Bevallen Dames van de Verlengde Wachtbank

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Ciara, 11 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Griepspuit ik heb hem 2 weken geleden gehad en nergens geen last van gehad gelukkig.

All die grieperig zijn knuffel kun je er nu eigenlijk niet bijhebben

Hier gaat alles super Naomi doet nog steeds lekker doorslapen nu zelfs zo erg dat ik dr zelf moet wekken sochtends. Wel heeft ze zo nu en dan last van krampjes dus we zijn over op de confort.
    Wel ben ik ontzettend moe zal wel combi van het weer zijn en dat ik weer goed kan slapen sinds de bevalling dat is mn lichaam niet gewend he.
    Het is weer Naomi tijd ga mn mooie meisje weer wekken ( ze is trouwens vandaag een maand) wat gaat de tijd hard he.
    Ik hou zoveel van dat meisje onvoorstelbaar

2. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    @Suus: Wat balen dat de nachten zo gebroken zijn. Dat boek van Gina Ford schijnt echt een aanrader te zijn. En die tip van Nightelf, dat doen wij ook en wij hebben geen problemen met inslapen. Wel meld ze zch sinds 2 dagen 1,5 uur eerder voor de ochtendvoeding en gezien dat 06:00 is ben ik daar ook niet helemal happy mee. Mijn man wordt ook niet echt wakker, dat is idd een mannenkwaal, net als een selectief gehoor typisch mannelijk is ;).

@lelie; Hier ook een baaldag en niet lekker!!! Doet jouw man ook familierecht? Wij dachten met de komst van ons meisje eindelijk wat minder alimentatie te moeten betalen (manlief betaalt de hoofdprijs) maar de hakken worden weer zwaar in het zand gezet. :x Ruzie met mannetje heb ik net 2 dagen gehad (zie hieronder) maar gisteren maar weer bijgelegd ;).

@Nightelf: Wat leuk een feestje! Oppas durf ik nog niet aan, stom he, dus wij wisselen een beetje af. Maar ga er van genieten, ik hou je op de hoogte hoe ons restaurant avontuur is gegaan.

@Danjo: Vervelend dat je zo moe bent maar wat heerlijk dat Naomi zo lekker lang doorslaapt.

Hoe doen jullie dat? Heeft jullie mannetje ook een papadag? Wij hadden die afspraak maar in de praktijk is het er nog niet van gekomen, nu kan dat natuurlijk nog (alhoewel ik het daar niet mee eens ben) maar strx als ik weer aan het werk ben natuurlijk niet.

Fijne dag!!!

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nightelf, hoe is jouw prik verlopen gisteren? Ook last gehad na afloop??
    En leuk een feestje dit weekend!! Voor het eerst iemand laten oppassen dus? Toen ik dat deed (1 wk na de bevalling moest mn moeder oppassen omdat ik mn auto moest ophalen), merkte ik dat ik haar vooral veel instructies gaf en meteen belde na haar voedingstijd :)

Lelie, hoe voel je je vandaag? Beter?? Hopelijk ook minder irritaties tav vriendje? Ik herken het gevoel trouwens wel hoor. Ik kan best snel geirriteerd reageren naar manlief hoewel hij hartstikke veel doet in huis enzo! Eigenlijk mag ik dus niets zeggen maar ja, soms heb je dat gevoel gewoon... Wel fijn dat jullie dat ook hebben trouwens :)

Ciara, ik heb geen idee hoe dat zit tav alimentatie enzo! Misschien weet idd Lelie's vriendje er iets vanaf? Hoe voel jij je vandaag? Ook beter na gisteren?
    Mijn kerel heeft eigenlijk altijd al vrij op vrijdag dus dat is zijn 'papa-dag'. Enige lastige is als hij dienst heeft op vrijdag want daar wordt geen rekening mee gehouden dan helaas. Hopelijk kan hij die gewoon allemaal ruilen met andere officieren...

Danjo, misschien kan je Solgar icm Efacol proberen! Werkt bij Sophie echt perfect! Het is zoveel beter nu met die krampjes! Enne, hier ook een dolverliefde mama............... (zucht)

Vannacht was het goed te doen trouwens! Helaas was ze na haar voeding van 00.00 uur erg wakker dus ik heb haar bezig gehouden tot de eerste gaap (duurde me nog te lang, nl 01.30 uur). Toen in dr ledikantje gelegd, in haar eigen kamer, en ja hoor, het huilen begon.......... We hebben de babyfoon toen op zn allerzachtst gezet, met de speakerkant naar beneden zodat we haar nauwelijks meer hoorden en de wekker gezet om 03.30 uur: 3.5 uur na haar vorige fles. Toen ging ze idd weer huilen dus nieuwe luier omgedaan en de fles gegeven. Daar dronk ze maar 15ml van en toen viel ze in slaap tijdens het boertje laten. Dus wij haar weer in het ledikantje gelegd waarop ze weer begon te brullen. Weer eruit om de rest van het flesje te geven, weer in bed, huilen, babyfoon op zacht, wekker om 08.30 uur (weer ca 3.5 uur later). Uiteindelijk maakte ze ons wakker door te huilen om 07.45uur en toen zijn we er maar uitgebleven. Nou, viel me reuze mee moet ik zeggen!! Beter dan de nachten ervoor, en dus in dr eigen bedje!
    Nu gaan we naar het cb voor een extra weging. Meteen even overleggen of we het goed gedaan hebben en hoe lang dat huilen nog gaat duren 's nachts................. ;)

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs Suus

4. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Suus: Sophie leert het dus al. Als ze het nu gewoon elke nacht steeds een beetje beter doet, zijn jullie vast tevreden. Ben ook benieuwd of ze op het cb nog tips voor jullie hebben. Amber heeft gisteren trouwens al voor eht eerst oppas gehad. Mn ouders wonen nl vlakbij de priklocatie voor de griepprik, dus we hebben haar daar maar even afgezet, leek ons wel zo handig. Deze 'slechte' moeder was alleen de luiertas vergeten.........gelukkig is het allemaal goed gegaan:)

Danjo: vervelend dat je zo moe bent, misschien dat je lichaam ineens weer moet 'wennen'?

Ciara: mn man heeft in principe geen papadag (of wel, als ie nog geen werk heeft als ik weer moet werken :)). Hij zou het wel fijn vinden als ie een baan van 32 uur zou vinden. Ik blijf in dat geval dan ook 32 uur werken, zodat hij ook quality-time met haar heeft. VInd hij iets voor 40 uur, dan ga ik lekker 24 uur werken (stiekem zou ik dat het liefste willen, ik werk namelijk ook wel regelmatig in het weekend, dus dan heeft hij ook wel een dag alleen met haar.

Gisteren ook de prik maar gehaald. Was echt ontzettend goed geregeld, ook wij stonden binnen 10 minuten weer buiten. Het leek daar net een militaire operatie ;)
    Heb alleen wel een ontzettend beurse arm en rode bultjes op mn arm, maar dat heb ik ook altijd van de 'gewone' griepprik.

Ik ben net heerlijk naar de kapper geweest, heb nu dus weer een lekker fris, kort koppie. Amber is mee geweest en heeft zich voorbeeldig gedragen. Ze ligt nu wel bij me op schoot, omdat ze niet natuurlijk wakker was geworden en ze wil nu niet meer slapen.

Gebruiken jullie trouwens ook een speentje? Wij wel, Amber heeft na haar fles nog een enorme zuigbehoefte en is ook ontroostbaar als de speen niet in de buurt is. Ze heeft ook echt een voorkeur voor een merk en model. Ze heeft nu Difrax en dan de combi, de dental spuugt ze steeds uit.

5. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Susan ze heeft het bijna niet dus ga dr ook niks in gooien als het niet hoeft.
    En euh klinkt bij mij als een druk nachtje maar ja hier slaapt ze ook door dus als ze x een nacht aan het spoken is dan hakt dat er wel in

Nightself idd mn lichaam is zoveel slaap niet eens gewend

Heerlijk weer even jezelf verwend dat moet ook gebeuren he
    Ik gebruik zo min mogelijk een speen alleen als ze echte zuigbehoefte heeft anders echt gewoon niet ( ik haat spenen).
    Ik leer dr nu als ze erge zuigbehoefte heeft dr duim te pakken zo lief haha ( ik weet een speen is beter dan een duim maar ik vind het een vreselijk gezicht haha)

6. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Papadag: Hier heeft papa 2 dagen met Naomi
    ik werk de ma en di late diensten dus is mannetje thuis als ik na het werk ga. de woensdag is mijn vrije dag en do en vrij gaat Naomi na het kdv van 9 tot 4.. Brrrr moet dr nog niet aan denken

7. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo hallo,

Ik ben als herboren vandaag. Voel me minder griepig en ons meisje heeft van 23:00 tot 05:00 aan geslapen en na de fles van 07:00 die papa doet heb ik haar om 10:30 maar gewekt. Ik probeer het schema van Gina Ford aan te houden maar word er toch een beetje kriegel van. Ook het feit dat ze van 19:00-23:00 aan een stuk moet slapen is wel heel ongezellig voor vriendje die pas na 19:00 thuis komt. Dus ik heb eigenlijk gewoon een eigen schema :D

07:00 ochtendvoeding
    dutje
    10:00 badje
    10:30 voeding
    spelen
    13:30 voeding
    dutje
    17:00 voeding
    spelen en in de wipstoel
    20:00 voeding
    slapen
    23:30 avondvoeding
    05:00 nachtvoeding
    Iedere dag is weer een leer moment. Ik heb haar gisteren alleen maar flesjes afgekolfde melk gegeven en maar ff aan de borst laten zuigen om zo zeker te weten dat ze genoeg binnen krijgt. Dit heeft echt fantastisch gewerkt want ze hoefde nu ook geen extra voeding 's avonds en de momenten dat ze wakker was, was ze heel erg vrolijk.
    Ik werd toch weer om 03:00 wakker van haar gekraai maar kwam tot de ontdekking dat dat kwam omdat ze zich had losgewoeld en dit gekraai dus niet perse honger is. Ik heb haar lekker ingestopt en toen sliep ze dus weer tot 05:00.

Ben wel benieuwd wat voor schema jullie hanteren.

@Suus: Goed te horen dat het steeds een beetje beter gaat, maar het klinkt nog steeds als een slopend nachtritme. Kan je overdag een beetje bijslapen? Wat doet jouw man precies? Heeft hij 2 banen? Ben benieuwd hoeveel Sophie nu weegt.

@Nightelf: Vervelend he die beurse arm, ik heb er eigenlijk pas sinds vandaag geen last meer van. En wat heerlijk dat je naar de kapper bent geweest. Mijn meisje gebruikt geen speen, ze heeft er geen behoefte aan en dus probeer ik het ook niet te stimuleren. Ze zuigt als ze erge honger heeft wel op haar duimpje :). Qua fles gebruiken we wel de difrax, met de 123-speen omdat ze nog nutriton (verdikker) door haar voeding heeft.

@Danjo: Hoe gaat met Naomi, is ze nog steeds zo zoetjes. Ben vooral naar jouw schema benieuwd :D

@lelie: Wat heeft jouw dag in petto? En hoe is het met Emmaatje?

Ik ga zo ook naar het CB voor een extra weging. Ik ga haar daar ook voeden zodat ik weer een beter beeld heb hoeveel ze nou uit mn borst haalt.

Fijne dag allemaal!

X Ciara

8. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ciara heerlijk toch 6 uur geslapen

Hier mijn scheme

7 uur 120+4= 135cc

11 uur 120+4= 135cc ( na deze fles was ik dr en kleed ik dr om en om de dag gaan we samen onder de douche) zal straks als ik werk denk ik na de avond of ochtend gaan.

15 uur 120+4= 135cc

19 uur 120+4= 135cc

23 uur 150+5= 165 cc

Soms laat ze wel eens 10 a 20 cc staan maar dit zijn mn tijden
    heb er een paar dagen over gedaan om dr van de 3 uur na de 4 uur te brengen. Tussendoor slaapt ze nog steeds erg veel, meestal is ze van 19 uur tot 23 uur wakker of iig veel wakker.

7 uur is ook een mooie tijd ook als ik straks weer ga werken

9. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Danjo: jeetje, wat drinkt Naomi al veel. Ik krijg er bij Amber niet meer in als 100 cc, heb gisteren 120 cc geprobeerd, maar dan spuugt ze het zo weer uit of ze weigert de fles.

Ons schema:
    6 uur: 100 cc
    slapen, mama gaat kolven (rond 7 uur)
    9:30
    wassen, om de dag in bad, daarna voeding (100 cc), even spelen/wandelen, daarna slapen, mama gaat weer kolven
    14:00
    100 cc, even spelen, daarna slapen, mama gaat weer kolven
    18:00
    100 cc, even spelen, poging tot slapen (lukt meestal niet zo goed), mama gaat weer kolven
    22:00
    100 cc, we proberen dit wat op te voeren
    slapen
    's Nachts: wanneer ze zich meldt, 100 cc.

Als ze eerder honger heeft of nog slaapt, dan veranderen de tijden wel.

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    haha daarom is noami vanaf 3 dagen na de geboorte tot afgelopen maandag ook een kilo aangekomen haha.
    Ik denk dat het voordeel wel is jij voed nog 6 x en ik ben na 5 keer dus dan drinkt ze ook meer cc
    toen ik op 6 x voeden zat dronk ze ook 100 cc nl

11. Waterlelie81

Waterlelie81 Fanatiek lid

7 feb 2008
    4.789
    620
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    mijn dag is vreselijk: onze hele inboedel is verloren!!!!
    citybox amsterdam noord staat volledig in brand.
    ik ben even niet spreekbaar:(

12. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hee meiden,

Zag dat ik nog niet had gereageerd hier, na mn bezoekje aan het cb, en tjonge wat veel geschreven weer zeg!!

Danjo, bedoelde alleen maar dat het goed spul is dus mocht Naomi er meer last van krijgen, kan je de tip wellicht wel nodig hebben... Fijn dat ze het zo goed doet trouwens!

Nightelf, wat goed dat het bij jullie ook zo perfect geregeld was tav de griepprik! Volgens mij is het via de GGD allemaal makkelijker en handiger gedaan dan via de huisarts...
    En dan de luiertas vergeten!! hahahaha. Moet eerlijk zeggen, de eerste keer dat wij op stap gingen met Sophie hadden we de luiertas ook nog niet gereed gemaakt... Wellicht ook een 'slechte' moeder?? ;)

Ciara, wat is dan het schema van Gina Ford??? Vaak of vaker voeden ofzo, dan je nu doet? En hoe was het bij het cb? Nu niet voor nix ernaar toe gegaan?

Lelie, oh nee meid, wat verschrikkelijk!! Mn mannetje had idd al gezien dat er een grote brand was bij de Citybox en dat daar nou juist jullie spullen staan!!! :$ Echt vreselijk...

Hier vanmorgen dus gewogen bij cb. Het was echt megadruk (vond ik tenminste, heb geen vergelijkingsmateriaal want was 1e keer daar) dus heb nix gevraagd... Wel weten we dus hoeveel ze weegt, nl..............3270 gram!! In 9 dgn tijd dus 270 gram aangekomen!! Joepie! Doen we toch nog 'iets' goed... ;)
    Tav schema's...tja door haar nachtbraken hebben we dus niet elke dag een vast schema. Aangezien ze ook nog niet altijd 100 ml op kan, geven we haar voeding wanneer ze komt (maar houden wel in de gaten dat het niet langer duurt dan 4uur). Wel gaat ze om de avond voor het slapen gaan in bad wat wel zo handig is aangezien ik nog niet mag tllen door de ks dus dan kan manlief haar badje vullen en sjouwen met dat water etc... Over het algemeen is haar schema nog steeds trouwens elke 3 uur voeding en dan rond 3/6/9/12.

Nou, het is 3uur en ze huilt voor eten dus tijd voor de luier en voeding :)

Liefs Suus

13. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Oh ja, en hier geen speen trouwens! Ze doet ook nix in haar mond, qua duim ofzo. Als ze honger heeft, sabbelt ze op haar handje dus dat is voor ons ook het teken om haar flesje klaar te maken.

Enne Ciara, mijn man heeft een dubbele functie bij de brandweer. Hij is senior projectleider en is verantwoordelijk voor al het materieel bij brandweer Amstelland (dus o.a. aankoop vd voertuigen etc.). Daarnaast is hij officier van dienst wat inhoudt dat als er een grote brand is, zoals nu bij de Citybox, hij daar naartoe moet om de brandweermannen aan te sturen. Hij blust dus niet zelf maar moet ze zo aansturen en positioneren dat een brand snel gedoofd is. (Lelie, hij is deze middag naar een begrafenis dus hij staat niet bij jullie opslagplaats...) Ook bij grote ongevallen, springers (voor de trein of een dak) etc. moet hij komen. Voor kleine brandjes of andere kleine brandweertaken wordt hij niet opgeroepen.

14. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Oh Lelie, wat vreselijk :(

Suus: ze is echt flink gegroeid zeg!

Danjo: ik had zo snel neit gezien dat jij 5 voedingen geeft, dat scheelt natuurlijk ook.

15. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Lelie wat verschikkelijk zeg.

Suus netjes hoor ga zo door haha. ik heb hier infacol voor krampjes maar zit nog netjes dicht. zodra ik het echt nodig heb gebruiken we eerst dat mocht dat niet werken schreeuw ik wel hoe het ook alweer heet haha.

Had ik hier trouwens al gezegt dat Naomi dr eerste tandje er zit aan te komen?? we dachten zondag nou zijn wij nou gek dus maandag voor de zekerheid op het cb gevraagt aan de arts en ja hoor

16. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Oh Lelie, toch ook niet de fotoboeken enzo??
    Meid, ik vind het zo afschuwelijk voor je. Al je spulletjes..
    Is het echt zeker dat alles verloren is?

Meiden, ik vind het zo heerlijk om al die verhalen te lezen!

17. Ciara

Ciara Bekend lid

17 jun 2008
    659
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor het delen van jullie schema's :D

@Sooner: Kom als de donder hierheen!!! Ik heb geen tijd meer om op beide topics te schrijven en ik mis je geestige noot. Dus...bevallen jij!!! :D

@Lelie: Wat verschrikkelijk!!! :( Ik hoop zo dat je niet al je fotoboeken en persoonlijke spullen kwijt bent. Zijn jullie wel goed verzekerd?

@Suus: Wat fijn dat Sophietje zo goed gegroeid is :)! En natuurlijk doen jullie het goed! Sohie krijgt heel veel liefde volgens mij. Er komt binnenkort weer een afl van Herman den Blijker die voor de brandweer kookt, was jou mannetje daar ook bij?

@Danjo: Wat een fijn schema! Helaas mag ik daar met het gewicht van Lara nog niet aan. Jeetje dat Naomi al tandjes krijgt, dat gaat snel. Weet je zeker dat ze nogmaar een maand is ;)

@Nightelf:; Jij bent ook een vroege vogel dat je om 06:00 je dag begint. 06:00 hoort bij mij nog bij de nachtvoedingen, en die beperk ik graag tot 1 x ;)

Ik had vandaag echt een POEPdag!! Bij het CB kleedde ik mn meisje uit om te wegen had ze me daar toch een poepluier!! Echt mega, de poep zat van haar knietjes tot onder de oksels :$
    Gelukkig heb ik altijd een extra rompertje in mn tas,...dames..nu weet je waarom :).
    Op de terugweg zag ik dat ik met de wagen door de hondenpoep was gereden :$, ben wel een half uur bezig geweest het schoon te krijgen. Prutsen met een rietje en wc-papier, yekh!!!

Maar qua babynieuws:
    Ze weegt nu 2950 dus bijna de 3 kilo gehaald. In de afgelopen 9 dagen is ze 230 gram aangekomen dus dat is vlgs mij ook wel netjes. Verder heb i gewogen hoeveel ze uit mn borst drinkt en dat is 50cc dus te weinig. Vind het wel fijn dat mn gevoel dus klopte...voorlopg geef ik haar gewoon mn melkje uit het flesje. Helaas weer meer kolven op een dag maar dan heb ik wel een tevreden babietje.

Fijne avond!!

XXX

18. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Sooner: het wordt hoog tijd dat je hier komt kletsen!

Ciara: 06:00 is bij ons de eerste voeding. Daarna kruip ik nog tot 7 uur in bed (lekker lezen) en dan ga ik kolven en van bed af. Ik ben een hele vroege vogel, zoals je leest ;) Daarentegen lig ik de laatste tijd wel rond 22:30/23:00 in bed.
    Wat is Lara al flink gegroeid! Toch fijun dat je gevoel klopte en dat ze dus idd te weinig uit de borst drint. Geef je nu alleen maar de fles of drinkt ze ook wel uit de borst?
    Bij mij loopt de melkproductie weer op. Heb zelf het vermoeden dat het misschien wel met een verkoudheid samenhing. Die is nl weer over en ik zit nu weer op 5 volledige bv en 1 kv.

Lelie: weet je al of alles echt verloren is of dat er nog wat te redden viel? Vind het echt vreselijk voor jullie.....

19. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Amber is vandaag al een maand :$ Wat gaat het ongelooflijk snel!

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Nightself ongelovelijk he hoe snel de tijd gaat.

Lelie weet je al hoe het ervoor staat met jullie spullen?

Deel Deze Pagina