mini-meeting gehad met Sinja, Sinjaman en F.aye! Was erg gezellig! Sinja... wat hebben jullie toch een lekker eigenwijs maar supermooi meisje! Zal wat worden als F.aye en S.yra straks samen in de huiskamer rondrennen als we weer een keer afspreken... dat zal wat worden. Hoop dat onze gangen dan groot genoeg zijn
Ff snel, ben nl met het eten bezig voor mezelf (A.mber eet bij s.ouders en mn man ligt met griep op bed...) Hier vanmiddag weer een echo gehad. Gelukkig is de placenta goed weggetrokken, dus mag natuurlijk bevallen!!! Qua groei loopt ons kindje wel aardig achter, 16 dagen in totaal. Ze weegt nu 1285 gram, geschat geboortegewicht is rond de 2600 gram. Hopelijk komt daar nog wel wat bij. We hoeven er ons geen zorgen over te maken, gelukkig. Bij de volgende controle bij de vk horen we of we nog weer voor een groeiecho moeten.
Zwaai meiden, Kreeg vanmorgen een smsje van Pat, zoals sommige van jullie weten ligt kleine M.ike op het ziekenhuis. Hij heeft een longontsteking. Gisterenavond is hij van de zuurstof afgegaan en het lijkt goed te gaan. Hij laat nog af en toe een dipje zien. Krijgt nog 4x per dag antibiotica en coritsol voor de longetjes en moet om de 4 uur inhaleren. Vandaag weer nieuwe onderzoeken gehad. Het gaat gelukkig al een stuk beter, maar hij moet zeker de hele week nog blijven! Lieve Pat, heel veel beterschap voor jullie kleintje! Het is toch zo zielig zo'n klein hummelke aan die slangen! Hopelijk kunnen jullie hem volgende week weer mee naar huis nemen!!! Nightelf, ook hier, Jeej voor goeie echo!!!! Elin, wat een verhaal over O.laf! Arme manneke, zo ziek! Bah!!! Zou niet moeten mogen! Suus, wat een mopke is D.aan zeg!!! Smelt elke keer van de foto's! En super dat alles goed was met de wond van de keizersnee, toch weer een geruststelling! Ingrid, gezellig dat je bij Sinja bent geweest!!!! Kleintje, las dat Rein lekker geslapen had vannacht! En je mag idd trots op jezelf zijn dat je de bv hebt doorgezet! Jewel, wat sneu voor L.uuk dat hij last houdt van z'n eczeem! En jij dus niet op dieet!? Sorry, heb heel weinig bijgezelen. Druk weekend gehad en nu druk met groepsbesprekingen invoeren en rapporten schrijven. Ik ga iig nog 5 weken door op maandag/dinsdag en na de voorjaarsvakantie stop ik voor de klas. Ben dan 27 weken. Dan ga ik op maandag en dinsdag andere werkzaamheden verrichten zoals toetsen afnemen bij kids en administratie enz. Heb dat toen bij S.iem ook gedaan, toen vanaf 20 weken, dus nu toch best wel trots dat ik het langer vol heb gehouden! Verder ook hier 20-wekenecho gehad vanmorgen en gyn was meer dan tevreden! Alles zag er prima uit! We hebben een hele rits aan echofoto's meegekregen, zo leuk! En toen hij een inwendige echo deed voor het opmeten van de baarmoedermond (onderzoek) toen zag je het kindje gelijk met de billetjes, van onderen, dus toen noemde hij nog een keer wat het werd...dus na 3x!!! kunnen we toch echt met zekerheid shoppen! Ik ga aan het werk! SMAK
Iemand suggesties... Ons meisje, 8,5 maand, drinkt haar fles niet meer. Haar ritme ziet er als volgt uit: 8.30 uur een flesje van 180cc, wat meestal wel op gaat 10.30 uur fruithapje 12.30 uur boterham en een flesje, maar drinkt hier bijna niks uit. Soms eet ze ook nog maar 2-3 stukjes boterham 14.30 uur fruit met liga 17.00 uur warme maaltijd en een toetje 20.30 uur bieden we nog een fles aan, maar ook zoals vanavond, GEEN DRUPPEL... Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ze slaapt wel de hele nacht door, dus honger heeft ze niet. Moet pas weer 31 jan naar CB. Heb ook al allerlei drinken aangeboden (roosvice, KC, enz) maar dat hoeft ze ook allemaal niet! Iemand nog suggesties voor andere probeersels... owja pyjamapapje, ontbijtpapje ed hoeft ze ook echt niet. Maar kon niet aan met een toetje 's avonds om 20.30 uur, want dan gaat mondje wel open... tutje dat ze is! Misschien thee of zo proberen... welke thee mag een kindje?
Ingrid, zijn eventueel de hoeveelheden niet te groot? Het ziet er uit als een aardig schema maar wellicht voor haar toch net wat teveel? Of per portie net wat teveel? Weet dat natuurlijk ook niet zeker, dus ik denk gewoon even hardop mee. Qua vocht inname zou je even kunnen googlen wat ze op haar leeftijd ong minimaal zou moeten drinken. En, ben zelf nooit helemaal verzot op het CB maar een van de betere adviezen tot nu toe die ik heb gekregen; een kindje weet wat zij hoort en/of kan eten en drinken. Wanneer een kind honger en dorst heeft komt 't echt wel! Soms een lastige uitspraak (vond ik soms) maar heb het met Joep zo gedaan en het werkte bij hem echt zo..... Nooit problemen met eten of drinken gehad. Joep kan het zo goed aangeven. Maar goed, weet niet of je hier wat aan hebt..... Ieder kindje is natuurlijk anders! Nightelf EN Loesie, whoeiiii voor jullie mooie en goede echo's!!!! Pat, heel veel beterschap voor jullie manneke! Wat een berichten toch voor jullie prulleke. Hopelijk gaat het iedere dag wat beter met hem! Ik steek i.i.g een kaarsje voor hem aan. Kleintje, een goede nacht dus gehad?! Suus, voor jullie het tegenovergestelde qua nacht......wat balen zeg.... Hoe is het nu met Sophie? Jewel en lelie, hoe is het met jullie meiden? Elin, hoe is het? @meeting; wat doen we nu met de meeting? Houden we de 11e aan? En dan eventueel (toch?) in DenBosch voor de meiden die willen/kunnen?
Oh, en ingrid, rooibos en kamille thee mag gewoon. En je kunt bij de supermarkt speciale thee kopen die geschikt is voor kinderen. Ook zou je eventueel bij de Tuinen of een andere reform winkel kunnen kijken. Daar haalde ik vaak thee voor Joep.
Esser... de porties kunnen niet groot genoeg zijn als het om fruit of warme maaltijd gaat! Ik ben ook niet zo verzot op het CB... ze is smal en lang, dus dan zal ze wel goed en voldoende moeten eten, bla bla bla... ik zelf denk ook hoor. Als S.yra honger heeft dan meldt ze zich wel. Ga eens even googlen op hoeveel vocht ze moet binnen krijgen voor haar leeftijd!
Ingrid, misschien wil ze wel vocht hebben maar is het het flesje? Met M.aud hebben we namelijk dat 'probleem' gehad. Van dacht ik zo rond de 9-11 maanden. Weigerde van de één op andere dag haar flesje (kreeg overigens nog wel ook bv toen, maar op kdv en bij mijn man en ouders wilde ze de fles (met afgekolfde bv) ineens niet meer. Wij deden toen overal maar bv/roosvicee door zodat ze wel aan d'r vocht kwam. Stukjes brood door de melk en dan met een lepeltje, of stukje brood met vork in de melk dopen en dat vond ze dan érg interessant en at het op. Roosvicee deden wij door een liga heen en dan happen van een lepeltje. Of soms gewoon het drinken (bv of roosvicee) van een lepeltje. (op kdv niet altijd uitgebreid tijd voor dus daar dronk ze dan soms een dag wat minder....). Uiteindelijk wilde ze wel weer de tuitbeker en op een gegeven moment een rietjes beker. Wil S. ook niet uit een tuitbeker drinken? Suus, nog gefeliciteerd met hummie. Enne...bil hier niet meer blauw, maar wel groen/geel . Trekt gelukkig wel weg. Nightelf, fijn dat de placenta toch nog weggetrokken is . En hopelijk maakt de kleine nog een groeispurt de komende weken. Misschien nóg rustiger aandoen? Kan helpen . Jewel, fijn dat het eczeem minder wordt en jij niet op dieet hoeft. Wel ontzettend sneu zeg van die krampen . Hopelijk kan de lact.kundige nog iets voor jullie betekenen. Ingrid en Sinja, leuk dat jullie weer gemeet hebben . Esser, 11 februari lijkt mij goed om aan te houden. Loessie, fijn dat 20 wkn echo ook weer goed was. Wat ga jij ook alweer hard meid! En fijn dat je duidelijke afspraken op je werk hebt kunnen maken. Maar wat een naar berichtje van Pat, wist het nog niet... zal morgen eens kijken in computer, denk dan namelijk dat ie bij ons in het zkh ligt. Heb je enig idee of zij zelf de hele dag aanwezig zijn bij hem of op bepaalde tijden? Anders wil ik in de loop van de week als ie opgeknapt is wel even om het hoekje gaan kijken. Moet namelijk do + vr ook nog werken overdag. Pat, dikke knuffel voor jullie en jullie mannetje!! Hoop dat ie gauw aansterkt en weer snel mee naar huis mag. Traantje, lieve foto zeg . Hoe is het met jou? Gaat het herstel naar wens?
Nightelf en Loesie, gefeliciteerd met de goede echo!! Altijd weer fijn! Ingrid, heb je al gevonden hoeveel vocht ze binnen moet krijgen? Zou mij er niet al te druk over maken, net wat je zegt, als ze honger heeft meld ze zich wel. Majo, hoe is het met jou? Suus, hoe is het eigenlijk met je vader en zijn broer? Hebben ze alles kunnen regelen? En respect voor je sporten! Echt heel knap! Traantje, supermooie foto! En wat zielig voor J.enna dat ze in één x zoveel tanden/kiezen krijgt. Hoop dat ze er snel allemaal door zijn, zodat ze er minder last van heeft. Esser, hoe is het bij jullie? Denk dat het idd handig is om de 11e aan te houden. Al vind ik het wel heel jammer dat ik er dan niet bij kan zijn. Pat, hoop dat het inmiddels wat beter met jullie mannetje gaat. Heel veel sterkte en beterschap. Jewel, dus toch niet op dieet. Dat is wel fijn. Hopelijk trekt de eczeem snel helemaal weg. Heb je nog iets gehad aan het belletje naar de lk? Hier gaat alles weer redelijk goed. O.laf is gelukkig weer beter. Hij begint ook weer wat meer te eten en drinken. Morgen zelf de punctie, waar ik wel wat tegenop zie. Maar het ziet er goed uit. Aan de rechterkant zitten acht grote en een aantal kleintjes en aan de linkerkant zitten er meer, maar die hebben ze niet geteld. Worden een paar spannende dagen.
Majo, een gele kont dus... is weer ns wat anders dan een bruine hahahaha Hoe staat het met de plannen voor DD of NL? Elin, gelukkig gaat het weer helemaal goed met O! Oh en morgen de punctie? Wat is dat snel gegaan zeg! Klinkt iig als een goed aantal follie's dat klaar ligt. Spannende tijden dus voor jullie... Nightelf en Loesie, yeah voor goede echo's! En speciaal voor Loesie een yeah voor doorwerken tot 27 wkn zwangerschap Ingrid, die kindjes bepalen idd zelf wel wat ze nodig hebben hoor. Zelfs Sophie groeit (heel rustig aan, dat wel) dus dat zegt wel wat met haar voedselinname @meeting: ja we doen gewoon de 11e bij Esser! @hier alles ok! Gisternacht zware nacht, maar afgelopen nacht alles en iedereen dorogeslapen! Wel af en toe Daan horen piepen, is ook wel wat verkouden dankzij grote zus , maar niet gehuild om eten ofzo! Helemaal goed! Hij slaapt nu zo goed als aan 1 stuk door sinds gisteravond 23.00 uur. Beetje vreemd maar goed, miss voelt ie zich niet helemaal lekker. Met mn vader en zn broer... tja die gaan binnenkort naar de kluis van mn opa en oma. Mn opa heeft ze nl beiden 1 sleutel gegeven en je hebt dus ook beide sleutels nodig om dat ding te openen. Geen idee wat in die kluis ligt, miss wat aandelen op papier ofzo? Weet niet hoe dat vroeger werkte... Verder moet alles worden leeggehaald en daar zullen ook wel afspraken over gemaakt moeten worden. Volgens mij gaat nu het contact tussen die 2 per mail, lekker veilig met zo'n draad er tussen Met mij alles goed! Vanmiddag moet ik weer rennen, zie er wel enigszins tegenop, maar ben na afloop altijd wel erg trots dat ik het heb gedaan. Daarnaast speel ik 19 febr mn eerste hockeywedstrijd en wellicht, als het doorgaat, 26 febr mn 2e. Vanaf 11 maart start de normale competitie weer........ Ook is er een meisje uit mn hockeyteam zwanger! Begonnen we dit seizoen met 4 zwangeren...waarvan er 2 zijn bevallen, hebben we er nu weer 3! Een 4e uit ons team gaat vanaf april voor 3 mnd naar Costa Rico dus we zijn wederom enigszins gehavend. Wederom maar 12 speelsters die kunnen spelen......en dat terwijl we er altijd 13 willwn hebben (2 op de bank). Vond het wel sneu voor dat zwangere meisje uit mn team... Was zich kapot schrokken van dr positieve test want had niet verwacht dat het meteen de eerste ronde raak zou zijn En toen vertelde ze me dus gisteravond dat haar schoonmoeder wel wat druk op haar had gelegd door veelvuldig te herhalen dat het snel raak zou zijn want zij was van beide kinderen in 1x zwanger... Dat lijkt me ook best irritant trouwens! Gelukkig dan voor haar dat het wel in 1x gelukt is.Maar volgens mij spoort die schoonmoeder van haar sowieso niet want die snapte niet dat zij en haar vriend wilden wachten met vertellen tot voorbij de 12 wkn. Dat deden ze dan alleen maar door de mensen waar zij mee omgaan Anyway, ik ga weer verder All You Need Is Love kijken. Oh ja, vanmiddag heeft mn man weer een soll gesprek om toegelaten te worden voor een opleidingsplek als hoofdofficier. Hij denkt zelf dat het of een formaliteit is dat gesprek en dat ie meteen door mag naar de assessments, of dat ie meteen te horen krijgt dat hij daar niet geschikt voor is. IK vrees dus weer voor het laatste want die man van mij is zo gigantisch koppig en denkt alles beter te weten, ook op zn werk, dat ik me kan voorstellen dat dat bepaalde mensen niet geheel zint. Als hij idd wordt afgewezen, ga ik toch ns even goed met hem praten dat hij zijn houding binnen de brandweer maar ns moet veranderen omdat het op deze manier niet opschiet. KLein voorbeeldje: net kwam de post met post voor hem van de brandweer. Hij verwachtte iets te ontvangen dus ik mocht m open maken, maar het was zn salarisstrookje. Dus ik zei het bedrag, zegt ie meteen dat dat natuurlijk veel te laag is, en behoorlijk denigrerend ook. Word er soms zo moe van.............. (denk dat veel mensen een moord doen voor zo'n netto bedrag per maand nl) Nu ga ik echt tv kijken!
Suus: wat een zwangerschapsgolf bij de hockeyclub Heerlijk, dat je vannacht zo goed hebt kunnen slapen, hopelijk deze nacht weer. Je bent goed bezig, met al dat sporten, petje af!! Elin: heel veel succes morgen!!! Klinkt idd als een mooi aantal follikels. Fijn dat het met O.laf weer waat beter gaat. Ingrid: lastig dat ze zo slecht wil drinken, misschien een tuitbeker proberen ipv fles? Van nuby heb je hele fijne, met een zachte tuit. Jewel: wat fijn dat je niet zelf op dieet hoeft en de reactie van L ws van het flesje ha-melk komt. Hier is de babykamer helemaal klaar, op de plintje na, want die waren op bij de bouwmarkt. Zal zo we ff foto's op fb plaatsen.
Suus, klinkt een beetje als een spannende film, die twee sleutels. Wel fijn dat het contact nog redelijk loopt via de mail. Ben je al wezen rennen? Vind dat echt knap, dat je dat doet. En succes voor je man. Hier gelukkig niet zo'n koppige man, zou hier ook niet kunnen, want dat ben ik ook al En dan gaat het botsen. Hoop voor je man dat ze hem aannemen. Nightelf, ben heel benieuwd naar jullie babykamer! Zal zo even op fb kijken.
Hey lady's, Nightelf, ik had de pica's gezien op FB! Super hoor! Ziet er erg netjes en mooi uit. Helemaal natuurlijk door je eigen knustel en fröbel werk. Suus, wat een 'gedoe' blijft het bij de brandweer voor je man. Hij bouwt er denk ik ook de nodige frustraties over op? Ben ook wel benieuwd hoe het gesprek voor je man zal verlopen. Laat je t nog weten hier? Elin, veeeeeel succes morgen! Ben erg benieuwd!! Zet m op meid.... En idd vind ik het ook erg jammer dat jij en nog een paar andere meiden er de 11e niet bij kunnen zijn........ Het is ook zo lastig om ons allemaal bij elkaar te krijgen op een prettige plek.... Wellicht toch een idee om idd 2 meetings te plannen? Zodat ook jullie met een aantal kunnen afspreken? Noem ook maar wat hoor.... @hier; Joep ligt nog te pitten...... Olivia en ik zitten n beetje op 'm te wachten zodat we even kunnen gaan wandelen. Even n frisse neus halen. Oh, hebben jullie nog tips voor Olivia en t slapen? Olivia slaapt sinds 2 weken nauwelijks overdag. Om radeloos van te worden..... Avond en nacht gaan prima maar overdag is echt n ramp.... CB al gebeld en wordt teruggebeld door hen. Wil ff overleggen want zelf weet ik t niet meer....
Nightelf, ga ook zo ff spieken op fb Elin, ik ben ook koppig hoor! Manlief en ik moeten dus geen ruzie krijgen want het duurt lang voordat iemand de eerste stap zet En ja ik moet nog rennen vandaag. Moet wachten tot manlief thuis is zodat hij bij Daan kan blijven... Daarna samen dan Sophie halen van kdv. Esser, geen idee hoe je t slaapprobleem moet oplossen... Schommelstoel miss??
Nou net mn man gesproken... en ja hoor, hij is het wederom niet geworden. Er waren kennelijk maar 3 opleidingsplaatsen beschikbaar en hij viel net buiten de top 3. Ze gaven wel aan dat ze goede dingen bij m zien maar dat hij nu niet in aanmerking kwam voor de opleidingsplaats. Mn man denkt zelf ook dat het komt doordat hij zich duidelijk moet profileren. Hij werkt zelf bij de facilitaire dienst als senior projectleider ook, en komt daardoor nauwelijks op het hoofdkantoor. Al die anderen werken wel op het hoofdkantoor en dus ziet de leiding die mensen wel veel meer. HIj gaat nu kijken of hij niet op hoofdkantoor kan werken of daar vaker aanwezig kan zijn. Ook heeft hij wellicht al wel de juiste papieren om hoofdofficier te worden en heeft hij die opleidingsplek wel helemaal niet nodig? Dat ie dan misschien al wat oefeningen kan doen als hoofdofficier en zich zodanig inlikken voor die functie... Nou rete-irritant dus allemaal. Brandweer is echt een rotorganisatie en mn man werkt ook niet echt mee. Ook mn vader belde over de praktijk. Onze compressor (de motor die de behandelstoel aanstuurt) maakt al een tijd een vreemd geluid. Al in december gebeld met het bedrijf maar was vlak voor kerst en blablabla. In januari weer gebeld en toen zei die medewerker tegen mn moeder (is de assistente) dat we maar een nieuwe compressor moesten kopen (a Euro 3000,-............) terwijl er dus niet eens naar was gekeken!! Wachten op een leenapparaat en dat die van ons zou worden gemaakt, zou in januari wrs niet eens lukken! Mn vader is zich er dus maar weer mee gaan bemoeien en heeft de directeur gemaild hierover vorige week. Tot op de dag van vandaag geen antwoord nog ontvangen van m.......... Hij zelf gebeld met de technische dienst van dta bedrijf. Die medewerker zei hetzelfde, dat we dus nieuw apparaat moesten kopen. Mn vader heeft woest de tel erop gegooid. Vervolgens gebeld met iemand anders van dat bedrijf en die had dus kennelijk, achter ons rug om, gebeld met een ander bedrijf (waar we dat app ooit gekocht hadden in 2004, toen we onze praktijk startten) om te checken hoe oud dat app van ons was. Nou dat is toch idioot?!?! Zomaar checken of mn vader wel de waarheid sprak! Dat andere bedrijf was ook nog ns abuis want die zei dat onze compressor van 1997 was (dat is de compressor van mn vader's vorige praktijk, waar wij nu zitten is alles nieuw aanegschaft). Wederom mn vader woest en eiste excuses van die kerel. Niet gekregen etc. etc. Lang verhaal kort maken: hij heeft een geheel ander bedrijf gebeld en die kunnen wellicht morgen al een leenapparaat brengen en ons apparaat (hopelijk) maken! Wat een ellende allemaal zeg...............
Ben ik even snel. Punctie is goed gegaan, alleen erg pijnlijk. Ze hebben er zelfs een paar laten zitten, omdat de rechter eierstok een heel eind weg lag. Was dus een hoop geprik en geduw. Er zijn 13 eicellen gevonden, een supermooie score dus. Heb nu alleen behoorlijke buikpijn en ben erg beroerd, herken ik eigenlijk niet van de vorige keer. Maar goed, elke x zal wel anders zijn. Morgen rond een uur of twaalf worden we gebeld over de bevruchting.
@ Elin: mooie score hoor! Rust lekker uit en ik ben al heel hard aan het duimen voor heel veel super kwaliteit emmy's! Even ego, want zit op m'n fone. Vandaag eerste dag gehad alleen met 2 kids. Pfoe, was wel even aanpoten, vooral omdat Jelte veel kramp heeft en jenna vannacht heeft lopen spoken en nu overdag moe was... Mast, ik ben de dag redelijk goed doorgekomen. Hoop dat we vannacht wat meer zullen slapen want dat was de afgelopen nachten niet veel