Bevallen dames van de verlengde wachtbank deel 3!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door one of kind, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Nightelf, Alles goed met jou en de meiden? Is het nu niet bijna een jaar geleden dat je je mk had gehad? iig sterkte daar mee want ik kan me voorstellen dat je dat nog veel doet. Zeker als je E nu ziet! Want dat had ook een mensje kunnen worden he!

Ik had trouwens laats verteld dat een vriendin van mij een tweeling krijgt... Ik was zaterdag op een feestje (jaja mijn eerste sociale event!!!) en toen hoorde ik dat het inderdaad MMM was. Ze heeft blijkbaar PCOS. Maar was allemaal snel gegaan gelukkig!

Vandaag lekker werken, woensdag functioneringsgesprek! En dan donderdag lekker een lang weekend weg, familie weekend. 5 dagen met 20 man in een huisje gepropt!

Ow en Rein heeft vannacht weer super geslapen!!! Ik had hem gisteren rond 18:00 bv gegeven. Toen om 19:00 een flesje KV en toen werd hij pas om half 2 wakker :O. toen heeft hij bv gehad en vanmorgen om 7:00 weer bv. We rommelen maar wat aan. Met als doel dat iig Rein door gaat slapen. En op werk dagen hou ik mijn kolf ritme nog wel ff aan. Maar dus de eerste voeding die ik ga afbouwen is de nachtvoeding :p:p:p. En dus een fles er bij voor de calorietjes!

2. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    We hebben zojuist bericht van het UMCN! Er zijn er zich 14 gaan delen... morgen krijgen we kwaliteit te horen! Om 11.45 uur de TP!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ingrid, mooie score!! 14 doordelen is echt super natuurlijk! Hopelijk veel A-tjes zodat je evt nog wat cryo's achter de hand hebt (die je niet nodig zal hebben ;))

Majo, oh meid, je ligt nu 'onder het mes' en ik ben zoooo benieuwd! Hoop dat de narcose je meevalt en dat Majoman's zaad 1 of 2 handjes vol zaad oplevert.

Elin, lekker genoten van de Pregnyl?? ;) Voor jou ook strax weer spannende tijden zeg!!

Traantje, lieve foto van die 2 kleintjes zeg! En ik ben erg blij voor je dat het schoonfamilie-weekend achter de rug is, ook al 'viel het nog mee'. En ja, we moeten vaker whatsappen maar ja vanavond weer Grey's Anatomy en Desp Housewives dus ik zal niet zo gezellig zijn :(

@moederdag: veel verwennerij lees ik zeg! Hier 2 cadeautjes die gemaakt zijn op kdv...en verder NIX!!! Suusman had nix voor me gekocht of gemaakt met/zonder kids dus ja, aan vaderdag doen we dus ook niet :p Wilde hij dus wel een bloemetje langs zn eigen moeder want die zou het wel waarderen zei hij. Nou daar heb ik even een stokje voor gestoken! Dat ik het ontbijtje op bed niet kreeg, snap ik wel want hij had een uitruk van 01.30 - 06.45 uur 's nachts en toen hij thuiskwam, kreeg Daan een fles die hij vervolgens gedeeltelijk weer uit spuugde dus we konden meteen door naar zn badje en toen was Sophie ook alweer wakker. En met maar 1 uur slaap zag ik dat gemiste ontbijtje op bed wel door de vingers :D

Kleintje, goed dat je kv erbij bent gaan geven! Soms moet je nou eenmaal toegeven aan zoiets, ook al blijf je liever 100% bv geven. Alleen snap ik niet dat hij al 1 uur na bv van 18.00 uur, alweer kv kreeg?! Hij had al honger na een uur? Miss dan echt minder productie??
    Hoeveel weegt hij nu eigenlijk en lengte? Ik moet de 24e weer met Daan dus ik ben errug benieuwd!!! Lijkt wel alsof Daan meer honger heeft de laatste tijd want hij wordt steeds eerder wakker!! :( Vanmorgen ook al om 05.15 uur en dat zijn we niet gewend he. Toen flesje van 90/3 gegeven, om hem vervolgens op zn normale tijdstip (07.30 uur) weer 180/6 te geven, die ook opging!! HIj krijgt nu 4x 180/6 met fruit en groenten (hoewel dat laatste meer proeven is dan echt voedzaam). Zou voldoende moeten zijn maar miss vanavond de laatste maar ns 210/7 geven. Zijn we van Sophie niet gewend maar hij is sowieso anders en een goede eter/drinker.

Nightelf, jeetje jouw verlof is ook wel voorbij gevlogen zeg!! Over ene kleine 4 weken alweer werken!! Maar zo te horen vind je dat helemaal niet erg ;) Hoe gaat het nu met de slaapjes van A? Hier wil Sophie ook niet meer slapen 's middags, iig niet meer rond haar vaste tijdstip (13.00 uur). Ze stort dan vaak rond 16.00 uur in (gisteren ook in de wagen geslapen toen we bij hockey gingen kijken) en dan is het weer kort op haar avondslaapje. Ook op kdv merken ze dat trouwens. Die blijft dan maar ouwehoeren in dat bed en als de andere kindjes wakker worden, ligt zij dan misschien net 15 min te tukken... Best lastig dus!

@hier: druk!! En ik slaap slecht. Nu al 2 nachten midden in de nacht wakker geworden en dan afgelopen nacht niet goed meer kunnen slapen. Best vermoeiend dus! Gelukkig vandaag een redelijk relaxte werkdag, hoewel de middag iets drukker lijkt. Maar nog wel zo dat ik op tijd weg denk te kunnen. Ga dus maar even stofzuigen hier denk ik, als ik klaar ben. Sophie krijgt nl om 17.00 uur een koekje op kdv en ik vind het zo rot als ik haar dan al ophaal, net als ze dat krijgen.
    Verder baal ik een beetje boel want vanmorgen 61.4 op de weegschaal! Ik zag mezelf alweer aankomen dus ik heb voor de komende avonden weer konijnenvoer op het menu staan ;) Even weer snel zakken en toch nog doorlijnen tot aan mn vakantie (nog 3.5 weken!! :D).
    Gisteren ook weer gehockeyed, ingetaped en wel. Eerste helft pijnvrij gespeeld maar in de rust voelde ik m wel. 2e helft gedeeltelijk niet gespeeld maar grootste deel weer wel en toen dus wel met pijn. Maar wel gescoord toen!!! :D Uiteindelijk ook gewonnen. Tape er daarna afgehaald en toen wel flink wat napijn gehad. Zelfs momenten met gewoon normaal staan een zeurend gevoel ;) Nu weer als vanouds met heffen van het been, en dus ook met in- en uitstapen uit de auto... Heb al gebeld met de fysio en omdat ik nog 1 wedstrijd heb te gaan, word ik vrijdag weer ingetaped zodat ik die nog kan spelen. Hardlopen zal nog steeds wel niet mogen denk ik... En dan kan ik daarna wat rustiger aan doen. Heb nog wel hockey (training en toernooi) maar dat is toch echt anders dan een wedstrijd. Enne, deze woensdag ga ik natuurlijk ook gewoon lekker trainen :D Strax kan ik toch 4 wkn revalideren, ook al wilde ik eigenlijk blijven hardlopen...

Nou, ik ga maar ns eten hier, plassen, opruimen, admin en dan om 13.00 uur weer verder met deel 2 van de dag.

4. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Suus, ik merk dat ik hoe verder de dag vordert hoe minder melk ik heb. En gisteren merkte ik aan mijn borsten dat er erg weinig melk was. En toen begon hij na 1,5 uur weer te krijsen. Mijn redenatie was dat ik hem dan beter maar een fles kon geven dat hij zijn buikje lekker vol had dan nog 2 uur wachten en hem te kwellen. En ik merk echt dat de productie aan het terug lopen is.
    En wat voor mij de doorslag gaf om kv te gaan geven is omdat Rein niet goed aangekomen was. Volgens zijn lijn had hij tussen de 6500 en 6600 moeten wegen afgelopen donderdag. Maar hij was maar 6300 gram. Dat is dus te weinig. En ik ben er ook wel klaar mee. Zeker omdat het telkens maar net genoeg is..
    maar als Daan zijn groente niet echt eet dan kan je toch gerust die 5e fles er nog bij geven? Ik dacht dat als ze echt goed groente eten met aardappel enzo dat je dan een fles vervangt. En mag ook wel een overgangsperiode hebben toch? Maurits had altijd standaard een voeding meer dan dat hij voor zijn gewicht/leeftijd mocht hebben.. had het gewoon nodig. En dan is het nog zo'n schriel manneke.

Nou ik ga ff werken. Want daar voor ben ik hier :S

5. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Kleintje: wat jammer dat de productie nu echt minder wordt...maar hij heeft wel heerlijk geslapen, zo te lezen. Spannend, functioneringsgesprek, maar ook een leuk (tenminste dat neem ik aan ;)) weekend voor de boeg.
    Klopt idd dat de mk nu bijna een jaar geleden is, was nl op 19 mei vorig jaar.

Suus: lief dat je vraagt naar het slapen, het begint wat beter te gaan. De afgelopen 4 nachten is het heel goed gegaan en is ze zonder krijsen en driftbuien lekker gaan slapen. Ik heb toch het idee dat het misschien wel een soort van verlatingsangst is, want sinds ik haar beloof dat ik na 5 minuutjes nog even bij haar kom kijken, blijft ze netjes in bed liggen en dan slaapt ze over het algemeen heel snel. Voor die tijd kwam ik meestal na een kwartiertje even bij haar kijken, maar dat vertelde ik haar niet. Van de speen is ze iig helemaal af. 's Middags slaapt ze de ene keer en de andere keer niet.
    Wat balen dat je niets hebt gekregen van Suusman voor moederdag....

Ingrid: wat een prachtige score!!!

Ik heb voor moederdag van A een leuk knutselwerkje van het kdv gehad en namens de meiden samen heeft mn man een mooie nieuwe tas gekocht. geen ontbijt op bed helaas...
    E heeft toch een goede nacht gehad, gisteren om 22 uur de laatste voeding en ze meldde zich pas om 5 uur vanochtend, heerlijk!!

Ga nu even de poetsvrouw uithangen, loop een beetje achter :)

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Even snel via phone:
    Ingrid, super joh! Wauw!
    Op voor n goede tp en ik ga weer duimen! Geweldig!

majo, spannend.......! Laat je weten hoe het is gegaan??!

Ga snel verder met t werk!

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Kleintje, nou hartstikke goed dat je R kv bent gaan geven hoor als ik t zo hoor! Die kleine man mag natuurlijk niet verhongeren ;) Wie weet komt het nog wat beter op gang en anders maar def over op kv; daar worden kindjes ook groot van :)
    Daan drinkt al zeker 1 maand 4 flesjes hoor dus dit is gewoon een fase waarin hij meer honger heeft denk ik. En ik ga hem geen 5 flesjes geven want dan komen ze dichter op elkaar en dat terwijl ik bij hem echt tijden aan moet houden overdag omdat hij het niet zelf aangeeft. Doe dus vanavond de laatste maar 210/7 en dan zie ik wel hoeveel hij daarvan op krijgt :D

Nightelf, wat goed dat A van dr speen af is!!! Zie je dames, zo moet dat nou!! :p Hartstikke goed van jullie en A natuurlijk; ben super trots! En wie weet is het idd die geruststelling dat je na 5 min nog even komt. Wat zijn ze dan ineens nog klein he ;)
    En wow, goede nacht zeg!!! Op naar meer van dat soort nachten!! :D

Oh mn volgende patient is er!!

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Ingrid, wow meid, wat een mooie score zeg!! En 14 doorgedeeld....super!!!

Majo, ik hoop dat alles goed is gegaan en dat je niet veel last van de narcose hebt. Ik hoop ook dat er genoeg zaadcellen zijn zodat er mooie embryotjes onstaan! :) Super dat het tot nu toe zo goed gaat allemaal, je zou eigenlijk de nl gyn bellen en zeggen hoe ze het voortaan moeten doen :p

De rest reageer ik even later op. Pfff Ruben spookt sinds vorige week snachts weer om en als we 4 uurtjes slaap krijgen is het veel. En wat het is? Zal misschien wel met de psz e.d. te maken hebben en ik hoop dat het snel overgaat. En als hij dan eindelijk weer gaat slapen, is het luuk zijn tijd weer dus dan ben ik ook weer 20 minuten wakker. Gelukkig slaapt hij door het geraas en gehuil van Ruben door en gaat hij na de voeding ook meteen slapen. Fijn om toch 1 gemakkelijk kind te hebben ;) :p

Moederdag was wel leuk maar we waren allebei niet fit. Zaterdagavond een feestje gehad dus we lagen laat op bed en vriendlief had de nacht daarvoor van 20.00 tot 8.00 gewerkt dus zijn bioritme was helemaal in de war. Ruben had een bloempot beschilderd op de psz en de juf had hem van de week al gebracht. Wel ontbijt gekregen maar niet op bed. Mijn vriend was er met Ruben uit gegaan en toen Luuk wakker werd ben ik met hem naar beneden gegaan waar mijn vriend en Ruben bezig was een ontbijt klaar te maken :) Ach zo had ik geen last van kruimels in het bed :p

Ging super vandaag met Ruben op de psz. Hij ging meteen spelen en had amper door dat ik weer wegging. Hij had zelfs geen tijd om naar mij te zwaaien, de juf heeft hem even naar het raam gebracht :D

Nou ik ga weer, ligt hier nog een berg was te wachten om opgevouwen te worden....

9. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Jewel, lekker zeg dat het goed ging op het PSZ. Is toch altijd fijn...maar het kan altijd nog komen, ik juich bij Mees ook nog niet te vroeg. Die heeft deze week alweer "vakantie"...nou ja kan die rustig aan wennen. Balen zeg dat R aan het spoken is, je weet altijd dat het fases zijn maar op het moment zelf kan het je echt wel slopen...
    Wat een bofkonten zijn wij zeg, 2 goed slapende kereltjes. Sam al heel snel een doorslaper. Hij komt wel al een paar dagen wat vroeger, rond half 6. Maar dat komt omdat ik af en toe de laatste voeding skip, omdat ik dan ook wat vroeger kan slapen en misschien went hij er wel aan.

Suus, jammer dat je niet wat leuks van manlief gehad hebt, gaat vaak niet om het kado, maar gewoon even dat stukje waardering...Maar zoals je zegt, met vaderdag ben je dan ook lekker snel klaar.
    Sam krijgt nu 's middag een fles fv, en ik had geen idee hoeveel ik moest maken, Dus begonnen met 210/7 en die gaat eigenlijk tot nu toe schoon op. Maar Sam drinkt ook 200ml gekolfde melk dus hij houdt volgens mij wel van volle flessen.

Majo, ben retebenieuwd hoe het is gegaan vandaag. Hoop dat het is meegevallen en dat ze lekker veel zwemmers gevonden hebben!!!

Ingrid, wow wat een monsterscore zeg!! Nou daar moet gewoon een toppertje tussen zitten, kan toch niet anders???
    Maar staar je er niet blind op. Bij Mees hadden we 11 emmies en daar was er uiteindelijk geen een van over. Bij Sam hadden we er drie, dus ik dacht echt dat we het daarmee niet gingen redden, en dat was bij de eerste gelijk raak en hebben we dus nog 2 cryo's van over....Maar zoals ik al zei er moet wel een topper tussenzitten, kan niet anders!!

Traantje, jeetje wat een beauties zeg!! Ze hebben allebei echt hele mooie open gezichtjes, daar hou ik van!! En J ook al zo'n lekker kletsertje. Volgens mij zijn meiden denk ik toch sneller (of niet??) Mees kletst ook wel hoor en ook echt op een grappige manier...maar echt nog geen zinnen van 4 woorden.

Ik heb van manlief een bon gekregen voor een nieuwe zonnebril. Supers. Ik heb een soort brillen verslaving. Het liefst koop ik elk jaar een nieuwe, maar ik heb dan weer geen goedkope smaak...Mijn huidige bril is 3 jaar, dus het werd echt tijd. Maar het allermooiste kado was natuurlijk Mees zijn zelfgemaakte werk, wat is dat leuk zeg om te krijgen (zie fb)...

Nou ik ga afronden, manlief wil de laptop hebben er zijn weer een stapel rekeningen die betaald moeten worden (daar krijg je toch ook een staart van, net alles betaald, je draait je om en er ligt weer een stapel...Weten iig waarvoor we werken....)

XXX

10. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Meiden zometeen onze terugplaatsing van een topper!!!!! Tja en nog 3 toppers in de diepvries. Ben echt zo blij!

11. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Ingrid, super zeg! Gefeliciteerd met deze mooi score en succes straks!

Majo, ik ben benieuwd hoe het met jou is!? Hoop dat alles goed is gegaan.

12. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Majo... hoe is het idd met je gegaan??? Ben ook heel benieuwd!

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ingrid, wow goed nieuws!!! Op naar een mooie tp, gevolgd door een zwangerschap :)

Majo, joehoeeeeeeeeeeeee, iedereen is nieuwsgierig en hoopt dat het goed is gegaan!

14. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Echt wat geweldig voor jullie Ingrid!!! Ben zo blij voor jullie!

Hier opeens griepje te pakken,overal spierpijn, snotverkouden, hoofdpijn... Vanavond werkoverleg en moet presentatie houden dus moet wel even beter gaan straks...

Majo hoe is t? Ik hoop zo dat t goed is gegaan gister...

15. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ingrid, gefeliciteerd!!!

Majo, hoe ging het?

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #1936 Majo, 15 mei 2012
    Laatst bewerkt: 15 mei 2012
    Jooooo..... ben hierooooooooo :D

Ingrid, wauw zeg!! Je hebt nu inmiddels je toppertje veilig bij je zitten en dan ook nog eens 3 toppers in de vriezer! Dat moet toch goedkomen zou je zeggen....duimen draaien hier hoor!!

Jewel, wat naar dat R. weer zo slecht slaapt en jullie dus ook maar weinig uurtjes maken!! Wel fijn dat hij de psz zo leuk vindt :).

Zoë, nu vakantie dus bij jullie? Wat voor vakantie dan? Ah....heeft w.s. met hemelvaart te maken dat ze het daaraan koppelen natuurlijk!

Elin, de pregnyl nog goed benut :D?! Op naar een mooie ontdooiing vrijdag en dan een mooie TP zaterdag :). Spannend weer Meis!

Suus, zoals jij de laatste dgn slaapt..... zo doe ik dat eigenlijk altijd :(. Ben een erg slechte slapen, familiekwaaltje van mijn vaders kant helaas. Hoe ging het vannacht? Jammer van 61+ gewicht. Maar ach...is toch eigenlijk nog steeds een heel mooi gewicht? Nu dus weer even flink aan de salades en shakes?

Sinja, beterschap. Balen dat je grieperig bent. En dan ook nog presentatie moeten geven op je werk :(. Hoe is het verder met jou en de twins? Heb je alweer een echo gehad? Krijg je toch zeker vaker met een tweeling?

Kleintje, de BV nu dus toch een beetje zat aan het worden nu die terugloopt?! Nou...vind het nog steeds zó knap dat je het tich geprobeerd hebt en kijk eens hoe lang je het volgehouden hebt!! Had je zelf vast van te voren niet gedacht! Je kunt dus zeker trots op jezelf zijn hoor!!

Elin, hoe is het met jou?

@Hier: de narcose voor de punctie viel gisteren zó enorm mee! Ben echt helemaal niet beroerd geweest en was meteen weer helemaal helder :). Kon meteen weer drinken en koekjes eten ;) zonder te braken :). Wàt een verschil met die roesjes of plaatselijke verdovingen in ned zeg!! En mooie is...je verneemt v/d punctie zelf dus ook niets. Alleen daarna wat napijn, maar ach...das te verwaarlozen. Morgen dus gewoon weer de nachtdienst in hoor :).

Ze hebben uiteindelijk 8 eicellen gevonden gisteren. V/h zaad kon hij alleen zeggen dat er wel genoeg was, verder wist de arts er niets van. (in Zwolle kwam er altijd een laborante om erover te vertellen). Ben vanmorgen al gebeld door assistente.... ze hebben op 6 eicellen imsi toegepast (een verfijning v/d icsi techniek, waarbij de zaadcelselectie met een 6500x vergroting ipv de 200x vergroting bij 'gewoon' icsi plaatsvindt, De kenmerken v/d zaadcel worden hierdoor beter zichtbaar. Een geheel veilige methode voor het selecteren va zaadcellen. Wel een dure ;) 900 eurie! Ketjiiiiing!! Hopelijk vergoedt de verzekering deze ook....). Van die 6 eicellen zijn er 3 bevrucht geraakt en deze zitten nu in de embryoscoop. (http://www.ivf-duesseldorf.de/admin/upload/pdf/fonl19_embryoscope_version_1_1.pdf)
    Nu maar hopen dat ze doordelen en we zaterdag een mooie TP hebben. Als ze alle drie blasto's worden plaatsen ze er 1 terug, als er 1 blasto is en 2 mindere, dan de blasto én een mindere en bij alledrie minder dan blasto ook 2. Nou ja.... we hopen hier eerst maar op doordelen van in elk geval 1 :). Spannend!!

17. kleintjevoorons

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Ik weet niet wie het vroeg, maar er staat weer een baksel op fb

18. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Sinja... zag jullie berichtje in het schriftje staan in het UMCN! Heb er ook iets bijgeschreven. Iedereen weet dat jullie nu twins krijgen ;)

19. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Majo wat fijn dat de punctie zo meeviel zeg!!!! En super dat er nu 3 in de embryoscoop zitten. Had daar nog nooit van gehoord, ziet er wel mooi uit. Wel veel extra kosten zeg aan IMSI en embryoscoop, maar hopelijk voor een geweldig resultaat wat t allemaal super waard maakt!!!!!
    Krijg je die beelden zelf ook nog te zien (die ze maken me de embryoscoop)? Dat lijkt me echt geweldig, die prille ontwikkeling van hopelijk jullie kindje!!!

Ingrid, wat leuk :D thnx! :) baalde al dat ik na de echo t er niet had bijgezet :) Hihi, wat grappig. Had bij poging 1 ook een stukje geschreven, had je dat ook gelezen? Toen bij poging 2 hen ik erbij vermeld dat t was mislukt :D heb je zelf ook een stukje erin gezet? Vind zelf al die verhalen leuk om te lezen tijdens t wachten.

20. Elin26

Elin26 Fanatiek lid

3 dec 2007
    1.306
    0
    0
    Twente
    Majo, super zeg! T klinkt erg positief! Ik ga heel hard voor je duimen! Wordt je ook een dag van te voren gebeld over de tp?

Deel Deze Pagina