Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door one of kind, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Loesie, daar ben je weer!!! Wat fijn dat het goed gaat met de kleine in de buik en dat S weer zo'n vrolijkerd is!! Dingen benoemen helpt idd enorm... Lezen jullie ook al voor? Zal wel toch met een juf als mama ;) Dat helpt ook echt enorm! Vooral boekjes met plaatjes en dan benoemen enzo.

@3e kindje: hier in principe niet. Ik mis het zwanger zijn wel echt enorm. Vind dat zo'n bijzondere tijd en als je dan verlof hebt, wachten op de geboorte........zucht... Iedereen vind je ook helemaal leuk (en dat maak ik niet vaak mee :p), al die aandacht enzo! En dan zo'n klein ukkie in je armen weer... Maar ja, als ik naast me kijk, ligt daar al een klein ukkie ;):D
    Wij hebben vooraf al gezegd dat wij 2 kindjes genoeg vinden. Wij kunnen die kids alles geven wat ze willen, zowel qua emotioneel als materialistisch. Een derde ook wel hoor maar wij vinden dat niet zo praktisch, met autovakanties etc. etc. Wij hebben dan wel het probleem van de overgebleven cryo's, 7 wel te verstaan! Voorlopig laten we ze daar nog lekker liggen want ze liggen daar goed. Mochten we nl toch van gedachten veranderen, dan hebben we ze nog. Denk dat we over een 4 jaar definitief de beslissing nemen. En dan gaan ze naar de wetenschap...

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden!

Suus: Jeetje weer van de trap gevallen, sterkte ermee hopelijk is de pijn snel over, en gelukkig waren er geen kindjes bij betrokken.

Jewel: Ik heb wel een korter lontje sinds ik aan de pil ben en van de Deca heb ik vaak hoofdpijn, maar tot nu nog niet, dus das een geluk. Dus het valt nog mee qua bijwerkingen.

Ik ben Elin wel niet maar ik maak witlof ham/kaas meestal door de witlof schoon te maken en in de lengte door te snijden (let op het bittere stuk er uithalen), dan koken, vervolgens elk stuk in ham wikkelen en in een ingevette ovenschaal leggen, geraspte kaas eroverheen, beetje paneermeel er overheen en een paar kleine klontjes boter erop en 30-45 min. in de oven. Ik vind het heerlijk mmmm. Als ik haast heb doe ik ook weleens witlof fijnsnijden, koken en dan ham er doorheen snipperen en geraspte kaas erin en dan even roeren, maar dan heb je natuurlijk niet het lekkere korstje van de ovenschotel.

Traantje: Fijn dat J. het zo goed doet en zo goed gegroeid is. En ik zie dat wij de witlof weer anders maken, jouw versie klinkt ook lekker.

Loesie: Sara is sinds december 2 x goed verkouden geweest en ik dacht in eerste instantie ook dat het hoesten daardoor kwam, maar tussendoor bleef ze hoesten. Echt hele erge hoestbuien 's nachts waarbij je haar heel hard hoorde inhaleren en piepen. En overdag hoor ik ook gewoon een rasp in haar ademhaling, vandaar naar de dokter gegaan voor die puf. En ik moet zeggen heb haar vannacht niet gehoord en ze heeft klokje rond geslapen.

Wat rot dat jij zoveel pijn hebt meis, heel veel sterkte en doe alsjeblieft rustig aan en loop jezelf niet voorbij, maar ik schat zo in dat je je grenzen wel goed aanvoelt als je veel pijn hebt. Fijn dat het met de beeb goed gaat en leuk dat S.iem het zo goed doet. Ik herken alles wat je zegt in Sara, leuk is dat he als ze alles snappen en echt woordjes gaan zeggen. Sara zei van de week ook heel trots toen ik haar uit bed haalde 'pamp' wijzend naar haar lamp die ze heel mooi vind.

3e kindje: Ik hoop uiteraard heel erg dat een tweede nog mag lukken. En mannetje en ik hebben afgesproken dat we daarna niet meer de MMM ingaan. Gezien wij nooit cryo's hebben en bevruchtingen moeizaam gaan zullen deze behandelingen voor een 2e kindje onze laatste zijn. We gaan geen voorbehoedsmiddelen gebruiken denk ik dus als er spontaan een kindje komt is dat wel heel welkom, we zien gewoon voor de 3e keer een ziekenhuistraject niet meer zitten, zijn er nu eigenlijk al wat moe van.

Sinja; Wauw! meid wat goed, 10 bevruchtingen, super zeg! Hoeveel krijg je er terug geplaatst 1 of 2? Spannend!

Kleintje: Ik snap wat je bedoeld, dat dilemma zou ik ook hebben als wij cryo's zouden hebben.

Hier net even lekker geshopt bij de Z8 webshop, vandaag is de 50% eindelijk ingegaan. Leuk leuk!!! Dus voor de liefhebbers.....sla nu je slag.

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Sinja YES!!!!!! Wat goed zeg!!!! Ben zo blij voor jullie!!!!!
    Succes morgen en hopelijk genoeg cryo's!!!!!

Leuk om eens te weten hoe jullie er over denken.
    Nee, hier echt geen 3e kindje.
    Ik denk dat dat lichamelijk voor mij gewoon niet te doen is en ik heb er gewoon geen ICSI meer voor over.
    Van de andere kant, qua kamers kan het en qua ruimte, qua auto...en we hebben nog 3 cryo's...
    Maar dan zou ik het echt alleen doen als S.iem al op de basisschool zit en deze spruit ook al heel veel zelf kan.
    En denk niet dat ik het dan nog zie zitten om weer van voor af aan te beginnen.

Die cryo's...tja...ik ben in principe ook tegen abortus, maar ik moet een cryo toch echt van een afstandje gaan bekijken.
    Is ook moeilijk hoor, want we doen ze ook nog niet weg. (betalen jullie voor opslag? In DD nl wel, €279 per jaar) Maar op den duur zullen ze denk ik naar de wetenschap gaan...
    En in DD mogen ze geen embryo's invriezen, zijn het 'alleen' nog maar bevruchte eicellen.

Wil niet dat ze er voor niets zijn, dus vernietigen. Aan een ander stel geven is mooi, maar lijkt me een raar idee, de wetenschap dat er gewoon nog een kind van ons ergens rondloopt misschien.
    En dan is de wetenschap de beste optie. Dan heeft een ander stel er misschien nog wat aan...
    Lastig blijft het!!!!

Pak wel hulp aan hoor, maar is er ook niet altijd.
    Mijn zus is vandaag vrij, maar had al wat anders en wil haar ook niet steeds belasten om hier te komen. Mijn moeder is normaal morgen vrij, maar moest nu werken, zouden anders zaterdag komen met mijn vader, maar dan krijgen ze de kinderen van mijn oudste zus al, was al afgesproken.
    En mijn schoonouders kan nu niet, want het gaat niet zo goed met schoonpapa. Heel verhaal, wil er liever niet te diep op in gaan, maar heftige burn-out en mag niet alleen gelaten worden. Daardoor zitten hij en schoonmoeder constant op elkaars lip en dat wordt schoonmoeder nu ook een beetje te veel, want zij mag niet weg. Nu komt sv wel eens bij ons, zodat sm ook boodschappen kan doen er eens uit kan...

Vriendin zei vanmorgen ook dat S.iem maar eens een keer moest komen spelen. Woont hier 3 huizen verderop, heeft 2 kindjes, dus dat is dan wel weer leuk! Vind het ook moeilijk om hulp aan te nemen...da's mijn eigen probleem natuurlijk!!!

Ik ga weer!
    S.iem zal zo wel wakker worden! Slaapt al bijna 2,5 uur! Heerlijk!

SMAK

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    oh, heb er nog wat gemist zie ik:D

Suus, ja wij lezen heel veel voor! Haha! Heb net nog weer boekjes gekocht bij de kruidvat! 6 van die kleine kartonnen boekjes met allemaal plaatjes met woorden erin! S.iem vindt ze geweldig!!!:D:D

Jullie denken dus een beetje hetzelfde als wij. Ook 2 kindjes en ook naar de wetenschap!

Zora, leuk leuk dat Sara ook al zo aan het praten is!!!! Wat kun je dan trots zijn he!?
    En wat goed dat ze het klokje weer rond geslapen heeft!!!! Dan heeft het pufje denk ik echt wel geholpen!

Ik ben juist heel slecht in grenzen aangeven. Thuis wel, bij manlief en mensen die me dichtbij staan. Maar op mijn werk en bij vrienden en kennissen heel moeilijk.
    Was laatst al trots op mezelf, want ik was met een collega bezig om dingen op te hangen op school, vroeg ze aan mij: kun jij die ladder nog even naar boven dragen?
    Toen heb ik wel 'nee' gezegd!!! Vond het nog wel rot, maar hallo, wat denkt ze zelf!!!! En 25 weken zwanger en reuma en bekkeninstabiliteit! ppffff...
    Maar dat heb ik wel echt moeten leren.
    Want ben altijd bang dat ze me een aansteller vinden...

over die witlof, Zora, die van jou klinkt heerlijk!!!! Die ga ik ook een keer doen. Wij doen altijd in de lengte snijden, bittere stuk eruit, koken, dan in de ham rollen, in ingevette ovenschaal en dan kaas er overheen, maar die paneermeel erbij lijkt me echt super!
    Dank!:D

Zo traantje, genoeg recepten dacht ik zo, haha!

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Helemaal vergeten te reageren op Sinja, maar WOW 10 bevruchtingen! Dat is echt een verbetering! Nu nog hopen op een paar mooie emmy's en misschien ook nog wel wat cryo's...??? :)

@abortus: tja ik kan niet zeggen dat ik daar tegen ben want heb het zelf gedaan. Ik vind dat het afhangt van de omstandigheden. Als wij nu spontaan zwanger zouden worden van een derde kindje, zou ik het niet laten aborteren nee. Daar ben ik dan wel weer tegen. Maar als iemand niet voor het kindje zou kunnen zorgen, financieel of emotioneel gezien, dan is het, voor het kindje, wel de beste oplossing. En nu geen discussies dan over het wel uitdragen en dan adoptie want natuurlijk is die mogelijkheid er ook, gelukkig maar voor de kindjes en adoptieouders...

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Suus, dat is ook waarom ik zei: in principe tegen abortus. Jij verwoord eigenlijk heel mooi, waarom ik niet volledig tegen abortus kan zijn!

7. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, Mijn vriend zou wel weten wat hij met 7 cryo's zou doen.... Allemaal terug plaatsen :p:p. HIj wil een groot (heel groot) gezin. Maar mij lijkt 3 perfect. Past nog net in de auto ook als je 16 ben (wij zijn met 4 kids thuis en de dikste mercedes kon niet op tegen onze dikke konten :p:p). Alleen zijn ze dan wel in de meerderheid tegen de ouders :p.

8. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Abortus, Lastig..... Maar we gaan er niet over discussiëren. Want die discussie is toch eindeloos......

9. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, gaat Kleintjeman dan ook al die 7 dragen, baren, bv geven en opvoeden?? ;):p

PS. kindje 4 kan evt op het dak van de auto??

10. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, dat zei ik ook al tegen hem. Ik zeg wel altijd dat voorvelk kindje ik een dag minder ga werken :p. Dus dan kunnen er nog max 3 bij. Maar zie niet hoe het dan met een meeting moet met 7 kinderen in mijn kruis :s. Dus laten we het op 3 houden.

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    7 kinderen = precies 7 dagen niet werken!! :p Altijd vrij ;)
    Enne qua meeting, er kunnen 2 aan een tiet, 2 in je kruis, 1 op je rug, en 2 aan je voeten :D Ook dat probleem is dus opgelost. Ik zie geen drempel meer... :p

12. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Thnx dames!

Baalt weer enorm dat ik iet in meeting kon zijn :(
    denk snel de volgende plannen, voordat kleintje 7 kindjes heeft ;)

13. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ow zo had ik het niet bekeken...... Ander smoesje bedenken dan maar...

En vriendlief belde dat hij met een kapotte bedrijfswagen in belgie staat. Dat wordt weer eten zonder papa.

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Heb het idee dat jij vooral heel veel doet met de mannetjes, klopt dat?? Nu heb je dan wel verlof...maar sowieso bedoel ik?

Sinja, we kunnen wat mij betreft wel meteen de tuindate inplannen bij Traantje. :D Maar ja, kan niet in haar agenda kijken natuurlijk ;) Desnoods een keer tussendoor weer? Ook bij mij kan een tuindate...en als het regent, genoeg plek binnen. Denk alleen dat het voor sommigen wat te ver is...Amsterdam...........
    Ik kan de hele maand juni iig niet. En tot juni nooit op de zondag vanwege hockey. Simpel he?
    Ik ben ook zo makkelijk.....................;)

15. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Vriendlief werkt wel veel ja. Maar s ochtends doet hij wel veel met Maurits klaarmaken voor de opvang. Hij brengt hem altijd (en tijdens mijn verlof ook halen). En de weekenden is hij meestal wel voor het "gezin" (om het zo maar te zeggen). Maar in huis doe ik wel bijna alles. Maarja dat is het nadeel van zijn zaak.

Maar hij belde net dat hij weg gesleept moet worden naar onze hometown. En dan nog een auto huren voor morgen....... dus ik ga maar eens koken voor mij en M.aurits. We zullen zien hoe laat hij thuis is.

Tuindate plannen, goed plan!!! Het was namelijk erg gezellig zaterdag. En ik ben ook wel benieuwd naar S.ofie en L.uuk. En hun mammas willen we natuurlijk ook we zien. En het nieuwe zusje van A.mber natuurlijk. En alle meiden die ik nog nooit gezien heb.

16. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jaaaa lijkt me echt super!! Ik woon denk ik wel redelijk centraal maar weinig plek binnen... T kan wel, maar dan zitten we wel hutje mutje op elkaar denk ik! hoewel een stu of 6 mama's waarschijnlijk wel gaan passen, en als het moet passen er zelfs 30 man in (verjaardagen), maar das dan wel Vol vol zonder bewegingsrumte....
    En anders weer bijv bij ballorig ofzo? Voor de hele kleintjes misschien weer niets natuurlijk... Maar voor de oudere kindjes wordt dat ook we steeds leuker.

Kleintje is jullie nieuwe auto stuk? Die jullie nog niet zolang hebben? Of rijdt hij in andere auto? Balen zeg!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Abortus is inderdaad een eindeloze discussie, maar ik zie niet in waarom niet iedereen haar mening kan geven zonder te oordelen. Ik ben tegen abortus, ik vind als je wel sexueel actief wil zijn je ook van te voren aan evt. consequenties (als je een kindje zo wil noemen) moet denken. Dit even heel zwart/wit, ik zou overigens nooit oordelen over vrouwen die die keuze wel maken, maar in veel gevallen snap ik het echt niet, en helemaal niet nu wij er zo'n moeite voor doen en gedaan hebben. Dat zou ik er dan los van moeten zien maar dat vind ik best moeilijk.

Loesie, bij de Action heb je ok leuke boekjes, Sara is ook helemaal gek op boekjes, ze komt 100 x per dag met een boekje naar me toe wil dan plaatjes kijken en aanwijzen en we hebben ook een boekje met kinderversjes dat is haar favoriet, dan moeten wij zingen en gaat ze de plaatjes aanwijzen en de gebaren (degenen die ze al kent) erbij doen. Haha je kunt zeker trots zijn echt leuk! En dank, die paneermeel erbij is echt lekker alleen wel oppassen dat je het niet te kort in de oven doet want dan maakt het juist papperig.

En niet eerlijk zeg, sommigen hier weten gewoon niet wat ze met de cryo's moeten terwijl wij ze best zouden kunnen gebruiken en niet hebben. :p :p;)

18. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Oh bijna vergeten....tuindate.....wij gaan in juni met vakantiedus kan dan niet alle weekenden. Augustus zitten wij vol met verjaardagen dus juli blijft over, maa verder ben ik ook niet lastig......plannen jullie maar dan kijk ik wel of het gaat lukken. :D

19. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Sinja, nee onze auto loopt nog prima. De bedrijfsauto is stuk. Waarschijnlijk de motor. Dus ik verwacht dat ze de auto er uit gooien.

20. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    #880 Traantje, 16 feb 2012
    Laatst bewerkt: 16 feb 2012
    @tuindate: wij hebben geen mega grote tuin, maar ook niet klein met wel veel gras wat leuk is voor de kids... dus het kan op zich wel hier. Wij wonen wel redelijk richting het oosten, dus ik weet niet of dat een probleem is. Wat betreft een datum, in mei is het meestal ook wel mooi weer!! Mijn s.ouders hebben een grote partytent gekocht vorig jaar, dus die kunnen we ook altijd nog opzetten :D

@abortus: ik ben voorstander. Je zult maar zwanger worden uit een verkrachting... Ik heb er zelf ook wel eens aan meegewerkt. Moet zeggen dat ik dat wel tegenstrijdig vond, want wij wilden toen zelf heel graag kinderen en ik hielp mee om een kind kwijt te raken. Dit was overigens toen bij een moeder met een ziekte die lichamelijk absoluut geen zwangerschap kon hebben op dat moment.... Maar wat ik wel vind is dat je abortus niet moet zien als anticonceptie.

@een 3e. Ik wil heel graag, maar ik heb niet zo'n geluk met mijn zwangerschappen. Bij Jenna dus ICSI om zwanger te worden en na de zwangerschap die placentarest, nacurettage, enorme bloedarmoede, CTS (heb ik nu overigens weer aan de niet geopereerde hand) en bij Jelte wel spontaan zwanger, maar vanaf 23 weken niets meer mogen doen ivm placenta praevia, vervolgens een ks en Jelte met opstartproblemen en wederom een forse bloedarmoede. Mijn kans op herhaling van de placenta praevia is ongeveer 15%, dus ook nog best groot. Deze twee zwangerschappen zijn een behoorlijke aanslag op mijn lichaam geweest, dus ik vind het voorlopig tijd om heel erg te gaan genieten van mijn mooie kindjes. Als er een derde komt dan is dat pas over een paar jaar. Wij hebben nog 1 cryo, die zou ik nog proberen, maar ik zou er niet meer voor de mmm in gaan... we kunnen het immers ook heel goed spontaan :D Ik zou nog wel voor één keer zo'n kleintje in mijn buik willen voelen trappen en een normaal kraambed hebben lijkt me ook heel fijn :)
    Maar kleintje 7 kids, pfffff ik moet er niet aan denken en volgens mij jij ook niet :p. Misschien moet je vriend eens een kind aan de tepel hangen, kan hij voelen wat dat is :p

Deel Deze Pagina