Nightelf, heeft Amber alweer gepoept?? En hoe is ze vandaag? Lelie, weer een lekkere nacht achter de rug met Emma? Ciara, heeft Laartje geluisterd naar Emma tav het slapen? Ben trouwens benieuwd wat de lactatiedeskundige zegt over de bv. Ik zou je iig niet kunnen helpen met advies. Hier een prima nacht achter de rug. Rond 1uur gingen we slapen en hebben we haar in dr ledikantje gelegd. Uiteraard ging ze huilen maar we hebben haar gewoon laten liggen. Uiteindelijk is ze van ellende in slaap gevallen. Toen kwam ze om 4uur met hetzelfde riedeltje (luier, voeding, ledikantje, huilen en vervolgens slapen) en daarna pas om 8uur. Prima te doen vond ik!! Om 8uur mocht ze toen weer bij mij in bed slapen Over een uur komt CB. Ben zo benieuwd naar dr gewicht!! Oogje gaat trouwens stukken beter; er komt veel minder troep uit en ze kan dat oogje zelf ook al beter openen. Sophie begint nu een beetje te pruttelen dus ik ga haar maar verschonen en voeden. Ook is het tijd voor een nieuwe druppel in dr oogje. Ik houd jullie op de hoogte! Liefs Suus
Ciara: ben ook benieuwd naar de lactatiekundige. Ik had vanochtend het cb gebeld en ook verteld dat bij mij de procutie ineens zo veranderd is, ik kreeg het advies om links (mijn 'mindere' borst) juist wel te kolven, zelfs als er niets komt, omdat de productie zo wel gestimuleerd wordt. Hoop dus dat het helpt. Suus: heerlijk dat Sophie vannacht wat beter heeft geslapen en dat haar oogje wat beter is geworden. Ben erg nieuwsgierig naar haar gewicht. Amber heeft nog steeds niet gepoept, dus heb ik vanmorgen het cb gebeld. Het schijnt dat wanneer baby's een combinatie van bv en kv krijgen, de ontlasting vaak wat moeizamer gaat. Ik moet nu zelf Roosvicee Laxo gaan drinken (hoop dat ik hier zelf niet al te veel last van krijg ), zodat zij hier ook wat van binnen krijgt via de bv en de bv-flessen moet ik aanvullen met 10 cc bronwater. De kv-flessen mogen we niet meer met kraanwater maken, maar met bronwater en dan zou ze morgen of overmorgen iig een poepluier moeten hebben, ander moet ik vrijdag de huisarts bellen. Ben dus erg benieuwd......... Verder moet ik voorzichtig haar buikje masseren en fietsbewegingen met haar beentjes maken. Gelukkig is ze verder vandaag niet meer dwars, we hebben vanochtend heerlijk samen gewandeld en daarna heeft ze haar fles gekregen en nu ligt ze al weer bijna 1,5 lekker in haar ledikantje te slapen.
O ja, hebben jullie trouwens al over anticonceptie nagedacht (erg raar onderwerp op dit topic). Ik twijfel nog heel erg. Ben sowieso erg benieuwd of ik uberhaupt een cyclus krijg na de bevalling (die had ik nl niet), wil dus liever niet meer aan de pil of iets anders met hormonen.
Waterl mooi huisje hoor Hier ben ik van de 6 voedingen om de 4 uur na 5 voedingen gegaan en meer cc om de 4 uur met 6x4 kwam ze snachts ook weer en nu slaapt mevr weer heerlijk door haha. verder gaat alles hier super en geniet echt elke minuut van de dag
Nightself ik hoop dat de laxo gaat werken bij dr ( niet teveel bij jou haha) hier heb ik 10 dec een afspraak met de gyn en heb tijdens de bevalling al een heel gesprek gehad erover haha dus laat een spiraal plaatsen. je zult zien bij ons beide is alles perfect dat ik zo weer zwanger ben en nee dat wil ik echt niet wij zijn tevreden met 1 kind
Danjo: wat heerlijk dat Naomi 's nachts al doorslaapt! Jij bent er al vroeg bij dan met een spiraal laten plaatsen, ik wist niet dat dat al zo snel na de bevalling kan. Is ws wel zo verstandig al er bij beide niets gevonden is om direct een spiraal te laten plaatsen. Zul je net zien, heb je er jaren over gedaan om eindelijk jullie wondertje te krijgen en ben je, terwijl het niet de bedoeling zou zijn, zo zwanger. De wereld kan soms raar in elkaar zitten..... Amber slaapt nog steeds.....
Heeee hallooo, @Suus: Wat fijn dat het beter gaat met haar oogje! Hoe zwaar is Sophietje nu? En mag je al met haar naar buiten? @Nightelf: Ik hoop dat de Laxo werkt! Ik ga geen voorbehoedsmiddel plaatsen. We hebben bijna 3 jaar zonder resultaat (wel lekker uiteraard ) gevreeen dus mocht het tot een brusje leiden dan is dat zeer gewenst. Hiervoor had ik altijd de Mirena spiraal en daar was ik heel tevreden over. @Danjo: Wat een enorme luxe 5 voedingen per dag!!!!! Hoe doe je dat??? En hoeveel drinkt ze dan ongeveer per voeding? Lara was gisteren weer vanaf 21:00 klaarwakker. Ze wil dan eigenlijk continue drinken en stopt pas met jengelen als ik haar aanleg. Ze drinkt dan echt veel, veel meer dan ze officeel zou moeten. Om 23:30 had ze uiteindelijk genoeg gehad met als gevolg dat haar 24:00-fles overbodig was geworden. Helaas werd ze daardoor wel al om 02:15 weer wakker, volle fles gegeven en toen om 07:00 weer aan de borst. Vandaag bij het CB geweest. Ze groeit als kool, is al een kilo zwaarder dan haar geb gewicht maar daar raden ze me dus aan om te voeden op vraag en ook toe te geven aan het zgn clustervoeden. Ik ben hier eigenlijk niet zo'n voorstander van, laat haar liever wennen aan een vast schema (dat van Danjo ), wat vinden jullie? Vandaag is ze overdag veel wakker, heel gezellig, dus hopelijk is ze vanavond dan wat vermoeider. X Ciara
Hey Suus, heb je dat geweldige advies van Ciara nog opgevolgd voor het oogje van Sophie? Danjo, fijn dat je zo heerlijk geniet!!
Hee dames, Even een kort berichtje want heb maar 1 hand vrij... Later reageer ik op de rest, goed? Sophie weegt....................... 3000 gram!!! Bijna haar geboortegewicht dus!!! Van cb mag ik met haar wandelen buiten dus dat wil ik morgen met manlief doen, mits het niet regent. Verder was alles goed. Ook haar laten huilen in dr ledikantje was goed. We doen het dus perfect!! Ben zooooooooo blij en enorm gelukkig met onze Sophie Meiden, tot zo, met 2 handen en na de chinees Liefs Suus
ciara op de verpakking van de friso staattussen de 3,5 en 4kg mogen ze 5 x pd 120+4 135 cc dus dacht naomi was 2 wkn geleden 3510 dus ga mooi over. ben benieuwd wat het cb ervan zegt maar ik zie zelf wel wat goed is
@Suus: Van harte gefeliciteerd! Wat fijn dat Sophietje toch mooi groeit. Hopelijk schijnt morgen lekker de zon! @Danjo: Wat staat er bij 2,7 kilo? En zou dit ook gelden voor moedermelk? @Lelie: Hows life? Heb je genoten van je vrije ochtend? Nog iets moois gekocht bij Pols Potten? @Nightelf: Al een poepluier gehad vandaag ??? Lara was vandaag heel wakker. Ik ben gezellig met haar gaan wandelen en dan krijg je zo veel aanspraak omdat ze zo ienieminie is. Ik heb haar na de 21:00 voeding nog een klein flesje nagegeven en die klokte ze twee keer knipperen met je ogen weg. Ze heeft gewoon extra honger 's avonds dus deze hou ik er in want ze ligt nu i.t.t. de afgelopen dagen heerlijk tevreden te slapen (wel bij mij in de draagzak maar toch!) Het blijft natuurlijk spannend wat er gebeurt als ik haar zo in bedje leg . Gek he....het blijft gewoon uitproberen met zn kleintje en iedere keer als ik denk...nu heeft ze een ritme...verandert ze het weer. Kortom iedere dag weer iets nieuws! X ciara
Onder de 3 kilo staat er 7 x 60 cc maar bv is wel anders ik neem aan dat jij op advies geeft. tegenwoordig is de fles ook wel gedeeltelijk op advies hoor. Als Naomi wakker word en is aan het zoeken en huilt dan geef ik dr ook wel weer wat ik ga niet met een huilend kind lopen wat honger heeft. het beste is ook om je kind wakker in bed te leggen na de voeding en ik zou denken als Lara savonds extra honger heeft ook iets meer te geven mischien slaapt ze dan juist ook wel wat langer
Bij Nutrilon staat er 7x 65cc, onder de 3 kilo... Hier weer een rotnacht achter de rug! Wij weer proberen Sophie in dr ledikantje te krijgen maar na 2 uur non-stop (laten) huilen hield ik het niet meer vol. Toen dus maar in bed genomen en vervolgens wel kunnen slapen. Manlief heeft daardoor maar 2 uurtjes geslapen (zn wekker ging om 6uur vanwege werk) dus die heb ik gezegd dat ie vanmiddag maar vrij moet nemen om bij te slapen. Gaat ie gelukkig ook doen zei hij... Ook vandaag 2e gehoortest gehad en nu wel geslaagd!!! Jihaa!! Ben helemaal blij Sorry dat ik gisteren niet meer heb geschreven hier maar was in slaap gevallen met Sophie op de bank en daarna kregen we visite... Weet nu ook niet meer wat er gisteren geschreven is Sorry! Nou, ik ga nog even liggen op de bank (Sophie slaapt nu enigszins) en over een uur zijn de schoonmakers er weer... Ben benieuwd hoe ik dat ga doen met die kleine. Normaal ga ik op zolder zitten maar ja, daar staat nix van/voor haar!! Baal trouwens enorm van dat shitty weer buiten. Mag ik naar buiten met dr, is het zulk rotweer!!! Meiden tot ltr!! Liefs Suus
ZO HEE.... ik heb mega veel geld uitgegeven gisteren!!! Pols Potten is niet goedkoop maargoed, dan heb je wel iets moois en exclusiefs. Heb nml geld op mijn bankrekening nog van de overwaarde dus...no problemo een eettafel ARLU en heet BZNDR BZNDR eetkamertafel 220 cm Beuken multiplex met topblad in wit corian - Designsales.nl 3 zitsbank chaises longues DUKE van Sur & Plus in donkergrijs stof Moderne design meubels, slaapbanken, lounge banken: Urban Living onder de rode bank kan je klikken voor meer foto's en de 2e foto is onze bank maar dan donkerder. en onze eettafelstoelen zijn gestoffeerd in lichtgrijs en zijn voorzien van armleuningen. Ikke helemaal happy de peppy Moet gauw weer verder...zijn net terug van het CB en vrouwtje heeft honger doeggg
@Jeetje Lelie: Jij bent goed los gegaan gisteren!!! Maar je hebt echt prachtige meubels gekocht! Dat is het allerleukste onderdeel van verhuizen ...geld uitgeven.. Hoe is het met Emma? @Suus: Gefeliciteerd met de gehoortest!! Wat een K-weer he! Ik ben bijna weggewaaid op weg naar de lactatiedeskundige. Wij hebben ook weer een rotnacht achter de rug. Lara was ontzettend zoetjes nadat ik haar om 21 uur extra had gevoed. Maar toen had ze natuurlijk om 24:00 minder honger en begon vannacht om 04:30 het clustervoeden. Om 07:00 lagen we weer als roosjes te slapen maar we moesten dus helaas om 11:00 bij de lactatiejuf zijn. Lara lag heel diep te slapen en stond in de uit-stand, dus goed oefenen zat er ook niet bij. @Danjo: Bedoel je voeden op vraag? Ik voed alleen 's nachts op vraag en hou me overdag aan het schema wat ik vanuit het ZH heb mee gekregen. Lara krijgt nu idd 7 x 65 cc. In de 2 flesvoedingen doe ik altijd iets meer omdat ik niet zeker weet of ze genoeg uit de borst haalt. Ik vind vooral het clustervoeden lastig (dan wil ze om het half uur en lijkt het wel of ze nooit genoeg heeft) maar vlgs de lactatiejuf is dat heel normaal. Nog even een tipje: De Blokker heeft een hele goeie babyfoon in de aanbieding. Ik had m helaas al gekocht Veel liefs X
Suus: joepie, Sophie is geslaagd voor de gehoortest!! AMber huilde 's nachts in het begin ook zo wanneer we haar in haar ledikantje lieten 'slapen'. Wij hebben toen de kinderwagenbak in het ledikantje gezet, waardoor ze echt als een roos sliep. Misschien dat Sophie dat geborgene ook nog mist? Amber heeft vannacht pas voor het eerst in haar ledikantje geslapen. Haar middagslaapje deed ze al wel langer in het ledikant, maar 's nachts dus nog niet. Ciara: jammer dat Lara niet zo wakker was bij de kactatiekundige. Heb je nog wel nuttige tips gehad? Hier is het ook erg slecht weer. Het waait onwijs hard en het regent ook . Ben vanochtend eigenwijs geweest en toch lopend naar de supermarkt geweest en heb dus een beste bui op mn hoofd gehad. Lelie: wauw, mooie meubels hoor! Amber heeft vannacht echt een mega-poepluier gehad!!! Het paste maar net in de luier en de billen zaten ook helemaal onder, maar dan ben je toch wel erg blij als mama. Hopelijk heeft ze er vandaag ook gewoon weer een. Ik baalde vanochtend zo, had ik net gekolfd, stoot ik per ongeluk het flesje om :x Vind dat dan zo zonde.....
lelie mooie meubels hoor. Ciara balen maar goed niks aan te doen he. Babyfoon hebbe we niet en wil ik ook niet Nightself das idd balen was weer een mooi voorraadje geweest
Yahoo nightelf!!! Wat fijn een goeie poepluier!! Ik had Laartje ook eerst beneden in de kindrwagenbak maar volgens de dame van het CB is dat niet wiegendood-proof en is er net een kindje aan overleden. Komt omdat het bakje te klein is en niet zuurstof doorlatend waardoor ze hun eigen adem weer inademen. Nou zegt iedereen natuurlijk weer iets anders maar ik durfde daarna niet meer en nu slaapt ze in de box waar we een matrasje op maat op de bodem hebben gelegd. Wat zonde van je melkje!!! Ik heb vandaag voor belachelijk veel geld silicone voedingspads tegen het lekken gekocht en die zijn helemaal super!!! een aanrader!
Hier slaapt ons meisje gewoon elke keer in dr bedje. Nightself wat kun je dan blij zijn met een poepluier he haha