Suus, dat zou inderdaad wat zijn!!!! Jochem trekt mij weer helemaal niet! Vorige week kwam een collegaatje bij me, die zei: ik heb een voorgevoel dat jullie een jongetje krijgen en jullie noemen hem Mees! Toen zei ik dat dat wel echt een naam voor ons was! Net kwam ze bij me, Loesie, ik heb gedroomd, jullie kregen een meisje en ze heette Liz! Vond het wel grappig, want Mees en Liz hebben we allebei op het lijstje gehad! Dus qua namen zit zij wel goed!!!! Bedankt voor lieve woorden verder! Ik kom er wel hoor!!!!
Sinja: Het is ook super leuk hoor een tweeling, de tweeling van mijn broer wordt deze zomer alweer 7 jaar en het zijn boefjes. Ze hebben heel veel aan elkaar. En komen ook echt voor elkaar op, echt super om te zien. Inderdaad zei mijn schoonzus ook eerste jaar heel druk (hun oudste was net 2 toen de tweeling kwam) maar daarna krijg je weet meer adem hoor. Ik ben nu al benieuwd naar het geslacht, willen jullie het weten? Suus: Netjes hoor, echt al veel afgevallen. Hier sta ik alweer even stil, baal ik stiekem ook van omdat ik probeer elke dag te bewegen en me redelijk goed aan Sonja houdt, maar het hoort erbij he. Al met al nog steeds ruim 6 kilo kwijt. Meeting 7 april ga ik ook niet bijzijn ik ga komend weekend een dag en een nacht naar Maastricht met een vriendin. SHOPPEN!!!! Haha heerlijk, heb er zo'n zin in. En na het shoppen nieuwe outfits aan, lekker eten en borrelen. Papa past op Sara. Loesie: Sterkte meid! Het is voor een goed doel, maar op deze manier wel heel erg zwaar. Goed dat je je rust pakt. Traantje: Ik zag een leuke foto op Facebook. Heerlijk hoor lekker een weekendje samen, komen jullie vandaag terug? Kleintje: Hahaha hoe kom je erop? Een groene baby? Moest wel lachen... Nightelf: Bedankt voor je kaartje, doe maar rustig aan. Esser: Zwaai terug! Verder even kwijt sorry. Zit nog in mijn huispak achter de laptop en ga mezelf nu even een schop onder mijn kont geven want huisje moet gepoetst worden en ik moet nog douchen. Was even wat aan het bestellen bij kleertjes.com maar als ik wil betalen krijg ik de melding dat er onderhoud aa de site is, had ik daar vorige keer ook al, wordt ik ook echt niet goed van, zucht.... Maar goed, zwaai!
Hier ook een zwaai vanaf de kolfkamer!!! Jewel, is wel met een mal. Dus zo creatief is het ook weer niet. Zora, het is een Hulk baby!!!
Elin: wat een ontzettend verdrietig nieuws... hele dikke knuffel! Esser: als het goed is, is het geboortekaartje (met adres) onderweg, ze zijn donderdag nl gepost
Jochem zou ook niets voor ons zijn. Ik ken trouwens wel meerdere mensen hier die zo heten. Mees hebben wij ook nog op ons lijstje gehad, Liz vind ik ook leuk.
Ohnee Elin heel veel sterkte meis... Dikke knuffel Mees en Liz staan ook op onze lijstjes hoewel Mees niet zo mooi bij F. past. L. Staat in onze top 5
Elin vanuit hier een grote digi knuffel. Jeetje wat ontzettend rot zeg! Heel veel sterkte de aankomende tijd. Suus idd zou zomaar kunnen dat ik en Loesie hetzelfde geslacht (dat weet Loesie al wel) en dezelfde naam hebben. Mees en Liz zijn bij ons ook namen die op ons lijstje staan. Ach ja we zien het wel. Wij zijn nog steeds zoekende... We hebben 3 namen en komen er niet helemaal aan uit. Vind jochem ook leuk maar niet voor ons. Omdat onze beide voornamen beginnen met een j is een naam met een j geen optie. Verders weet ik het niet O ja kleintje ben wel benieuwd hoor naar die gekleurde baby's Betr meeting heb die laatste zaterdag in mei wel opgeschreven in me agenda. Maar kan niet zeggen hoe ik me dan voel. Omdat ik dan nog ren maandje moet. Dus ik ga ovb mee. Hier Verders geen nieuws. Siem gisteren ontzettend gevallen bij het kdv. Toen ik hem kwam ophalen had hij een dikke lip en een blauwe neus. Echt zielig. En nog steeds aan t werk. Hoewel ik mezelf nu toch wel flink tegen de lamp aan loop af en toe. S zijn kamer is nu zo goed als klaar op wat kleine dingen na en hij heeft al ren paar middagen op zijn grote bed geslapen. En de babykamer is nog schilderen en plinten leggen. En dan mag ik alles weer poetsen en opruimen. Dus we komen er wel. Zal blij zijn als het af is. Ga nog een paar uurtjes proberen te slapen. Slaap zo onrustig de laatste tijd. Slaap lekker iedereen. En anders alvast goedemorgen!
Zo, eindelijk eens even de tijd om mn bevallingsverhaal op te schrijven. Zondagavond 25 maart hebben we Amber naar mn ouders gebracht en daar nog wat gegeten. Onder het eten voelde ik steeds al flinke krampen, maar wilde er nog niets van zeggen, pas als we weer in de auto zouden zitten. Manlief treuzelde de hele tijd en op een gegeven moment toch maar gezegd en heeft ie direct de vk gebeld. Gelukkig konden we direct naar het ziekenhuis. Daar een uur aan de ctg gelegen met onregelmatige weeën en toen waren ze ineens weg.... In overleg met de vk en gyn besloten dat ik die nacht in het zh zou blijven, omdat we 's ochtend om 7 uur ook de inleidafspraak al hadden staan. Na nog een ctg 's avonds, lekker gaan slapen en om 7 uur naar de verloskamers gebracht. Daar weer een ctg van een uur gehad en om 8 uur hebben ze een sonde op het hoofdje van Emma aangebracht en de vliezen gebroken.Met de sonde was mevrouw het absoluut niet mee eens, ze stribbelde heel erg tegen en uiteindelijk is het na veel geduw op mn buik toch gelukt. Afgesproken dat we 1 uur zouden afwachten of de weeën vanzelf zouden beginnen. Dat was jammergenoeg niet het geval, dus aan het infuus met de opwekkers op de laagste dosering. Dat deed allemaal niets, dus om 10 uur is besloten om de dosering iets te verhogen en zowaar om 10:15 kreeg ik de eerste pijnlijke harde buik/ lichte wee. De weeën werden steeds pijnlijker, maar kon ze nog steeds goed wegzuchten. Om 11 uur heeft de vk gekeken hoe de ontsluiting vorderde en ik had toen 4 cm ontsluiting. Ze was toen ook eindelijk genoeg ingedaald, zodat ik van bed af mocht. Om 11:15 werden de weeën zo heftig en volgden ze zo kort op elkaar dat het steeds moeilijker werd om ze op te vangen en weg te zuchten. Uiteindelijk besloten om nog een half uurtje te wachten en te kijken hoe de ontsluiting vorderde, anders zou ik een pompje met remifentanil krijgen. Om 11:45 had ik 7 cm ontsluiting en en 11:55 volledige ontsluiting, is dus enorm snel gegaan. Het persen ging prima, totdat het hoofdje stond, er bleek te weinig ruimte te zijn om het hoofdje geboren te laten worden en Emma moest dus een stukje teruggeduwd worden (auw...) om een knip te kunnen zetten. Toen ging het gelukkig heel snel, ze had alleen de navelstreng een keertje om haar nekje. Wat een opluchting en enorme blijdschap toen ze er eenmaal uit was. Helaas begon toen het gedonder.... De placenta wilde niet van de baarmoederwand los komen en het bloed bleef maar komen. Ik ben toen ook flauwgevallen van de pijn en het bloedverlies, kreeg zuurstof toegediend, een extra infuus is geprikt en onder hoge druk NaCl toegediend. De gyn is er bijgeroepen en die heeft op de verloskamers zonder verdoving de placenta manueel verwijderd. De pijn was heel snel daarna ook weer over, maar het bloeden stopte maar niet. Heb toen rectaal misaprostoltabletten toegediend gekregen om het bloeden te stoppen en een infuus met een stofje om de baarmoeder versneld te laten krimpen. Dit hielp gelukkig goed en na een uurtje voelde ik me weer een stukje beter. Mn hB was alleen wel naar 4.9 gedaald. Ben dus nu aan de staaltabletten en voel me nog steeds heel slapjes, maar gelukkig gaat het elke dag een stukje beter. We zijn verder enorm in de wolken en Amber is ook een supertrotse grote zus die overal bij wil helpen. Emma woog trouwens 3200 gram en is 49 cm, dus toch nog een heel mooi gewicht, ondanks de voorspellingen van de groeiecho. Hoop dat ik vanaf nu weer wat meer tijd heb om mee te lezen en te reageren.
@Nightelf: wat een verhaal zeg!! Gelukkig dat het nu langzaamaan wat beter gaat. Mooi gewicht inderdaad! @Elin: wat ontzettend erg meid dat het nu toch echt fout gegaan is... wat zijn jullie heen en weer geslingerd zeg! @Kleintje: ik vond het een heel mooi babietje, alleen zou ik idd niet voor groen gaan, maar die blauwe die je als link had toegevoegd vond ik ook een beetje eng hoor @Jessy: arme S.iem. Ze kunnen raar terecht komen hè?! Fijn dat de babykamer vordert! @Lelie: hoe was Curacao? Ik zag in ieder geval een mooie foto voorbij komen op fb @Esser: hoe bevalt het werken? Vast weer erg wennen! @Sinja: fijn dat de echo in het Radboud ook goed was! Nu dus naar het ziekenhuis in de buurt! En jullie moeten dus veel gaan verzinnen
@Bah alles weg! Had ik net hele verhalen getypt... Nog even kort dan! @Nightelf: wat een verhaal zeg! Gelukkig gaat het elke dag weer beter. En nu dus lekker aan de biefstuk enzo. Helpt ook goed tegen een laag Hb @Elin: sterkte meid! Wat zijn jullie heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees... @Lelie: hoe was Curacao? @Esser: hoe gaat het werken? @Jessy: arme S.iem... ze kunnen gek vallen hè?! En de babykamer vordert dus goed, fijn! @Majo: wanneer mogen jullie starten in DD? @Zora: uiteindelijk nog leuke kleertjes gekocht op kleertjes.com? En dus lekker een nachtje/dagje weg! Heerlijk! @Sinja: willen jullie weten wat het worden? En dat worden idd een hoop namen verzinnen @Hier: gisteren terug uit Londen! Het was erg leuk, maar ik miste mijn kleintjes toch wel enorm hoor! Vanochtend met Jelte op het cb. Hij was 5,5 kg en 57 cm. Prima gegroeid weer. Hij heeft al wel weer koorts van de prikken en is daarnaast snipverkouden, dus dat is wel zielig Morgen moet ik een toets maken nog tijdens mijn verlof, lullig hè?! Dinsdag begin ik al weer. Wat gaat dat toch snel zo'n verlof
Haha. Traantje ik ken het hoe was je weekend in London? Leuke foto zag ik voorbij komen op fb! Nightelf. Jeetje wat heftig weer om te lezen zo'n bevallingsverhaal. Doe maar rustig aan met zulk laag hb en geniet van je gezinnetje!
Hallo meisjes, Durf eigenlijk niet zo goed...maar hier ben ik... Elin, wat ontzettend balen zeg, wat zal dat allemaal verwarrend zijn. Neem de tijd om alles weer op een rijtje te krijgen, veel succes. Nighelf, van harte gefeliciteerd met jullie dochter, mooie bevalling, met en heftige nasleep. Heerlijk weer een meisje hier, na al dat jongens geweld, geniet heerlijk van je mooie gezin. Majo, even een extra knuffel voor jou, balen zeg dat het nog steeds niet zover is. Als ik kon zou ik met een toverstafje willen zwaaien en je zwanger toveren, maar zo werkt het helaas niet. Sam is ook van een Cetrotide (schrijf je dat zo???) behandeling, en dat was in een keer raak, hoop zo dat het voor jullie ook zo goed werkt. Gaat met Maud alles goed?? Rest, ik lees nog steeds regelmatig mee, maar helaas weinig gereageerd.... Hier gaat alles goed. Mees wordt volgende week 2 en ik heerlijk aan het peuterpuberen, het is echt een dramaking af en toe. Moet er soms erg om lachen. Verder doet hij het erg goed, eet, slaapt heel erg goed. Hij heeft echt een papagaaitje in zijn zak, ook erg grappig. Sam is echt een heerlijk mannetje, zodra die zijn ogen open doet begint hij met lachen en hij stopt pas als hij weer naar bed gaat. Ook hij slaapt erg goed. Ik kan hem om 19.00uur zijn laatste voeding even en dan komt hij pas de volgende ochtend om 7 uur weer. Het is geen grote eter. Ik kan hem zo een uur rekken. Hij is ook een lichtgewichtje. Met 4 maanden was hij bijna 6,5 kilo en 63 cm. Mees was op die leeftijd 1,8kilo zwaarder. Daarom geef ik Sam voordat ik ga slapen vaak nog een voeding, zodat hij nog steeds op 5 voedingen zit. Hoe zitten de andere borstvoeding beebs op dit moment qua het aantal voedingen??? Kolven gaat alleen echt niet lekker. Sam drinkt 200ml en ik kolf ongeveer 120ml. Waardoor ik thuis nog moet bijkolven. Hebben jullie daar tips voor?? Ben wel al een week verkouden, maar daarvoor ging het eigenlijk ook niet lekker.... Ik wil het toch nog even volhouden. Eind april gaan we met de jongens een week naar Mallorca en het lijkt me toch wel heel fijn als Sam dan nog aan de borst zit, scheelt veel extra baggage... Met mijzelf gaat het ook goed, voel me eigenlijk weer helemaal prima. Ben sinds 3 weken weer aan het werk en dat gaat ook goed eigenlijk...Alleen willen hier de zwangerschapkilo's er niet af. Mees die at mij echt op, was binnen 4 weken lichter dan voor de zwangerschap, nu zitten er nog 5,5 zwangerschapkilo's aan en dan voor het mooie moeten er nog 2,5 kilo af...Was begonnen met hardlopen (met Renate ipv Evy, een aanrader!!) maar na de sneeuw is er eigenlijk niet meer van gekomen....Misschien dat ik deze week een begin maak... Nou dat was een korte update...oja Sinja van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap, hoe speciaal is dat!!!! (en Mees is echt een leuke jongensnaam voor de meisjes die zwanger zijn) XX
Even een korte zwaai. Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties en woorden. Hier gaat het op en af. Voel mij na omstandigheden redelijk. Af en toe even flink huilen en dan kunnen we er weer tegen. Vind het alleen heel oneerlijk voelen. Zijn we eindelijk na zoveel ellende een keer spontaan zwanger, loopt het zo af. Echt zo jammer. Maar helaas niks aan te doen en niks aan te veranderen. Zoe, zag je hierboven. Wat ontzettend leuk om van je te horen! En fijn dat alles goed gaat. Rest, wel gelezen, maar kan het op het moment even niet bijhouden. Sorry.
Zo, even een korte rea. Ben een beetje moe... Nightelf, jeetje heftige nasleep zeg! Gelukkig gaat alles goed met jullie meiden! Dus Amber heeft nog geen vreemde dingen gedaan nu Emma er is? Weet dat (bijna?) alle andere oudere kindjes toch wat uit hun doen waren... Sophie iig wel! Jessy, wat fijn dat de babykamer lekker vordert! Geeft vast wel wat rust in je lijf! Binnenkort lekker inrichten dus Traantje, whatsapp maatje, gelukkig ben je dr weer! Hoewel Suusman me wrs wel wat gezelliger vond Zoe, leuk weer wat van je te horen! Ik zag heel mooie foto's van Mees op fb zeg! Wat een knap mannetje zeg! Qua bv kan ik je absoluut geen tips geven... Wat gezellig dat Sam zo'n vrolijk mannetje is! Ik heb er hier thuis ook zo eentje Elin, het is ook oneerlijk hoe het allemaal bij jullie gaat, dus laat die tranen maar gewoon komen! En je hoeft het hier nu echt niet bij te houden hoor. Denk nou maar aan jezelf, jullie mooie kleine man en Elinman. Zora, rot is dat hem als je op hetzelfde gewicht blijft hangen. Ik vind het dan lastig om gemotiveerd te blijven. Vanavond ook alweer 6 mini twixjes op We hadden het nog in huis dus tja, dan pak je t des te sneller... Wil je wel in het Sonja Bakker eetritme blijven trouwens? @hier, rustige werkochtend gehad, middag wel een stuk drukker. Moest na afloop meteen weg want Suusman moest om 18.45 uur al weg van huis om weer te werken (is nog weg), net als donderdagavond, en zal je net zien...laatste patient afspraak vergeten!! Ik m bellen, moest natuurlijk als de sodemieter komen van me want had assistente geregeld speciaal voor hem en was een uur afspraak. Begon dus 25 min later dan gepland daardoor en dus ook later weg van werk. Gelukkig was Suusman nog op tijd; moesten natuurlijk wel gegeten hebben voor die tijd! Toen zelf beide kids gedaan, was opgehangen, nieuwe aangezet, en de vorige opgevouwen. Nu ff relaxen op de bank, en dan strax nog laatste wasje ophangen. Is klaar over ca uurtje... Suusman mag dan strax ons hondje uitlaten vind ik. Morgen naar cb met Daan voor 4 mnd prikjes. Ben benieuwd hoe hij is gegroeid en hoe ze t vinden gaan. Gelukkig heb ik een normaal cb, want je hoort wel ns verhalen!! Ik ga denk ik maar ff liggen op de bank. Denk wel dat ik dan in slaap val maar goed, die uurtjes kan dan niemand me meer afpakken! Oh ja nog goed nieuws...het lijkt erop alsof ik eindelijk nauwelijks meer vloei! Mag ook wel na 7 wkn non stop Zou deze ac pil dan toch gaan werken?! Oh ja wat ik nog aan Loesie wilde vragen, ik zit al rond te kijken hier voor een lagere school voor Sophie maar hoe kies ik nou een goede? Ik wil eigenlijk gewoon een openbare school omdat wij totaal niet gelovig zijn. Ook hebben we een kunst en cultuur lagere school maar ik ben echt een cultuurbarbaar dus dat wordt m ook niet. Dan nog 2 montessori scholen maar dat lijkt me weer erg vrij?! (hoe sta jij tegenover Montessori?) Kortom, ik vind het maar lastig! Ze kunnen van alles over hun visie op hun website zetten maar dst zegt nix over of de school 'goed' is. Maar ja, wat is goed? Anyway, ben wel benieuwd naar je mening...
Suus: Amber vraagt op het moment wel meer aandacht, hoor en is ook echt aan het uittesten... Zoe: leuk om weer wat van je te horen!
Jessy; Arma S.iem, zo zielig als die kleintjes gevallen zijn. En al goed bezig dus met de babykamer, lekker als dat straks af is. Traantje: ja ik ben goed geslaagd op kleertjes.com. Had hier in het dorp al aantal dingen gekocht en zag op kleertjes de wat uitgebreidere colelctie en vind het leuk als ik van 1 serie meerdere dingen hebben dan kan ik lekker combineren. Sara's kast hangt wel TE vol nu dus moet echt ophouden met kopen nu. Succes met je toets vandaag en dinsdag dus alweer aan het werk. Hoeveel uur werk je? En weekendje was dus geslaagd? Kan me voorstellen dat je je ukjes hebt gemist. Zoe; Zwaai! Leuk om weer even te horen hoe het gaat met jou en je mannen. Elin: Dikke knuffel meid, kan me voorstellen dat het super hard aankomt, het is toch een wonder dat het spontaan mag lukken en dan is het logisch dat het nog oneerlijker voelt dat het misgaat. Sterkte meis! Nightelf; Korte maar heftige bevalling dus, vooral de nasleep. Doe rustig aan en luister goed naar je lichaam het is toch weer een topprestatie wat je geleverd hebt. En vergeet niet te genieten van je kersverse gezinnetje. Suus: Ik ken het hoor, hier ook wel eens een paar paaseitjes aan het smokkelen haha. Ja het is enorm demotiverend als je blijft hangen maar juist dan is het wel de kunst om door te zetten, ik denk dat ik er nu doorheen ben want ben alweer wat kwijt. Mijn BMI is nu 23 dus liefst wil ik er nog 2 kilo af en dan vind ik het prima. Dan weeg ik 66,5 bij een lengte van 1.72 m. Ikprobeer doordeweeks wel door te gaan in het Sonja ritme maar in het weekend ga ik wel weer lekkers eten, als het goed is blijf ik dan redelijk op gewicht. Ik weeg trouwens mijn avondeten al niet af bij Sonja, dat vind ik te weinig. Haha jij bezig bijtje, moet soms wel lachen als ik je berichtjes lees, vind het mooi hoe je alles indeelt. En wat fijn dat het vloeien zowaar minder wordt/stopt. Ik kan me vorostellen dat je er klaar mee bent. Jij wil dus nog wel een stuk lichtr wegen? Pfoeh hoge standaard aan jezelf hoor, maar wel knap. Ego: Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en we kunnen er niet meer tussen voor onze vakantie in juni. Vind het eigenlijk ook helemaal niet erg vind het stiekem heerlijk even niets en hormoonvrij met vakantie. Een week nadat we terug zijn begin ik weer met de Deca, dus op vakantie alwel beginnen met pil maar goed dat is te overzien. In juli beginnen we weer als alles goed is. We gaan nu 108 EH spuiten ipv 100 EH om te proberen wat kleinere follikels mee te laten doen. En we hebben aangegeven dat we 2 emmy's terug willen als de kwaliteit matig is en we meerdere emmy's hebben. Nu maar afwachten, even al mijn liefde botvieren op Sara. Vanmiddag nog even naar de HA ivm luieruitslag die niet weggaat. Elke keer als het bijna over is speelt het weer op, heel frustrerend en erg zielig voor Sara. Het zit aan de voorkant en aan de binnenkant van de billetjes voor dus erg pijnlijk ook lijkt me. Ze heeft het nog nooit gehad trouwens dit is de 1e keer.
Zora, wat zielig voor Sara zeg! Hier gelukkig nog nooit luieruitslag gehad maar de HA heeft dat vast vaker gezien! Heb je iets gekregen? Aan de ene kant wel jammer dat jullie er niet nog tussen kunnen maar de pauze is wellicht ook wel fijn. Jullie gaan dus ook lekker met vakantie in juni? Hier ook! Waar gaan jullie naartoe en hoe lang? Wij gaan 4 weken naar Zuid Frankrijk, naar een camping aan de Middellandse Zee. Lekker weg met zn viertjes en de hond met onze vouwwagen. Wel lekker dat je weer door je drempel heen bent! Ik zit nu met mn nieuwe weegschaal op 63.5 en met mn oude op 61.5 (voor de zwangerschap zat ik met mn oude op 63.3). BMI met nieuwe weegschaal is 23.3 en met oude 22.6. Ik wil naar een gewicht van 58 op mn nieuwe weegschaal (BMI 21.3). Volgens mn moeder en man is mn buik al wel minder dan voor de zwangerschap van Daan zelfs! Maar goed, ben gewoon niet tevreden... Ik zit hier wat te balen want mn gmail doet het dus niet! Kan dus niet in mn email komen Inmiddels al contact opgenomen met gmail dus hopelijk is t snel gefixt. Was 1.5 mnd geleden al gehackt, hopelijk niet weer nu! Vanmiddag met Daan (en Sophie) naar cb geweest. Daan weegt alweer 6495 gram en is 64 cm lang, hoewel ik daar wat aan twijfel want had niet het idee dat zn voetje plat tegen het meetapparaatje lag. Denk zelf eerder 62 of 63 cm. Ach, blijft iig goed gegroeid Verder keek ze enigszins verbaasd omdat Daan gisteravond zn laatste fles had om 20.00 uur en pas weer kwam voor een nieuwe vanmorgen om 07.15 uur!! Is natuurlijk al wel heel vroeg, zo lang al doorslapen. Nou, je hoort mij niet klagen hoor!! Sophie heb ik de hele ochtend in dr blote kont laten rondlopen en ja hoor, een plasje!! Naast het potje, dat wel Toch maar de hemel ingeprezen en gezegd dat we het volgende keer op het potje gaan doen. Volgens cb mevrouw was die poep ook meer een toevalstreffer, wat ik zelf ook al dacht... Nou, verder nix te melden. Vanavond geen hockeytraining er is te weinig animo!! Sukkels en losers in mn team zeg! Zouden maar met 3 of 4 van ons eigen team zijn, en het andere team waar we mee trainen, hebben nooit zoveel mensen... Nu dus een avondje lekker thuis. Miss kan ik Suusman ook overhalen om niet te gaan hockeyen. Heb m gisteravond al niet gezien, morgenavond ook niet en vrijdagavond zitten we met zijn familie (opgescheept )...