Is idd ook erg leuk heb ook wat houtenspeelgoed gekregen Ik heb nu de pols en enkelbandjes, emily en de hond van lamaze maar wil de rest ook nog hebben haha gezien naomi het helemaal het einde vind Hebben jullie nou ook dat je huis brand schoon is, hier poets ik elke dag maar weer dus schoner kan niet ( oke heb een hond dus haar vind je altijd wel). Heb net ook weer ff Naomi dr kast uitgemest pff maar weer even orde in gebracht want ze heeft zoveel kleren. ( heb zelf al wat dingen die te klein zijn gewassen en in een box gedaan
Danjo, zo zeg, wat een luxe zo lang slapen!! Dan is het nog eens extra leuk om mama te zijn En nu al kleertjes die te klein zijn?? Bij ons is alles echt nog te groot (alleen exact maat 50 zit perfect)... Lamaze ken ik niet maar ik zal ns kijken. Wie weet herken ik t dan wel? Nightelf, maar 1 flesje 's nachts? Dat is toch ook prima?! Ik teken ervoor hoor! Sophie drinkt nl het liefst vaak en dan kleine(re) porties, best lastig dus... Wist trouwens niet dat je met BI 1 jr niet zwanger mag worden... Heb je dan bij een volgende zwangerschap ook een verhoogde kans op BI? Hier gaat het wel oke. Gisteren vanaf 16.00 uur hebben we Sophie elk slaapje laten doen in dr ledikantje. 's Avonds nog naar prenatal (waar ze even lekker hardop ging huilen dus gelukkig hadden we een flesje mee ), toen weer slapen in dr ledikantje en om 23.30 uur hebben we haar nog gebadderd. Ik was dus hoopvol voor de nacht......... Het begin ging ook goed; ze ging lekker slapen zonder problemen in dr ledikantje. Helaas, na 5 kwartier kwam ze en bleef ze wederom onrustig. Ik weer met haar bezig geweest en na een tijd was ik het zat dat manlief gewoon naast me lag te pitten. Ik draai nl elke nacht hiervoor op (omdat hij ook gewoon moet werken de dag erna) maar vandaag is ie vrij dus ik vond dat ie ook ns een poging moest ondernemen om haar rustig te krijgen. Overdag slaap ik nl ook niet bij dus ik ben inmiddels ook behoorlijk moe........ Ik hoorde vanmorgen van hem dat ze onrustig bleef en toen heeft hij haar maar bij zich gehouden vannacht. We blijven het vreemd vinden nu dat ze er overdag kennelijk geen problemen mee heeft in dr ledikantje te slapen en dat ze 's nachts onrustig wordt/is......... Heb het liever andersom natuurlijk!! Nou, hopelijk gaat het aankomende nacht beter......... Denk dat we maar hetzelfde patroon gaan aanhouden en wie weet dat we haar 's avonds wakker kunnen houden zodat ze 's nachts helemaal 'op' is. Nou, ik moet ff een tel plegen en dan gaan we met zn 3-tjes naar AH. Bij prenatal trouwens alleen de spullen gekocht die we echt nodig hadden Liefs Suus
Danjo: hier ook zo'n poetsmiep hoor. ALs Amber ligt te slapen, dan heb ik meestal toch niets anders te doen, dus dan ga ik ook idd maar poetsen. Suus: raar dat Sophie overdag wel zo lekker slaapt, maar 's nachts niet. Ik kreeg van de gyn idd het advies om het eerste jaar niet weer zwanger te worden, omdat mn bekken echt een goeie knal gehad heeft en dat toch wel een aardige hersteltijd vraagt. Merk het ook wel hoor. Als ik opsta moet ik eerst even mn evenwicht vinden voor ik kan lopen.
He meiden, Gisteren ff niet gemeld vanwege druk dagje. We hebben gisteren een babyborrel gehouden waardoor we een grote bubs bezoek in een keer hadden. Het was heel erg gezellig, vond het erg leuk idereen weer eens te spreken en wat meer van de buitenwereld mee te krijgen. Verder zijn we bij het KDV gaan kijken, dat had ik allemaal in mn zwangerschapsverlof gepland maar kwam er dus niet van . Echt een ontzettend leuk KDV, ik hoop maar dat ze tzt plek hebben want de wachtlijst is enorm. @Lelie: Fijn om weer je lichaam terug te hebben he! Ik dacht vorige week hetzelfde als jij: Oeps nu wil ik voor de verandering niet zwanger raken. Maar toch prettig om te merken dat alles het gewoon nog doet . Waarom plaats je geen spiraaltje? @Suus: Nog bedankt voor je lieve geboorte kaartje! Wat heerlijk dat jullie lekker buiten zijn geweest en nog samen met de hond ook, echt een compleet gezinnetje. Clustervoeden is als ze vaak achter elkaar kleine beetjes willen drinken. Weet je zeker als Sophietje zo onrustig is dat ze niet gewoon nog honger heeft? Volgens het CB kan je ze als ze zo klein zijn nog niet teveel verwennen en als ze getroost wil worden moet je dat gewoon doen. Zo rond de 3 a 4 maanden gaan ze je pas uitproberen. Het schijnt zelfs dat ze extra groeien door lichaamswarmte. Kennelijk vind S het gewoon heerlijk bij jullie te zijn. Dat spoken 's nachtskan ook te maken hebben dat ze het dan juist te donker en rustig vind. Je zou kunnen proberen een nachtlampje aan te doen en een zacht muziek(mobiel) telaten spelen. @Danjo: Jeetje, wat een luxe! Van 22:00 tot 06:30 doorslapen! Bij Lara mag er nog niet meer dan 5 uur tussen zitten omdat anders de bloedsuikerspiegel teveel daalt bij die kleintjes. Hahaha, jij hebt dus last van de poetsmanie. Heb ik nog geen last van....heb wel het gevoel dat ik 10 x zoveel wassen draai dan voorheen. @Nightelf: 30, wat een mooie leeftijd! Gaan jullie klein feestje houden? Dat is ook handig, kan je het direct combineren met babybezoek. Ik vind houten speelgoed ook het mooiste, ben ook niet zo weg van de electronische plastic speeltjes. Helaas vinden de kids als ze ouder worden dat zelf wel het allerleukst. Des te lelijker, des te mooier!! Ik ben na een paar dagen uitproberen toch maar overgegaan op voeden op verzoek en het bevalt me eigenlijk prima. Lara is heel zoetjes. Ze is overdag wat vaker wakker en dan altijd heel gezellig. Eigenlijk huilt ze alleen als ze echt honger heeft (en dat probeer ik altijd voor te zijn). Ze meldt zich ongeveer om de 3 uur en dat is ook volgens het schema wat ik van het ZH had. Verder heeft ze altijd een moment op de dag waar ze dus wat vaker en vooral meer wil drinken, het zgn clustervoeden. Dit duurt maar eventjes en als ik er aan toe geef valt ze daarna heerlijk in slaap. Ik word 's nachts 1 x wakker om haar te voeden maar dan hoef ik haar alleen maar bij me in bed te nemen om aan te leggen. Vriendje geeft haar om 08:00 de ochtendfles zodat mama lekker uit kan slapen . Hopelijk blijft het zo Ik ga ff boodschapjes doen met de kleine. Veel liefs, Ciara
Susan dat is dan idd wel balen dat je mannetje het niet even van je over had genomen, slaap is wel belangrijk Mischien heeft ze nog niet goed het dag en nachtritme te pakken en weet niet of je bv of fv geeft maar mischien een idee om voor de dag iets meer tegen??? Nighself gelukkig ben ik dus niet de enige poetsmiep haha Ciara leuk een babyborrel je kleine meisje zal wel lekker verwend zijn ik duim voor je dat er plek is op het kdv. Lara is natuurlijk te vroeg geboren dus kun je nog niet zoveel spelen etc met de voeding maar ook dat komt wel goed hoor. wassen gaat hier ook elke dag door hoor maar dat vind ik niet zo erg heb tijd zat want Naomi is echt een slaapkoppie, tis even teuten met dr de fles boertje en slapen
Ciara: fijn dat het voeden op verzoek zo goed werkt. Amber krijgt nog om de 3 uur een fles, vaak meldt ze zich ook rond die tijd. We houden idd een klein feestje morgen en overmorgen. Lekker gespreid, anders wordt het te druk. Moet er eigenlijk nog neit aan denken om het hele huis vol visite te hebben..... Ga er weer vandoor, Amber heeft honger.
Vrees dat Sophie wat last heeft van dr maag/darmkanaal. Ze laat ook zo gigantisch veel windjes!!! Doen jullie meiden dat ook?? Vind ook dat ze best vaak de hik heeft trouwens, denk zeker 4x op een dag! Ook heeft ze net gespuugd Oh wat erg is dit eigenlijk zeg: tijdens de zwangerschap maak je je zorgen maar erna nog veel meer!!! Nightelf, logisch dat je het lekker spreidt allemaal dit weekend! Zou er zelf ook nog niet aan moeten denken, een heel huis vol visite. Hier trouwens ook gemiddeld om de 3 uur een fles... Is volgens mij nog wel normaal nu. Hoeveel cc drinken jullie meiden eigenlijk per voeding?? Ciara, een babyborrel? Wat klinkt dat leuk en gezellig! Idd wel fijn om iedereen dan weer te spreken enzo. Welk kdv hebben jullie je dan ingeschreven? Wanneer horen jullie of er plek is? Hoeveel en welke dgn, en vanaf wanneer hebben jullie kdv nodig dan? (ben zo blij dat dat bij ons gelukkig al geregeld is.......) Lelie, hoe is alles met kleine Emma?? Mevrouwtje ligt hier nu weer in dr ledikantje maar is volgens mij dus niet helemaal lekker. Ze begint nu ook net af en toe wat te huilen maar stopt vervolgens weer vrij vlot. Nou ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Vrees weer het ergste voor vannacht............ Nou ja, ze is natuurlijk ook nog piepjong en misschien verwacht ik wel teveel al van dr. Ik ga maar ns de was ophangen enzo... Liefs Suus
He Suus, Ik neem voorlopig een halve dag ouderschapsverlof op en ga een halve dag thuis werken. (dus 3,5 dag werken) Vriendje neemt ook een papadag op zich dus dan hebben we tot november maar 2 dagen opvang nodig. Ik heb me bij meerdere KDV's ingeschreven (van Partou en Uk)want ze zitten allemaal bomvol hier op de Oostelijke Eilanden. 1 maart moet ik weer beginnen met werken maar dan heb ik wrs nog geen plek. maar zien hoe we dat oplossen... Heb net heel gezellig met mn vader & mn meissie in de wagen koffie gedronken in het Lloyd hotel. Hahaha mn vader is zo trots. Iedere keer als iemand iets liefs over Lara zegt roept ie: "ja, dat is mijn kleinkind, ik ben haar opa!"
Susan hier ook een meisje die veel windjes laat hoor en de hik heeft ze 1 a 2 x op een dag spugen doet ze hier zelden maar gisteren hier ook met een mega golf. ff in de gaten houden
O ja Suus, L pruttelt er ook vrolijk op los, vooral als ze net wakker wordt en ze heeft 1 a 2 x per dag de hik. Spugen doet ze eigenlijk alleen als ze teveel heeft gegeten. Dus vaak na een clustervoeding waar ze als een hongerig wolfje er maar geen genoeg van kan krijgen.
Nou, het zijn toch echt darmkrampjes die Sophie heeft! Volgens mn zus zie je dat idd vaak 's nachts optreden... Vannacht had ze er zoveel last van dat ze hysterisch aan het huilen was (ruim 2 uur lang) en zelfs haar broek had uitgeschopt! Kun je nagaan!! Nu hebben we vandaag van Solgar ABC Dophilus gekocht; schijnt heel goed te werken tegen darmkrampjes (beter dan Infacol). Daarnaast hebben we kamillethee gekocht zodat we dat tussendoor kunnen geven als ze zuigbehoefte heeft maar nog niet toe is aan nieuwe voeding (want dat zou de darmkrampjes alleen nog erger maken en kamille verzacht juist), en mn zus heeft me laten zien hoe we haar met hydrofiele luiers kunnen inbakeren zodat ze hopelijk ook wat rustiger kan slapen/liggen in bed zonder zo enorm te trappelen met dr benen of te zwaaien met dr armen. We zijn iig goed voorbereid voor aankomende nacht want vannacht konden we pas rond 4-en gaan slapen!!! Gelukkig kwam ze toen pas tegen half 9/9uur dus dat scheelde weer. Oh ja, en een hydrofiele luier opwarmen in de magnetron (wel een glas water in de magnetron erbij anders verbrandt de hydrofiele luier ) om om de buik te wikkelen schijnt ook heel goed te werken. Ben erg benieuwd naar aankomende nacht maar we verwachten dat het nog niet heel veel zal helpen. Wellicht over een aantal dagen enige verbetering...?? Hoe is het met jullie meisjes vandaag?? Ciara, is er geen familie in de buurt die jullie kan helpen met Lara, als het KDV nog geen plek heeft??
He Suus, Hoe is het vannacht gegaan met Sophie? Dat inbakeren doen wij ook met L. maar dan met een flanellen luier dan schijnen babietjes zich veilig te voelen. Wat ontzettend zielig is het om te zien he, als ze zo'n pijn hebben. Lara zit nog steeds in haar regeldagen, gedurende 3a4 uur per dag is ze onverzadigbaar en wil ieder half uur eten, de enige manier om haar rustig te krijgen is dan een extra fles. Gelukkig is ze 's nachts heel zoetjes en slaapt ze lekker door. Het schijnt er bij te horen circa 6 weken na de geboorte. Ze houdt het ook allemaal binnen en spuugt niet terwijl het veel meer is dan de aanbevolen hoeveelheid cc. Qua opvang, we hebben helaas geen familie in de buurt die zou kunnen oppassen dus ik hoop echt dat tzt de opvang een plekje heeft. (maar ik sta er bij 10 ingeschreven) @lelie: Zag net dat Emma vlgs mij ook in haar regeldagen zit. Hoe gaat het bij jullie? Fijne zondag!!! X Ciara
Suus, hebben jullie de hulpmiddelen moeten gebruiken vannacht? Emma is wel zoetjes geweest. Volgens mij was ze echt een beetje ziekjes want nu gaat het perfect en ze slaapt na elke voeding. Ciara, mocht je geen oppas hebben kun je altijd mij nog oppiepen Ik blijf het komende jaar thuis. Is ook gezellig voor Emma. Gezellig saampjes in de box hehehe Blijf het nog steeds jammer vinden dat we geen buren zijn geworden. snik snik Nightelf, leuke verjaardag gehad?
Ciara, wat vervelend die regeldagen zeg! Hoe lang duurt dat gemiddeld aan dan?? Wel fijn dat Lara 's nachts dan lief doorslaapt Lastig van die opvang zeg!! Hopelijk heeft 1 vd 10 KDV's wel op tijd plek voor je. Lastig he, KDV in Amsterdam............ Sophie had vannacht weer een moeilijke nacht, maar wel beter dan gisteren! We hebben haar ingebakerd en dat maakte haar wel wat rustiger, ook met een warme hydrofiele luier om haar buikje. Helaas lukte het ons niet om haar in haar ledikantje te krijgen; denk dat dat toch nog iets te veel is voor dr... Alles bij elkaar genomen dan in 1 nacht: vieze luier, honger, daardoor darmkrampjes, voor het eerst ingebakerd (dus even wennen) en dan ook nog ns niet bij (papa en) mama! Dus maar weer in bed genomen................ Nu moet ze rond 22.00 uur weer voeding (ze pruttelt al een beetje nu) en dan stoppen we haar in dr ledikantje (nadat ze op mn borst in slaap is gevallen). Hopelijk hebben we dan het ledikant-huilen gehad en na de fles van 01.00 uur wellicht meteen slapen??? Gelukkig heb ik vanmiddag ruim 2 uur kunnen bijslapen in bed, waarvan Sophie lekker naast me in dr ledikantje lag (ze kan het dus wel!). Hoe is t met de andere meisjes?? Liefs Suus
Lelie, wat fijn dat Emma weer in haar normale doen was vandaag en wat een ontzettend lief voorstel van je voor Ciara!! (Ciara, meteen gebruik van maken dus he! ) En, zoals je leest, we hebben idd alle trucjes toegepast vannacht met Sophie.....................
He Lelie, dat was idd erg gezellig geweest als we buren waren geworden. Ik vind het nu namelijk soms al best eenzaam die lange dagen alleen met de kleine. Had het erg leuk gevonden ff met de buuv te buurten Nightelf: Nog van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag!!! Heb je een leuke dag gehad? Suus: Sophietje moet vast nog een beetje wennen dat ze die warme veilige buik verlaten heeft. Misschien is het boek De tevreden Baby van Gina Ford iets voor je. Een vriendin van mij heeft daar heel veel baat bij gehad. (en de vrouw van jamie Oliver ook ) Lara krijgt nu de laatste fles voor t slapen gaan. Ze is heel wakker, grappig en vrolijk dus ben benieuwd of ze zo wel lekker wil slapen. Mama is iig wel heel moe, de hele dag kraamvisite en alleen met de kleine pffffff Trusten X
Ciara, bedankt voor de tip! Zal ns kijken naar dat boek. Sophie ligt nu al een tijd te huilen in dr ledikantje... Ga zo maar ns bij dr zitten, is ze niet zo alleen. Wie weet scheelt dat al. Na haar eten had ze trouwens direct last van dr maag en darmen. Zo zielig! Je zag haar gewoon heel bedenkelijk kijken om windjes te laten en te boeren. Daarna viel ze heerlijk tegen mij aan in slaap en hebben we haar in dr ledikantje gelegd. Toen bleef het 5 min stil en nu is ze dus alweer 10 min bezig met huilen. Zo sneu!! Alle tips zijn welkom!! Ik ga morgen maar met het cb bellen voor advies........
Bevallen 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara (33.4 wkn) 15-10-09: Lelie bevallen van een meisje Emma Elize Katalin(39.1 wkn) 25-10-09: Danjo bevallen van een meisje Naomi (41.1 wkn) 27-10-09: Nightelf bevallen van een meisje Amber (39.3 wkn) 06-11-09: Susan79 bevallen van een meisje Sophie Isabel 37.4 (wkn) 11-11-09: Enise bevallen van een meisje (40.2 wkn) Afspraken bij consultatiebureau/zkh 01-12-2009: Lelie controle poli vk 11-12-2009: Lelie 8 wk controle CB Emma(1e prikjes) Daaaaag, ik dacht laat ik hier ook maar een lijstje maken. Zo houden we elkaar goed in de gaten Tjuuuus
Bevallen 05-10-09: Ciara bevallen van een meisje Lara (33.4 wkn) 15-10-09: Lelie bevallen van een meisje Emma Elize Katalin(39.1 wkn) 25-10-09: Danjo bevallen van een meisje Naomi (41.1 wkn) 27-10-09: Nightelf bevallen van een meisje Amber (39.3 wkn) 06-11-09: Susan79 bevallen van een meisje Sophie Isabel 37.4 (wkn) 11-11-09: Enise bevallen van een meisje (40.2 wkn) Afspraken bij consultatiebureau/zkh 26-11-2009: Suus extra gewichtscontrole CB Sophie 01-12-2009: Lelie controle poli vk 08-12-2009: Suus controle CB Sophie 11-12-2009: Lelie 8 wk controle CB Emma (1e prikjes) 04-01-2010: Suus controle poli zkh
Hey meiden, ben er weer! Had van het weekend geen tijd voor de computer en manlief werkte vandaag thuis, dus de pc was bezet Hoe gaat het met jullie en de meisjes? Met Amber gaat het goed, ze heeft wel last vna krampjes en de ontlasting gaat nog steeds niet goed (is inmiddels al weer 3,5 dag geleden). Morgen moeten we voor het eerst naar het consultatiebureau, hopelijk hebben ze daar tips die wel helpen. Moet er al om 08:50 zijn, dat wordt dus vroeg opstaan, moet nl voor de tijd nog kolven, Amber wassen etc. Het kolven begint steeds meer tijd te kosten, mn productie loopt jammergenoeg heel hard terug, ben dus ook benieuwd hoe lang ik het nog volhoud op deze manier. 's Nachts doet ze het echt super, ze krijgt om 22:00 de laatste voeding en dan wachten we tot ze zich weer meldt, meestal is dat tussen 4 en 6, ons hoor je echt niet klagen Overdag heeft ze wel regelmatig dat ze echt niet wil slapen, maar veel liever met mama wil knuffelen ( ze ligt nu ook heerlijk bij me op schoot). Hebben jullie dametjes dat ook? Nog bedankt voor jullie felicitaties! Ben schandelijk verwend en heb ook een leuke, maar wel erg vermoeiende dag/ weekend gehad.