Zora: las net pas dat je een negatieve test had... dikke knuffel!!!!! Kleintje: wat fijn dat je kunt doorslapen tijdens het voeden, dan kon ik dus echt niet......
Nightelf, Ik had vannacht zelfs dat ik wakker werd en dacht... he wat doet R,einout hier. Maar andersom gebeurd ook wel. Dan word ik wakker en dan denk ik..... He R.einout lag toch hier......
@Kleintje: vindt je het niet vreemd dat R. opeens dan aan ligt? Ik vind het een beetje griezelig hoe je dit zo vertelt. Je moet toch wel doorhebben dat je kind aan ligt???? Hoe weet je dan of hij effectief drinkt of misschien maar gewoon wat sabbelt? En ben je niet bang dat hij onder het dekbed komt? Ook het aantal keren dat hij 's nachts drinkt vind ik veel hoor! R. is 3,5 maand. Hij hoort minder vaak te komen! Ik vind het knap hoe je het allemaal doet, want die bv beheerst behoorlijk je leven! Zou je toch niet een keer een lactatiekundige bellen? Je moet het wel allemaal vol blijven houden, toch?! Hoeveel kolf je nu trouwens per keer? Sorry voor mijn kritische reactie, maar ik denk dat geen mens dit volhoudt en je moet nog langer mee!
Traantje, hoe was het bij de gyn?? Ik weet dat hij op minder voedingen mag. Maar ik wil hem ook de tijd geven om weer op dat nieuwe ritme te komen. We kijken deze week nog even aan. En ik had ook al een vraag gesteld bij de lk van het forum. Maar het was volgens haar ook wel een beetje een fase. Vandaag een weekje aan kijken en dan kijken we weer verder. Ik kolf nu gemiddeld 120-130 cc per keer. En R.einout krijg 150 cc in zijn fles. Maar ik heb een behoorlijke voorraad. En wat dat slapen en voeden betreft..... Mijn dekbed ligt bij mijn heupen als ik voed, zodat hij er niet onder kan komen. En of hij echt goed drinkt..... geen idee...... MAar alsik hem daarna tevreden in zijn bed leg ga ik er vanuit dat hij toch genoeg gehad heeft. En anders heeft hij lekker bij mij gelegen en kan hij daardoor ook weer verder slapen. En het is inderdaad wel zwaar die gebroken nachten. Maar je went er ook wel weer aan.... Ik ga er vanuit dat dit toch tijdelijk is. Had ook al bedacht om misschien niet te lang te wachten met bijvoeding. Misschien met 4 maanden al te beginnen.
Kleintje, als R 150 cc drinkt en jij kolft 120-130 cc dan is dat wat R dus drinkt bij jou. Een simpel rekensommetje leert dus dat R meer kan/wil drinken dan op dat moment in jouw tieten zit! Daarom zal hij wel zo vaak komen, niet? Of denk ik nu te simpel? Ik probeer alleen mee te denken hè want ik kan me niet voorstellen dat je dit vol gaat houden...
Suus, Dat is niet helemaal waar..... Want met kolven haal je niet alles er uit. Is eigenlijk eerder standaad dat uitzondering dat je minder kolft dan het kind in de fles krijgt. Dus dit is redelijk normaal.
Zo, ben weer thuis van de gyn en we hebben een datum!! Maandag gaan ze inleiden, omdat ons kleintje niet heel groot is, leek het haar verstandig om te wachten tot de 39 weken. Ze heeft al wel even gekijken of er al ontsluiting is en tot onze verbazing heb ik al 3 cm. Ze heeft ook gestript, maar ze denkt niet dat het wat gaat doen, omdat mn bmmond nog niet helemaal verstreken is. Maandag beginnen ze met vliezen prikken en dan aan het infuus. Ben erg benieuwd of ik nu dan wel echt ontsluitingsweeen zal krijgen.... Ga nu nog even een kopje thee met mn moeder drinken, die blijft hier totdat mn man weer thuis is. Mn vader komt straks ook en ze blijven dan gezellig eten.
Nightelf wat spannend, maandag dus kennis maken met jullie kleine. Hopelijk zal het inleiden en de bevalling voorspoedig gaan.
Nightelf, so hè al 3 cm!!! Misschien ben je al bezig . Of mag ik dat niet zeggen . Wel fijn dat je een datum hebt. En wel nog even genieten van je dikke buik. Straks is hij weg.
Nightelf, wat spannend zeg! En gewoon al 3 cm ontsluiting....WAUW....daar heb ik zo ongeveer 20 uur lang weeën voor moeten hebben toen . Be benieuwd of het toch nog stiekem eerder gaat beginnen nu....je weet maar nooit.... En als je nu dan al 3 cm hebt, wie weet is dat maandag al wel 8?! Kleintje, slapend voeden? Lijkt mij ook doodeng. Ben je niet bang dat je hem per ongeluk laat vallen of dat je per ongeluk op hem rolt? Vind het wel grappig om te lezen hoe je nu met de BV bezig bent na de vorige keer . Je bent wel een doorzetter, daar kan niemand wat van zeggen!! Knap hoor! Maar idd...pas je wel goed op jezelf?! Dit houdt je natuurlijk met 2 kids niet eeuwig vol! Maar nogmaals...petje af! Traantje, J. senior dus een mooie lijn . En dat ze voor loopt qua ontwikkeling....dat verbaasd me nu echt (NOT!). Hoe is met jou zelf nu eigenlijk? Moest toch voor controle weer? Zora, wat ontzettend herkenbaar je gevoel over 2e kindjes. Hier exact hetzelfde.... hoorde vandaag dat een collega zwanger is van eerste kindje en vorige week een collega van 2e kindje waarvan 1e 9 mnd jonger is dan M. Dat kan ik dan moeilijker hebben dan die bij het eerste kindje. Nu is het momenteel op mijn werk sowieso een zwangeren-/babyboom. Wat betreft de metformine.... wij lopen ook in een streekziekenhuis, alleen de punctie en TP doen ze in Zwolle. Zij bespreken eenmaal per week onderling alle patiënten. Tijdens zo'n gesprek is ook de metformine geopperd....doen ze bij jullie niet samen met een ander zkh dan? @Hier, zielig....één van onze 2 poezen liep net ineens mank, zien we ineens een wond op d'r achterpootje van 2 bij 1 cm. Dienstdoende dierenarts dus maar even gebeld.... bloedt niet, eet en drinkt wel en is niet suf dus kan wachten tot morgenochtend. Om 8 uur meteen maar even heen dus, arm beesie .
Neeeeee, maar de ZON schijnt!!!!!! Lekker genieten van het mooie weer! Majo, wat zielig voor de poes! Ben je al bij de dierenarts geweest?! Traantje, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!! Nightelf, nog maar 4 nachtjes slapen!!!! Kleintje, ik reageer eigenlijk niet op je bv-verhalen en dat is niet omdat het me niet interesseerd, maar ik heb zelf niet lang bv gegeven, omdat het niet lukte, dus ik heb er echt de ballen verstand van!!! En dat slapend voeden...ik zou het absoluut niet durven. Zou het mezelf niet vergeven als er iets gebeurde...maar volg je gevoel! Zora, idd heel herkenbaar! Ik weet nog dat mijn collega zwanger was van de 2e en dat ik echt zoiets had van: potverdorie, jij werd al zwanger toen ik het al probeerde en nu ben je me weer voor! Hier, Mijn zus is net weg...lekker een ochtend samen doorgebracht! Siem vindt het heerlijk buiten, alleen heeft hij nu ontdekt dat hij het grind op het tuinpad in de mond kan steken...hhhmmm... As zaterdag wilde manlief toch de tuin aanpakken, dus het grind gaat er ook meteen uit en het wordt helemaal bestraat. Verder zijn we aan het kijken voor kunstgras, want met een hond en nu een kind wil dit gras absoluut niet groeien! Ook komt er vanmiddag iemand kijken naar de babykamer. Voor dat raam moet nog een rolluik, omdat het op het zuiden ligt! Is daar 28 graden in de zomer en dat moeten we nie hebben natuurlijk. Al met al weer grote uitgaven voor de boeg! Gelukkig krijgen we een mooi bedrag van de belasting terug en in mei nog vakantiegeld! En aangezien we nie op vakantie gaan, is dit een mooie investering! Ik ga zo weer even de zon in! Toedels! SMAK
Ik ben dr ook!! Was/ben beetje druk op m'n vrije dgn, vandaar m'n afwezigheid!! Nightelf, wat fijn dat je een inleiddatum hebt!! Merk je na de bevalling meteen tav de bekken? Heb echt geen idee! Geniet de komende paar dgn nog maar goed van je bolle buik en dat getrappel in je buik Majo, hoest met de kat?? Loesie, 28 Gr. Nee dat moet je niet hebben in de beebkamer! Rolluiken zijn dan idd een goed idee! Traantje, ook hier nog gefeliciteerd! Lekkere zonnige dag om jarig te zijn. Veel plezier met je bezoek Uhm...ben t verder kwijt!!! Dan maar even ego verder Gisteren flink wat gebeld over daan's oogjes. Eerst HA voor verwijzing oogarts, toen oogarts gebeld. Eerste afspraak kon pas 14 mei!!! Ik klonk kennelijk erg teleurgesteld...dus kreeg oogarts aan de tel en die zei nix te doen tot 1 jr. Oud Ik weer HA gebeld en afgesproken nieuwe kweek te nemen en speciale schoonmaakdoekjes voor z'n oog. Recept zou worden gefaxt, Suusman naar apotheek, was t er niet! Vandaag gebeld naar HA, was wel gewoon gefaxt gisteren dus nu nogmaals gedaan. Eind vd dag ophalen...ben benieuwd! Vanmorgen kweek ingeleverd, uitslag over 1 wk. Verder gisteren zeker 1 uur 45 min gewandeld in t bos met hond en 2 kids. Ook nog langs geitenboerderij geweest Daarna nog wandelend boodschappen gedaan en 's avonds naar hockeytraining geweest. Weegschaal was lief voor mij: ruim een halve kilo onder m'n startgewicht!! Wil nog wel minstens 6 kilo kwijt dus nog ff doorbikkelen Heb mezelf op AB gezet voor t hoesten want dat is echt verschrikkelijk. Word er zelfs wakker van 's nachts en stik er bijna van... Hopelijk begint ie over paar daagjes te helpen. Tijd voor daan's luier en dan Sophie maar wakker maken. Moet nog cadeautjes kopen nl...
Hey Meiden, Nou na een lange tijd eindelijk weer even een berichtje.. Lees steeds met ik jullie mee maar kwam er niet van om even een update te geven.. Maar bij deze het gaat goed gelukkig en de baby is al helemaal in me bekken ingedaald koppie ligt vast verder voel ik me goed op het slapen na dat ik pijn aan me heupen heb maar mag niet klagen hoor.. Vond het ook erg spannend worden ben niet bang voor de pijn maar vind het wel een beetje spannend dat ik me over moet geven ben een controlfreak hihihi maar goed.. Nu druk met de laatste dingen regelen geboortekaartjes enz weten jullie toevallig waar ik een leuke tekst voor een kraamfeest kan vinden ? Hou jullie op de hoogte natuurlijk maar op dit moment zit die kleine nog lekker rustig in mijn buik zie wel dat ik de eerst volgende ben die moet bevallen
Meiden... vandaag onze GA gehad... ik mag morgen bellen en dan starten we met onze 1ste ICSI voor een brusje! Spannend!!! Ga dan hier volop mee schrijven!!!
Goedemorgen! Hier ook lekker van het mooie weer aan het genieten gister. En vandaag weer . Super zeg! Majo: Hoe was het bij de dierenarts? Arme poes. Gelukkig is het herkenbaar, gek he? Zondag gaan wij ook naar iemand die hoogzwanger is van 1e kindje en daar heb ik toch niet echt moeite mee. Wij lopen in streekziekenhuis en voor de pu en tp in Utrecht, maar weet niet in hoeverre ze dit soort zaken samen bespreken. Loesie: Gelukkig jij herkent het dus ook. En grappig, hier komt vanmiddag ook een mannetje kijken voor zonwering voor Sara's kamer. Ze slaapt aan de zuidkant en het was er vorig jaar zo warm. We hebben binnen wel zonwerende rolgordijnen maar dat was voor haar kamer niet genoeg. We laten dan ook meteen horren plaatsen boven en beneden bij de tuindeuren. Zal dus ook wel een mooi sommetje worden, maar tis wel nodig. Suus: Wat een gedoe met de oogjes van Daan. Arm ventje. Wel fijn dat de HA in ieder geval meedenkt. Goed bezig zeg met afvallen, heerlijk gevoel of niet. En nu dus nog de laatste kilo's! Succes! Nightelf: Je maakt het spannend 3 cm en slijmprop verloren. Alvast heel veel succes! Ingrid: Super zeg, starten weer! Heel veel succes alvast! Mistery: Ik kan met alle goede wil van de wereld niet meer bedenken wie je bent. Sorry......mijn geheugen laat me af ent oe in de steek...even PB-tje? Hier: Woensdag zoals verwacht netjes op tijd ongi geworden. Ga straks of maandag even ziekenhuis bellen voor eveluatiegesprek. Afvallen gaat hier ook weer lekker. Vorige week even stil gestaan ook wat beter gegeten voor emmy natuurlijk maar nu in totaal alweer bijna 6,5 kilo kwijt. Nog 7 ons en dan zit ik op mijn streefgewicht. Ik ga nog wel de laatste weken Sonja afmaken en dan zie ik wel waar ik strand. Er komt ook altijd weer wat bij na het stoppen met Sonja, dus iets extra eraf is niet zo erg. Sara doet het verder goed, is een lekker vrolijk meisje, heel ondernemend, klimt en klautert overal op, kan niet stil zitten. Babbelt er vrolijk op los in haar eigen taaltje, en vind het heerlijk om buiten te zijn. Lekker genieten dus hier. En nog steeds niet heel erg teneergeslagen door deze mislukte poging gek genoeg. Zal het weer ook vast een rol in spelen. Fijn weekend allen!