Bevallen en bekkeninstabiliteit

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sandra1982, 24 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Gul, dat is zeker een oplossing om tijdens de weeen in bad te liggen. Dat zou wel kunnen, en als het moment daar is moeten ze me maar uit bad halen ;)
    Ik moet straks naar de vk, en dan ga ik eens bespreken hoe we die bevalling het beste kunnen doen. Dan hoef ik me ook niet meer zo druk te maken.

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik heb het er met mijn vk over gehad gisteren.
    We gaan het zonder pijnbestrijding proberen. Ontsluiten kan in bad, en qua bevallingshouding mag ik gewoon op de rug. Wat de benen optrekken betreft, zei ze dat ik dat zelf moet bepalen op dat moment, hoever en of ik ze op wil trekken. Ze zegt dat je zelf goed voelt tot hoever je kunt gaan.
    De geboorte is door het weke bekken zelf makkelijker zegt ze, alleen het indalen kan vervelender zijn dan normaal.

We gaan het dus gewoon zo proberen, ook al ben ik een schijterdje.. Dat vond ze trouwens prettiger dan vrouwen wat roepen: Die bevalling doe ik wel ff! Ze zegt dat het dan vies kan tegenvallen, en dat een beetje angst/spanning gezond is. (maar weer niet teveel natuurlijk)

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik ga dit topic proberen te volgen omdat ik een aantal jaren geleden van mijn orthopeet te horen heb gekregen dat ik rekening moest houden met een keizersnede ivm bekkeninstabiliteit klachten na een dubbele bekkenbreuk.

benieuwd of er nog meer ervaringen zijn met bekkeninstabiliteit.

4. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik heb ook ernstig bekkeninstabiliteit, bij mij is het chronisch, helaas. ben zelfs gedeeltelijk afgekeurd(werkte als verpleegkundige) doe nu aangepast werk.
    Ik ben bevallen met een baarkruk, ik kan echt niet op mijn rug liggen met mijn benen omhoog, veel te pijnlijk.Ik heb wel veel aan fysio, daarbij sport ik veel, zodat ik in goede conditie ben, en sterke spieren heb. dat helpt bij mij dus, mijn spieren vangen veel op van mijn weke bekken.
    Het lijkt wel zo dat de bevalling makkelijker gaat, 3 persweeen en hij was geboren!

5. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Patries38: Ik mag niet eens veel lopen, en sporten al helemaal niet van de fysio... Ik mag alleen een aantal oefeningetjes doen, 1 of 2 keer per dag.
    Heb je vantevoren uitgeprobeerd om in die houding te liggen, of ben je er tijdens de bevalling achtergekomen dat rugligging te pijnlijk was?
    Misschien moet ik maar even 'droogoefenen'. Hoewel het toch weer anders is als je weeen hebt, dan zal het pijnlijker zijn.

6. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik kwam tijdens de bevalling erachter dat het liggend niet ging, verloskundige kwam toen met de baarkruk, de oplossing dus.
    Wat vooral belangrijk is bij bekkeninstabiliteit, is dat je niet te lang in een houding zit, dus nieet te lang staan, zitten, lopen etc.
    Sporten is aangepast, vooral gericht op het sterken van de spieren, dat helpt mij heel goed. Ik heb als meer dan drie jaar bekkeninstabiliteit, ben twee jaar geleden begonnen met sporten, toen waren de klachten redelijk onder controle , dan ben ik blijven doen tot nu, je moet ook nu nu ineens beginnen. Tot nu to gaat het redelijk, klachten zijn nog nieet zo erg als bij de tweede zwangerschap.
    Verder is mijn hele leven hierop aangepast, ik heg huishoudelijke hulp, n andere baan, paardrijden lukt niet meer etc. Het heeft veel consequenties, helaas.

Deel Deze Pagina