Dat hoor ik ook vaker dat bij een 2e bevalling ze dan vaak niet inknippen omdat t al opgerekt is..ben erg benieuwd hoe t bij n volgende zwangerschap zal gaan..
Vond de genezing van de knip echt pijnlijk. Konniet normaal lopen en zitten in de kraamweek. Vond weken later nog hechtingen terug. Heb ook arnika gebruikt. Hoop echt dat bij de 2e bevalling geen knip en pomp nodig zijn. Dat zou een hoop schelen.
Hier alleen geknipt. Na 6 weken was het bij mij nog niet dicht. Na 2 maanden op de nacontrole zag het er goed uit volgens de verloskundige maar de knip was gaan wijken. Het geneerde daardoor wel goed mar slomer. (Ik had te weinig rust genomen, eigenlijk eigen schuld). Haar advies was op z'n vroegst na 3 maanden sex, dit deed toen erg pijn. Na 4 maanden lukte het wel. Ik smeer ook geregeld met zalf. En nu na bijna 5 maanden voelt het 98% van de tijd weer normaal van onderen.
Ik ben ook door middel van een vacuümpomp bevallen en een flinke knip gehad. Ik vond het ook een erg zware bevalling. Vooral de eerste week erg veel last gehad. Kon ook niet normaal zitten, maar bij mij was die hele wond ook weer open gegaan. En vooral de eerste 3 dagen voelde ik mij erg beroerd. Als ik ging staan had ik het gevoel of al mijn ingewanden naar onderen in het bekken zakte en van dat gevoel viel ik elke keer bijna flauw, heel raar vond ik dat. Ik weet niet precies wanneer het beter ging eigenlijk, maar het heeft zeker een aantal weken geduurd voordat ik normaal kon gaan zitten. En nu echt een heel hard litteken.