Voordat we een gehele discussie over een speen gaan krijgen, vanmiddag 3 kindjes gezien die alledrie te lang hebben rondgelopen met een speen of vingers in de mond. Oudste jongetje: vingers in de mond gehad tot zeker 3 jaar oud. Is nu 6.5 jr oud, je ziet nog steeds dat de boventanden te ver naar voren staan (zeker 4-5mm). Middelste kindje/meisje: heeft gespeend tot zeker 3 jr. oud: boventanden staan zeker 8!!! mm naar voren. Hoorde vandaag dat ze nu op haar 4.5 nog een zuigflesje krijgt met warme melk voor t slapen gaan. Ook dat natuurlijk direct ontraden, met klem!! Jongste jongetje: momenteel bijna 3 jr. oud, speent ook nog steeds. Ook hier weer boventanden te ver naar voren en zelfs een licht open beet. Dus, iedereen mag doen wat ie zelf wil, laat ze maar lekker spenen zodat de ouders lekker kunnen slapen 's nachts omdat de kindjes dat ook doen door de speen, maar als Nightelf er af wil leren, ben ik daar een groot voorstander van. Denk dat ze graag wil voorkomen dat A later aan een beugel MOET, ipv dat het Miss niet nodig zal zijn. Datzelfde geldt voor onze Sophie. Ik houd constant haar gebit in de gaten en zie t echt al (licht) misgaan. Vandaar al m'n verwoede pogingen tot nu toe. Daarentegen heeft ze dr duim ook niet nodig want ook zonder slaapt ze prima. Het is de gewoonte... Miss beetje directe harde woorden maar als iedereen van ons hier de kindjes van vanmiddag had gezien, waren er wel andere reacties geweest. Enne dat cb van Sinja...BELACHELIJK!! Heb er geen andere woorden voor. Zo, en nu ga ik genieten van m'n 5 daagse weekend en ben ik klaar met m'n relaas over spenen en de effecten ervan. Oh ja, nog 1 ding dan, door te langdurig spenen en/of duimen/vinger zuigen, kan je kindje ook problemen krijgen met de spraak door de tong die steeds naar buiten lispelt. Infantiel slikgedrag blijft gehandhaafd... Einde tandheelkunde-les
Zoe, fijne vakantie!! Lekker genieten van je mannen!! Majo, lekkere batterij aan pillen zeg voor je man!! Toch vreemd dat die verhoogde fsh nooit aan jullie is uitgelegd dan. Tegenwoordig wil je als leek toch ook meer begrip krijgen in je medische behandeling? Wel spannend allemaal weer zeg!! @hier: erg moe. Pas thuis om 18.05 uur van werk, eten koken, eten, Daan groente geven, omkleden en op naar hockey. Training startte om 19.30 uur. Daarna thuis nog filmpje gekeken en tijdens verlenging voetbal in slaap gevallen. Werd wakker tijdens de penalty serie. Nu op naar bed! Wel heerlijk 5 dgn vrij, dan dinsdag werken van 9 tot 2, zonder pauze, dus dat is wel zwaar, maar 's avonds naar Ahoy voor concert van BSB en NKOTB; jeugdsentiment!! Helemaal zin in. Voor wie interesse heeft, van 25-28 april ja er sample sale van Lief in Sliedrecht... En nu evenm avondweging doen en dan slapen. Oh ja, als deze laatste strip Cerazette ac pil op is, ga ik over op microgynon 30. Van de 3.5 mnd dat ik m nu gebruik, heb ik er bijna 3 van gevloeid. Niet echt mijn pil dus. Bij microgynon vloei ik ook maar zeker niet zo lang als bij deze...
Zo, ik heb een hele discussie veroorzaakt door mn vraagje aan Suus Wij gaan zondagavond beginnen met de speen in de ban gooien. Heb het er met A over gehad en we gaan samen de speen in een envelopje stoppen en dan naar een klein kindje sturen die een speen nodig heeft (tja, je moet toch wat verzinnen..). Heb haar beloofd dat wanneer ze goed zonder speen slaapt, dat ze samen met mama echt grote meisjesondergoed gaat kopen. Zoe: hele fijne vakantie!!! Majo: jemig, wat een pillenontbijt heeft je man..... Suus: geniet van je weekend!!
Nightelf gaat zeker snel weer hè?! Te snel ook vind ik hoor. Volgens mij heb ik iedereen weggejaagd? Behalve Nightelf dan
Nou als ik onderin kijk is het toch nog behoorlijk druk..... Ik ben nog steeds zonder man.....sinds dinsdag. Maar morgen laat in de avond komt hij weer terug. En dan neemt hij volgende week een paar dagen vrij......eindelijk......niet leuk een workaholic als vriend.
Hij mag ook idd wel vrijnemen volg wk ja!! Ook niet leuk/gezellig dit voor jou! Moet hij zo hard werken of wil hij dat zelf?
Hey pat, zie je onderin! Hoe is het met je?? Nightelf, ja 't is een hot item geworden! Ach, ieder doet het toch op een manier die bij je kindje past. Ben benieuwd hoe het met A zal gaan! Hier met Joep cold turkey met 1,5 jaar. Ging heel erg makkelijk. Maar eens zien of dat met Olivia straks ook zo zal gaan. Joep is pas voor t eerst naar de tandarts gegaan, en hij vond Joep zijn gebit er erg netjes uit zien! Nog 1 kies en dan is zijn gebit compleet. Suus, jij ook lekker 5 dagen vrij! Hier ook! Echt super.......! En jij gaat naar NKOTB!! Daar was ik zo'n MEGA fan van!! Zat in groep 8 en ben samen met een vriendinnetje naar het concert gegaan! Ja, was een stap van mijn ouders, mochten alleen gaan. Nou ja, alleen..... Met z'n 2en bij het concert en ouders zijn net buiten de Ahoy n hapje gaan eten. Had toen 2 gratis kaartjes gekregen van Bram peper, de toenmalige burgemeester. Die had ik een brief geschreven en om kaartjes gevraagd want het concert was overal uitverkocht. Een week later een persoonlijke reactie terug van de burgemeester EN 2 kaartjes! Vriendin en ik helemaal blij. Maar zo leuk dat je gaat!! Zoe, fijne vakantie!!! Sinja, voel je je okay? Majo, spannend allemaal! En nu je kerel eens flink aan de 'pil'. Kleintje, hier ook nog een kindje zonder spruw! Olivia heeft er geen last van gehad (tot nu toe) en met Joep ook nooit geen klachten gehad gelukkig! En......nog 2 weken en dan geef ik al een half jaar volledige BV! Ben dr best trots op. Joep heeft 7 maanden volledig BV gehad. Ik kijk wel hoe het met Olivia gaat lopen. De eerste fruithapjes gaan er i.i.g goed in! Jewel, hoe is het met je mannen? Traantje, hoe is het met je kleine man?? Gaat het een beetje de goede kant op? Veel sterkte! Ik houd FB wel in de gaten hoor. Hier dus 5 dagen vrij! Zo'n fijn. Begin wel een beetje een snotneus te krijgen en mijn keel zeurt n beetje. Hopelijk zet het niet al teveel door. Verder alles z'n gangetje. Joep en Olivia doen het goed, en vind zelf de tijd zo snel gaan! Olivia is al zo'n meid. Met koninginnedag gaan we met vrienden en kids op pad. En jullie meiden? Nog plannen? Oh, en onze vakantie is geboekt! 15 dagen zuid Frankrijk! Argeles sur mer. We hebben er nu al zin in! Eind augustus vertrekken we. Tussentijds gaan we halverwege mei nog 5 dagen weg met onze vriendenclub en kids, zuid limburg. En eind juni samen met mijn man 4 dagen Parijs. Genoeg nog om naar uit te kijken.
Suus, moet/wil....hij is eigen baas dus uiteindelijk beslist hij zelf. Voor dit buitenland bezoek moet het een en ander voorbereid zijn en daar was hij erg druk mee de laatste tijd. Dus als hij terug is is de werkdruk tijdelijk even iets minder. Ze zitten nu eenmaal op een lastig punt. Hun product is bijna uit ontwikkeld. Wetenschappelijke testen hebben uitgezen dat de technologie werkt..... Nu alleen nog verkopen ( maar daar zit het een en ander voor in de pijpleiding) Esser, goed bezig met de bv! Rein is over een paar dagen ook al 5 maanden volledige borstvoeding. En hij smult ook al een beetje fruit. Ik weet niet hoe lang ik nog door ga. Nu gaat het namelijk best goed! 5 voedingen overdag en eentje (soms twee) in de nacht. En ik kolf nu ook evenveel als ik mee geef. Wil eigenlijk nog wel proberen door te gaan tot dr zomervakantie. Als ik in augustus dan weer begin heeft hij toch 9 maanden gehad. En als mijn kolf recht ophoud wil ik op mijn werk iig niet meer kolven (in eigen tijd dan). Ach we zien wel. Ik bekijk het toch per week. Als ik er geen zin meer in heb dan kap ik er mee. Hier verder alles ok. Ik had weer even een emo dip maar daar begin ik weer uit te krabbelen. Het deed me toch wel veel dat r.einout ook onder de eczeem zat. Ik zag weer die hele ellende van mau weer voor me. Maar de huisarts heeft er goed op ingespeeld en we hebben het nu onder controle. Maar dat neemt niet weg dat ik me erg zorgen maakte.
Traantje, ook hier nog even...wat fijn dat J. junior en jij weer thuis zijn . Hopelijk knapt ie gauw weer op!! Kleintje, wat GOED zeg!! Alweer 5 mnd BV....had je dat in het begin ooit kunnen denken....?! Gelukkig dat de eczeem goed behandeld wordt en R. én jij je weer beter voelen! Suus, nkotb....leuk! Wist niet eens dat die nog bestonden.... Maar kan de afkorting bsb even niet plaatsen??? Lekker 5 dgn vrij!! En over een mnd al op vakantie....heerlijk! Esser, leuke dingen allemaal voor de boeg zeg!! Jullie hoeven je niet te vervelen!! En jij 6 mnd BV alweer . Wat gaat het toch ook hard met die kleintjes allemaal! En wat leuk naar Argeles sur mer v/d zomer . Wij (m'n broertje, pa en ik) gingen jaaaaren geleden 2x naar Vias (ligt daar stukje verderop rechts van). In Argeles sur mer gingen wij naar het Luna park, een enorm grote kermis die er altijd staat!! (is inmiddels al wel 16 jaar geleden hoor!! ). Mooie omgeving daar met leuke dorpjes en heerlijke stranden!! Dus dat komt wel goed jullie vakantie!! Nightelf, E. ook alweer een maand oud! Ben benieuwd hoe het gaat met het niet-spenen van A. Succes! Zoë, leuk dat je ook nog weer even langs kwam 'waaien'. En vanavond dus heeeerlijk op vakantie!! Laat je bij terugkomst nog even weten hoe het was aangezien wij dit jaar ook plannen hebben/hadden? om daarheen te gaan in sept?! Moet deze icsi niet mislukken, want dan gaan de vakantiecenten naar een 4e poging . @Speen/duim: haha....nee.... ik ga niet in discussie hoor... ben alleen wel blij dat M. het zichzelf beiden gewoon heeft afgeleerd als ik dit allemaal lees . Ze duimde af en toe en hield er ineens mee op en speen wilde ze van de ene op de andere dag niet meer toen ze een maand of 7 was. Heel makkelijk dus voor ons . @FSH, wisten wel destijds dat die waarde verhoogd was, maar uroloog zei toen doodleuk dat hij geen oorzaak kon vinden voor het slechte zaad en gaf geen betekenis aan de hoge FSH waarde. Bij doorverwijzing ferti arts in Zwolle destijds, alles doorgenomen en het werd icsi vanwege slechte zaad. Ook verder niets genoemd toen over fsh waarde. Bij gyn in M.eppel gevraagd maanden geleden of TESE geen optie was.....kon wel volgens hem (?) maar had geen meerwaarde omdat er altijd wel een paar zaadcellen gevonden werder die goed genoeg waren voor icsi. Nu blijkt dus dat TESE sowieso helemaal geen meerwaarde heeft vanwege die FSH waarde. @pillenontbijt, idd nu wel een beetje 'gerechtigheid'....hahaha.... ik jarenlang dglks pil geslikt (en waarvoor denk je dan nu ) en tig keren mandenlang hormoonspuiten gehad. Nu mag manlief ff aan het slikken . En ach...wie weet doet het ook nog iets....maar verwacht daar niet veel van.
Majo, BSB zijn de Backstreet Boys natuurlijk!! Jou wrs ook wel bekend Idd wel wat gerechtigheid tav al die pillen nu. Miss voelt Majoman het nu ook alsof hij iets meer kan doen, dan alleen rukken in een potje?? Tenminste, zo zou ik het voelen, als de rollen omgekeerd zouden zijn... Esser, wat een leuk verhaal van die concertkaartjes zeg!! Ik ben ook erg benieuwd dinsdag! Ik weet nog dat ik een t-shirt had met daarop zo'n foto van NKOTB. Was er ook helemaal gek van @hier: ben ff wat online aan het shoppen. Denk dat ik een bodywarmertje voor Daan ga kopen. Ligt nu nl nog steeds in de shelter in de maxi cosi maar denk dat hij het nu toch wel iets te warm vindt. Daarom dan maar een vestje en een bodywarmer. Lijkt me dan wel lekker voor m. Heb een leuke donker blauwe gezien van McGregor. FF kijken of ik m ergens redelijk 'goedkoop' kan krijgen. Zal wel niet... Ook meteen ff voor mezelf wat nieuwe kleding want ik ben zo afgevallen dat bijna alles te groot is. Vandaag zelfs een nieuwe broek waist 27 gekocht!! Is alleen te lang, zat verder prima!
Wat een speen-dicussie! poeh poeh! Iedereen zijn mening, die respecteer ik! Hier ook een speen gebruiker hoor! Leer het onze kleine meid nog wel af. Gaat op een gegeven moment gewoon naar de baby-pietjes of zoiets. Ik zelf heb ontzettend lang geduimd... werd je niet blij van! Heb dus ook jaren aan de beugel gezeten! Ik ben er voor 95% zeker bij de 26ste. Wie komen er allemaal? Nijmegen-Arnhem is voor mij wel te doen! Gezellig!
Hoi, ik kom ook weereens langs waaien, ben lekker druk met van alles en nog wat en daarom niet zoveel aanwezig op ZP, vind het ook wel lekker om even niet teveel met zwanger zijn bezig te zijn omdat we pas weer starten in juni. Ik lees wel mee dus dan blijf ik een beetje op de hoogte van jullie wel en wee. Hier gaat alles goed, totaal rond 7,5 kilo afgevallen en sta en beetje stil nu, zou wel iets meer willen maar als het zo blijft ben ik ook tevreden. Sara doet het ook goed hoewel ze erg ondeugend is en een beetje lastig met eten. Maar daar maak ik me niet heel erg druk om. Vanmiddag een Iphone gekocht, moest er maar eens van komen. Ik wilde een simonly abo en dan leek iphone me toch een goede keus op de langere termijn. Hopelijk geen miskoop voor dat geld. Hier veel iphone gebruikers?
Ingrid, Ehm......misschien idd een update van wie er nu allemaal zijn de 26e?? Zora, hai hai! Wel blijven meelezen hè? En voor je het weet.....is het juni hoor! Ik heb nu nog een android mobiel van HTC maar......rond de herfst komt de iPhone 5 uit dus ga dan voor die iPhone!
Esser: Ik blijf zeker meelezen, en bedoelde juli trouwens, maar je hbet gelijk gaat snel! Goed dat je zoveel geduld hebt te wachten op de 5. Dat had ik niet, heb de 4s besteld. Suus: Oh oh verslavingsgevaar dus? Over de 26e: Ik ben uitgenodigd voor een dagje dierentuin (artis) door een kennis met vrijkaartjes. Dus als het mooi weer is ga ik naar artis, als het weer tegenvalt kom ik naar de meeting. Sorry weer voor vaag, ik beloof elke keer en zeg dan weer af, of blijf vaag......(schaam). Hug!
Suus, hahaaaa....OEPS!! The Back Street Boys, ofcourse!! FOUOUOUOUTJE!!!! Die ken ik idd ook nog wel ja . Ingrid, jij ook laaaang een duimzuiger geweest? Lekker he??!! Zal ik hier dan ook nog maar eens wat verklappen..... heb zelf duim gezogen tot en met mijn 16e jaar!! Kwam toen met blindedarmontst. in het zkh en schaamde me er toen voor (lag met meerdere mensen op een zaal toen). Na een weekje zkh was het klaar (eindelijk) . M. is er dus wat sneller klaar mee dan haar Mama . Hier verder overigens nooit een beugel gehad ondanks het duimzuigen, ik drukte op de één of andere manier mijn tanden niet naar voren met mijn duim?! (dat kan blijkbaar dus ook nog ). @26 mei: Waar ik al bang voor was destijds met het lijstje..... uitgerekend dát wknd moet ik dus werken!! Zul je dus altijd zien. Kon het toen niet meer aanvragen, waren al met rooster bezig. Heb wel een avonddienst die dus pas om 15.15 uur begint. Dus als we 's morgens afspreken en dan niet té laat zijn M. en ik er mogelijk wel bij. Maar ik beloof dit keer niks want moet 's avonds nog wel tot 23.15 uur werken en dat loopt praktisch altijd uit waardoor ik pas rond 12.15 uur thuis ben. En M. is 's morgens wel om 6.30 uur wakker, dus is sowieso al lange dag en dan zondags ook weer. OVB dus van mijn kant!! Is geloof ik ook nog eens iets van 1 uur 3 kwartier rijden?!
Nou, ik heb tot aan de beugel geduimd... nou ja, voor traject beugel werd gestart, eerst tanden moeten trekken enz. tot 12 jaar of zoiets! Ik had gewoon een eeltbultje op mijn duim!
Zora, nou wie weet en kun je er toch bij zijn. Zou toch wel gezellig zijn! Majo, voor jou hetzelfde! Hopelijk kun je er de 26e bij zijn!! Sinja, fijn weekend! Geniet er van @ CP! Ga hier maar eens verder met Joep en wat rommelen. Olivia ligt al weer op een oor. En ze had al geslapen van 20.30u tot 07.00u. De poets staat ook om 10.00u al weer op de stoep, en om 12.00u is mijn zus hier bij ons. Gezellig bij buurten en Joep erg blij dat zijn tante komt! Toedels meiden