Bevallen en aambeien

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daphne1980, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Geen leuk onderwerp, maar moet het toch even aansnijden!

Ik heb (al voor ik zwanger was) last van aambeien :( . Nu wordt het wel iets erger, maar het valt nog mee.
    Ik vraag me alleen af of je er echt veel pijn van hebt tijdens het bevallen, want heb er nu ook pijn van als ik 's nachts bijvoorbeeld nodig moet plassen en ik ontspan.

Ik kan me voorstellen dat ze een stuk erger zijn NA de bevalling, maar hoe zit het dus TIJDENS de bevalling...

Iemand enig idee?

Liefs,
    Daphne

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb toevallig pasgeleden gelezen (bij de VK forum?) dat je tijdens de bevalling niet extra last zult hebben van de aambeien, maar dat je wel heel goed moet oppassen dat je niet van achteren perst, want het kan na de bevalling wel een stuk erger zijn geworden.

Dus probeer je zoveel mogelijk op je blaas te richten als je gaat persen!

3. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Ik had ze nooit voor me bevalling maar nu wel :(

Ik heb ze heel erg gehad na me bevalling grrr wat een drama zeg ik had ook 5 hechtingen nou daar voelde ik helemaal niks van maar van die stomme aambeien wel :S

Maar met je bevalling heb je inderdaad wel andere dingen aan je hoofd en voel je dat echt niet

4. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    @Stef
    Het middeltje Curanol schijnt heel goed te werken. Is door mijn verloskundige aanbevolen. Je moet er wel een recept voor hebben (dit zijn pilletjes). Je hebt er ook zalf voor, die heb ik nu gehaald, ben benieuwd of het nu al minder gaat worden...

Liefs,
    Daphne

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ik had ze ook voor de zwangerschap en daar merk je tijdens de bevalling echt niets van hoor.

6. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Tijdens de bevalling voel je sowieso geen pijn, behalve van de weeen... Je bent echt in een trance ...

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Had ook aambeien vd bevalling,
    tijdens de bevalling heb ik ze niet gevoeld (daar denk je ook niet aan)
    Pas na een aantal uren (na de bevalling) voelde ik ze;
    een verpleegster noemde me een aapje vd apenheul :confused: had ze getromboliseerd, en flink last van gehad, hechting voelde ik niet veel van.
    Maar na 2 weken kon ik me weer als 'normaal' voelen, heb zalf en tabletten vd vk gekregen, die hielpen super.
    Nu heb ik er soms nog last van.

8. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ik heb aambeien gekregen van me eerste bevalling en bij me tweede heb ik de hele zwangerschap last ervan gehad ik had echte bloedaambeien die ook echt heel erg gingen bloeden(sorry :oops: hahaha) en was dus ook bang dat ik er tijdens de bevalling erg last van zou krijgen en bij het persen heb ik zelfs een paar keer gezegt me aambeien , me aambeien haha was bang dat ze weer stuk zouden gaan maar :oops: :oops:
    maar dat waren ze dus niet en ook geen pijn of zo
    moet zeggen dat ik na de 2de minder last had als bij de 1ste ;)

maar heb wel gemerkt als je ze 1 keer krijgt blijven ze terug komen gelukkig tot nu toe alleen tijdens en vlak na de zwangerschap

9. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb geen last van de aambeien gehad tijdens de bevalling. Ik had ze al in de zwangerschap maar parkietenzalf doet wonderen en een koude straal water in de douche op je achterste (ik was natuurlijk wel in zomer zwanger en toen was het bloedheet....haha).
    Na de bevalling zijn ze verdwenen.

10. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Wat is parkietenzalf? Waar kan je dat kopen?

Ik heb nu ander zalfje, maar ben niet zo'n smeertype, jammer genoeg...:(

Liefs,
    Daphne

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik had ook last vaan aanbeien. gewone huis tuin en keueken middelen hielpen niet dus van de huisarts zald gekregen dit was super spul. met me bevalling zat hij er nog mocht een beetje meepersen maar voelde ze niet. 2 dagen na me bevalling geen aambei meer te bekennen.

12. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Volgens mij wordt parkietenzalf gebruikt voor het snaveltje van de parkiet.
    Maar het werkt ook heel goed tegen aambeien.
    Parkietenzalf kun je krijgen in de dierenwinkel.
    Als je om parkietenzalf vraagt weten ze al dat je last hebt van aambeien :oops: .
    Groetjes, Gina

13. roe

roe Lid

14 nov 2006
    34
    0
    0
    Breda
    Ik heb ze pas na de bevalling gevoeld, zitten er nu nog.
    Ik voelde ze niet omdat ik last had van de hechtingen zei de vk tegen mij.
    Blijkbaar zat er voor de bevalling al wel eentje, had ze al gezien zei zij.
    Maar ik vind het nu wel erg pijnlijk.

Deel Deze Pagina