Bevallen Dames van de Verlengde Wachtbank

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ciara, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Suus, wat jij hebt met Sophietje had ik ook de eerste 3 dagen met lara. Ze wilde alleen maar slapen op mn borst.
    We hebben toen als tactiek haar 24:00-flesje in een donkere slaapkamer gegeven en haar eventjes op de borst laten inslapen en daarna in haar bedje gestopt, dat werkte perfect en sindsdien slaapt ze dus gewoon in haar eigen bedje.

Iedereen succes vannacht!

XX

2. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    ciara,

dat is veel te laat voor mij...heb ik geen oppas;)
    ik ga al rond een uurtje of half 11. helaas pindakaassss:)

andere keer dan maar....
    mijn moeder kan vaak oppassen dus wie weet zeer binnenkort dan:)

3. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    He wat jammer, lelie!! Ben wel weer eens toe aan een koffie-uitje! Vlg keer dan maar! :) X

4. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Hee Dames,

Deze moeder heeft gisteren ook een beetje aan haar zelf gedacht :). Ik ben met een vriendinnetje naar een kroegje op de hoek van mn huis gegaan met meisje in de draagdoek.
    Ik heb heerlijk 2 wijntjes gedronken (had braaf zitten kolven van ter voren) en Laartje lag heel zoet te slapen.
    Vond het ook wel leuk weer eens buiten te komen en de laatste roddels te horen :D

Fijne zondag allemaal!

5. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Oeh klinkt heerlijk Ciara. En weer 'ns een wijntje. MMMMMmmm.
    Goed zo mama!

6. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    WIJN wat is dat:$

nee hoor...deze vrouw heeft genoeg wijntjes achter haar kiezen:D
    Mijn moeder heeft een flinke voorraad Drostdy-Hof in huis!:D:D

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hihi, hier ook al het eerste glaasje Baileys gedronken (vrijdagavond). Heb het maar rustig aan gedaan want wilde natuurlijk niet toeter zijn :)

Helaas vannacht een verschrikkelijke nacht achter de rug gehad. Sophie bleef maar huilen tussen 02.00 en ruim na 05.00 uur, pfffffffff, en dat terwijl ze de nacht ervoor een prima nacht heeft gehad! Haar rechter oogje is ook behoorlijk ontstoken; er komt flink wat pus en troep uit en ziet er dik en gezwollen uit. Maken het nu de hele tijd schoon met gekookt water en een steriel gaasje maar het helpt nog niet echt. Morgen de huisarts maar bellen om te vragen of we langs mogen komen.
    Als haar oogje weer wat beter is dan, gaan we eindelijk maar ns een keer naar buiten :)
    Deze week komt het CB nog langs voor een check en nog een gehoortest. Ben benieuwd! Ook hoeveel Sophie inmiddels weegt natuurlijk... Qua voeding neemt ze nog steeds niet wat ze moet krijgen maar ja, dat is niet anders...........
    Ik moet zelf trouwens nog 3.5 kilo kwijt en dan zit ik weer op mn normale gewicht. Gaat best snel eigenlijk! Op hoeveel zitten jullie??

Nou het is hier weer bijna tijd voor het rondje luier en voeding dussssssss, tot later!

Liefs Suus

PS. Ciara, Sophie slaapt het liefst de hele dag en nacht op ons (lees: mij) maar ik probeer haar vandaag wat vaker in de box te leggen zodat ze eraan went ook alleen te liggen. Hopelijk lukt het dan om haar 's nachts in dr ledikant te krijgen (en te houden). Eerst maar ns kijken of we er een dag- en nachtritme in weten te krijgen :)

8. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Laartje had ook een plaknacht vannacht, wilde ook alleen maar slapen als ze op me mocht liggen.
    Komt denk ik omdat vriendje iets meer geduld heeft na de laatste fles, dan mag ze op zijn borst in slaap vallen en dan legt hij haar terug in haar (voorverwarmde) bedje. Dat werkt geweldig maar hij was er vannacht niet helaas :(

9. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Joehoe kersverse mama's! :)
    Kom eventjes zwaaien hier.....
    Zoetjes aan beginnen we, op de andere bank, weer met aftellen en zijn we erg benieuwd wie de volgende 'eerste' zal zijn met bevallen. Kunnen we mooi doorschuifelen hierheen ;)
    liefs

10. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Hey meiden!

Het is erg rustig hier. Amber heeft vandaag toch een dwarse dag, ze wil echt niet slapen, alleen maar als we aan het wandelen zijn. Vanochtend even met haar naar de supermarkt geweest, toen sliep ze gelukkig heerlijk, maar ben toch nat geregend op de terugweg.....gelukkig had ik wel de regenhoes voor de kinderwagen mee, maar natuurlijk geen paraplu........ Het regent hier nog steeds, dus vanmiddag wordt het niet lekker wandelen, vrees ik.

Weten jullie trouwens wat normaal is, qua aantal poepluiers? Amber had er eerst ongeveer 4 per dag, maar dit is al de derde dag dat ze er geen heeft. Heb vanochtend al de thermometer met vaseline gebruikt, meestal begint ze dan ook gelijk te poepen, maar nu niet.

Ciara: jij had toch zo'n verschil in kolven tussen beide borsten? Hoe is dat nu? Ik had dat nl niet, maar sinds een paar dagen, komt links veel minder dan rechts (ongeveer 40 cc tov van 120 cc).

Suus: slaapt Sophie al wat beter?

11. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Hey meisjes, ik lees lekker mee.
    Leuk al die verhalen, kan niet wachten om er aan mee te doen!
    Tot snel hier!!

12. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    nightelf,

dat had emma ook! zij had in de 3e week na 4 dagen gepoept terwijl zij ook eerst elke dag wel bijna na elke voeding een poepie heeft gedaan.
    Nu poept zij 1 soms 2 keer per dag.

ik heb weer heerlijk geslapen!!! die emma van ons slaapt als een roosje! telkens van 24:00 uur tot 06:30 uur!!!!!:D en dan weer tot een uur of 10!!! fantastisch.

ik kom net terug van de notaris. het appartement in amsterdam is nu officieel niet meer van mij...snik snik
    ach...ik heb er vrede mee. verheug me nu zeer op ons nieuwe huis.
    ik zal straks een foto spammen daarvan..
    morgen eettafel, stoelen en een bank bestellen!!!

tot laters maar weer!!!!

13. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    hier 1tje vd voorkant

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nightelf: 3 dgn niet poepen?? Dat vind ik wel vreemd! Zou je niet anders even cb bellen om te checken?? Misschien heeft ze daarom ook zo'n dwarse dag omdat er gewoon ontlasting vast blijft zitten?? Tenminste, ik voel me zelf ook niet toppiejoppie met volle darmen en dat je het er niet uitgeperst krijgt.
    Ook vreemd dat ze met de thermometer niet wil poepen. Bij Sophie triggert dat ook vaak de ontlasting....... (ze is van 6x ontlasting naar 3x ontlasting gegaan)

Sophie heeft vannacht best oke geslapen, uiteraard wel weer bij mij......... We hebben het geprobeerd in haar ledikantje en dat ging goed tot de 1e keer voeding. Ze heeft er toen ca 45min in gelegen, toch nog iets dus :) Verder vandaag nog naar de huisarts moeten gaan: Sophie heeft nl al dgn een ontstoken oogje en dat hebben we de hele tijd schoongemaakt met gekookt water en steriele gaasjes. Helaas werd het er niet beter op. Volgens de huisarts is het een bacteriele infectie aan dr oogje. Nu dus aan de oogdruppels waar een antibioticum in zit. Hopelijk wordt het snel beter, anders moet er een kweek van de pus worden gemaakt om de infectie beter te bestrijden. Het is zo zielig joh!! Haar oogje zit helemaal dicht en ze krijgt m, na het schoonmaken, maar een klein beetje open. Na het slapen is die pus ook helemaal opgedroogd en hard.

Ook nog net gebeld door consultatiebureau. Morgenmiddag komen ze langs en gaan ze o.a. opnieuw wegen. Ben benieuwd of Sophie dan enigszins in de buurt van haar geboortegewicht zit. Hoop t wel zeg!! Kan ik eindelijk een rondje met haar lopen buiten. Is nu goed te doen aangezien het qua temp niet erg koud is buiten...

Nou mn ouders zijn er nu dus ik ga me even met hun bemoeien.

Liefs Suus

15. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    en dit is de achterkant (tuin) genomen vanaf een bruggetje.
    je ziet dat ze daar nog mee bezig zijn hihi
    er wordt ook een gracht gegraven:)

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Lelie, wat leuk de achtertuin aan een watertje!!! En hoe fijn dat Emma zo goed slaapt 's nachts! :)

17. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Mooi Lelie! Heerlijk dat Emma zo goed slaapt.

Suus: heb net ff in het groeiboekje van het cb gekeken, alles tussen 7 x per dag en 1 x per 7 dagen is normaal. Het lijkt ook niet dat ze krampjes heeft of echt moet persen dat er wat dwars zit. Mocht ze morgen of overmorgen nog niks gedaan hebben, dan bel ik wel ff.
    Wat naar dat Sophie een ontstoken oogje heeft. Hopelijk helpt de ab snel.

18. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Gossie, doe mij ook zo'n Emma, Waterlelie. Wat heerlijk lang.
    En wat een prachtig mooi huis. Je kan natuurlijk niet wachten. Kunnen jullie straks ook een bootje aanleggen?

Suus, kan ze eindelijk de wereld inkijken en nu wil haar oogje niet mee doen. Hoe zielig eigenlijk. Maar het zal wel snel beter worden hoor!

Nightelf, lekker goedkoop is die Amber. Oh nee, ze doet natuurlijk wel plasjes. Haha, ik had je alweer rijk gerekend met weinig luierverbruik.

19. Waterlelie81

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    hahaha sooner,

goedkoop is het nooit:D
    ze plassen behoorlijk veel...
    ik verschoon wel 8 x per etmaal.

bootje kunnen we niet aanleggen..als iedereen dat zou doen dan blijft er niks meer over denk ik. maar een rubberbootje voor de kinderen later is geen probleem. je kunt er zelfs schaatsen als het winter is jeejjjj
    kan ik het iig goed in de gaten houden;)

20. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    @Lelie: Wat een luxe!!! Kan Emma dat even doorfluisteren aan Lara hoe ze dat doet met doorslapen! Jeetje wat gaat dat snel met jullie huis zeg, dat schiet echt op!

@Nightelf: Je hebt het zelf al uitgezocht zie ik maar wat minder poepluiers is helemaal normaal hoor. In het ZH hebben ze gezegd dat als je moedermelk geeft ze zelfs enkele dagen niet hoeven te poepen, komt omdat het zo licht verteerbaar is. Belangrijk is dat je wel minstens 7 plasluiers hebt. Mijn linkerborst doet t veel minder dan rechts. Als ik kolf heb ik links ongeveer 25 cc en rechts 130 cc. Ik biedt haar dus ook alleen nog maar mijn rechterborst aan. Ik heb woensdag een afspraak met een lactatiedeskundige omdat ik lara wil leren zonder tepelhoedje te drinken. Wordt gewoon vergoed door de verzekering.

@Suus: Laat je ons morgen weten hoe het staat met haar gewicht? Hoop dat je gauw lekker met dr kan wandelen.

Ik moet kleintje weer eten geven, die wordt nu heeeel ongeduldig :)

XXX

Deel Deze Pagina