Hallo allemaal! Ik heb een vraag en wellicht weet iemand hier iets meer over. Ik heb ergens gelezen een poos terug dat je voorzichtig moet zijn tijdens de zwangerschap met hard geluid. (grens 80dB dacht ik) Nu ben ik zangeres in een rock band, en de repeties zijn zo ongeveer 100dB. We repeteren eenmaal per week. Zou dit schadelijk kunnen zijn en/of wat zijn de consequenties?? Alvast bedankt
goeie vraag! HEb geen idee. MIsschien kan je de vraag stellen aan de verloskundige hier op de site? Die weet er denk ik meer vanaf. Succes met je zwangerschap en met je rockband
Misschien een stomme vraag, maar kan het geluid tijdens de repetities niet een tijdje gewoon wat zachter?
volgens mij is vanaf week 24 ofzo het gehoor van de baby pas ontwikkeld. maar euh... zangeres van Krezip is ook doorgegaan met optreden enzo
Ik vind je titel wel errug leuk Maar 100db is voor jezelf eigenlijk al niet echt gezond, als volwassene mag je hier strikt genomen ook niet meer dan ong 30 minuten aan worden blootgesteld, laat staan een baby? Ik heb dit van een andere site afgehaald: Week 17. Deze week kan de baby voor het eerst geluiden van buitenaf horen. Dit betekent dus ook dat extreme geluiden de baby kunnen laten schrikken en bij langdurige blootstelling aan heel harde geluiden kan er gehoorschade ontstaan. De hersenen zijn overigens nog niet voldoende ontwikkeld om geluiden ook te kunnen interpreteren. Verder heb ik nog in deze pdf op pagina 11 Index of /arbothem/zwangerschap zwangerschapsbrochure.pdf gevonden dat alles boven de 80 db schadelijk is en dat popconcerten daar ook bij horen.
Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap veel gerepeteerd en opgetreden met een band en met de oren van mijn dochter is niets mis hoor... haha, ze hoort veel teveel. Maar eerlijk gezegd heb ik me daar ook nooit zo druk om gemaak eigenlijk. Je kindje hoort wel geluid maar zit veilig in jouw buik.
tijdens mijn zwangerschap zijn we rond week 20 naar het circus in carré geweest, de kleine sprong ineens heel onrustig door mijn buik. maar ik weet niet of hij dat deed omdat hij het leuk vond of juist niet hij hoorde het in elk geval wel erg goed, groetjes
ik heb ergens gelezen dat de geluiden die je darmen maken al ongeveer 80 db zijn (binnen in je buik dan) ik weet niet of 100 db schadelijk zal zijn voor je kind, maar misschien moet je ook een beetje op je gevoel afgaan en idd anders ietsje zachter repeteren...
Let ook goed op hoe jij je voelt en hoe je kindje reageert. Ik was laatst op een feestje en dat ging een hele tijd goed tot ik op gegeven moment een keiharde buik kreeg. Zodra ik in een ruimte was met minder muziek werd mijn buik zacht en als ik weer in de ruimte kwam met harde muziek werd de buik weer keihard. Toen ben ik naar huis gegaan. Dacht dit is voor nu dus teveel...
Timo vond harde muziek echt vreselijk, hij begon dan flink te schoppen en te draaien, niet echt lekker voor me. Bioscoop kon meneer ook niet echt waarderen, daar staat het geluid ook vrij hard. Ik zou wel voorzichtig zijn. Succes ermee Miek
volgens mij moet je ook uitkijken met harde bastonen, dus ik zou niet recht voor de bas versterker gaan staan.
Ik schreeuw in een grindcore band. Heb een tijd terug aan mijn verloskundige gevraagd of dit wel zo slim was ivm de druk die ik op mijn buik uitoefen en het harde geluid. Zij zei dat ik er gewoon mee door kon gaan. Mijn lichaam zou zelf wel aangeven wanneer het er genoeg van zou hebben.
Er is bij 'clubs algemeen' een topic voor (aanstaande) metal mama's. Misschien kun je aan hun eens je vraag stellen? Zij hebben vast ervaring met harde muziek