Vanmorgen was het weer huilen bij Sophie toen ik haar weg bracht naar kdv... Weet echt niet wat ik daaraan moet doen!! Iemand tips? Ze huilt ook bij Suusman trouwens dus dat maakt niet zoveel uit. Daan werd vannacht wakker om 4.15 uur dus. Suusman is 15 min met m bezig geweest maar kreeg m niet rustig. Werd ie pas weer toen hij bij ons lag, de kleine dondersteen Vandaag een lange dag voor de boeg...pfffff Zo geen zin in maar goed, wel weer 2 dgn vrij hierna Daar ga ik maar aan denken. Het afvallen gaat ook momenteel niet zo best dus daar baal ik gigantisch van. Weet niet zo goed wat ik daaraan kan doen Ik doe, in mijn ogen, al zoveel!
Suus: Hou in de gaten dat je lichaam op een gegeven moment 1 of 2 weken stil kan staan he. Dan is het even doorzetten. Ik sta deze week ook stil, terwijl ik me toch, op een gebakje en een paar blokjes kaas na, goed aan het dieet heb gehouden. Hopelijk helpt het kuurtje snel voor Daan, arm ventje. Follies voel ik redelijk met paardrijden ja, heb zaterdag wel gereden maar voelde al niet meer echt prettig en gister ben ik samen met Sara geweest. Die heeft even op de de kleine pony gezeten en wilde alle paarden en ook de schaapjes een kusje geven. Nu maar even een weekje niet meer rijden en dan weer rustig oppakken.
ff snel voor Suus, want ben aan het werk: Tip voor huilen van kdv is van mijn kant gewoon duidelijk ritueel bij weggaan en dan ook echt gaan. Dus bv, mama gaat even mee naar binnen, even samen kiezen met Sophie (weet niet precies hoe dat bij jullie op kdv gaat) wat ze gaat doen en dan een kus en een knuffel, evt overdragen aan een leidster en dan weggaan. En hoe moeilijk dat ook is en hoe hard ze ook huilt, dan ook echt gaan. Ik heb zelf bij de allerkleinste kleuters gewerkt en dan is dit gewoon het beste. Op een gegeven moment weten ze dat het zo is en dan is het ritueel bekend en dan gaat het beter. En vaak is het zo dat als mama uit het zicht is het maar even duurt voordat de tranen weg zijn. Heb hier ook weleens moeders gehad die dan ook een eeuwigheid blijven tutten met het kind, heel begrijpelijk, maar dat helpt gewoon echt niet. Daardoor raakte het kind alleen maar meer overstuur! Succes! En hopelijk slaat het zalfje aan bij Daan!!!! Zora, goeie score, op naar morgen dus! Spannend!!! Ik duim voor je! Heb gister nog smsje gehad van Sinja, testen zijn nog steeds mooi positief, maar ze is druk met overlijden van haar oma, dingen regelen en kleine F. heeft de waterpokken! Maar ze komt vast snel terug! Nightelf, kalm aan doen jij! Jewel, kreeg gister helemaal tranen in mijn ogen van je lieve woorden! haha! Muts he? Maar bedankt, doet me goed! Zo, ga weer wat doen! SMAK
Nightelf, Vervelend dat je zo misselijk bent. Hou het maar goed in de gaten. Niet dat ik je bang wil maken maar bij mijn zus had op het einde de misselijkheid ook te maken met haar beginnende zwangerschapsvergiftiging. Dus laat maar goed naar je kijken. En als je het maar enigszins niet vertrouwd naar de verloskamer gaan! Zora, Spannend hoor de punctie! Ik ga voor je duimen. En op zich een mooi aantal follikels toch? Zoiets had ik ook bij de punctie bij M.aurits. Alleen had ik bijna geen kleintjes. Ik ga voor je duimen. En doe het rustig aan! Suus, Fijn dat je nu weet waar zijn siepoogjes van komen. Maar geen zorgen over maken. Want wij hebben ook duizenden bacterieen die vanalles kunnen veroorzaken. maar dat betekend nog niet dat je het krijgt. En een vaste avond met je man, goed idee. Dat zouden wij eigenlijk ook moeten doen. Gisteren was het namelijk weer raak. Ik was kapot (door alle emotie van R naar het KDV) En vriendlief had het heel druk gehad op zijn werk. Dus toen lag ik om 9 uur in bed en hij boos op de bank. Maar vanmorgen hebben we het weer goed gemaakt met een dikke knuffel. En wat het wegbrengen betreft... ik denk dat Loesie wel gelijk heeft. Het is een ritueel wat je aanleerd/in stand houd. Bij M.aurits merk je ook goed als ik hem nu weg breng dat hij helemaal aan mij vast klampt. Terwijl hij dat normaal noooooooit doet. Loesie, Hoe voel jij je?? Nou net cupcakemix gekocht blijken er geen vormpjes in te zitten.... Zucht moet ik zo weer terug naar de supermarkt. Ga namelijk cupcakejes maken voor M.aurits veraardag. Hij is volgende week dinsdag pas jarig maar omdat ik nu nog vrij ben viert hij het morgen op de opvang. Dan kan ik ook gewoon zonder gedoe even langs komen (is de gewoonte bij onze opvang, als of we dan niet moeten werken....). Doe deez keer makkelijk. Heb paasschuimpjes gekocht in de vorm van een kip en die plak ik er op! Sex, Ff een vraagje voor de "pas" bevallen meiden. Gebeurd er al weer iets bij jullie tussen de lakens. Hier niks. Ik durf niet. Heb halve traumas van de bevalling. En moet zeggen dat ik er ook totaal geen behoeft aan heb. maar vind het zo zielig voor mijn vriend. Nou ik ga de kleine man voeden want hij is ongeduldig.....
Even kort over wegbrengen kdv, ik ga ook meteen weg bij het wegbrengen. Ze hangt even aan me als een aapje, kusje geven en knuffel en dan geef ik haar over aan de leidster. Ook al komt ze met dr armen naar me toe, die negeer ik en ik ga weg. Dus heel lief jullie reacties maar ik doe al iets wat in principe tegen mn moedergevoel ingaat, en dat is dus ook wat jullie zeggen. Dus kortom, ik kan nix met jullie tips, hoe goed bedoeld ook. Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat ik uitgebreid ga knuffelen, overdragen, huilen, dan weer terugpakken, knuffelen, overdragen, huilen etc. etc.? (hmmm, ben beetje sjaggie merk ik aan mn reactie maar goed, weten jullie ook ns wat Suusman meemaakt )
Oh ja en sex...hier al weken niet gehad doordat ik door die kuttige Cerazette pil al ruim 2.5 wk vloei, en een paar dgn ervoor 5 dgn ongi heb gehad dusssssssssssssss.
Suus, niet chaggie zijn! Je hebt gewoon een drukke dag vandaag. En ik geloof goed dat je het al goed aanpakt met Sophie. Maar ze huilde toch altijd al veel met het weg brengen. Misschien moet ze ook wel even wennen omdat D.aan ook mee naar de opvang gaat? Wel balen van die pil. Maar zou je het anders al weer willen? Misschien dat het met een ks ook wel anders is. Bij mij is het in mijn gedachten daar beneden nog steeds een geboortekanaal.
@Sjaggie (haha ). Dikke Knuf voor jou omdat je sjaggie bent, S.ophie huilt bij het wegbrengen, je al een paar wkn seksloos bent, je al een paar weken vloeit (bah k*tzooi ook ) en omdat D.aan 's morgens ook nog eens zo vroeg wakker is! En omdat D.aan een zielig oogje heeft . M.aud zou na zo'n dikke knuf zeggen... "Sjaggie nu weer blij'? Heb helaas geen tips voor je wat betreft wegbrengen.... M. ziet mij of manlief 9 v/d 10 x niet eens meer staan en stort zich bij binnenkomst op al het speelgoed. (ook niet altijd leuk, want ze heeft dan vaak niet eens 'de tijd' voor een kus of een knuffel ). Kleintje, ook een dikke knuf voor jou omdat jij gisteren niet lekker in je vel zat en je 'ruzie' met mannetje had en omdat er geen vormpjes bij de cupcakes zitten en je dus álwéér naar de winkel moet . (kan ik ook zo enorem van balen altijd als er iets wat je koopt niet goed is! ). Maar wel fijn dat R. zijn flessen gisteren zo goed opdronk. Hoe ging het voeden op het kdv? Zwaai zwaai trouwens naar kleintje, Suus en Zora Zora, toi toi toi morgen!! (in andere topic ook al gereageerd net ). Hier eerste FM vandaag gehad. Ongeveer 10 follies links van 10-12 mm en rechts 14 follies van rond de 10-14 mm. Weer aardig wat dus... daarom ook weer geprikt op oestradiol vanwege mogelijk kans op overstimulatie weer. Donderdag 2e FM en uitslag oestradiol. (zal nu nog wel goed zijn want is cito geprikt en als die niet goed is neem ik aan dat ze me wel bellen dat ik moet stoppen met spuiten). Zullen 't zien.....
Nightelf, hoe is hte nu met jou? Voel je je alweer wat beter? Zwaai zwaai...zie jou nu onderin hangen!! En Esser ook, zwaai zwaai!!
Zora: mooi aantal follies!!! Succes met de punctie! Suus: Amber heeft een aantal maanden hetzelfde gehad op het kdv, terwijl ik hetzelfde deed alsdat jij het doet. Op een gegeven moment had een van de leidsters het idee om gezamenlijk mama uit te gaan zwaaien voor het raam en op de een of andere manier werkt dat prima. Kleintje: hier gebeurt momenteel helemaal niets tussen de lakens, heb er echt geen behoefte aan en voel me ook meer een walrus op het moment..... Vind het ook zielig voor manlief, maar hij begrijpt me gelukkig wel. Na Amber's bevalling heeft het ongeveer 6 weken geduurd voordat er weer wat gebeurde. Ik heb ook wel eens gelezen dat door de bv de zin ook mindern wordt, maar of dat ook echt zo is... De vk had me ook al verteld dat die misselijkheid bij een beginnende zwangerschapsvergiftiging kan horen, daarom moet ik ook weer bellen als het morgen of donderdag nog niet over is. Verder weet ik het al niet meer, heb echt een hoofd als een zeef op het moment.... De misselijkheid is hier zo goed als over, was dus ws toch een virusje of het eten van zondag (gelukkig maar). Ben nu heerlijk aan het genieten van het getrappel in mn buik, wat zal ik dat weer gaan missen Vooral omdat dit ws de laatste zwangerschap is. Manlief is er nu wel helemaal over uit dat het wat hem betreft goed is zo. Deze 2 kindjes kunnen we straks alles bieden wat ze nodig zijn en voor een 3e moet er toch op zolder een kamer bij getimmerd worden, grotere auto etc...... Ergens diep van binnen hoop ik dat hij toch nog voor een derde wil gaan.....
Majo: haha, tegelijk gepost Duimenduimenduimen dat deze punctie gewoon door kan gaan en dat je geen overstimulatie hebt (en natuurlijk dat er genoeg zaadjes zijn om al die eitjes tot mooie, doordelende emmies te maken).
Hoi hoi meiden, Dikke knuf voor suus die sjaggie is. Hoop dat de AB snel gaat werken voor Daan! Arm manneke. Kl*te dat je het zo druk hebt, effies door bijten nog. En Sophie en KDV, geen tips. Je doet het vast prima. Alleen wil Sophie gewoon graag bij haar mama blijven. En zeg nou zelf: daar heeft ze toch gelijk in? En net als Nigthelf, neemt de leidster Joep vaak ook even mee naar het raam om samen mama uit te zwaaien. Werkt altijd prima. Majo, goed nieuws!! Daar worden we blij van! En Zora, ook al zo lekker op weg.......you go girls!!!! Nightelf, de misselijkheid dus minder. Super! Zorg goed voor jezelf meid. En dat getrappel..........oh heerlijk!!!! Mis het nu ook al weer...... Maar......de wens voor een 3e kindje is er nog en mannetje houd de mogelijkheid zeker nog open. Kleintje, oeh.........!! Dat je dan weer op en neer moet....van zoiets kan ik dus enorm sjaggie worden!! Arme jij....... Maak je er een pica van wanneer ze klaar zijn? Ik is nieuwsgierig. Heeft OW nou trouwens haar 'naam' aangepast? Klopt dat? Dikke knuf voor alle meisjes die er een gebruiken kan. Willen graag met onze vriendenclub (dagje zonder kindjes) naar het ZAND festival op 18-8. Zaterdag start de kaartverkoop dus willen we er meteen bij zijn. Lekker n dagje dansen, zingen, mee blèren etc etc.
Esser: wat leuk, een dagje weg zonder kids. Wij gaan elk jaar met onze vriendengroep een dagje weg of lekker eten zonder kids, altijd heel gezellif: Het was mij ook al opgevallen dat OW haar naam heeft veranderd.
Suus, sorry voor mijn (goedbedoelde) tip... Ik kan natuurlijk van afstand niet zien wat jij doet en je vroeg zelf of iemand tips had... Misschien hormonen, maar ik breek onder werktijd in om je op weg te helpen met mijn visie en ervaring en als ik dan zo'n reactie krijg, dan was dat ook de laatste keer denk ik... Rest, kom vanavond even weer...eerst koken... Liefs
Zo, gelukkig al eea uit-gewhatsappt met Loesie!! Leermomentje: meer tijd nemen voor rea hier zodat ik wat meer kan vertellen wat ik al doe bijv, in dit geval dan... Kleintje, hoezo was Kleintjeman boos dan? Omdat hij jou niet gezellig vond? Gelukkig was t na een knuffel vanmorgen weer goed Nightelf, fijn dat t beter gaat met de misselijkheid. Willem natuurlijk nix raars en/of naars zo tegen het einde van je zwangerschap! Esser, wat gezellig een dagje met alleen vrienden! Wat is dat voor festival? Majo, jeetje toch 24 follies die klaar liggen... Hoop zo dat alles gewoon door kan gaan!! En wat een lieve reactie weer van je weer trouwens!! Nou gewerkt van 8.45 uur tot 17.45 uur met 30 min pauze...redelijk vermoeiend dus!! En dan ook nog een zeikerd aan de tel om 5 uur Werkt niet echt mee aan goed humeur! Bel ik na afloop Suusman, hebben we van onze HA dezelfde gel gekregen als waar ik al zelf 2 tubes van heb voorgeschreven (op advies van Traantje). Had zo gehoopt op iets anders!! Heb maar niet gezegd dat ik zelf ook heb voorgeschreven dus bel volg wk wel weer dat deze gel niet genoeg werkt... Nu ff knuffelen met Daan en dan zo m'n bestelling van kleertjes.com uitpakken! M'n moeder komt ook nog strax want het nieuwe bikini broekje van Sophie zakt natuurlijk van die iniemini billen af...
Suus, hij was moe van zijn werk. Ze hebben het rete druk en is allemaal super spannend. Dus dat merk ik dan thuis. En als ik dan zeur wordt hij boos..... wat had je allemaal besteld? En jou ouders wonen toch in Lemmer??? dat is toch kei verweg... Of snap ik het niet helemaal? Nou wij gaan zo voor de echo van de heupjes van R.einout. Ga er vanuit dat alles gewoon goed is maar toch. Onze onderburen van 78 en 80 gaan voor het eerst op M.aurits passen met de babyfoon. Mau wordt toch nooit wakker dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. DAAAAAAAAAAAAAAAAAAG
En kleintje, hoe was de echo?? Hopelijk goed! Met het oppassen ook gewoon rustig verlopen? En suus, je sjaggie bui al wat gaan liggen? Wel balen van de meds voor Daan!! Nu ga je ong een week wachten? Hier, ga zo Olivia maar eens halen voor haar voeding. Morgen een rustige dag voor de boeg. Toedels!
Het oppassen ging goed. M.aurits had geen kik gegeven. Daarna nog ff koffie gedronken bij de buren. De echo was helaas niet goed. Rechts aanwijzingen tot heupdysplasie. Voor de artsen onder ons.... Alfa hoek was 56 en mag geloof ik 60 zijn. We zijn doorverwezen naar de orthopeed. Nou hebben we daar donderdag al een afspraak voor M.aurits dus hoop dat we dan ook meteen met R.einout terrecht kunnen. Moet zeggen dat ik niet verwacht had dat het niet goed was. Dus ik vrees dat R.einout ook een spreidbroek mag. Nou ik ga slapen want ik lig al ruim een uur later in bed als normaal.
Kleintje, hè balen joh!! Wrs een spreidbroekje dus voor R. Hoe lang moest M hem toen? Esser, heerlijk zo'n rustige dag morgen toch!! Hier ook trouwens Ben vanavond op de bank in slaap gevallen...geen avondje dus voor Suusman en mijzelf. Was toch vermoeider dan ik in eerste instantie dus dacht. Ik ga morgen maar bellen met de VU over dat vloeien. Hopelijk mag ik komen voor een echo of iets dergelijks. Heb nl niet het idee dat het vloeien nu minder wordt nl en ik word t nu wel een beetje schijtziek. Lijk 9 mnd geen ongi nu in te halen door nonstop te vloeien... Ga denk ik einde vd wk bellen over Daan's med's. Geen zin in stom antwoord van assistente-muts.
Nou we hebben Daan in z'n lodger slaapzak gedaan in bed vannacht en...niet wakker om 5 uur!! Suusman heeft m om half 8 maar uit bed gehaald voor z'n fles Wat voelt dat fijn zeg!! 't Was trouwens Suusman's idee dus alle credits voor hem. Nu hopen dat ie t vanavond weer gaat doen en dat t geen toevalstreffer was. Zo eerst maar ns douchen denk ik...