Ik wil even klagen hier. Ik ben nog geen 11 weken zwanger en ik heb nu al aambeien Ik doe zo mijn best niet te persen als ik naar de wc ga. Maar vanochtend zaten de bloedspetters gewoon in de wc. Ik wilde de HA even bellen om te vragen wat nu, want aan de buitenkant is niks te zien. Krijg ik een bandje en ik bel de vervanger. Krijg ik weer een bandje, dus bel ik daar naar toe. Nou, het is maar goed dat ik niet dood lag te gaan, want ik kreeg dus weer een bandje. Hierna uiteindelijk een HA te spreken gekregen. Nou, naar de apotheek gestuurd. Kom ik daar aan, geven ze me iets en ik vraag of je het mag gebruiken als je zwanger bent. Daar konden ze niet achter komen, want in de bijsluiter stond in overleg met de HA. En zelf konden ze op de werkzame stof niks vinden. Wilden ze me terug naar de HA sturen. Dus ik uitgelegd dat ik al naar hen toe gestuurd was en dat ik liever niet wilde wachten tot na het weekend. Zijn ze gaan overleggen met een apotheker en uiteindelijk hebben ze zelf iets in elkaar gedraaid, dat absoluut geen kwaad kon. Nu maar hopen dat het een beetje werkt, zucht.
jeetje wat vervelend zeg! en lekker zeg dat als je een ha belt en er geen een te pakken krijgt. ik hoop dat je eigen ha je wat meer kan helpen na het weekend.
jeetje meid, dat is balen zeg... had de ha die je uiteindelijk te spreken kreeg dan niet zelf iets voorgeschreven???? weet natuurlijk niet hoe het bij jouw apotheek werkt,maar doorgaans werken ze tegenwoordig met een systeem, dat zodra jij zwanger bent en jij geeft dit aan bij je apotheek,en er wordt je iets voorgeschreven, er direct in de computer staat dat dat niet samen mag met zwangerschap... ook als ze zoals jezelf zegt iets in elkaar breien mag je er toch vanuit gaan dat het niet een echte zelf fabricage is waarvan je de werking (bestandsdelen)niet eens weet... ik hoop voor je dat het werkt meid hieronder een site voor als je meer info wilt wat je verder zelf er nog aan kunt doen om de pijn iets te verminderen (verzachten) succes http://www.kwaliteitsapotheek.nl/page_info.php?pages_id=1
Oei: pijnlijk! Ik had ook al best vroeg in de zwangerschap aambeien van de obstipatie. Ik heb vanalles geprobeerd om beter naar het toilet te kunnen, want dat scheelt al enorm in de klachten! Ik heb even gedacht dat activia van danone goed hielp bij mij, maar kreeg later de tip om lijnzaad te eten. Verkrijgbaar in de supermarkt (zonnatura) in een zakje(vrij goedkop). Ik eet het (sinds ik ijzertabletten heb, want die kunnen ook weer voor obstipatie zorgen) 2 keer per dag(behoorlijke schep lijnzaad) in een schaaltje magere kwark ('s ochtends en 's avonds). Was die kwark ook wel soms beu, dus dan nam ik yoghurt of vla, maar heb gemerkt dat de combi lijnzaad/kwark de beste voor mij is. Ik kan nu sinds de 18e week van mijn zwangerschap heel erg goed naar het toilet, zonder te hoeven persen. De ontlasting is gewoon vast, maar wel zacht (om maar ff in details te treden) en het is voor mij echt een zorg minder! Misschien ook een tip?(al lost het niet direct je aambeien op, maar ikzelf heb sindsdien gewoon geen last meer van die aambeien)
Hoi meiden, Jeetje wat een ramp lijkt me dat, om al aambeien te hebben! Mag ik een stomme vraag stellen, hoe voelt het, en hoe merk je dat je ze hebt? Ik heb altijd al moeite met mijn stoelgang gehad. Ik heb ook PDS (prikkelbare darm syndroom) en kan daarom ook soms in bepaalde situaties niet goed naar de wc. maar nu ik zwanger ben, komt er vaak ook heel weinig uit. En...klinkt heel goor, maar bij het afvegen, doet het op een gegevn moment ook zeer, en komt er ietsje bloed mee. Maar het lijken mij geen aambeien. Soms doet het daar wel wat zeer.....geen idee of het dardoor komt. Ik heb toendertijd van de dokter "metamucil' gekregen. Poeder in zakjes, die los je op in water, en drink jesnel op. dat stimuleert je darmen om weer te werken, waardoor je stoelgang beter loopt. is wel verkrijgbaar op dokters recept. En geloof ook bij apotheek te koop. Je kunt proberen om te kijken of ze het ook bij de drogist hebben....
Bij mij voelt het of je uitscheurt en de hele wc pot zat onder de bloedspetters. Kon niet missen dus Die HA heeft me niks voorgeschreven, maar naar de apotheek verwezen. Heb zelf even vermeld dat ik zwanger ben. Ze wilde iets geven dat verzacht en de aambeien verminderd, maar omdat ze niet zeker wist of ik het mocht hebben, heb ik nu alleen iets dat verzacht. Ben er dus niet echt gelukkig mee en bel maandag mijn HA nog maar even.
Hallo ! Sperti zalf mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap. Ik las het laatst in een tijdschrift. Er zit ook een speciaal dingetje bij waarmee je het ook aan de binnenkant kunt aanbrengen. Je kunt de zalf gewoon kopen bij de drogist. Succes ermee ! Groetjes, Nikki F
Volgens mij hadden ze die niet. Ze hadden een medicijn dat met een T begon teter... en dan nogwat ofzow. En daarvan wisten ze dus niet zeker of ik die mocht hebben. Gelukkig gaat het vandaag al wat beter. Hopen dat het zo blijft.