Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door one of kind, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Sinja, wat leuk dat we bijna gelijk op gaan. En jij deze week al je echo, hoe spannend!

Kleintje, hoe was het op je werk? Wat verschrikkelijk dat je zo weinig slaap krijgt, het was afgelopen nacht wat beter gegaan? Hopelijk is R. nu wat meer aan zijn spreidbroekje gewend en slaapt hij komende nacht nog weer beter.

Suus, is er bij jullie geen vervangende ha? En jij moet dus nog even doorgaan met die pil? Heeft hij verder nog wat afgeproken met je? Wat het lijkt mij toch niet helemaal normaal dat je maar blijft vloeien.

Loesie, dank je wel!!! Hoe is het met jou?

Jewel, nog lekker even kunnen genieten van je rust? En wat leuk dat L.uuk al weer zoveel doet. Het hele kleine is er echt zo ontzettend snel vanaf. Het ontdekken van de handjes vond ik ook fantastisch om te zien, zo schattig.

Nightelf, fijn dat ze volgende week maatregelen gaan nemen. Geeft het jezelf nu ook een beetje meer rust nu je weet dat ze stappen gaan ondernemen? Vind het echt rot voor je, weet hoe ontzettend pijnlijk het is. Hopelijk duurt het niet heel lang meer! Nog even een dikke knuff voor jou!

Esser, beterschap! Heb je gister nog wel een leuke dag gehad?

Traantje, O.laf is ook niet altijd makkelijk met eten. Wat hier erg helpt is hem iets geven om af te leiden. Vaak is dat een boekje. Hij is dan niet meer zo met het eten bezig, dat hij onder het "lezen" heerlijk door eet.

Majo, hoe was je fm?

Hier, vanmorgen met de kliniek gebeld. Kreeg een vpk van een andere plaats eraan en vroeg of er ook een vpk aanwezig was van het zh waar ik altijd onder behandeling was (drie zh in de regio zijn per 1 jan. samen gegaan in een kliniek) Waren op dat moment allemaal druk, maar ze zouden mij vanmiddag terugbellen. Nou je raad het al, ze moeten nog bellen. Ga er morgenvroeg nog maar eens heen bellen. Het loopt daar nog lang niet zoals het hoort.
    Verder gaat het hier goed, kan het alleen nog steeds niet bevatten.
    Echt zo onwerkelijk.
    Ga nu gauw even brood smeren voor mijn man, die is er nog niet weer. Komt als het goed is er zo aan, moeten om half negen ook al weer op een overleg zijn.

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Jeetje ben ik even niet geweest lees ik ineens Elins verassing. Van harte gefeliciteerd meid!!!!!!! Geniet!

Verder iedereen bedankt voor de lieve reacties. Afgelopen dagen ben ik er eigenlijk weinig mee bezig geweest. Sara zorgt wel dat mijn dagen lekker vol zijn en dat vind ik heerlijk. We zijn natuurlijk wel teleurgesteld vooral als je leest van al die goede emmy's en cryo's die anderen hebben, dat zegt natuurlijk ook niet alles dat weet ik maar je gaat toch vergelijken. Wij zijn christen en ik probeer het in Gods hand te leggen. Klinkt voor sommigen van jullie misschien een beetje zweverig maar zelf hebben we het sowieso niet in de hand. En ik haal daar wel kracht uit. We hebben Sara al en daar zijn we heel dankbaar voor.

We hebben geen idee waarom de bevruchtingen zo slecht gaan, ik ga het volgende keer wel ter sprake brengen maar denk niet dat ze er veel over kunnen zeggen eigenlijk.

Sorry dat ik weer niet reageer op jullie maar ben even niet zo in de stemming. Komt vanzelf wel weer goed, maar heb even de balen.....:)

3. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    #1243 Nightelf79, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
    Dikke knuffel, Zora!!!! Hier draaien de duimpjes volop dat jullie emmy over een maandje of 8 tot een prachtig broertje of zusje voor Sara is uitgegroeid.

Elin: het geeft zeker wat meer rust, ben ook erg opgelucht .
    Wat vervelend dat ze je niet teruggebeld hebben, je hoort vaak dat er lekker langs elkaar heen gelopen wordt als er meerdere zh samenwerken.

Kleintje: hoe is je eerste dagje bevallen? Hopelijk vannacht een betere nachtrust.....

4. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    WAUAUAUAUAUAUAUAUW!!!! ELIN :) Wat lees ik nú dan tich ineens :)!! Wat fantástisch meid!! Van harte gefeliciteerd :). Wat onwijs gaaf!!

Nightelf, wat kl*te dat je weer zo'n last van de BI hebt nu. Gelukkig zijn er duidelijke afspraken gemaakt nu met de vlos :). Hoop dat je de kleine meid gauw in je armen hebt :).

Esser, oei oei...dat klinkt niet lekker zeg....doe maar lekker rustig aan (zie je onderin 'hangen'...hoor je nu niet in je bedje?). Hopelijk was de Beekse Bergen wel een geslaagde dag? Van Harte Beterschap meid!!

Suus, wat leuk dat S. K3 zo leuk vond :). En wat ben je nog steeds goed bezig zeg met het afvallen en sporten enzo. En D. slaapt dus écht echt door nu?! Súper zeg!! Balen van dat pilgedoen en ook van het oogje van D. zeg! Hopeilijk gaat het allemaal snel beter!!

Jewel, WAUW!! Die L. van jullie is er ook snel bij met het draaien!! (tenminste...ja toch....weet het zo uit m'n hoofd even niet meer, maar M. draaide toen volgens mij nog lang niet...die deed met 4 mnd verwoeste pogingen en lukte geloof ik pas met 5 mnd?). Petje af hoor!!

Traantje, wat een lastige situatie nu met J. senior zeg! Altijd erg vervelend als ze niet willen eten...en tsja...tips.... ehhh.... je hebt vast al vanaaaaaaaalles geprobeerd gok ik zo.... Maar goed, ik gooi er nog even wat in: Dmv liedjes zingen, een gezichtje van het eten maken in haar bordje, bij iedere hap iets nadoen (dier,auto etc), en anders idd zoals (weet niet meer wie eerder schreef) tijdens het lezen van een boekje. Doen we bij M. met haar fruit soms. Daar heeft ze op haar manier niet altijd tijd voor en tijdens lezen van een boekje hapt ze het zo weg. Ach...het meeste zul je al wel geprobeerd hebben...zal idd wel gewoon kwestie van uitproberen zijn?! Als ze echt 'honger' krijgt gaat ze vást wel eten (hoop ik?!) ;). Hoop dat 't gauw beter gaat want het is niet leuk!!

Jessy, druk met verbouwen maar het gaat niet snel genoeg dus? Jammer! Maar jullie hebben nog even...komt vast goed :).

Sinja, nog even en dan heb je de echo....al druk aan het aftellen zeker?

Lelie, en jullie nog een par weekjes en dan naar CURACAOOOOOOO Wauw!!

Loessie, hoe is het nu? Nog gefeliciteerd met je hubbie...zag ik geloof ik op FB voorbij komen toch?!

Kleintje, je eerste werkdag alweer achter de rug. En kolven ging dus prima :). Goed zeg!! Hopelijk slaapt R. ook gauw weer wat beter! Komt het door z'n spreidtbroekje? Was het vieren van M's verjaardag nog leuk van het wknd? Wat heeft ie allemaal voor leuks gehad? Alvast gefeliciteerd voor morgen!! Dan is ie natuurlijk écht jarig :).

Pat, hoe is het nu met de kleine man? Was je nu alweer naar de KA geweest met hem?

Zora, snap helemaal hoe je je voelt meid :). Bij ons natuurlijk hetzelfde probleem qua bevruchtingen.... wel fijn dat je ook hierin steun hebt uit je geloof :)! Ik ga heel hard voor je duimen hier hoor!! Zat net wel te denken....zijn wij nu met z'n tweeën hier nu nog de enige die nog niet zwanger zijn voor een brusje?! Wat betreft slechte kwaliteit emmies....kan ook eventueel aan de eicelkwaliteit liggen....die schijnt in de eerste 5 dagen v/d bevruchting het belangrijkst te zijn?! En niet zozeer het zaad?! Had jij nou ook pco? Of kan je dat hebben? Bij mij proberen ze vanwege de slechte bevruchtingen en w.s. dus slechte eicelkwaliteit nu dus de metformine....

Nu nog iemand vergeten? Weet het echt even niet meer.....

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Oké, nu dat even (MEGA)ego:

Hier vanmorgen idd weer een FM gehad..... en tsja...wat zal ik ervan zeggen.....:(. Rechts nu ineens weer 2 follikels (1 van 19mm, 1 van 18mm) en links nu maar één follikel (van 21mm). Dus maar 3 in totaal.... Verder beiderzijds veeeeeeeele kleintjes die niks doen dit keer. Voorstel arts na enige twijfel: poging afbreken :(! Vond het te weinig voor een punctie, doen het meestal pas vanaf 4 maar streven naar 8 à 9 het liefst.

Er is ook echt geen touw aan vast te knopen bij mijn stimulaties zeg! Receptje meegekregen 10 daagse kuur voor provera (opwekken menstruatie) en verlenging van metforminegebruik. Zou dan eerstvolgende menstruatie weer met pil mogen beginnen en dan direct weer starten. Maar ja...wij hebben DD al staan natuurlijk... Meteen medische gegevens opgevraagd voor DD.

Sorry....wordt laaaaaaaaaaaaang ego verhaal (maar ben ik 't in elk geval weer even kwijt ;)....dus jullie zijn gewaarschuwd.......STOPPEN MET LEZEN KAN NU NOG..... ;).

Zit ik met M. op terugweg in de auto nog eens even alles te overdenken want het zat me helemaal niet lekker.....en alles v/d laatste jaren op een rijtje te zetten:
    - we hebben áltijd alleen maar slechte of matige bevruchtingen gehad en nooit cryo's
    - daarnaast 2x overstimulatie en dus 2x afgebroken poging
    - Als we een doorgaande poging hadden waren er rond de 8 à 9 follikels waarbij 4 tot 8 eicellen gevonden werden
    - tijdnes de stimulaties liggen er altijd veeel klaar en het wordt vaak téveel of het wordt niets of het schommelt zo zodat we niet weten wat we moeten...
    - de gevonden eicellen werden er áltijd uiteindelijk maar 1,2 of 3 van bevrucht en kregen dus alleen maar hooguit 2 matige emmies teruggeplaatst (als die er al waren).
    - Naast dat er eventueel eicellen gevonden worden is het iedere keer maar weer de vraag of er wel zaadcelen gevonden worden. En als die er al zijn, zijn ze letterlijk op hooguit 2 handen te tellen.
    - Laatste poging was helemaal hopeloos met 8 eicellen, 3 goed genoeg voor bevruchting en 1 uiteindelijk maar bevrucht en die doordeelde en uiteindelijk bij de TP toch stilstond....

Alles bij elkaar dus altijd matig matig matig of slecht slecht slecht..... dus...wat hebben we te verliezen als de kans daarop tóch iedere keer al zo slecht is.... Tsja....een eventueel kindje in spé zul je dan zeggen.... Maar M. is er ook na een in eerste instantie hopeloze poging gekomen. En alles was daar dus ook slecht of matig. En slecht is het toch al bij voorbaat ongeacht hoeveel follikels we hebben.

Dus met mannetje gebeld tijdens cursus op zijn werk..... en na wat wikken en wegen tóch besloten een punctie te willen. Met het risico dat er in die 3 follikels helemaal geen eicellen zitten. Maar als die er wel zitten en er wordt er 1 of misschien 2 van bevrucht en ze deelt/delen door....hebben we hetzelfde als we altijd hebben gehad met meerdere follikels bij een punctie. We nemen dus de gok hebben we besloten! Geen zin om wéér 2 maanden voor niks te spuietn en slikken ;).

Enige wat we anders hebben was een extra betaalde poging voor in DD ipv alleen de laatste mocht deze mislukken (waar we vooralsnog nog maar wel vanuit gaan). En anders is in DD dat ze daar alles invriezen en in Ned. niet. Maar ja....meestal hebben we niet eens iets om in te vriezen omdat we er maar 1 of 2 hebben. Nu net om 22.30 uur dus de pregnyl gezet (had ik gelukkig al in huis een paar weken) en dus woensdagochtend om 9.30 uur de punctie van welja...3 follikels :). Vpk die er vanmorgen bij zat, zei al dat ze de twijfel in mijn ogen had gezien.

We zullen zien of het een juiste keuze is geweest?! M'n gevoel zei zó sterk doorgaan! M'n verstand zei absoluut van niet! Zag op de terugweg ook nog eens een ooievaar ;) waar ik ze normaal niet zie (bij zkh in Meppel sterft het ervan want daar zit een opvangplaats voor die beesten en waren nu in Zwolle) en dat gaf de doorslag samen met dat mannetje zei dat zijn gevoel ook zei punctie! (Bij M. haar poging zagen we van te voren een zwarte ooievaar! dus wie weet....;)). Ach ja...maak mezelf graag dingen wijs als het enigszins helpt :). (zo ben ik normaal echt niet hoor met m'n nuchtere kop, haha, maar moet toch wat bij deze ellende....;)).

Conclusie: geen idee of we het juiste besluit hebben genomen maar we zien het wel.... was enigszins opgelucht toen ik had gebeld en alles toch doorgaat! Maar nu slaat de twijfel weer toe...ach...we zien 't wel hoor..... en nu ga ik naar bed :)

Soooooooooooorry voor belachelijk laaaaaaaaaaaaaange ego ;)

6. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Majo, hallo! Kom eens even terug om te vertellen hoe het met jou is;)
    Ben wel benieuwd hoe de fm was vandaag.
    Heb vandaag ook nog aan je gedacht en zie dat je het zelf ook schrijft, vind het heel erg dat je nog niet zwanger bent van een brusje. Kan mij daar echt rot over voelen, dat sommige weer zo'n lange weg moeten gaan. Zo oneerlijk! Even een hele dikke knuff voor jou!

Zora, voor jou ook dit bovenstaande stukje met bijbehorende dikke knuff! Ik vind het wel heel mooi dat je steun hebt uit je geloof. Hoop dat je er toch een beetje vertrouwen in kunt hebben, duim hier iig heel hard voor je.

7. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    #1247 Elin26, 12 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
    Majo, onze reacties kruisen elkaar. Ga nu even je verhaal lezen.

Zo gelezen. Ik geef je groot gelijk. Vooral na wat je schrijft over de vorige pogingen, denk ik dat je hier goed aan doet! Je hebt nu iig een kans en als de poging was afgebroken had je die niet gehad.

8. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Elin...ook nog wakker? :). Kun je het al een beetje geloven? Hihi!! Zó leuk!! Las dat je naar kinderboerderij bent geweest?! Waren daar toevallig zondag nog met M. en bij ons hing er een briefje dat je als zwangere beter niet naar de geitjes kunt en de konijnen.... deze kunnen stond er (wist het niet) ook de ziekte toxoplasmose bij zich hebben wat ook zo is bij kattenbak enzo.... Dit niet om je 'bang' te maken, maar als waarschuwing om er op te letten.... mijn oog viel er toevallig op zondag!

9. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Majo, goed dat je dat zegt. Heb het zelf niet zien hangen bij deze kinderboerderij. Maar zal er in het vevolg wel op letten. Ach kan ik weer wat op mijn lijstje verboden middelen zetten:p Heb deze maand alleen maar slechte dingen gedaan;)
    En kan het nog steeds niet geloven, ben echt helemaal sprakeloos. En daar is bij mij heel wat voor nodig:D

10. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    majo, ik krijg spontaan tranen in mijn ogen van je verhaal en hoe je over je gevoel schrijft en dat je zo'n apart voorgevoel erover hebt. Ik vind ook nee heb je ja kan je krijgen. Ik vind het super dapper dat jullie ervoor gaan! Hele dikke knuffel voor jou.

Ook voor Zora die het even moeilijk heeft...

Kreeg net bericht dat mijn mams goed is aangekomen op Curacao ze zei dat het daar lekker warm is mmmmmmmmmmmmm....morgen over 2 weken gaan wij joehoeeeeee:D

Worden jullie ook enorm vrolijk van het mooie weer ghihihi:)
    Gisteren naar de kinderboerderij geweest met de bakfiets. Beide meisjes samen op het bankje zo schattig. Vandaag niet zo veel...echt een bagger nacht gehad.

Ik ga even koffie drinken...

11. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje + hele gezinnetje, gefeliciteerd met de alweer oh zo grote M!!!

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Majo, jeetje zeg, idd nix van te zeggen van jouw stimulaties zeg! Ik vind het een dapper besluit!! En zo te horen staan jullie er helemaal achter dus is het prima, toch! En weet je, miss vinden ze strax maar 3 zaadjes bij Majoman deze keer ;):p En.......1 is genoeg! :D

Elin, ben benieuwd of je vandaag wel de juiste persoon aan de tel krijgt.

Lelie, curacao klinkt heerlijk!! Ik wil ook wel ff weg!! Hoewel ik eigenlijk alweer af tel naar het moment dat mn vader met vakantie gaat. Eindelijk rust in de praktijk (zo voelt het tenminste). Ik schijn ook veel relaxter te zijn dan, volgens Suusman. Nog 1 maandje en dan is hij 3 mnd weg :) Ook al wordt het wrs een stuk zwaarder voor me, vanaf april 2013 wordt het helemaal beter want dan gaat ie met pensioen :D

Nou ik val dus niet meer af :( Hoewel ik wel weer in 1 week een halve kilo kwijt ben maar goed, in dit tempo ben ik nog wel maanden bezig. Op zich zie ik er al netjes uit hoor maar ik wil het perfect hebben.

Heb nu mn moeder aan de tel en haar maar alvast gezegd dat we as zaterdag niet naar mn ouders toe gaan. Ze snapt wel dat ik geen zin heb in mn vader. Nu gaan we dan wel de 31e. Moet er wel naar toe omdat ik mn banden moet wisselen en die liggen in Heerenveen...

Ik moet starten met werken!!

13. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ohhhh kleintje, gefeliciteerd met jullie M.aurits!!!!!

14. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    M.aurits, gefeliciteerd met je verjaardag! Kleintje, man en R. ook gefeliciteerd!

15. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hieperdepiep hoera voor M.aurits!!!! Alweer 2 jaar!

16. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Een grote hieperdepiep voor M.!!!! Een grote knul, 2 jaar oud!!!

17. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    @hier, verhoging/koorts is wat gezakt maar voel me nog steeds niet goed. Vooral last van mijn maag...... Mijn moeder is hier vandaag in huis om wat mee te helpen. Erg fijn.....

Majo, wat goed en sterk van je om samen deze beslissing te nemen en er voor te gaan! Je verwoord alles ook zo duidelijk. Geen twijfel mogelijk!

Lelie, nog even aftellen totdat jullie lekker samen gaan!!

Suus, wat een geweldig filmpje van S. op FB! Mijn man moest er ook zo om lachen!

Nightelf, erg fijn dat je zo goed in de gaten houden en je bi klachten zo serieus nemen. Vind het nu voor je wel erg spannend worden hoor!!

18. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Esser, gelukkig is de koorts gezakt, nu die maag nog!! Wel fijn dat je moeder er vandaag is. Hoe gaat dat dan met bv eigenlijk als je koorts hebt? Is het dan wel goed om je kindje live te voeden vanaf de tiet? Of juist wel ivm antistoffen ofzo, of juist niet omdat je van alles kan overdragen? Je merkt, totaal GEEN verstand van :p

Ja dat filmpje is echt super grappig he! Eerst zei/zong ze steeds de laatste 4 zinnen (dus vanaf stoute stoute krokodil) maar ze onthoudt veel meer kennelijk dus zit dat beginstukje er nu ook aan (met de 'hap' erin). Zo doet ze ook Sinterklaas Kapoentje, Poesje Mauw, Ik Zag Twee Beren, In De Maneschijn... Denk dat ze qua zangsttem niet hoog scoort bij Voice Kids maar wel qua schattigheid ;):D

Nou, hier alweer pauze dus vandaag maar even boekhouden dan... Al die zieken ook!

19. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @kleintje: gefeliciteerd met je grote knul!

20. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    #1260 Elin26, 13 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2012
    Lelie, fijn vooruitzicht! Hoelang ga je ook al weer?

Esser, rot dat je nog steeds ziek bent. Wel fijn dat je hulp hebt. Hopelijk knap jesnel weer op.

Heb vanmorgen weer gebeld en een vpk van mijn eigen zh eraan gehad, ze vond t helemaal super. Reageerde echt heel leuk. Gelijk een afspraak gemaakt voor 29 maart.

Deel Deze Pagina