thuis of ziekenhuis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mandy1, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi allemaal,
    ik zit helaas met erge bekken klachten. nu vraag ik me af wat andere mensen mij aanraden thuis bevallen of naar het ziekenhuis gaan? ik denk toch dat het het ziekenhuis wordt ik voel me daar prettiger bij. wat raden jullie mij aan?
    veel liefs esther

2. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    hoi Esther, ook ik zit met ernstige bi. Ik heb het er met de fysio en de vk over gehad, en die raden aan om gewoon thuis te bevallen. Dat wilde ik zoiezo al, maar toen ik die klachten kreeg begon ik te twijfelen.
    Ze zeggen dat het alleen maar positief is dat je bekken week is en verder uit elkaar staat, dan gaat het persen veel makkelijker. Je kunt wel veel last hebben van de indalingsweeen, maar zelfs dat hoeft niet.
    Mensen met bi bevallen vaak makkelijker dan mensen die het niet hebben, is de ervaring met mijn vk.
    Het zal misschien pijn kunnen gaan doen in je rug of in je bekkenstreek, maar bi is in ieder geval geen indicatie om in het ziekenhuis te bevallen.

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb ook BI gehad, maar moest sowieso met indicatie in het ZH bevallen.Mijn bevalling is heel snel gegaan, de uitdrijving duurde maar 13 minuten. Misschien ook door de BI...

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ikben zelf erg voor ziekenhuis
    ben zelf ook in het ziekenhuis bevallen en voelde me daar prettiger bij en het is achteraf gezien maar goed geweest ook!..

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zoals al gezegd; bi is geen medsche indicatie om in het ziekenhsui te moeten bevallen...

dit kun je dan ook loslaten, daar hoeft je keuze niet vanaf te hangen!

kies wat jij zelf het prettigste vind!

suc6!

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zoals al gezegd; bi is geen medsche indicatie om in het ziekenhsui te moeten bevallen...

dit kun je dan ook loslaten, daar hoeft je keuze niet vanaf te hangen!

kies wat jij zelf het prettigste vind!

suc6!

7. Niet meer actief

ik heb ook b.i. maar beval lekker thuis...

Wat heeft het ziekenhuis wat thuis niet heeft:

-ruggeprik... (wordt afgeraden bij bi)
    - keizersnee... (liever niet)
    - een boel vreemden aan je bed die niet weten dat je b.i. hebt...

Thuis is naar mijn mening het fijnst. Omdat mn vk en mn man allebei weten dat ik b.i. heb, dus daar rekening mee houden.
    En als ik toch wat heb of krijg, kan ik alsnog naar het ziekenhuis.
    Plus dat je thuis vaak veel ontspannener bevalt en dus ook betere/rustigere ontsluitingsweeen hebt...

(maar goed, is eerste kindje, dus ik vertel ook alleen maar wat ik in een boek gelezen heb)

Ik hoop dat je wat aan mijn 'mening' hebt!

Maar wel vooral doen wat je zelf wilt he!

8. Niet meer actief

Ik ben ook in het ziegkenhuis bevallen, poliklinisch en achteraf gezien was dat maar goed ook... zou nu nooit meer anders willen, al mag ik nu helemaal niet meer thuis bevallen!

9. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Mo666: Je verteld het precies zoals ik, mijn vriend, mijn vk en de fysio het ook zien.

10. sara6200

sara6200 Lid

31 okt 2006
    59
    0
    0
    ik heb ook bi en beval lekker thuis,ik vind de sfeer thuis toch anders dan in het ziekenhuis.
    thuis kun je lekker je eige gang gaan en doen wat je zelf wilt,en in het ziekenhuis heb je allerlei vreemde mensen aan je bed hangen.
    ik heb dat bij me zoontje gehad vandaar dat ik nu liever in me eige huisje wil bevallen

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    bedankt allemaal ik ga er eens goed over nadenken!

12. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik wilde perse thuis, maar na 14 uur moesten we toch nog naar het ziekenhuis. En het is me 100% meegevallen. Zelfs zoveel dat ik waarschijnlijk de volgende keer in het ziekenhuis wil bevallen.

Deel Deze Pagina