dat je even niet lekker in je vel zit, je bent hartstikke druk, de donkere tijd komt er weer aan. Dus niet zo gek hoor. Hier gister tapas gegeten met vriendinnen, was om 23.15 uur thuis. maar sliep pas tegen 2 uur. pfff, Sara was aan het spoken. had' au' en kokhalzen echt zielig. Morgen is ze jarig en we vieren het morgen voor vriendinnen en zondag voor familie dus hopelijk is ze danw at opgeknapt. Ze was vanmorgen in ieder geval al wel wat beter.
Ah wat sneu dat S wat ziekjes was/is. Morgen alweer 2 joh?! Jeetje, daar komt het cliche, wat gaat dat hard!! Wat gaan jullie haar geven?? Donkere tijd? Daar heb ik nooit last van!! Dan weet ik nl dat mn verjaardag eraan komt, en die van Sophie, en die van Daan, en al die kerstverlichting strax, 2 weken vrij, mn operatie waardoor ik er beter uit ga zien...!!! Nee vrees dat t miss wel mn ongi is icm moeheid. Nou denk dat we vanmiddag naar Oosterhout gaan rijden, naar een lampenwinkel om wat lampjes te bekijken voor in huis. Je moet wat op je vrije dag
Tsja.... d''at heb je zonder een slimme foon (ok''e... en ik heb gister de laptop ook niet aan gehad ), dan zie je nu pas dat Sinja bevallen is van de 2 boys . Lieve Sinja, Sinjaman en F.aye, van Harte Gefeliciteerd met jullie zoontjes en broertjes
Ha...fijn dat we toch ook hier blijven beppen, Vind dit ook makkelijker dan al die losse berichtjes op FB en zonder slimme foon. Suus, niet helemaal lekker in je velletje? Lekker vroeg naar bed, als manlief vrij is eens lekker uit(bij)slapen. Wat vervelend zeg dat S.ophie gepest wordt op het kdv. Steeds door zelfde jochie dan? Tjee...dat begint al zo vroeg dus.... hoe oud zijn ze nu eigenlijk.... Traantje, hoe is het nu met jullie kleine ventje? Zora, jullie meisje morgen alweer 2 jaar . Wat krijgt ze van jullie? Kleintje, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag . Leuke dag gehad?
Jewel, alweer aan de voorstart voor de volgende cryo dus.... En ja...ben idd vpk. Leuk dat je misschien interesse hebt . Heb HBO-V(erpleegkunde) 4 jaar gedaan op Windesheim in Zwolle. Geen idee of jij HBO of MBO zou willen doen, maar MBO-V is er natuurlijk ook. Verkorte opleidingen zijn er ook hoor of in de vorm van BBL (werken en leren tegelijk, voordeel is dat je wel meteen salaris krijgt). Tsja....en mijn werkzaamheden op een dag... verschilt echt iedere dag/dienst. Je weet van tevoren nooit hoe een dag eruitziet/ gaat lopen. Overdracht, Rapportages lezen. Medicijnen delen, controles van bloeddruk, pols, zuurstof temperatuur, ademhaling, alertheid doen. Patientenzorg (douchen, wassen op bed, kleden, wondverzorging, etc) Tussendoor infusen vervangen die leeg zijn en staan te piepen, op ''bellen'' lopen van patienten die bellen om hulp, mensen naar toilet helpen of op po of postoel. De artsen komen tussendoor nog visite lopen (patienten bespreken) willen weten hoe het met de ptnt is, medicatie nemen we door, er wordt naar uitslagen van onderzoeken gekeken en eventueel nieuwe afgesproken, wordt verder beleid bepaald en wij verwerken dat en spelen sommige dingen door naar de secretaresse. Telefoon gaat ook ongeveer 10x (of vaker). (apotheek die dingen wil weten, fam. die belt, etc. Fysiotherapeut komt langs om dingen op elkaar af te stemmen, ook soms nog maatschappelijk werk of psychiatrisch vpk. Patienten naar onderzoeken brengen en halen. Overige dingen die je tegen kunt komen: Opname gesprekken doen. Soms familie begeleiden bij terminale patienten. Chemokuren aansluiten of bloedtransfusies. Hartfilmpje maken als ptnt hartklachten krijgt. Rapportages schrijven over de ptnten. Ontslag regelen voor ptnt die naar huis mag. Artsen te woord staan die in consult zijn dus erbij gevraagd zijn. Reanimeren als ptnt hartstilstand krijgt. Ingrijpen als ptnt onwel wordt of langzaam achteruit gaat. Infuus prikken, bloed afnemen, patienten overnemen uit ander zkh of alles regelen voor ptnt die juist over gaat naar ander zkh. Etc. Wisselende diensten: 7.15-15.45, 15.15-23.15, 23.00-07.30. Soms ook weekenden en feestdagen. Bijna teveel werkzaamheden om op te noemen. Zijn er nog veel meer.... Wel lekker afwisselend nog. En oh ja.... vaak proberen we ook nog tussendoor koffie te drinken en wat te eten . Lukt vaak wel hoor, maar soms ook gewoon echt niet als het heel druk is. Dan wordt het tussen neus en lippen door.
@Hier: struisvogelen...ach tsja... beetje wel, beetje niet. Afgelopen 2 dgn gewerkt en visite gehad dus verder niet echt tijd gehad. Nu 1 dagje vrij en morgen weer werken. Ben met de icsi op zich niet zo bezig. Helaas andere zorgelijke? dingen aan mijn hoofd. Maar eerst even wat positiefs.... van de 2 emmies die nog in de embryoscoop zaten na de TP hebben ze er ook nog 1 ingevroren. Degene die ze anders tegelijk getpt hadden. Een Morula, dus ook een dag achter in deling. Hebben nu dan dus 5 cryo's. Minder goed nieuws. Ontdekte eergisteren een knobbeltje in mijn re-borst. Nu heb ik vanaf de punctie al veel last van mijn borsten door de utrogestan, dus dacht misschien daarvan? Maar ja... 'k ga er nu steeds aanzitten, op de afdeling 2 dames van maar 4 en 7 jaar ouder dan ik met borstkanker, 1 krijgt amputatie, ander net klaar met chemo en blijkt nu uitzaaiingen te heben), dus vanmorgen toch maar afspraak gemaakt bij HA. Kon om 10 uur meteen komen. Voelde idd ook een knobbeltje, zei dat hij dacht dat het niet kwaadaardig zal zijn (kun je naar mijn idee nooit zo voelen of zien, maar goed....) en stuurt me toch voor zekerheid door naar de Mammapoli zoals dat zo mooi heet. Kan er maandag al terecht voor gesprek en lichamelijk onderzoek door chirurg en mammografie (borstpletfoto ). Dan meteen duidelijkheid of vervolgens nog een echografie en eventueel nog een punctie....pfff..... ben benieuwd...... Andere dingen aan mijn hoofd nu dus even dan wel/niet zwanger een dag erna.
Jeetje Majo, schrik van je berichtje over het knobbeltje!! Denk ook niet dat je dat kan voelen? Dus maar goed dat er pletfoto gemaakt wordt. Hoop dat het nix ernstigs is. Verder wel goed nieuws dat er toch nog 1 cryo bij is gekomen!!! Wow, wie had dat gedacht...5 cryo's!! Nou, uiteindelijk........niet naar lampenwinkel gegaan. Door de zoektocht naar een, op het oog goed uitziende, lamp was ik pas gedoucht na 13.30 uur en ik vond het te laat om nu nog 1 uur heen en 1 uur terug te reizen, alleen om een lamp te zien. Zoveel haast hebben we nu ook weer niet daarmee. Dus uiteindelijk...gewoon de gok genomen en besteld via internet!! Kunnen gratis retourneren binnen 2 weken dus die gok durven we wel te nemen. Voor 2 lampen nu in totaal Euro 336,60 kwijt. Vond dat dan wel meevallen! Zag ook lampen waarbij 1 lamp al Euro 500,- kostte. Dat gaat me echt een beetje te ver.......... Nu wrs even hier naar het plein, cadeautje kopen voor J van Traantje en nieuwe chocoladeletters Ze zijn weer ns op................
Majo, jeetje schrikken zeg van dat knobbeltje....Hoop ook dat het niks is. Kun je zo idd niet zeggen maar ja vast goed bedoeld van de ha. Kan idd ook van alle meds komen en je hebt ook bv gegeven. De vrouw van mijn nicht had laatst ook een knobbeltje en was gelukkig ook niks ernstigs. Succes iig maandag!! Pletten moet niet zo fijn zijn... En bedankt voor je uitgebreide omschrijving! Klinkt erg leuk ja, al is het wassen van mensen iets wat ik echt niet wil. Maar ja hoort er natuurlijk ook bij. Ik zal mij verder ook nog even orienteren hoe en wat. S-zus is ook vpk, op de afdeling nefrologie (schrijf ik dat goed?) Maar weet echt nog niet zeker wat ik wil. Logopediste lijkt mij ook erg leuk maar ja ik kan de 'r' niet goed zeggen en volgens mij is dat wel een vereiste... Dus toch nog 5 cryo's....Hopelijk heb je ze gewoon niet nodig en blijven die daar mooi in de vriezer! Blijf nog steeds voor je duimen!!! Zora, van harte gefeliciteerd met S.ara haar 2e verjaardag!!! Nightelf, hoe gaat het bij jullie? Leuke foto van E. op fb. Vond ze de banaan lekker? Hier geef ik die altijd in stukjes want als ik hem zo geef als jullie dan gaat hij binnen een minuut op, hij schrokt hem dan echt naar binnen, niet normaal Verder wel helemaal rapley hier. Hem voeren lukt ook niet, lepeltje slaat hij weg. Ach vind het ook wel prima maar soms zou het wel makkelijk zijn als je hem iets met een lepeltje kan geven Hier morgen een echo om te kijken hoe het er voor staat en zal dan ook wel te horen krijgen wanneer we de tp hebben. Vind het nu het weer dichterbij toch wel spannend. De laatste cryo en anders weer spuiten e.d. Nou ja zover zijn we nog niet Met de kids is alles goed. L.uuk krijgt al echt een eigen willetje en kan soms ook al boos worden haha belooft nog wat. R.uben is overdag nog steeds zonder luier maar echt zelf aangeven doet hij nog niet altijd. Als ik niks zeg dan vergeet hij het en plast in de broek. Heel soms geeft hij het wel aan. Hopelijk heeft het wat meer tijd nodig want gaat juist zo goed soms!
Uhm Jewel...je kan de r niet goed zeggen maar de naam van je oudste begint wel met een r!!! Hoe doe je dat dan?
Haha ik zeg hem wel maar hij 'rolt' niet. Snap je het? Ik wou eerst ook niet een naam met een r maar ja, we hadden geen andere naam. En het is zijn naam en ik hoop dat hij hem later wel kan uitspreken
Sinja: ook hier nog ontzettend gefeliciteerd met jullie mannetjes! Majo: jemig, wat een schrik dat je wat in je borst hebt gevoeld. Hopelijk loopt het allemaal met een sisser af en is het 'gewoon' een cyste of fibroadenoom of opgezet klierweefsel door de meds. Hoe voelt het eigenlijk (los van de huid, rond, onregelmatig, pijnlijk ....). Je moet niet schrikken als ze direct een echo gaan doen, wordt bij ons op de afdeling (ik zit ook in het mammoteam) direct gedaan zodra er ook maar iets te voelen is, heb je toch wat betere beeldvorming. Heel veel succes maandag! Jewel: E eet nog niet zoveel bijvoeding. Van een banaan gaat hooguit 2 cm op, peer en appel ongeveer 1/4. Groente is ook nog maar mondjesmaat, alleen wortels heeft ze zo naar binnen gewerkt. Ze eet dan zo 3 hele worteltjes op. Sinds deze week zijn we ook met een broodkorstje begonnen, dat vindt ze heel erg lekker Lastig om een keuze te maken voor een opleiding, ik heb HBO-MBRT gedaan, is ook heel leuk. Zora: nog gefeliciteerd met S haar verjaardag, hebben jullie een leuke dag gehad? Suus: leuk, nieuwe lampen Beetje verandering in huis is altijd leuk. Hier druk bezig met de voorbereidingen voor A haar verjaardag, morgen wordt ze alweer 3. Het gaat zo snel.... Gistermiddag al roodkapje in elkaar geknutseld voor haar taart (ze is dol op Sprookjesboom en vooral roodkapje, de wolf , heks en de draak). Ze krijgt van ons een nieuwe fiets en een tekenbord van ikea. Ik vlieg er nu weer vandoor, moet naar mn werk, manlief was gisteren vrij en vandaag ook, die is dus lekker met de meiden thuis.