Jakki Night!! Hoop dat je ondertussen al in je eigen mandje ligt. Confi, waar is je update van jezelf?? Rest knuf knuf!!
Goedemorgen!!! Even een snelle zwaai! Gatsie, wat een vreselijke dienst heb ik gehad, heb mn bedje ongeveer 3 uur gezien. 2 dronken droppies compleet op de foto moeten zetten, omdat ze het nodig vonden om van de fiets te stuiteren...... Verder een lekker gezellig weekend voor de boeg. Als Amber dadelijk wakker is, ga we even naar de markt met zn tweetjes (manlief is druk aan het werk, dus lekker een meidenuitje). Vanavond verjaardag (als ik dan nog wakker ben, anders gaat mn man alleen) en morgen beachvolleybal-toernooi en daarna lekker BBQ-en met de vriendengroep. Fijn weekend!
Bright: ik werk als MBB-er (medisch beeldvormer en bestralingstherapeut) op een radiologie-afdeling. Ik maak dus rontgenfoto's, CT-scans, mammografieën, nucleaire scans (spuit je een radioactieve stof in bij een patient en dan wordt daar een scan van gemaakt) etc. Tevens ben ik lokaal stralingsdeskundige van de radiologie-afdeling in ons ziekenhuis ( SZE, dan weet je denk ik wel welke ik bedoel ). Ik moet dus naast mn 3 gewone dagen ook onregelmatige diensten doen (niet zo veel hoor, gemiddeld 1 per week) en dan kom je zulke dingen dus ook tegen. Liefs!
Bright: is ook erg leuk en vooral afwisselend om te doen, ondanks de diensten die erbij horen. Moet jij ook al bijna weer aan het werk of was je alweer begonnen?
Tja, de diensten neem je dan maar voor lief he? Toch fijn dat je het zo naar je zin hebt op je werk. Ik moet 14 september weer naar de opleiding (op de dinsdag) en vanaf 4 oktober weer aan het werk. Moet nog in gesprek met mijn baas over mijn uren. Want ik werk nu 36 uur en dat wil ik niet blijven doen, maar het is nogal lastig om minder te gaan werken. Liefs
Wat doe jij dan voor werk? Kan me trouwens voorstellen dat je minder wilt werken, 36 uur is nog best veel......
Dag lieve dames van de verlengde wachtbank. Ik merk dat ik zo af en toe nog steeds behoefte heb om jullie verhalen te lezen en te volgen hoe het met jullie gaat. Veel is zo herkenbaar, en zo veilig om hier te lezen. Wel zo eerlijk om dan ook weer eens wat van mezelf te laten horen, nou hierbij dus. Met Katinka gaat het goed, vorige week cb: 69 cm en 7200 gr. Ze eet sinds gisteren naast fruit en avondeten zonder vlees ook brood, en dat bevalt haar wel. Ze heeft 4 tanden, kruipt en trekt zich aan alles op; een beweeglijke tante die je niet uit het oog kan/mag verliezen. Een heerlijke meid, waar haar twee broers helemaal gek op zijn, gelukkig. Met mij gaat het ook goed, na dreiging van WW, gelukkig net op tijd een andere baan gevonden in het onderwijs (MBO). Helemaal nieuw voor mij, dus superspannend, ik begin maandag a.s.. Katinka gaat vanaf 3 mndn 3 dagen p.w. naar 't KDV, en daar voelt ze zich helemaal prima, met alle aandacht van andere peutertjes om zich heen (verticale groep). Graag blijf ik zo af en toe contact met jullie houden, zp is me liever dan ik vooraf had kunnen bedenken...
Night, ik ben behandelcoördinator binnen jeugdzorg. Ja, 36 uur is me echt te veel, maar ja zit met de opleiding tot GZ-Psycholoog. Nou ja, maar even overleggen.... Stitchie, zwaai zwaai!!! Wat fijn dat het zo goed gaat met Katinka. En een nieuwe baan, wat spannend. Gaat vast helemaal goedkomen maandag. Have fun. Hier beetje verwarring. Ik heb het idee dat ik niet meer genoeg BV heb. Blijven theezakjes en waar Lynn voorheen meer dan genoeg had aan één borst, wil ze er nu twee en dan is ze nog niet echt tevreden. Zie het doemscenario van moeten stoppen met BV al helemaal voor me..... Iemand tips om de productie weer te verhogen? Ik kolf aan het eind van de avond al een keer extra, omdat mijn borsten anders 12 uur 'stilstaan'. Gisteren kolfde ik 95 ml uit twee borsten tegen 22:30 uur. Daar heeft ze toch lang niet genoeg aan? Liefs
Hoi Bright, Je kunt bij de huisarts een receptje krijgen voor syntocinon, tenminste als je h.a. daar niet tegen is (mijne is heel streng en voor natuurlijke geneeswijzen, maar gaf het meteen mee). Hiermee kun je de toeschietreflex stimuleren. Zonder die neusspray had ik het kolven niet vol kunnen houden, zat daarvoor 40 min. voor 50 ml... Misschien helpt het jou ook? Verder vind ik b.v. soms echt gedoe, zeker toen ik 450 ml per dag voor de opvang moest kolven (is nu tussen de 300 en 400 in). Heb nu een klein voorraadje ingevroren, en hoop dat Katinka snel naar 200 ml op de opvang gaat. Aanmodderen dus, maar tot nu toe wel steeds doorgezet (met wat steun van partner) omdat ik echt niet op wil(de) geven. Succes!
Ehhhhhhhhhhhhh....24 uur later...... Hier mijn update. Alles gaat goed maar wel lekker druk met van alles. De sollicitatie van de week ging goed, maar ik zie er zelf van af. Ik ga namelijk 2 schalen achteruit en zou dan 5 uur minder gaan werken. Dat scheelt me financieel teveel. Daarbij zou ik in dat huis alleen nachtdienst moeten draaien. Ik ben echt een schijtluis, dus dat zie ik niet zitten. Maar ach...we kijken gewoon rustig verder. Heb me erbij neergelegd dat ik gewoon terug ga op de plek waar ik zat en zal me proberen niks van al het geklets aan te trekken ( zover dat gaat) En bepaalde mensen zal ik nog wel eens zelf aanspreken De wendag van Dane was vreselijk. Wat moest ik huilen. Heb `s avonds echt bedacht wat ik zou moeten doen om niet meer te hoeven werken en Dane dus niet weg hoef te brengen. Ik kon alleen bedenken het winnen van de staatsloterij. Nee, ik weet dat het moet, maar leuk vind ik het niet. Stitchie je schrijft dat Katinka ook al vanaf 3 maanden 3 dagen ging ( net als ik Dane ga brengen) hoe ging jij daar mee om? Vind het zo moeilijk om dingen uit handen te geven. Ofwel dingen.........mijn aller kostbaarste bezit. Maandag moeten we naar het CB. Ben erg benieuwd. Verder zijn we erg stoeiend met het slaap ritme van Dane. Is het iets dat wij kunnen sturen, doen we het goed, moeten we hem volgen? We hebben niks te klagen hoor, Dane slaapt momenteel 7 uur achter elkaar in de nacht. Maar ik vraag me soms toch af of we het goed doen. In het boekje va Ria Blom staat dat voor een baby de nacht om 19:00 begint. Dat zou dus betekenen dat Dane na zijn fles meteen naar bed moet. Maar eerlijk gezegd durf ik dat niet zo aan, bang dat hij dan weer midden in de nacht komt. Nu "spelen" we dus nog tot ongeveer 8 uur met hem en dan naar bed. Om 22:30 moeten we hem wakker maken voor de laatste fles. Terwijl hij dan best alvast slaapt. Hoe zien jullie dat? Of wat is jullie ervaring? Zo, ik ga er weer vandoor. Voeden en dan weer slapen. Fijne zonnige zondag alvast. Nu nog maar even genieten van het mooie weer.
FF alleen voor confi... Wat wij met Sophie hebben gedaan (wij wilden nl echt niet meer 's nachts eruit), steeds vroeger de fles geven als zij 's ochtends langer uit sliep zeg maar. Kwam zij bijv 's ochtends pas om 09.00 uur, dan legden we haar er 's avonds een uurtje eerder in. Nu gaat ze naar bed om 20.00 uur en wordt ze wakker om 07.30 uur. Ik vind dat prima zo! Ik reageer morgen denk ik wel ff op de rest! Oh nog 1 ding... de 1e tekenen van naderende ongi zijn dr... Heb al wat bloedverlies gespot Ik zei jullie toch..................wondertjes gebeuren alleen bij anderen.............
Hey meiden, hoe is het hier? Iedereen van het weekend aan het genieten? Suus, toch je ongi....................he bleh............ Blijft toch kl*te.... Confi, wat een gedoe met je solli zo. Wat voor werk doe je nu dan? En waar had je op gesolliciteerd? Soms wel moeilijk hoor om zulke keuzes te maken. Vind het wel goed van je dat je van je huidige job wel wat wilt maken. En dat je dus idd een aantal mensen nog wel zal aanspreken. Hopelijk zal dat allemaal rustig verlopen. Nigthelf, wat een tijd toen je op ZWP was. En dan twee van die 'klanten' er door heen................... Das me ook wat zeg! Maar, als ik het goed begrijp heb je dit dus niet zo vaak? Hey Stichtie, leuk je hier te zien! Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat! En dan morgen een nieuwe job..............spannend zeg. Hoe en wat precies binnen het MBO onderwijs? Succes alvast met je 1e dag morgen! Bright, waar precies werk je nu binnen de jeugdzorg? Welke instantie? (kan ook per pb hoor ) Of had ik dat nu al eerder gevraagd? Weet 't niet meer.... Joep ligt nog te slapen, zodra hij dadelijk wakker is gaan we met z'n 3en nog ff fietsen. Het weer is hier nu nog echt prima. Joep heeft trouwens zijn 1e tandje door! (onder) Ook zijn 2e, die er meteen naast zit, komt er echt aan. Zit nog iets wat meer tandvlees nog overheen maar dat zal snel ook doorkomen. Zo grappig om te zien! Joep heeft geen kapotte billen o.i.d. maar is alleen wat meer hangerig en meer moe. Hoe is dat bij de andere kindjes? doeggggggggggg
Zwaai zwaai, @Stitchie, Thanx voor de tip. Heb Lynn veel aangelegd de afgelopen tijd en ook 's avonds nog een keer gekolfd nadat ze al op bed lag. Dat heeft wel geholpen geloof ik. Die neusspray houd ik in gedachten voor als ik zo vaak moet gaan kolven straks. Hoe is het nu met de BV bij jullie? @Confi, Fijn dat de sollicitatie zo goed ging meid. En knap van je dat je nog even doorzoekt en dus doorgaat in je huidige baan. Qua ritme. Lynn krijgt hier tussen 19:00 en 20:00 de laatste keer voeding en dan slaapt ze de hele nacht door. Ik maak haar niet meer wakker. Ze komt vaak pas tegen 7:00 uur weer de volgende morgen. Soms is ze wel vroeger, tegen 3:00 uur. Maar dat is sporadisch en nu met name omdat ze hartstikke verkouden is. Ik denk maar zo, ze slapen vanzelf dan tot de volgende morgen. Heb in ieder geval het ritme erin dat om 19:00 uur de dag voorbij is. En een cliché: je moet doen waar je je goed bij voelt en waar Dane zich goed bij voelt. @Suus, Balen van je ongi meid. HEeft het al doorgezet? @Esser, Ik PB je wel even @de rest Knuffer de knuf @hier Lynn is snipverkouden. Ons arme meisje Heb al neusspray opgehaald en ook maar Luuf verkoudheidsbalsem. Lijkt wel te helpen. Hoop dat het snel over is..... Liefs
Hoi hoi, Bright, had je PB ontvangen. Leuke functie heb je hoor! Als ik in jou regio zou werken, dan kwamen we elkaar echt wel tegen m.b.t. de nodige hulpverlening. Hihihih Suus, het is vandaag zo druk geweest, heb nu pas echt de tijd om even te zitten! Hadden om 14.45u. de afspraak in het ZH. Direct gesprek met 't hoofd van de fertiliteit-afdeling. Vonden wij wel erg prettig. Eerst nog gesproken over Joep etc, hij wilde wel graag weten hoe het met 'm ging. Daarna zijn we overgegaan naar ons cryootje. Daar gaan we natuurlijk eerst mee aan de 'slag'. Arts was al erg tevreden over mijn 1e, snelle menstruatie na het stoppen met de BV. Vanwege het geven van 7 maanden BV aan Joep, moet ik eerst nog 2 cyclussen afwachten. Dit is omdat de arts graag wil over gaan tot een cryo TP in mijn eigen cyclus. Ik enorm blij, want dat betekent geen progynova slikken! Bij de vorige cryo TP reageerde ik namelijk zo heftig op de progynova. Naar verwachting kunnen we zo rond 7 oktober gaan starten met de cyclus waarin alles middels echo's gevolgd zal gaan worden en dan de TP van ons cryootje natuurlijk. Joehoe! Dat is over een goede 1,5 maand! Manlief en ik zijn erg tevreden. Kunnen we nu eerst vanaf 2 september gaan genieten van onze vakantie. En op maandag 27 september beginnen we weer met werken. Niet lang daarna is het al weer oktober, dus gaat de tijd zo wel lekker snel. Mocht het ontdooien of de TP niet lukken, dan gaan we daarna over tot ICSI poging 1. Geen wachtlijst dus! Al met al een goed gesprek en alles is weer in gang gezet. Het voelde voor ons goed om zo het gesprek te hebben, maar ook wel zoooooo anders nu we onze grootste schat Joep hebben. Nou, een heel verhaal en nu op naar medio 7 oktober! liefs
Hey dames, Esser, wat spannend meid!!!!! Vraag aan jullie allemaal, zijn jullie kleintjes ergens bang voor? Nou wilde ik gister met de fitnessbal aan de slag. Ik begin namelijjk weer last te krijgen van mijn stuit. Echt heel erg ja ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken tijdens mijn hele zwangerschap.. Helemaal niet leuk, maar goed.. Nu had ik dus die bak gepakt en wat doet mijn dochter? Zij kruipt huilend keihard weg!! Ik wist niet wat ik zag hahaha.. bal weg, zij stil.. ik haal die bal weer te voorschijn en ja hoor, weer begint ze hard te huilen en keihard weg te kruipen.. Vond het zo grappig, ze is gewoon bang voor iets
Esser, spannend hoor! Was toch ook een beetje jullie eigen planning?? Enise, hier nog niet echt iets gemerkt van angsten hoor. Alleen dat ze gaat huilen als je dingen afpakt waar ze niet mee mag spelen en tijdens het tandenpoetsen... De ongi heeft hier echt doorgezet dus helaas helaas. Nix aan t handje verder hoor; ik had het natuurlijk al gewoon zien aankomen Nou, gewoon nog 2 daagjes werken en woensdagnacht lekker met vakantie!! Yeah!!! (Wel beetje jammer dat manlief morgen al vakantie heeft..............en ik nog niet dus)
Oh ja Lelie, kan je woensdag een kwartiertje later komen? Dus 11.45 uur? Vrees dat je anders moet wachten op me.............