Sinds gisteren weer een erg onrustige buik met harde buiken of oefen weeen. Vannacht om 02.00 uur wakker geworden ervan... Ben nu helemaak brak en wil graag dat dit of doorzet of ophoudt want zo kom ik niet aan mijn rust toe. Zondagavond al aan ctg gelegen en toen waren het volgens de vk indalings weeen. Ik heb het idee dat mijn buik nu ook lager hangt. Hoe lang zou het nu nog duren? Bij mijn eerste deden de weeen ook geen pijn en ben zo bang weer te laat door te hebben dat het serieus is...
Heb dat de vorige zwangerschappen ook gehad. Vooral bij de vorige... Uiteindelijk met 40+5 pas bevallen toen. Nu heb ik het ook weer, al valt het voor mijn gevoel nog mee dit keer. Ben benieuwd hoelang het dus deze keer gaat duren. Het is indd heel frustrerend! Wat mij helpt is sowieso om te gaan douchen en zodra je merkt dat ook maar 1 'wee' minder pijnlijk voelt, dan weet je dat het niet serieus is. Succes met de laatste loodjes!
Ik herken je gevoel wel, de kleine is bij mij begonnen met indalen met 32 weken en sindsdien ook geregeld indalingsweeën gehad en die zijn behoorlijk pijnlijk Ik heb nu ook al 2 dagen een wat onrustige buik met een erg actief kindje. Veel harde buiken en gemene steken down under, maar volgens de gynaecoloog is het gewoon het hoofd in het bekken. Omdat de kleine ver ingedaald is doet het draaien van zijn hoofdje gewoon zo'n pijn, moet het soms echt wegpuffen. Mijn buik is ook echt laag gaan hangen, lijkt wel een bal tussen mijn benen. Toch schijnt dit met gemak nog weken aan te kunnen houden Mij is gezegd dat als ik die weeën heb en ik die weg krijg met een warme douche, dat het geen echte weeën zijn maar oefenweeën en tot op heden krijg ik ze weg met een warme douche.
Ik ben in het zh geweest en volgens ctg weinig harde buiken dit keer. 1 cm ontlsuiting, maar dat schijnt normaal te zijn bij een volgende zwangerschap. Ik mocht ten alle tijde weer bellen. Met name gezien het verloop van mijn eerste zwangerschap. Ik hoop op een goede nacHt in elk geval
Ow ja, herkenbaar.. ik heb ook oefenweeen gehad vanaf een week of 37 en uiteindelijk pas met 41,4 bevallen. Ik was ook compleet gesloopt van die slapeloze nachten. Sterkte! Hopen dat je vannacht een beetje kunt bijslapen.
Ik wilde je net waarschuwen, maar je zegt het zelf al. Ik dacht ook dat ik oefen weeën had, stelde echt niet heel veel voor. Toen we er achter waren dat het menens was, was ik al heel ver en werd ik door het ziekenhuis niet serieus genomen omdat ze dachten dat net pas begonnen was (lekker als je persweeën ligt weg te puffen ). Maar jij moet ook naar het ziekenhuis? Of kan je een vk langs laten komen om af en toe te checken? Als de ervaring al hebt zou ik voorzichtig zijn (dat ben ik in elk geval wel straks na vorige keer) of het moet zijn dat je thuis mag en wil bevallen.
@Mime: ik sta in principe voor een geplande ks en ze nemen me gelukkig erg serieus in het zh gezien verloop eerste bevalling. Ik loop bij de gyn dus moet elke keer zelf naar het zh. Maar moeilijk blijf ik het vinden om te weten wanneer het echte werk is begonnen, want nee een echte wee heb ik nooit herkend en de mensen in het zh ook niet, pas bij 7cm ontsluiting bij aankomst in zh. Eerste ben ik trouwens ook met 36,4 bevallen. Kleine ligt nog niet vast, wel klaar maar niet helemaal ingedaald. Ik herken de pijnlijke steken wel trouwens in mijn onderste haha. Vanmiddag twee uurtjes bijgeslapen... Spannend he dames...
Spannend hoor! Succes met de laatste loodjes! Hier begint het voorwerk ook weer, duurde bij de eerste een week...
Lastig stukje is dat van in het ziekenhuis lopen vind je niet? Is het ziekenhuis een beetje bij je in de buurt? Ik zou hoe lastig het ook is toch niet te lang twijfelen en regelmatig laten controlen. Maar het is natuurlijk helemaal niet fijn, want het zou zo nog maar weken kunnen duren. Tenminste heb je al een datum voor je ks? En als je daar nog lang op moet wachten zou die dan nog naar voren geschoven kunnen/mogen worden als het nu al zo aan het rommelen is. Rustig naar je geplande ks gaan voelt toch heel anders, dan haasten omdat je al aan het bevallen bent. (hoewel het dan natuurlijk ook nog allemaal verder probleemloos kan verlopen).
Het zh is niet erg ver weg gelukkig. Ikga ook zeker weer als ik twijfel. Is laatste x ook gezegd, beter te vaak dan thuis alleen bevalLen. Tot nog toe is het weer rustig. Ze gaan de ks vervroegen mocht ik al ontsluiting hebben, dus dat is goed te weten. Rustig afwachten maar ☺