Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door one of kind, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Eerste nacht ging prima! Kwam moeilijk in slaap en vaak wakker geworden dus steeds korte hazenslaapjes. Zal vandaag wel weer zo zijn... :) Kolven hoef ik ook niet trouwens aangezien Daan prima hapt aan het tepelhoedje
    Strax komt m'n zus en gaat ze me helpen douchen. Eerst maar ns ontbijten.. M'n rug is trouwens beurs van die ruggeprikken :( Strax maar laten bekijken door m'n zus. Oh ja en katheter is eruit! Heerlijk!! Nu binnen 2 uur plassen en dan is t ok :)
    Ga ff eten nu...

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Oh suus wat fijn dat de katheter uit is!!! Wat vlot, mocht bij mij ook pas de dag erna. Hè wat een mazzel heb jij :)
    Vervelend van je rug maar dat moet gewoon herstellen...is niet anders. Is natuurlijk ook niet niks hè...lekker gepruts aan je rug ;)
    Zijn er nog foto's gemaakt van de ks?

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Fijn suus dat de eerste nacht goed ging!
    En goed om te lezen dat Daan zijn voeding krijgt wanneer hij er om vraagt. ;) Vond t berichtje al zo gek staan..... Waarom voed je met een tepelhoedje? Had sophie Daan nu al ontmoet?
    En tot hoe lang met je eigenlijk in het ZH blijven?

Lelie, hoe is het met je gezinnetje?

Kleintje, hoe was het gisteravond nog bij de huisartsenpost geweest?
    Ging gekke dingen denk ik aangezien je vriend vandaag gaat/is werken? Heb je trouwens een fijne kraamhulp?

Zora en Ow, mijn duimen draaien hoor!
    Liefssss

4. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Suus: en, was je rug mooi bont en blauw en lekker fris gedoucht? Wel heel erg fijn hoor dat je zus je zo kan helpen. Lijkt me heel bijzonder! Ik hoop voor je dat de bv snel op gang komt, het is in ieder geval super dat je het probeert.

@Zora: oh, ik ben zo benieuwd wat er groeit

@OnsW: ook bij jou al zo spannend hoe de bevruchtingen zijn gegaan!

@Kleintje: dus je zus al 2 dagen aan het gellen zonder resultaat, heeft ze nu dan vandaag een rustdag? Of gaan ze in haar ziekenhuis gewoon door? Geniet nog maar even van je laatste dag kraamzorg...
    Hoe was het met je man op de hap gegaan?

@Ingrid: ik was nog wel benieuwd naar het verhaal achter die chirurg en niet MDL-arts of internist...

@Esser: Hoe gaat het bij jou? Al een beetje regelmaat e.d.?

@Rest even zwaai....

@hier: gisteren kennis gaan maken met mijn nieuwe opleider vanaf april. Was een erg prettig gesprek en een leuke praktijk. Het is echt een plattelandspraktijk in een dorp hier vlakbij. Hij en zijn vrouw zijn de enige huisartsen van het dorp. Geweldig. Heb er nu al helemaal zin in :D

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Traantje, wat leuk dat die opleider beviel!! En belangrijke praktijk dus in dat 'gehucht' :)

Tepelhoedje heb ik nodig omdat ik, vooral bij 1, erg vlakke tepels heb. Hij kan m dus niet vinden en schiet er regelmatig vanaf.
    Katheter heeft er dus hier minder dan 24 uur gezeten, gelukkig maar!!! Maar moet nog wel eerst plassen zo...
    Sophie heeft Daan al ontmoet en ze was zo mega lief voor m!! Hebben we ook meteen vastgelegd op film 😃 Denk trouwens wel dat er foto's zijn vd ks zelf maar heb t nog niet gezien.

Trouwens, waar ik bang voor was... Houd zoveel van Sophie dat ik dacht dat er te weinig zou zijn voor nr 2. Niets is minder waar; ik ben mega verliefd!!!! Voel me echt compleet en ubergelukkig! Wel onwijs moe want slaap slecht...

Daan is al wel redelijk wat afgevallen. Van 3208 gram naar 3036 gram. Maar goed in de gaten houden dus...

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Net telefoontje gehad.
    Veel wijzer ben ik niet geworden iig word Zondag de tp gedaan.
    Wat dit wel betekend ook volgens de verpleegkundige is dat het een hele goede kwaliteit embryo is.
    Hoeveel bevruchtingen enz krijg ik pas zondag te horen dat geven ze niet eerder

7. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @OnsW: wat fijn dat er gewoon een tp is!! En het zou zeker mooi zijn als dit een hele goede kwaliteit is.... nu nog even in spanning zitten tot zondag dus! Maar, je krijgt dan wel een topembryo teruggeplaatst, want die heeft dan natuurlijk al 5 dagen gedeeld!!! Wat fijn voor je meid!

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Op de hap viel het weer mee. Hij dacht een blaasontsteking te hebben maar dat was niet het geval. Hij had vannacht nog wel veel pijn. Maar vanmorgen is hij toch naar kantoor gegaan. Volgens mij is hij nog redelijk van slag door alles. Maar denk dat werken hem wel goed doet. Dan doet zijn personeel tenminste iets nuttigs.

Zus heeft nu een rustdag. Morgen gaan ze verder gellen.

9. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Kleintje: Jeetje wat rot voor je zusje dat het maar niet opschiet.

OnsW: Super meid een TP! Ben benieuwd hoeveel emmy's er uiteindelijk zijn ontstaan.

Suus: Zo meteen al de volgende dag zo'grote update. Nog een heel gedoe, maar gelukkig is jullie kleine man gezond en wel ter wereld gekomen. Geniet ze!

@ hier: FM vanmorgen gehad en er groeit al best veel, dat verklaart de pijn in mijn buik. Bms was 13 mm. Rechts groeien er 9 follikels tussen 10 en 14 mm en 6 kleiner dan 10 mm. Links 6 tussen de 10 en 13 mm en 10 kleiner dan 10 mm. Hopelijk gaan die 16 kleintjes niet meer meedoen. Dan hebben we er 15 van mooi formaat. Maandag moet ik terugkomen, als alles goed blijft gaan woensdag punctie. Moet wel zeggen dat het allemaal heel gevoelig is in mijn buikie dat heb ik niet eerder zo gehad dus denk dat de punctie geen pretje gaat worden, maar we zien wel.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Suus, wat fijn dat de nacht goed verlopen is!
    Jij zit natuurlijk nog vol adrenaline joh! Dus dat slecht slapen hoort erbij!
    En wat een verhaal van de ruggenprik, jeetje!!!! Kan me voorstellen dat dat nu geen prettig gevoel is voor je rug!
    En de katheter er al uit! Joepie! Ondingen zijn het, al zijn ze soms nodig!!! Hoe gaat het met je buik dan? Ook zo gevoelig?
    Wat fijn dat je zus overal bij is geweest!
    Wat beschrijf je dat heerlijk, dat verliefde gevoel! Geniet maar lekker!

Zora, wauw! Dan is het idd niet zo gek dat je last van je buik hebt! Ik hoop toch voor je dat de punctie enigszins meevalt!
    En idd dat die kleintjes (niet allemaal) mee gaan doen! Anders nog kans op overstimulatie of niet?!

Onsw, Goed zo, zondag tp! YES! En dan afwachten hoe en wat! Spannend hoor, maar hopelijk is het niet nodig en is 1 tp voldoende!

Traantje, fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over je nieuwe opleider! Het klinkt leuk in ieder geval! Lekker dorps:D

Kleintje, wat vervelend voor je zus dat het niet opschiet! Hopelijk kan ze vandaag een beetje bijtanken!
    En je mannetje een beetje van slag! Zou fijn zijn als zijn werk hem een beetje afleiding geeft!

Suus, dat van die vlakke tepels herken ik. Ik gebruikte bij S.iem ook een tepelhoedje, een verademing!
    Hopelijk begint Daan snel aan te komen!

Ingrid, hoe gaat het met je man!?

Esser, zwaai!!!

Rest ook, zwaai!!

Hier S.iem een half uurtje geleden naar bed gedaan! ppff, wel vermoeiend hoor, nu dat ochtendslaapje eraf is. Hij is heel aanhankelijk de laatste tijd en kan zich slecht zelf vermaken. Ik laat hem wel alleen spelen, maar het duurt maar even en hij komt weer aan je been hangen.
    Maar zoals ze bij alles zeggen: het is een.....FASUUUUH!
    Dus zal vanzelf wel overgaan!

Morgen naar de kerstmarkt in de Rijnhal in Arnhem! Eens kijken wat dat wordt. Mijn moeder heeft een rolstoel voor me geregeld, want krijg toch steeds meer pijn, maar dat lijkt me niks daar! Hij blijft eerst in de auto en mocht het echt niet meer gaan, dan kunnen we hem alsnog pakken...

Ik heb net een nieuw boek gekocht van de boekenbon die van de collega's heb gehad. Suzanne Vermeer, dus ik ga even lekker lezen!

Fijne dag!
    SMAK

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Suus wat geweldig om je verliefdheid te lezen!!:D

En de katheter eruit dat is echt een verademing pffffff dat vond ik letterlijk en figuurlijk een k*t gevoel.
    Brrrrrrr..

En wat goed dat Daan al aanhapte zeg!
    Met een tepelhoedje zal het vast en zeker nog beter gaan.

Ik hoop dat je lekker gedoucht hebt:D

Loesie lijkt me idd als zwangere nog vermoeiender als S.iem aan je been hangt van: Mama!!!

S kruipt hier ineens van gisteren en zit dan ook constant aan me te hangen.
    Hij is moe maar wil niet slapen enz.

Zora wat een mooi aantal zeg!!
    Nu op naar mooie eitjes wat daarin zitten en mooie bevruchtingen.

Ja hier dus afwachten tot zondag.
    De verpleegster zei idd dat het een hele goede kwaliteit embryo is en daardoor laten ze hem nu ook doorgroeien.
    Hoeveel het er totaal zijn , ben ik ook heel erg benieuwd naar:D
    Maar hopelijk is idd 1 tp genoeg en word dat een mooi verjaardagskado to be want de uitgerekende datum zou mijn verjaardag zijn:D

12. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Hier gisteren weer controle gehad bij de vk.
    Beeb doet het goed, bloeddruk goed, alleen mijn bekkenklachten worden steeds erger waardoor ik nu een verbod heb gekregen op de stofzuiger, dweil enz. mag niet meer tillen en echt zo weinig mogelijk traplopen...Moest ook een spoedafspraak nog gaan maken bij speciale bekken fysio hier in de buurt in de hoop dat zij er nog iets mee kunnen zo vlak voor de bevalling. :( baal nu echt flink, had me de laatse dagen/weken wel een beetje anders voorgesteld..
    Nu maar proberen zoveel mogelijk nog oppas voor ons kleine meisje te krijgen de dagen voor de bevalling zodat ik nog wat extra rust krijg. En dat vind ik helemaal niet leuk!! :(

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Pat ik snap dat je het niet leuk vind maar doe wel aub rustig aan!
    Voor jou en de kleine meid op komst!

14. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @Pat: dat is flink balen meid, maar ach, het is nog een paar weken hooguit. Ik weet wat het is om niets te mogen... en om alles uit handen te moeten geven en het is niet leuk, absoluut niet zelfs. Maar het is voor een goed doel!!

@Zora: er groeit al flink wat zeg... spannend! Ik hoop dat de kleintjes klein blijven en ook niet allemaal doorgroeien, anders is het echt wel te veel....

15. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Suus, ook hier natuurlijk nogmaals van harte gefeliciteerd voor jou, Suusman en S.ophie met jullie zoontje en broertje D.AAN :). En zo te lezen al heeeeerlijk aan het genieten van jullie uitgebreide gezinnetje :). Leuk dat je BV gaat proberen, hoop voor je dat het goed op gang gaat komen. Wanneer mogen jullie weer naar huis?

Pat, owh...balen zeg! Niet leuk! Maar meid, het is nog maar eventjes en dan is jullie kleine man er ook :).

Onsw, op naar een mooie TP zondag :). En dat zou idd wel een onwijs leuk verjaardagscadeautje zijn zeg!! Enne...nog maar een kleine 3 weken en dan wordt jullie kleine man ook alweer een echte dreumes :).

Nightelf, veel plezier dit weekend!!

Loessie, rustig aan met bekken/rug... helemaal met dat geslenter op een kerstmarkt!!

Zora, sigtig aan met de stokkies!! Maandag een mooie FM en dan gauw punctie plannen!

Jewel, wat ontzettend zielig zeg dat L. zoveel last van krampjes heeft :(!!

Kleintje, gaat vast en zeker goedkomen zonder de kraamzorg!! Je kunt het meid!! Wel sneu zeg voor je zus dat het gellen niet aanslaat nog.... vandaag rustdagje dus...hoe is het dan met haar bloeddruk? Werd ze daarom niet juist al ingeleid?

Traantje, fijn dat de nieuwe opleider zo goed bevalt :)! Altijd een leuk vooruitzicht voor over nog best wel een hele poos :).

Ingrid, vandaag met man naar chirurg geweest? En?

Sinja, Tipje..... er niet vanuitgaande dat jullie een 3e icsi nodig gaan hebben, misschien toch al wel alvast bellen met DD om je daar in te laten schrijven gezien lange wachttijden intake?? (voor het geval een 3e toch wel nodig is :(?) (zie mijn ego).

@Hier: gebeld met DD.....is er helaas een wachtlijst voor intakegesprek van 3,5 mnd :( (ik HOU NIET VAN WACHTEN :x!!! BAH!! Stom gedoe ook allemaal!! Waarom kan het ook niet gewoon....:(;), wil helemaal niet wachten tot maaaaaaaaaaaart....tjee...dat is nog zó ver weg! Das gewoon pas ná de winter...). Heb nu een afspraak al wel gemaakt voor 20 maart dus in DD. Na intake is er echter geen wachtlijst voor starten met de behandeling. Nu alleen beetje de vraag wat we intussen gaan doen....of wachten...of toch nog eerst de 2e icsi in Ned. Vanavond maar eens even met manlief over hebben. Al wel gebeld naar zkh hier om ons weer op de wachtlijst te laten zetten (dan staat dat maar, afzeggen kan altijd nog...), maar waren na 12.00 uur niet meer bereikbaar :(. Maandag dus maar opnieuw. Van gyn nog niets (zoals verwacht) gehoord mbt contact opnemen met lab om onze vragen te beantwoorden.

16. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Majo heh bah zeg.
    Dat is ook lang idd.
    Hier is ook altijd een lange wachttijd vooral voor Prof Tournaye.

17. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Majo, pfff 3.5 mnd wachten... Dan kan je idd nog even een NLse poging doen...... Lastig lastig!!

Zora, wow mooie opbrengst!! Of nou ja, liggen er klaar ;)

Pat, rustig aandoen dus hè en goed luisteren!!!

Loesie, wat vervelend dat je al een rolstoel moet regelen enzo! Je hebt nog een tijdje te gaan nl... Hoe gaat t dan tijdens werk? En......alles wat we niet weten is een fase....... ;):p

Hier, best moe nog!! Heb bijna hele middag geslapen maar ogen vallen weer dicht.
    Wat betreft katheter en plassen...ik kon vanmorgen niet plassen :( dis m'n zus deed katheter er weer in en leegde m voor 400 ml. Kreeg nog 1. Kans om zelf te proberen anders moest ie er blijvend in tot morgenochtend. Gelukkig kon ik toen ook zelf plassen dus geen katheter meer! Verder doet m'n man vandaag aangifte dus dan is t officieel!
    Heb helaas een erg gevoelige urine buis dus voelt daar ook niet fijn aan. Het blijft altijd wel even duren bij mij en heb daar meer last van dan vd buikwond.
    In principe, als alles goed gaat, mogen we zondag maar huis.

Oh m'n man is er!!

18. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Haay daar ben ik weer.....

Nou vriendlief is net weer naar de huisarts geweest en hij heeft zeer waarschijnlijk een prostaatontsteking. Hij heeft medicijnen gekregen en pijnstilling. Hopelijk voelt hij zich straks beter. Hij is nu nog even Maurits ophalen en straks is het gezin weer compleet.

Bij mijn zus zijn vannacht om 5 uur spontaan de vliezen gebroken. Maar ze heeft nog niet echt weeenactiviteit. Vooral nog krampen van de gel. Ze mag nu dus ook geen gel meer hebben omdat dat infecties kan geven. Dus wachten op weeen. Haar man is ondertussen wel naar huis gegaan. Die heeft al twee dagen bij haar gezeten in het ziekenhuis en ze zitten er alle twee helemaal doorheen. Mijn moeder is vanmorgen bij haar geweest om haar moed in te praten. Vind het zo erg voor haar dat juist dat waar ik bij mij bang voor was dat ze dat moet mee maken. Maar dat de baby er uit gaat komen is zeker. Heb het zo met haar te doen. Ow haar bloeddruk was trouwens wel gewoon goed. DUs er is geen grote haast.

Met mij gaat het goed. Mis de kraamhulp wel. Was zo'n lief mens. Alleen is het dus niet handig dat vriendlief nu ook ziek is. En alle kasten zijn leeg hebben geen boterham meer in huis. Dus straks maar eten laten komen en bij albert.nl de boodschappen bestellen. Doen maar gewoon een keerjte makkelijk hooor.

Majo, Jeetje dat je zo lang moet wachten. Maar wel goed dat je de afspraak gemaakt hebt. En nog een poging in NL.......Ik zou goed nadenken wat voor jullie de optie is na 3 vergoede pogingen. Als je na 3 pogingen wilt stoppen dan zou ik nu voor DD gaan en NL maar laten voor wat het is. Maar als je daarna ook zelf wilt gaan betalen dan kan je een NL poging doen.... 3 maanden lijkt lang maar is ook weer zo voorbij. Maar wachten op een kindje duurt altijd te lang. Knuffel!!!

Onsw, dus een mooie emmy!! Geweldig toch! Nou hopen op een succesvolle TP en straks een mooie zwangerschap.

Loesie, Een rolstoel, klinkt heftig......

Pat, Voor jou wegen de laatste loodjes ook wel zwaar. Kop op meid! En hopelijk kan je wat oppassers krijgen zodat je jezelf zo uitgerust mogelijk aan de bevalling kan laten beginnen.

Suus, wat een gedoe met die katheter. Maar gelukkig geplast... Hopelijk krijg je geen blaasontsteking van het in er er uit halen van dat ding..... En zondag weer naar huis!! Fijn als je straks weer in je eigen huisje bent en je gezinnetje compleet is. En gaat het met voeden goed? Hier loopt het goed alleen voel ik me vaak onzeker. maar dat zal er wel bij horen gezien hoe het vorige keer gelopen is....

Traantje, En vind je het al spannend worden dat je waarschijnlijk een van de volgende gaat zijn..... Hou je het nog een beetje vol?

19. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @majo: jeetje zeg, dat is lang wachten! Ben benieuwd of jullie beslissen hier nog een poging te wagen. Heb je verzekeringtechnisch nog recht op 2 vergoedingen?

@ kleintje: oh, dat is pijnlijk zeg prostatitis. En inderdaad lang leve internet. Jammer dat de kraam weg is, maar je eigen ding doen is ook wel weer lekker. Sneu voor je zus, is het de eerste. Wij gingen trouwens altijd wel door met gebroken vliezen, juist om de kans op ontsteking zo klein mogelijk te houden.

@Susan: fijn dat die catheter er uiteindelijk toch uit kon en je kon plassen. Wat klink jij toch heerlijk gelukkig. Het is ook een prachtig mannetje en die foto op fb met jou en de kids is geweldig. Hoe gaat de bv, al pijnlijke tepels?

Het is inderdaad een raar idee om al zo snel aan de beurt te zijn, aan de ene kant heerlijk om ook mijn kleine mannetje vast te houden. Maar hoe dichterbij de ks komt, hoe banger ik word. Ik vind het echt eng :(

20. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ow, had helemaal niet op jou gereageerd... Schaam schaam... Ik begrijp dat je een dag 5 Emmy krijgt? Is toch hartstikke mooi!! Je weet dat een blasto 50% kans geeft op een zwangerschap...

Hier Daan net bijgevoed met een cupje. Het arme mannetje had honger!! Ik ben in de tussentijd 10 min gaan kolven en er kwam een heel klein beetje uit, paar druppels!!! Ben helemaal blij want had 2 dgn na Sophie's ks zelfs minder dan dit! Goed hè??

Deel Deze Pagina