hoi dames ik heb nog wel eventjes te gaan maar ik zit toch met iets in me hoofd. Mijn ouders en zus wonen 1 uur van ons vandaan. Mijn schoonouders 20 min ( naar zkhuis 30). Ik ga in het zkhuis bevallen. Maar wat ik dus nu zo zit te denken... Als we eenmaal naar het zkuis moeten dan al mijn ouders en zus inlichten ( familie komt niet naar het zkhuis, na de bevalling wil ik als het kan gelijk weer naar huis ) zodat ze er rekening mee kunnen houden dat het evt begonnen is. Of pas bellen als we thuis zijn. lastig allemaal. Ik kan ook echt niet wachten tot het zo ver is. Ben echt de dagen aan het aftellen haha Bedankt alvast voor de reacties
Herkenbaar! Hier moet ik m'n ouders bellen zodra we de Vk hebben gebeld omdat ze voor m'n dochtertje moeten zorgen. M'n schoonouders bel ik dan weer niet, pas als de kleine geboren is.
Ik wist dat mijn zus ging bevallen en dat is echt niet leuk! Hoorde steeds niks etc t was erg angstig en wil t nooit meer bij iemand van te voren weten het is echt zenuwslopend voor degene die t weten
Het plan was om het ze na de bevalling te vertellen. Hier beide ouders op 200km, dus toch niet direct bezoek mogelijk.. Bij nr 1 ging dat plan iets mis, doordat mijn zusje belde en mijn man op moest nemen. Toen wist ze genoeg.. Ze was bij onze ouders, dus daar kwam het uit. Daarna ook op de hoogte gehouden. Na de bevalling gebeld naar beide ouderparen. Bij de tweede heb ik mijn zusje weer ingelicht toen het begonnen was. Zij heeft mijn ouders ook op de hoogte gehouden. Dat was de eerste keer ook goed bevallen Mijn schoonouders hebben we echt niks gemeld, omdat mijn schoonmoeder echt angstig is met bevallingen. Ze is doodsbang dat er iets mis gaat, dus die hoorde pas iets toen alles achter de rug is. Mijn schoonzusje heeft wel een sms-je gehad dat we naar het ziekenhuis gingen, en na de bevalling weer..
Ik snap wel dat het lastig is voor de familie om te 'wachten' en dan ook niks horen. We gaan ook echt niet de hele tijd met de mobiels zitten haha maar het is wel 1 uur rijden vanaf ons. en ik zou het wel leuk vinden als mn ouders en zus de kleine zouden zien tegelijke tijd met schoonouders. ( niet zn goede band met schoonmoeder) Liefst wil ik mn zus als eerste haar laten zien maarja dat kan eigenlijk niet ( of wel?? ) hmmmmmm
Zaten ze niet de hele tijd in de stress of te bellen/smsen toen ze wisten dat de bevalling was begonnen?
Doe wat goed voelt op dat moment; heb je weeen en ga je naar het ziekenhuis, maar heb je geen zin om anderen daarover in te lichten? Lekker niet doen dan. Wij hebben bij de geboorte van onze dochter ook pas gebeld toen ze al geboren was en we even een rustmomentje hadden. Ze is om twee uur 's middags geboren en ik geloof dat we om zes uur zijn gaan bellen; in die vier uur waren we eigenlijk continu druk. Ik moest gehecht worden, we moesten onze kersverse dochter natuurlijk bewonderen, zij werd onderzocht, ik ging douchen, we werden opgenomen op de kraamafdeling, we kregen wat te eten (hongerrr! ) en voor we 't wisten was het dus zes uur. Ik vond dat heeerlijk op die manier. Niemand die af zat te wachten bij de telefoon ofzo, dus geen druk van 'we moeten wel bellen nu, anders maken ze zich nog ongerust!'. Bezoek kregen we de dag erna toen we thuis kwamen, en dat ging me zelfs nog iets te snel; schoonouders stonden al voor de deur te wachten... Volgende keer wil ik liever dat ze pas komen als wij thuis geinstalleerd zijn, zeker ook nu we een tweede verwachten; ik wil echt even met z'n viertjes zijn eerst.
Als je belt als t kindje en de nagebiorte er is, heb je echr nog wel dik een uur nodig tot de visite er is Hechten, schoon bed of andere kamer, douchen, eerste x aanleggen etc
Het is de bedoeling niemand in het zkhuis te laten komen. Maar pas als we thuis zijn gekomen. Ik denk dat we inderdaad pas bellen als we thuis zijn. En dan schoonouders 1 uur later laten komen als we hebben gebeld dan komen ze tegelijke tijd aan met mijn ouders. Of ouders al bellen als we uit zkhuis gaan en schoonouders pas als we thuis zijn. haha denk 2de optie? Owh ik ben volgens mij nu echt moeilijk en een zeikerd
Of je belt zodra je weet dat je naar huis mag zowel je ouders als schoonouders en geeft een indicatie qua tijd; 'rond vier uur zijn we thuis, dus komen jullie hem/haar om vijf uur bewonderen? dan zijn we lekker geinstalleerd thuis.'
Nee, zo gestrest mijn schoonmoeder is, zo nuchter is mijn familie.. En die waren druk bezig, omdat ze naar een begrafenis moesten. Mijn zusje belde rond 9 uur, en om half 1 was de kleine er ook al, dus erg lang duurde het ook niet. In mijn geval kwam de spannende tijd erna, omdat ik nog gehecht moest worden onder narcose, dus dat gaf wel zorgen. (Terwijl zij in de kerk een oud buurman wegbrachten naar zijn laatste rustplaats) Mijn schoonouders en zusje zijn de dag erna geweest en mijn ouders en zusje nog een dag later, omdat het toch allemaal al circus was voor mij. En omdat mijn ouders niet zo vlot weg konden door een eigen bedrijf.. Maar geen problemen mee gehad. Kon nu lekker in mijn coconnetje kruipen en binden met de kleine na dat narcosegedoe..
dat is natuurlijk ook een optie. en eigenlijk een simpele ook. dat ik daar dan zelf weer niet opkom hahaha
Het ligt eraan of je meteen naar huis mag. Ik mocht nadat ik gerecht,gedoucht en verzorgd was meteen naar huis. 11:20 bevallen en om 14:30 was ik alweer lekker fris thuis. Ze hadden dus ook liever niet dat er meteen bezoek kwam. Vond dit ook niet nodig,heerlijk even alleen genoten van met mijn man. Ik ben wel ingeleid en dat hebben we alleen onze ouders verteld en de peetouders.
Ik zou idd bellen als ik naar huis zou gaan. Al blijf je nij de eerste vaak als t nacht of laat savonds is
Ik heb beide keren mijn ouders op de hoogte gebracht toen we naar het ziekenhuis gingen. Ze wonen 230 km verderop en konden er op die manier rekening mee houden. Pas toen we belden dat de kleine geboren was, reden ze aan. Ik vond het zelf erg fijn om mijn papa en mama sne te zien. mijn schoonouders wisten de 2e x dat het begonnen was ivm opvang van de oudste.
Ik heb ze een berichtje gestuurd toen we naar het ziekenhuis gingen. En gebeld toen ze er eenmaal uit waren. Hier ook ver rijden voor de ouders. Daarna overlegd wanneer ze konden komen. Je kan t ook met ze bespreken wat zij fijn vinden, wel of niet in spanning zitten.
Hier wist mijn moeder het omdat zij op de oudste moest passen maar voor de rest niemand, moet er niet aan denken en sowieso wilde wij niemand direct op bezoek scheelde weer wat zorgen haha
Ik wilde m'n moeder heel graag bellen als de bevalling zou beginnen (lag in het ziekenhuis ivm ballon) Toen m'n vliezen spontaan brak kon het niet meer. Ik had vruchtwaterschade aan m'n gloednieuwe iPhone. Uiteindelijk kwam ze wel toevallig langs met broodjes. Dus dat was best een verrassing voor haar. Bevalling duurde dan ook 16 uur
Ik zal never nooit niet familie/vrienden inlichten dat het begonnen is. Ik vind dit iets voor onszelf en daarbij denk ik dat er genoeg zijn die het niet eens willen weten. Die zitten in spanning af te wachten, slapen niet meer etc etc. Of reactie kan heel nuchter zijn 'mooi voor jullie dat het begonnen is, maar wat moet ik met die informatie?' Nee hoor zelfs direct na de bevalling zal ik niet bellen. Ik wil eerst lekker zelf mn kindje vasthouden, leren kennen, weer wat op adem komen etc. Moet daarna nog zo lang mn kind met anderen delen? Laat ons even alleen met z'n 3-en.