Ben afgelopen maandag met Dane naar CB geweest. Hij weegt nu 6220 gram en is 62 cm lang. Hij heeft gister wel een reactie op de spuitjes gehad. Zo zielig, zat gewoon mee te janken. Uiteindelijk maar paracetamol supp gegeven. En vandaag..........is hij weer vrolijk als altijd. En kletsen dat hij doet....Zo schattig. Ik kwam vandaag één van de "roddeltantes" van mijn werk tegen. Zij vragen: en hoe ist enz enz. blabla blabla Ik heel neutraal antwoord gegeven. Ik denk het maakt toch niet uit wat ik zeg, ze hebben dan toch weer iets nieuws te lullen. Dus vraag / antwoord: Hoe is het? Prima En ben je al gewend? Ja hoor alsof het nooit anders is geweest. Zal wel tegenvallen he om weer te komen werken? nee hoor heb er zin in. Ik denk: ik gun ze de lol nog niet Maar goed, die 1e confrontatie heb ik al gehad. Misschien is het dan iets makkelijke om weer aan het werk te gaan Hadden jullie kindjes dat ook dat een ritme van de één op de andere dag veranderd? Zo sliep hij afgelopen week nog erg vast tussen 15:00 en 18:00 en is hij de afgelopen 2 dagen na een uurtje alweer wakker, maar wel nog moe. Of zou het met het sprongetje te maken kunnen hebben? Ondanks dat ik mijn gevoel volg ben ik soms toch onzeker of ik het goed doe. Dit is het ritme van Dane: +/- 5:30 wakker, dan neem ik hem nog even bij ons in bed, slaapt dan nog even verder en krijgt dan rond 6:00 / 6:30 de eerste fles. Vervolgens meteen weer naar bed en slaapt dan tot 9:00 / 9:30. 10:00 volgende fles, dan spelen tot ongeveer 11:00 / 11:30 en dan naa bed. Het slaapje wat hij dan doet is vaak maar kort, een uurtje of zo. Om 14:00 weer de fles, dan weer spelen tot 15:00 / 15:30 en dan naar bed. Normaal dus vrij vast slapen tot ik hem rond 18:00 wakker maak voor de fles of het badje. Nu dus 1 1/2 uur slapen dan weer wakker. Na de fles van 18:00 nog even spelen tot 19:00 19:30 en dan naar bed. Om 22:00 maak ik hem dan wakker ( op advies van CB) voor de laatste fles. Wat denken jullie, is dit een normaal schema? En is het normaal dat je kind het ene "slaapuurtje" makkelijker inslaapt / doorslaapt dan het andere "slaapuurtje". Dane en papa zijn er iig van overtuigd dat ik het goed doe. Ik kreeg gister een bloemetje van Dane met de tekst: Mama je doet het hartstikke goed XXX Dane. Lief he? Zo, dat was het weer van mijn kant. Sorry voor het lange verhaal.
Was ook geen aanval hoor Ik weet dat iedereen wat anders zegt. Misschien dat ik binnenkort in een vrij weekend wel eens ga proberen wat hij doet als ik hem niet wakker maak. Maar wat ik me dan afvraag, ben je dan niet bang dat ze te weinig voeding binnen krijgt? Als ik namelijk die voeding van 22:00 oversla mist hij 200 ml.
Och lieverd, heb het ook niet als aanval opgevat hoor Ik was in het begin wel bang dat ze te weinig zou krijgen. Maar ze groeit prima, heeft genoeg plasluiers en is hartstikke tevreden. Dat zegt me meer dan het aantal voedingen wat ze krijgt. Liefs
Haaaay zwaaai, Is hier enorm druk met werken enzo. NU even een momentje op de bank. Nog 2 daagjes werken en weer weekend. Wat kijk ik daar naar uit. Wel leuk om te zien dat het hier nu zo gezellig druk is.
Haai Kleintje, vroeg me al af waar je was. Gaat het een beetje met werken? Nog 12 dagen en dan moe ik er ook aan geloven.
Confi, Het is zwaar maar wel te doen. Ik heb nu wel het gevoel dat ik er aan ga wennen......ooit.... Maar jij dus ook al weer bijna aan de slag. Hoeveel ga je werken?
32 uur. Ik weet, het is veel, maar met minder is de opvang nog slechter te regelen. Als je in de zorg namelijk 24 ur zou werken, krijg je allemaal halve diensten ingepland. De enen keer `s morgens, dan weer `s middags. Je bent dan in verhouding vaker daar dan bij 32 uur werken. En daar opvang op aanpassen....is niet te doen. Dan zou ik 5 hele dagen moeten afnemen voor als ik een morgen of middag moet werken. Ik zou graag anders willen maar helaas. Nu werk ik in principe 4 hele dagen. En dan om het weekend en dan is mijn man thuis.
Meiden respect hoor dat jullie zoveel werken. Volgens mij is het niet helemaal jullie eigen keus, maar toch, jullie doen het toch maar!!! Super mama's zijn jullie!!! Confi, Ik maak Mees ook niet meer wakker voor een laatste voeding. Resultaat is dat hij zelf komt wanneer hij het nodig heeft, en dat is eigenlijk zo om de 4 uur. Jammer dat hij de nacht nog niet door slaapt, maar zoals ik al eerder schreef, hij zal het wel nodig hebben. Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat hij te weinig krijgt, hij laat zich echt wel horen.... XX
Hey meiden, Kom nu alleen even zwaaien! Ben best moe, en kruip zo ons bedje in....nog ff lezen. Zal morgen meer reageren! Wel alvast voor Suus als ik je niet meer 'spreek': een hele fijne vakantie!! Geniet! (wij vertrekken zelf vrijdagochtend voor 4 dagen naar Duitsland, en het weekend er op gaan we ook nog op vakantie alleen weten we nog niet waarheen. Zal last minute worden ) liefs!
Nightelf, wat leuk, een eerste woordje, zalig gewoon!! Bright, idd wat spijtig dat je kleine schat ziek is! hopelijk komt ze er snel door!! en ik laat ze overdag ook max 4 u tss de voedingen pat, wel knap dat je s nachts zolang "mag" slapen, maar idd 2x overdag lijkt me ook wel vermoeiend,dan kan je tussendoor niet echt eens buiten gaan... en zo is het altijd wat... over hyves, zal mss nog wel eens dat aanmaken, ben ook wel wat benieuwd naar jullie Zoe, jij hebt ook een snelle drinker, net als mijn meiden, best handig hé, al doen ze er s avonds soms wel langer over maar dat is dan eerder ook wat knuffelen denk ik spijtig dat je s nachts nog niet kan doorslapen en jeetje een sprong van 3 weken!!!!! zo LANG Confi, dat lijkt me een heel mooi schema hoor!! knap en ik vind het heel leuk om te lezen dat jij ook je kleintje s morgens nog even bij jou in bed legt, ik doe dat nl ook als ze wat te vroeg wakker zijn en dan slapen ze vaak tot de andere wakker wordt soms ben ik bang dat ik ze zo verkeerde gewoontes leer... oo iemand vroeg me wat mijn meiden deden tijdens hun sprong, wel wenen tenzij ze bij mij lagen.... totaal niet meer alleen slapen en eigenlijk altijd bij mij willen zijn...
Jeetje wat een drukte ineens!! Maar oh zo gezellig Kan het alleen allemaal niet bijhouden hoor! Hier dus ook alleen even een korte zwaai. Ben kapot na een dag hard werken en heb nu eindelijk weer lekker vakantie Ipv vannacht gaan we morgennacht rijden. We zijn gewoon echt te moe dus we kunnen beter rustig aandoen en dan morgennacht vertrekken. Is ook prima! Dikke kus van Sophie en mij! PS. Lelie, ik was pas thuis om 18.45uur!!!!
Ha Calani, ik kolf 's morgens in ong. 20 min. die 200 ml. Weet niet of dat snel of langzaam is... En ja, Zoe, m'n meiske drinkt lang, volgens mij vindt ze het vooral erg gezellig en knus aan de borst. Soms, als ze 's nachts erg onrustig is nemen we haar (ook voor onze eigen rust) tussen ons in en dan voel ik na een paar uur ineens een snuitje aan m'n borst: is ze naar me toe gekropen en heeft ze zichzelf aangelegd... Hier iedereen een goed nacht en morgen een fijne (werk)dag! Trusten, Stitchie
Leuk om jullie reacties te horen, en te zien hoe jullie ritmes zijn...ze zijn echt stuk voor stuk verschillend en dat maakt me wel weer ietsje zekerder Maar ik ga nu eens proberen precies bij te houden hoe laat ze voeding krijgt en dan de volgende een klein stukje uit te rekken zodat ik er toch een half uurtje of zoiets bij aan kan plakken. Vorige week vrijdag ben ik even weg geweest en heb Amy bij mijn moeder achtergelaten in de wetenschap dat ik binnen die 2 uur terug moest zijn, wat ik was maar bij binnenkomst was ze al 10 minuutjes aan het huilen...van de week precies hetzelfde bij mannetje, mevrouwtje was ook net aan het huilen toen ik binnenkwam. Dast is niet echt leuk weggaan/terugkomen... Ik lees dat jullie de kleine vaak 'ochtends bij jullie in bed nemen, maar dat durf ik niet zo goed... Ik neem haar wel in bed voor de voeding en laat haar dan nog wel heel eventjes liggen maar durf dan niet meer te gaan slapen, ik ben iemand die behoorlijk ver onder de dekens ligt en ben veel te bang dat ik die over haar heen trek...
Hey Pat, Wat wij wel eens doen is het voedingskussen als een nestje tussen ons inleggen en haar dan daarop laten slapen. Wie weet is dat een idee? Liefs
Jaaaa zo deden wij het ook met Emma! Suus, dat meen je niet dat is erg laat! Kwamen er nog pijnklachten tussendoor??? Of onverwachte dingen?? Ik ben erg blij met mn schone giechel Emma viel meteen als een blok in slaap! Thuis aangekomen heb ik haar op bed gelegd...heeft tot half 4 geslapen! Hele fijne vakantie en succes met de 'tent' @hier, wat een regenachtige weer!!!! Vind het maar niks om binnen te zitten. Wilde zo graag even met Emma naar de kinderboerderij ofzo.. Morgen onze nieuwe auto ophalen!!!! Zo'n zin in
Ja leuk Lelie jullie nieuwe bak! We willen wel een fotootje ervan zien hoor! Nou had 1 'pijnklacht' maar was al weg om 16.20 uur hoor maar moest zooooooooooooooveel admin doen! 2 uur lang dus, pffffffffffffff en moet zo ook nog ff telefoontje plegen naar mn factoringmaatschappij en het zkh voor een nieuwe afspraak voor mn pols... Oh ja, wij legden Sophie gewoon tussen onze kussens in in bed. Ging prima want zo beweeglijk was ze toen nog niet. Nu wel, dus nu is het ook echt opletten!!
Suus, een hele fijne vakantie toegewenst!! Hopelijk treffen jullie het nu beter met het weer. Lelie, yeah morgen de nieuwe auto!! En idd wat een ruk weer vandaag. Gelukkig is het hier nu even droog. Ben allang blij dat het niet meer zo hard waait.... Kleintje, het begint al een beetje te wennen het werken.....zo zal het steeds wel wat beter gaan. Confidence, als je minder gaat verdienen dan zou ik die baan ook niet aannemen. Wel goed van je hoe je gereageerd hebt op je collega. Zo moet je het maar doen, al is het natuurlijk niet leuk. Hopelijk komt er snel weer wat anders op je pad! Qua ritme hebben we gewoon Ruben gevolgd. Een ritme erin krijgen lukt hier toch niet. De ene maand lag hij om 19.00 erin, maar ook een tijdje dat hij er pas om 21.00 in lag. Heel verschillend dus. Het hangt ook af van wanneer hij een voeding krijgt. Ik probeer wel altijd na de laatste voeding meteen op bed. Ik voedde dan vaak boven en daarna ging hij meteen slapen. En wakker maken voor een voeding hebben we een tijdje geprobeerd maar hij sliep er niet langer door en kwam gewoon om dezelfde tijd. Probeer idd in het weekend eens om hem te laten liggen. Misschien slaapt hij wel door Oh ja, Ruben heeft eigenlijk nog nooit 2 uren achterelkaar geslapen overdag, meestal na 3 kwartier een uur was/is hij weer wakker. Nu hij op de buik slaapt vaak wel 1 keer per dag 2 uren Oh en ik sport 1 keer in de week; bodypump. Hopelijk kom ik zo weer een beetje in shape Zoe, Ruben is idd ook een flinke kerel Hij was op de leeftijd van Mees ongeveer even zwaar maar hij is wel wat langer. Gelukkig heeft hij niet veel last van de prikjes gehad deze keer. Het scheelt idd hoe ze prikken. Hier eigenlijk nooit last van de prikken gehad, alleen wat meer slapen dan normaal. Heerlijk zeg, in sept een weekendje weg. Het kolven is dan wel weer minder, vond ik ook. Maar straks kan je dan lekker wel een paar wijntjes nemen Stitchie, het is idd altijd weer even wennen een nieuwe baan, maar het bevalt tot nu toe wel? Pat, ieder kindje is idd weer anders. Ruben heeft wel tot 3a4 maand om de 2 uur gedronken. Pas toen hij 4 maand was ging er meer tijd tussen zitten. Al veranderde het soms elke week. De laatste is hij met van alles bezig behalve drinken dus het komt vaak voor dat hij na 2 uur alweer honger heeft.....vind ik wel vermoeiend hoor. Omdat ik nu aan het afbouwen ben kan gelukkig vriendlief nu ook eens een flesje geven. Calani, welkom hier! Hoe gaat het met je meiden? Ik vind het echt super knap van je dat je nog steeds bv geeft! Ruben slaapt vaak 's ochtends nog even bij mij in bed. Eigenlijk nooit 's nachts. Alleen in het begin. We legden hem dan op het aankleedkussen tussen onze kussens in met een dekentje over hem heen. Al sliep ik nooit lekker als hij bij ons in bed ligt. Ben toch altijd bang dat hij onder de dekens komt of van bed rolt. Ruben rolde altijd wel naar de buik toe maar ging dan nooit slapen. Sinds kort leggen we hem zo neer en slaapt hij wel...gekke jongen is het toch Het 'mag' wel eerder, vooral als ze sterk genoeg zijn om hun hoofdje te draaien. Al zijn er kindjes die veel eerder al op de buik slapen. Bright, zielig dat Lynn zo verkouden is. En dan ook nog overgegeven....Ruben heeft dat ook vaak gehad. Het zal bij Lynn ook wel met de reflux te maken hebben of niet? En heerlijk dat Lynn al zo lang doorslaapt! Ik kan daar zo jaloers op worden hihi. Het is hier lang geleden dat we een fatsoenlijke nacht hebben geslapen. Nightelf, Yeah het eerste woordje van Amber!! Geen mama helaas maar dat komt nog wel Wij denken hier dat hij als eerste de naam van de hond zegt Daar kan hij de hele dag naar kijken. Het afbouwen gaat hier wel goed denk ik. Ik ben zondag begonnen met de 2e voeding te vervangen maar toch wel veel stuwing gehad. Komt ook wel omdat Ruben elke dag eigenlijk op een andere tijd drinkt....maar gister ineens heel lang theezakjes gehad Vannacht ook bijna geen stuwing dus ik geef hem gewoon steeds de fles en als ik wel flinke stuwing heb dan leg ik hem wel aan. Zal wel niet zo horen maar zo lijkt het ook goed te gaan Esser, heerlijk zeg op vakantie! En daarna zelfs nog een keer hihi. Heel veel plezier iig, en ik hoop dat jullie ook mooi weer treffen!! Sooner, meid hoe is het met jou? Lang niets gehoord van je. En met kleine Kris ook alles goed? Was het fijn op de camping bij je ouders? Zo volgens mij ben ik niemand vergeten, jullie hebben wat afgeklets hoor!
Zo maar even een nieuw bericht. Even een vraag over fv. Welk merk gebruiken jullie? (voor degenen die fv geven dan ) Wij gebruiken nu Friso standaard 2, zat in een zw-doos. Ik heb het idee dat het heel licht verteerbaar is? Hij heeft al heel snel weer honger. Hij krijgt 180+ 6. Het duurt vaak even voordat hij die leeg heeft, omdat alles tegenwoordig interessanter is dan eten maar drinkt hem vaak wel leeg. Maar hij heeft dan soms na 2 uur alweer honger. Dan geef ik hem de borst of nog een klein flesje maar hij moet er toch veel langer mee kunnen? Of moet ik hem meer geven? Je mag toch ook maar een bepaalde hoeveelheid geven? PFf ik dacht dat het makkelijker werdt als we overgingen op fv maar het is tot nu toe alleen maar gedoe..... En kan hij ook krampen krijgen van de Friso? Hij heeft gister erg veel last van krampen gehad en 's nachts is het het ergst. We doen nu ook geen JBPM in de fles want ik heb het idee dat het daar ook niet beter van wordt. Sorry voor het lange verhaal (en mijn eeuwige gezeur) maar weet ff niet meer hoe en wat. Verder is alles wel goed hoor
Zwaai!! @Suus, Fijne vakantie meid!!! @Jewel, Misschien domme vraag, maar waarom geef je flesvoeding?? Je zult het vast gezegd hebben, maar weet het niet meer. Ja, dat overgeven van Lynn heeft denk ik inderdaad met haar Reflux te maken. Er zit dan 's ochtends waarschijnlijk veel slijm in haar maagje van de nacht en dan komt er voeding bij wat het nog voller maakt. Maar misschien is het ook wel normaal hoor, ik weet het niet. Vandaag heeft ze in ieder geval alles binnen gehouden tot nu toe. Ze slaapt alleen ontzettend veel!! @Esser, Ook alvast een fijne vakantie!!! @Calani, De eerste 6 maanden kun je ze nog geen gewoontes leren hoor. Dan zijn hun hersentjes nog niet klaar om verbanden en patronen te kunnen leggen. Dus lekker doen waar je je goed bij voelt. @hier Nou, mijn borsten zijn weer goed gevuld!! Stonden vanochtend weer op knappen. Dus denk dat Lynn 2 regeldagen heeft gehad. Met als gevolg dat ik nu een harde schijf in mijn linkerborst heb. Hoop dat het niet doorgaat tot borstontsteking, lijkt me erg naar. Verder gaat het zijn gangetje. De verkoudheid is er nog steeds, maar ja. Liefs
Zo, wat is hier veel gekletst Jewel: wij gebruiken Nutrilon Standaard, die bevalt on shet beste. We hebben ook Kruidvat geprobeerd (kreeg ze obstipatie van) en Friso en wij hadden ook het idee dat die heel licht verteerbaar was. Bright: smokken is ook Drents Ws zullen wij ook wel redelijk hetzelfde dialect hebben, maar denk dat jij iets meer 'knauwt'... Fijn dat het met de bv weer goed gaat, dus toch regeldagen (fijn he, kan ze me nog goed herinneren). Stitchie: wat grappig dat Katinka haar zelf 'aanlegt' 's nachts Zoe: Mees is een flinke vent Volgens mij zijn de jongetjes over het algemeen ook zwaarder dan de meisjes. Suus: hele fijne vakantie!!! Hopelijk hebben jullie een beetje mooi weer..... Esser: ook jij een hele fijne vakantie! Lelie: ga je de nieuwe auto nog showen? Confidence: goed dat je zo op je collega hebt gereageerd, hebben ze ook niets om over te kunnen kletsen. Hopelijk vind je gewoon snel wat anders. Calani: vind het echt knap dat de meiden al zolang bv geeft. Petje af! Sooner: hoe is het met je? Wat een weertje vandaag, het komt hier echt met bakken uit de hemel. Vanochtend naar het zwembad geweest en we waren al doorweekt voor we uberhaupt binnen waren. Waar blijft nou die mooie nazomer die ze ons beloofd hebben..... Hier wil Amber sinds gisteren toch geen melk drinken (ook water of thee gaat erg moeizaam). Het begon gisteravond dat ze haar fles weigerde. Vanochtend ging haar papfles wel goed, maar bij haar fruit wilde ze al bijna niets drinken en na haar broodje werd de fles melk gewoon weggeduwd. Heb het al met een andere fles geprobeerd, met de tuitbeker, maar niets helpt. Maak me nu toch wel een beetje zorgen, ze moet toch wel voldoende vocht binnenkrijgen....... We kijken het iig nog even aan, hopelijk is het gewoon weer een fase....