He getsie ciara....niet van die enge verhalen vertellen hoor Is er echt onlangs een kindje overleden omdat die in de Bugaboo sliep??? Emma slaapt ook zo vaak in haar bak als we aan het wandelen zijn... En daarom hebben wij ook eerst een wiegje voor haar aangeschaft ipv een ledikantje. Pas geboren babies vinden het fijn als het wat knusser is.. Hoe bevalt jou hangwiegje?
He Lelie, Tijdens het wandelen mogen ze er prima in slapen maar niet hele nachten. OOHH mn meissie roept, hangwiegje bevalt heel goed, dat schommelen maakt haar ook rustig. Doeiiiii
Hier overdag ook in dr bed. Ik ben echt iemand van de rust, beneden worden er toch dingen etc gedaan en boven ligt ze lekker rustig In de wagen mogen ze wel slapen als je erbij bent hoor wl.
Ciara: wat een eng verhaal.....maar vind het wel raar, hier adviseerde de wijkverpleegkundige en de kraamverzorgster om haar de eerste weken in de kinderwagenbak te laten slapen....
Zo, daar ben ik weer en weer een hoop geschreven hier Lelie, leuk he shoppen voor een nieuw huis!! Ik ga zo ff kijken wat je allemaal hebt aangeschaft. Hoe bevalt het in Bussum bij je ouders? Je hebt iig wel altijd een oppas dus dat is wel handig, toch?? Ciara, ik heb dat niet gehoord van wiegendood door slapen in de kinderwagenbak. Nu heeft Sophie hier er nog 0x ingelegen hoor (want we zijn niet naar buiten geweest) maar Lelie, lijkt mij geen kwaad kunnen als ze tijdens wandelen daarin in slaap vallen want daar zijn ze toch ook voor gemaakt??? Ook kan ik me voorstellen dat je dat risico minder loopt omdat je buiten in de frisse lucht loopt maar ja, ik ben toch echt een leek op dit gebied Nightelf, een poepluier!!! Hoe blij kan je zijn met een poep! Ben benieuwd of ze morgen ook gewoon zo'n mooie gele luier heeft (tenminste, die poep blijft toch nog wel eventjes geel?). Danjo, bij jou ligt Naomi dus altijd in dr ledikantje? Ik doe hetzelfde als Ciara eigenlijk... Overdag in dr box, gezellig bij mij in de buurt (ik maak toch weinig lawaai en bovendien is ze gewend geluid om zich heen te hebben --> in onze buikjes hebben de meisjes onze hartslag, maag, darmen en omgevingslawaai gehoord) en als wij naar bed gaan, in dr ledikantje. Begreep wel van het cb dat op een gegeven moment de box natuurlijk speelplaats gaat worden dus hoe we het dan moeten doen......? Ik vind het wel gezellig nl zo dicht bij me in de buurt. Ik kan ook echt de hele dag samen met haar naast of op me liggen. Moet ook eerlijk bekennen dat ik graag 100% moeder zou willen zijn (zonder dat ik daarbij het huis moet schoonmaken enzo natuurlijk ) dus dat wordt wat als ik weer ga werken........................ Nou, ik ga maar ns kijken of ik ons internet wat sneller kan krijgen. Volgens Ziggo zouden we 50MB/s moeten halen maar dat is slechts 20MB/s... Nu zou dat (uiteraard........) door onze instellingen komen. Ben benieuwd! Heb vanmorgen al 42 minuten met de klantenservice aan de tel gehangen a Euro 0,10 pm (+ de kosten van mn mobiel)......... Liefs Suus PS. Leuk kaartje Ciara!!!
He Dames, Tja het lastige aan moeder zijn..en vooral bij een eerste is dat iedereen iets anders adviseert en dat maakt je dan weer nog onzekerder. In het ZH was mij door de verpleegkundige aangeraden haar overdag in de kinderwagenbak te leggen en vooral niet in de box want die zou te groot zijn. Zo gezegd zo gedaan....kwam de dame van het CB en die raadde het dus weer af. GEK word je er van!!! want zo heb ik nog wel een paar voorbeelden. Ik heb toen overlegd met de kinderarts en volgens hem was de box prima als ze daar rustig in lag en er een stevige ondergrond is geplaatst (vandaar dat matrasje op maat). De kinderwagenbak raadde hij af, enkel gebruiken voor wandelingen en als je op bezoek bent en kleintje wil slapen. Overdag beneden en 's avonds in bedje zou goed zijn om een dag -en nacht ritme te creeren. Maar hahahaha volgens mij is Danjo de enige die het echt goed voor elkaar heeft met naomi en de nachten, dus daar gaat die hele theorie . Laartje heeft op dit moment last van clustervoedingen dus hopelijk blijft het ons dan vanavond en vannacht bespaard. X Ciara
Lelie: You lucky basterd!! Waar heb jij haar overdag liggen dan? En voed jij op verzoek of op tijd? Ik ga vandaag maar eens op verzoek proberen, zo proberen we iedere dag weer iets nieuws. Manlief heeft ook weer een nieuwe opdracht vanaf as vrijdag . Ditmaal in A'foort dus iets dichter bij maar wel voor 40 uur. Ben natuurlijk blij voor m maar baal stiekum ook wel een beetje dat het al weer zo snel is. Hij is 2 weekjes thuis geweest en daarin was ie ook best nog druk met zn eigen bedrijf. Had een beetje gehoopt dat de tijd die hij met vorige opdracht kwijt was nu een beetje goed gemaakt kon worden maar helaas...............dan moeten er maar centjes verdiend worden zodat we gauw een keertje op vakantie kunnen
Ach lieverd toch... Mannen kunnen ook moeilijk afstand doen van hun werk. Mijn vriendje ook, die is meteen na mijn ontslag uit het zkh gaan werken. Wel probeerde hij altijd zo vroeg mogelijk thuis te komen...maar toch... Is ook jammer dat hij eigen baas is...als hij niet werkt dan komt er ook niks op de plank Emma wordt overdag altijd zo om het 2,5 à 3 uur uur wakker voor een voeding. Dan geef ik haar te eten en laat haar een half uur de tijd om te boeren en bij te komen. Daarna gaat ze weer haar bed in boven in haar kamer. Als ze echt te wakker is blijf ik bij haar tot haar volgende voeding weer. fijne avond!!!
hier zie ik het zo de box is om te spelen en een bed om te slapen. Naomi ligt ook vanaf het begin op dr eigen kamer. Wel poets ik dr kamer als ze slaapt etc. En als ze wakker is is ze gezellig beneden in de box. Maar ieder zijn manier toch. kinderwagen als je erbij bent of weg gaat met de wagen is het niet erg hoor maar idd hele nachten zou ik niet aandurven. zo ik ga lekker slapen
We zijn voor het eerst buiten geweest om te wandelen!!! Ben helemaal blij! Manlief liep met de hond en ik met Sophie in de kinderwagen. Uiteraard ook wat foto's gemaakt van ons eerste ritje We hebben lekker 20/25 min gewandeld en Sophie hebben we lekker ingepakt met een warme kruik erbij. Ze heeft de hele tijd lekker geslapen en ze vond het volgens mij allemaal wel prima! Vannacht had ze helaas weer een slechte nacht dus na wat te hebben geinternet gaan we nu proberen de 3 R-en erin te krijgen (rust, regelmaat en ritme). Ze ligt nu, na dr schone luier en voeding, in dr ledikantje. Vooralsnog nog te huilen maar dat laat ik maar even zo want er kan nix aan de hand zijn nl. Dit gaat 's nachts ook zo nl en dan wordt ze pas stil als ze bij ons is/ligt. (ga zo wel even kijken om het hoekje of alles wel goed gaat natuurlijk) Strax gaan we ook nog met zn allen naar de Prenatal, even wat kleine spulletjes halen. Ben echt blij met dit goede weer zodat we dit soort dingetjes kunnen doen. Ciara, wat balen dat je mannetje weer een klus heeft maar gelukkig wel veel dichterbij dan Limburg! Amersfoort is echt nog wel te doen hoor vanaf A'dam... Hoe zit dat eigenlijk met die clustervoedingen waar je het over hebt? Snap niet helemaal wat dat inhoudt.......... Lelie, zo te horen hebben jullie het ook goed voor elkaar met Emma!! Ze lag ook zo vredig en lief in het zkh; dat moest ook wel helemaal goed komen Nou, ik ga maar ns wat doen hier in huis en misschien toch even naar boven voor een aai over dr bolletje... Ze is echt compleet van streek nl, hoor ik over de babyfoon. (perfect ding trouwens; ik hoor echt alles!!!) Liefs Suus
Suus, wat fijn dat jullie eindelijk met haar naar buiten zijn geweest! Don't worry: morgen wordt het net zulk mooi weer Nu begint het iets koud te worden dus ik ga morgen met haar op stap. Wat ontzettend zielig dat ze zo vaak moet huilen. Je kunt er helaas niks aan doen. En idd, als je haar te vaak laat wennen dat ze steeds bij jou mag slapen dan gaat het niet meer over denk ik. Natuurlijk mag je haar een beetje verwennen...maar ik zou er geen gewoonte van maken. Ik hoop dat de 3 R-en gaan helpen! Hier nog alles in controllll Ben erg vrolijk en heb weer zin in het leven (wat klinkt dat eigenlijk depri ). We hebben ook weer voor het eerst sinds weken...nee MAANDEN ges*xt Tjeenimee...het enige wat ik dacht: ik wil nu niet zwanger worden. terwijl ik dat ruim 3 jaar lang juist WEL graag wilde. Weet even niet wat ik moet doen qua voorbehoedsmiddel. Ik krijg van nature geen eisprong...nooit uit mezelf gemenstrueerd. Dus dat kan geen kwaad zou je denken. Maar als er nou wel iets gebeurd dan ben ik de sjaakie want na een ks mag je niet snel zwanger raken. PFFFFFF moet daar even over nadenken.. Ik ga er weer vandoor dames. Ik krijg zo bezoek. De rest van de week eigenlijk ook. Hoe zit dat bij jullie? Komen er vaak mensen over de vloer???? Liefs!
Heerlijk susan na buiten het is ook mooi weer ervoor Hier vandaag met Naomi na het cb geweest om te wegen 2 weken geleden was ze 3510 en vandaag was ze maar lieft 4010 dus mamie is helemaal tevreden
Nou meiden, Sophie ligt nu al zeker een uur in dr ledikantje zonder te huilen!! Joehoe!! Ben echt blij... Strax gaan we nog een keertje naar buiten, nl even snel naar de Prenatal, en dan nemen we haar weer mee. Ze zal natuurlijk goed en dik worden aangekleed door ons Zo'n uitje is wellicht ook wel vermoeiend voor dr dus dat komt mooi uit voor vannacht. Ook dan nog na afloop in bad doen en dan ben ik erg hoopvol voor de nacht Lelie, joehoe, eindelijk weer een lekkere partij s*x!! Voelde dat nou anders of raar na de ks?? Ben wel benieuwd! Ik bloed nl nog wel een beetje dus doe het nu nog niet goed maar zou het misschien ook nog niet aandurven...? Het beviel iig goed begrijp ik Zo te horen ben je een dolgelukkige mama, ook al klonk je zinnetje idd alsof je daarvoor wat depri was, hahahaha. Gelukkig weten we beter hier Tav anticonceptie, ik ga 6 mnd aan de pil en daarna stop ik daar weer mee. Manlief heeft toch zaadprobleempjes dus de kans dat het daarna spontaan zal lukken acht ik zeer klein, maar dat risico wil ik de 1e 6 mnd na de ks niet nemen, vandaar de pil. Wacht eerst even mn normale ongi af dus dat zal wel ergens rond de kerst zijn ofzo?? Bezoek krijgen wij ook wel maar we proberen het met mate te doen. Zoals morgen nemen we een rustdag en willen we niemand op bezoek krijgen. Zaterdag staat er al wel weer wat in de planning en dan doen we zondag wrs weer even nix. Maandagavond kan het dan wel weer etc. etc. Anders wordt het zo druk en kunnen we zelf ook niet echt genieten. Ook zal het dan lastig worden om die 3 R-en goed in te bouwen Danjo, wat fijn dat Naomi het zo goed doet!!! Daar dus ook een enorm blije mama! Meiden, het voelt zo fijn en goed he om nu eindelijk echt mama te zijn!! Ik kan ook echt uren dolverliefd en gelukkig naar ons Sophietje kijken................. (zucht) Wij gaan ff eten nu, daarna Sophie en dan op naar de Prenatal! Ben benieuwd hoe ze het doet. Ook nog even snel de luiertas pakken en gereed maken voor het geval dat Liefs Suus
Goed hoor Danjo. Fijn dat Naomi goed groeit. Heb je goed gegaan als mammie! Ik dacht vanmiddag nog aan je Suus, ik lag in bed naar buiten te kijken naar de mooie blauwe lucht en het zonnetje. En toen dacht ik 'Oh suus is vast naar buiten met Sophie'. Wat een geweldige dag daarvoor he! Mooi dat het zo leuk was. En Waterlelie, jij hebt ook een fijne nacht gehad (of dag) Geweldig zeg. Ik kan me er ook zo op verheugen, haha. Nog ff geduld hebben... He bah Ciara, je had 'm nog wel graag een paar weekjes voor je alleen gehad natuurlijk. Maar het is gelukkig wel een stuk dichterbij en 's nachts natuurlijk lekker thuis!
Danjo: zo, Naomi is flink gegroeid zeg! Suus: heerlijk is het om lekker buiten te wandelen? Wij genieten daar ook enorm van. Heeft Sophie vannacht goed geslapen? Lelie: hier hetzelfde dilemma, nooit een eisprong gehad, maar mag nu absoluut niet zwanger worden. Moet nl ook minimaal een jaar wachten ivm de BI, dat moet eerst echt goed herstellen. Wij hebben het ook nog niet gedaan, ivm met de knip mag dat de eerste 6 weken nog niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet zoveel zin in heb Het wordt bij ons nu ook steeds drukker met visites, de agenda staat al aardig vol..... Ciara: je vriend heeft dus al weer een nieuw project, scheelt dat het wat dichterbij is deze keer. Komt ie 's avonds wel thuis? Amber heeft nu een heerlijk ritme. 's Nachts meldt ze zich maar 1 keer voor een fles en slaapt verder heerlijk in haar bedje. Overdag gaat het ook heel goed. Zometeen even gezellig boodschapjes doen met haar, ben morgen nl jarig (30 ), dus er moeten wel allemaal lekkere dingetjes in huis komen. Manlief doet altijd de grote boodschappen, dus dat scheelt. Tot later!
Iedereen dus druk bezig hoe en wat straks met de pil etc ondanks dat het zwanger worden niet snel wilt lukken... Moeilijk he. Nightself super dat het zo goed gaat en die nachtfles gaat er ook wel af hoor Suus toch niet teveel geshopt bij de prenatal he haha. Hier had Naomi gisteren om 10 uur de laatste fles gehad en schok om half 7 wakker en dacht shit ze is tussen 5 en 6 helemaal niet geweest hmzz op dat moment werd ze zelf ook wakker haha maar mama is weer uitgerust. Gisteren hier met een zooi bonnen die we hadden gekregen spulletjes gehaald voor naomi, Ik ben helemaal weg van Lamaze en naomi ook zulk leuk en leerzaam speelgoed
Das een lekker nachtje voor jullie geweest, Danjo. Lamaze is idd mooi speelgoed, wij hebben er ook een paar dingetjes van. Bij Intertoys hebben ze ook heel mooi en leerzaam houten speelgoed, daar zijn wij helemaal weg van. Al dat speelgoed met allerlei muziekjes enzo, daar houden we niet zo van.