Ingrid, gefeliciteerd met S' verjaardag!!! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad in de Apenheul! Succes morgen met de fm! En dan Majo, ook een eerste fm!! Spannend!!! Pfff, wel een rit zeg, voor 5 min zo'n staaf in je doos........... Die van je man zit er vast sneller in Traantje, ja zo laat op zijn ben je natuurlijk niet gewend!! Misschien kan je overdag ook nog even slapen als beide kids slapen? Sophie heeft een klein wondje en blauwe plek op kin. Valt wel mee dus. Dat heelt wel weer!! Tanden had ik erger gevonden... @hier: morgenochtend dus naar de huisarts. Had alleen weinig last meer van mn bovenbeen blessure dus net maar klein rondje hardgelopen buiten om het weer ff te triggeren. En natuurlijk gebeurt het juist dan niet! Ik was ook niet zo snel zoals normaal. Had ook natuurlijk gewerkt, lange dag, rende zonder bril dus met -4 zie je dan echt bar weinig, in mn trainingsbroek ipv supersonische hardloopbroek, adidas trui ipv supersonische hardloopshirt etc. etc. Op zich kan ik nog wel aangeven waar het pijn doet omdat het niet helemaal weg is ook. Daar gaat het natuurlijk om. Ben benieuwd of hij mee wil gaan in mijn voorstel voor Daan's oogjes en ook of Daan idd eczeem heeft op zn wangetjes. Ga dan ook zeggen dat vette zalf smeren niet werkt...dus wil meteen iets sterkers! Zoals jullie merken, ik houd wel van een stevige aanpak met snel resultaat! Vanavond lekker van de toko gegeten, echt jammie!! Ben al wel wat grammetjes aangekomen maar goed, was ook te verwachten natuurlijk. Heb nog wel dus 10 minn hardgelopen en daarna buikspieroefeningen gedaan. Vooral dat laatste heeeeeeeeeeeeel belangrijk!! Nou, nog ff verder internetten (Victoria's Secret heeft een nieuwe bh, knock out bra, dus ff kijken of het wat is )
Oh ja, vanmiddag kwam de nota binnen voor onze cryo-opslag... Gelukkig waren Suusman en ik er snel over uit; we betalen hem nog voor het aankomende jaar Kan het niet over mn hart verkrijgen Daans broertjes en zusjes-to-be al aan de wetenschap te doneren, ook al zijn we in principe wel echt klaar met 2 kids...dus ja waarom zou je ze dan bewaren he. Ach denk ik dan, het is maar Euro 40,- ofzo. Is toch ook een scheet!! Zal ik denk ik volg jr wel weer betalen denk ik zo
S.yra, gefeliciteerd met je eerste verjardag! Ingrid en man natuurlijk ook gefeliciteerd. Ingrid en Majo, succes morgen. Traantje, werk ze morgen! Suus, wist niet dat je moest betalen voor opslag van cryo's. Is hier volgens mij niet zo. Sorry, korte rea. Maar ben er net weer van het werk en ga nu lekker slapen.
Een dagje te laat maar niet minder gemeend. Proficiat Ingrid met s!!! Nog vele verjaardagen die volgen...
Ingrid, nog gefeliciteerd met je meisje!! Hebben jullie wat een leuke dag gehad? Majo, de eerste fm dus vandaag!! En idd een lange reis voor 5 minuutjes maar ja het is nou eenmaal zo Radio op zijn hardst en maar lekker meebleren hihi En eens met mijn voorgangers; het stotteren gaat meestal wel over, je ziet het idd veel bij kindjes die vroeg en veel praten Zoe, fijn dat de vakantie geslaagd was!! Hoe ging het in het vliegtuig met 2 kids? En S.am dus ook zo'n prutoogje..Ik maak het dan schoon met een steriel wondgaasje maar soms ook wel met een gewoon doekje. Nu is het wat erger omdat hij verkouden is maar normaal is het maar een beetje. En manlief dus er ook uit Hier het weekend ook hetzelfde gesprek gehad en wij willen ook weer beginnen in aug/sept. Wij hebben nog 1 cryo maar als dat mislukt weten we nog niet of we voor nieuwe pogingen gaan. En wbt overgebleven cryos; ik zou ze ook niet aan een ander stel willen 'geven'. Het idee dat er dan een broertje van R. en L. ergens rondloopt met andere ouders, nee dat zou ik niet kunnen. Elin, wat vervelend dat je nog zo'n last van je staartbeentje hebt. Als jet het niet vertrouwd zou ik ook even vragen om een foto. En de fm zag er dus goed uit Al enig idee wanneer hij teruggeplaatst wordt? Sinja, ik zou ook even bij de ha langs gaan voor het kwijlen. Wat traantje ook zegt, misschien wel last van keel/ neus oid. R. heeft soms ook van die fases dat hij heel veel kwijlt we dachten kiezen maar tot nu toe nog niks. En dus ook zo'n dondersteentje thuis R. luistert de laatste tijd ook bar slecht, hij gaat gewoon door als je er wat van zegt en negeert je gewoon. Al gaat het samen spelen wel een stuk beter dus ik hoop dat hij wat gezellig is dan bij Traantje Anders moeten R. en F. maar even samen spelen Suus, is altijd zo hè, als je ergens last van hebt en dan laat je er even naar kijken..is het lang zo erg niet meer. Succes iig bij de ha! En hopelijk werkt hij een beetje mee met je 'eisen' En goed dat je niet meer zo streng gaat lijnen. Even kan wel natuurlijk maar niet te lang. Er wat om denken met het eten en als je wel eens een dag gezondigd hebt dan de volgende dag maar wat strenger. En sneu van Sophie dat ze gevallen is, gelukkig niets met haar tanden. Traantje, succes vandaag op de hap. Lijkt mij ook pittig hoor zo'n dag. Zou je mij jouw adres ook even willen mailen? En voor de rest weet ik het niet meer....even snel uit het hoofd gedaan. Zometeen met R.uben voor het eerst naar de peuterspeelzaal!!! Ik mag er de hele tijd bij blijven, dus ben wel benieuwd wat ze allemaal gaan doen en hoe R.uben het vindt. Morgen avond halen we het speeltoestel op, kostte 150 trouwens. Hij is nog vrij nieuw en ziet er nog goed uit. Nieuw zijn ze niet te betalen en hout is ook duur dus zelf maken loont dan ook niet echt. En kost wat meer tijd R. zal zich er vast prima op vermaken, die is nu al een hele dag buiten, zo krijg ik hem nooit meer in huis Nou L. wordt wakker, die even voeden en daarna richting 'school' Fijne dag nog allemaal!
Zwaai! Majo: Veel succes met FM, is wel een eind rijden zeg! Zoe: Wij hebben nooit de 'luxe' van cryo's (gehad) dus hoeven ook niet over die vragen na te denken gelukkig. Wij zouden ze nooit aan een ander stel geven mochten we voor die keus komen, het is dan toch 'ons kindje' ook al krijgt het dan niet de kans te volgroeien. Wij zouden ook geen cryo van een ander stel gebruiken. We hebben het destijds vaak over gehad wat als....? En we zouden niet voor donatie kiezen maar liever voor adoptie of de pleegzorg ingaan. Maar goed er zijn natuurlijk zat andere stellen die er anders over denken. Suus; Wat een gedoe met Daans oogjes, en ik snap je ongeduld ik zou 1 jaar wachten ook lang vinden. Je hebt er in ieder geval alles aan gedaan. En goed bezig met afvallen, onder de 60 daar kan ik alleen maar van dromen haha. Jewel: Leuk een speeltoestel gekocht! En veel plezier op de psz. Zal vast goed gaan en leuk zijn. Ik heb Sara ook al ingeschreven. Sinja: Kan nooit kwaad even langs de HA te gaan voor eht kwijlen. Alhoewel 2 van mijn neefjes ook enorm gekwijld hebben, hadden ook altijd een slab voor en is uiteindelijk vanzelf opgehouden. Elin: Sterkte met je staartbeentje. En wat knap dat je mannetje al zoveel op het potje doet! Ingrid: Nog gefeliciteerd, 1 jaar alweer! Verder ben ik het even kwijt sorry. Sara knapt gelukkig alweer op hoewel ze nog niet helemaal in haar doen is. Van het weekend heb ik een boekje besteld over zindelijkheidstraining bij jonge kinderen. En ben gisteren begonnen met Sara en ze heeft al meteen een plasje op het potje gedaan. We gaan nu lekker spelenderwijs verder met de 'training' uit het boekje, en we zien wel waar het schip strand. Ik ben benieuwd. En voor degenen die denken wat vroeg? Klopt, het is een boekje waarin op wordt gezinspeelt dat kinderen op jonge leeftijd al zindelijk kunnen zijn. Dus ik laat me verrassen. Verder ben ik nog steeds niet ongi na de laatste poging. Echt heel irritant want ik moet wel alweer min. 10 dagen aan de pil zijn voro de nieuwe poging en dat is dus moeilijk plannen zo. Wordt af en toe zo moe van mijn cyclus. (en nee ik heb niet de illusie dat ik spontaan zwanger ben mijn cyclus doet vaak raar :x).
Hee meiden, ben ik weer! Jewel, Euro 150,- valt wel mee vind ik hoor! Zal wel een groot ding zijn denk ik? En idd nu zie je R al helemaal niet meer binnen Wel lekker rustig Hoe gaat het met L? Heeft ie nou toch nog weer die nachtvoeding ingebouwd? Zora, gelukkig gaat het beter met S! En volgens mij ken ik dat boekje over zindelijkheid. Heet dat niet iets van Zindelijk binnen een week? Zoiets? Klein boekje is het en velen op internet zweren erbij... En ach, dat je er snel bij bent...ach fijn toch als ze strax geen luiers meer hoeft? En natuurlijk een groot applaus voor het eerste plasje!! @hier: net terug van de huisarts. Daan: we gaan nog eenmaal kweken en na die uitslag krijgen we verwijzing voor de oogarts!! Jippie!!! Heb geen recept gekregen voor dat agressievere medicijn omdat het 1. Vorige keer niet hielp 2. Niets doet aan onderliggende probleem 3. Resistentie ontwikkeling Maar die verwijzing is dus helemaal super al! Ook heeft hij idd wat eczeem op z'n wangetje, milde vorm zei hij. Moest het gewoon goed vet houden. Eczeem-deskundigen Jewel en Kleintje, wat doen jullie eraan? Ging ook voor mezelf... En wat blijkt, heb vermoedelijk een scheurtje in m'n bovenbeenspier. Komt niet door overbelasting maar wrs verkeerde stap of beweging gemaakt. Heb nu een verwijzing mee voor een sport fysio die mij weer mag op kalefateren. Mag trouwens wek blijven sporten, hoewel hij mij niet stond aan te moedigen toen ik t over hockey had... Goh... Hahahahaha. Moet dan goed warmlopen etc en bepaalde oefeningen niet doen (bijv knieheffen). Ga zo maar ns de sport fysio bellen, kijken wanneer ik terecht kan. M'n gewicht was vanmorgen 60.4 dus baal toch weer dat ik boven die 60 uit kom met normaler voedsel. Na vandaag (eerst eten vd toko verder opeten) ga ik weer goed letten op m'n avond eten, koolhydraatarm dus! Rest laat ik zo. Ontbijt is dan een tarwepap met magere melk en lunch 1 modifast shake... Daan heeft trouwens een nieuwe hobby, draaien vanuit naar buik. Doet dat de godsganse tijd, alleen houdt buikligging niet lang vol en kan niet zelf terugdraaien nog. Moet dus regelmatig even helpen...maar 10 sec later is ie alweer omgedraaid
Suus; Het heet zindelijk maken is kinderspel, is volgens mij nog niet uit. Het gaat erom om spelenderwijs zindelijk te maken. Sterkte met je been, hopelijk is het snel opgeknapt. En balen zeg net boven de 60 weer, daar zou ik ook van balen, maar 60 is ook een prachtig gewicht hoor. Petje af.
Suus, ff snel reactie op je eczeem verhaal. Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is maar het protocol is, een week smeren (welke zalf/creme heb je?? wij hebben vaseline paraffine. Super vet maar werkt wel. En anders kan je ook cetomacrogol ZALF nemen, niet de creme, en minimaal twee keer per dag smeren.) werkt dat niet hydrocortison creme, is het eczeem dan nog niet weg, doorsturen naar kinderarts. Maar dat is wel als ze helemaal onder zitten. Waar heeft hij het allemaal?? Ik kom vandaag (of morgen) even uitgebreid reageren want ik heb weer een hoop te vertellen/te reageren. Maar heb nu eerst les . Studentjes pesten
Zwaai vanuit de kolf ruimte! Druk druk druk...... Wel gelezen al dat gebep van jullie maar niet altijd de puf om te reageren. Vanavond huis, bank, tv en ipad alleen in bezit dus met n goeie rea moet t dan wel lukken. Doei!
Zora, als het boek nog niet uit is, hoe kom jij er dan aan? Ik ben ook wel benieuwd ernaar!! Waar heb jij m vandaan? En ja, zeker balen van boven de 60 maar moet maar zo bedenken, voor het afvallen was ik ca 72 kilo en normaal 63.5 dus tja...als je t zo bekijkt!! Kleintje, hij heeft hele milde eczeem, alleen 2 kleine plekjes op z'n wangetjes, verder nergens. Tot nu toe alleen gesmeerd met droog huidje van Zwitsal en Bepanthen. Nog niet echt iets ondernomen dus. Hij heeft er ook geen last van... Huisarts zei dat witte vaseline nog het handigst is, wat jij ook al zegt... Gebeld met de sport fysio en kan morgen al!! Moet wel even iets regelen met de kids omdat manlief dienst heeft. Miss neem ik ze wel mee, en gaat manlief daar bij ze blijven. Als ie dan toch plotseling weg moet, is t niet anders...en moet ik op ze letten.
Suus, ik zou ff vaseline paraffine van de apotheek regelen. Wordt ook gewoon vergoed. En dan lekker vaak smeren. En niet te veel zijn gezichtje wassen (met washandje ofzo). Want dat schuurt en irriteert de huid. Kan het niet komen van de hele tijd zijn oogjes schoonmaken (niet dat je daar iets aan kan doen....). Ach en anders over een week gewoon hydrocortisoncreme vragen.
Kleintje, nee wassen doen we 3x pw dus dat is niet bijzonder veel. Ik zal die vaseline eens proberen en ik kan altijd zelf die hydrocortison voorschrijven hoor!!
Kom mij ook even bemoeien met t eczeem. O.laf heeft sinds een aantal weken ook eczeem in de knieholtes en hier werkt de paraffine ook erg goed. Eerst lanette gehad maar deze hielp niet. Hydrocortison zou ik wel een beetje mee uit kijken. Is toch een hormoonzalf en maakt de huid ook dun. Rest, kom ik later op terug. Ga nu even liggen, ben erg moe en heb weinig geslapen vannacht
Even advies van de dokter. Dat hydrocortison zo slecht is, is een fabel. Je moet echt 3 tubes op 1 wang smeren wil het de huid dunner maken en wil het schadelijk zijn! dus niet te huiverig dames
Zoë, wat ontzettend leuk dat jullie nu echt hebben besloten voor een 3e te gaan zeg . En wat je cryo vraag betreft.... tsja.... hier (net als Zora ) die luxe ook nooit gehad, dus lastig te beantwoorden. (wie weet straks in DD wel aangezien ze daar i.p. alles invriezen ?!). Ikzelf zou dan denk ik echter wel zeggen....een 3e.... (maar ja...bij jullie gaat 't dan natuurlijk om een 4e....kan natúúrlijk óók!). Doneren aan anders stel zouden wij nooit doen, idd ook om die reden dat er dan een biokind van ons bij een ander stel opgroeit, dat voelt niet goed.... zie dat kindje als tiener al bij m'n deur staan....waarom we dat gedaan hebben bij hem/har en de anderen niet?! (of denk ik nu té ver door ). Als het bij ons niet gelukt was, zouden wij voor adoptie gaan zelf. En anders pleegzorg. Embryo van ander stel samen nooit over gehad, weet ook niet of we dat zouden doen.... nee... denk dan toch adoptie of pleegzorg... Suus, HOERA!! eieieieindelijk een doorverwijzing voor D.'s oogje. Gelukkig viel de val van S. mee!! En jij morgen naar de sportfysio... En.....? Wat heeft manlief?? Of is hij verder goed gezond....!! Jammer van boven de 60kg, maar meid.... wat GOED dat je zover bent gekomen!! Echt petje af!! Jewel, leuk dat speeltoestel!! En dan nog zelf in elkaar knutselen... valt vást en zeker goed in de smaak!! En hoe ging het op de peuterspeelzaal met R? Traantje, dagje H.A.P. dus vandaag!! Hopelijk niet té druk en niet té laat vanavond!! Zora, gelukkig knapt S. weer op . Ben benieuwd of de zindelijkheidstrainig lukt. Wij laten het hier op z'n beloop.... potje staat in de huiskamer, als ze wil gaat ze erop en dan plast ze soms en anders bieden we het ook niet aan. Eerste keer hier ook met 1,5 jaar op potje heplast toen we het net daarvoor gekocht hadden. En één plasje ernaast . Soms gaat ze paar x p/d omdat ze het zelf vraagt, soms 3 dgn niet. Ze wil wel altijd als we boven zijn op de Gróte WC . Laat je ff weten of het wat is dat boekje? Ben namelijk wel nieuwsgierig ernaar . Ingrid, nog weer voor FM geweest? Elin, slecht geslapen....is O. aan het 'spoken' 's nachts? @Hier, 1e Fm zag er op zich niet verkeerd uit. Was door files, nèt op tijd. 4 min. voor afspraak. Vrijdag 2e FM om 8.45 uur, wat helaas betekend ivm files 5.30/5.45 uur wegrijden....pffffff..... hij had het nu over dan event. ma. w.s. de punctie?! We zullen zien....
Zora, ga meteen ff kijken naar het boekje zo!! Daan krijgt nu flesje nl Traantje, zou jij meteen voor hydrocortison gaan? Je kent me, ik houd van een snelle en goede aanpak met direct resultaat Majo, hoeveel follies had je nou eigenlijk?? Dat heb je er niet in gezet... En pfff wat een tijd om weg te rijden zeg!! En nee Suusman heeft nix, behalve te weinig sex Elin, is er al bekend wanneer jullie een tp hebben of houd je deze poging wat meer op de achtergrond? Hier net terug van Amersfoort. Was met m'n zus naar een hockeywinkel en beiden een nieuw trainingspak gekocht; waterafstotend en winddicht!! Helemaal goed dus Vanavond meteen aan tijdens de training Had bijna broek maat XS gekocht!! Wist niet wat me overkwam...! Uiteindelijk toch de S genomen want die zat toch lekkerder... Ook is m'n maison scotch bestelling vandaag binnengekomen dus ben helemaal happy!!!
Jewel, jullie ook al over een paar mnd voor een 3e zie ik . Leuk zeg!! Dan gaan jullie strakjes weer met z'n drieën gelijk op misschien (jij, Zoë en Esser). Sinja, alweer 14 wkn. Heb je eigenlijk al een mooie buikfoto gemaakt? Zal vast en zeker al wel wat te zien zijn met 2 ukkies in je buik als 2e zwangerschap . En F. dus ook al zo in de 'is van mij' fase ?! M. hier ook al een paar weken. Bij alles hoor je... 'is van mij', 'is van M' of ik,ik,ik.... hihi....niet áltijd leuk en soms best wel vermoeiend, maar soms ook best wel grappig. Wat dat 'kwijlen' (zeveren zeggen wij hier altijd ) betreft heb ik geen ervaring, heeft M. nooit echt gedaan.... maar ik zou ook zeggen gewoon naar huisarts gaan. Als hij er niks mee kan stuurt ie je vanzelf weer naar huis toch?! Nee heb je, Ja kun je krijgen!! Doen dus!! Suus, weet niet precies hoeveel follies er zaten. Er waren er een paar die er wel zin in hadden, ook wel weer wat kleinere op de achtergrond maar ook wel wat van rond de 7 mm. Maar hoeveel nu precies....geen idee . zag er in elk geval niet zo belachelijk uit als in Ned steeds met zó ontzettend veel (m.n. kleintjes). Heb het idee dat ze nu veel gelijkmatiger groeien.....we zullen zien. Moet nu eerst nog íets voor vrijdag met m'n werk regelen.... heb eigenlijk dagdienst, maar ruilen voor een avonddienst ofzo....wordt dan wel een laaaaange dag van 5.00 opstaan tot 1.00 uur op bed liggen . 's middags maar even liggen met M. ofzo.... òf za of zo gaan werken voor een collega die dan vr. voor mij werkt.... ga 'k nog ff een nachtje over slapen.... @Stotteren: hoop idd maar dat het vanzelf overgaat, ben benieuwd.... ze ontwijkt nu zelf al wel de woorden waarbij ze stottert dus ze heeft het helaas dondersgoed in de gaten dat het haar niet lukt het te zeggen . Binnenkort oproep voor CB, daar maar even aankaarten en kijken wat ze zeggen...