Bevallen en ontlasting

Discussion in 'De bevalling' started by melloncollie, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

letterlijk en figuurlijk ! :D maar je hebt gelijk vind ik!

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    heel veel vrouwen verliezen ontlasting bij de bevalling mijn VK zwei dat de meeste het gewoon opruimen en de moeder geeneens wat merkt (die denkt gewoon dat het schoongemaakt word voor de baby (bloed ofzo)

3. Essiegirly

Essiegirly Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    1,712
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb ook gepoept whahahaha
    Maar daar had ik mooi (schijt aan)
    Op dat moment maakt dat je niets
    uit.

4. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    maak je niet druk om wat poep of pies!

Ik had erge diarree toen de weeen begonnen (erg fijn) dus mijn darmen waren legen. Voor dat ik ging persen, heb ik nog wel een urinekatheter gekregen. Niet dat het iets hielp, maar goed. De ruimte was er in ieder geval.

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    toen de weeen pijnlijker werden en regelmatiger kwamen moest ik ineens naar de plee. wel 3 keer op 1 avond. hoeft dus niet dagen vantevoren al te gebeuren.

de volgende dag in het zh werd me een klysma aangeboden, maar ik zat al behoorlijk in de weeen en zat niet echt te wachten op extra darmactiviteit en bijkomende extra weeen. en ik vond mezelf leeg zat.

op het grote moment interesseert het je geen kont. je ligt er al open en bloot en al je schaamte is weg hoor! vertrouw daar maar op.
    als je mag persen moet je doen alsof je moet poepen... tja, das vragen om problemen he... hahaha
    maar als het goed is komt er ook een beebje hoor!

6. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    o trouwens, net voor ik mocht persen zat ik op het bed weeen op te vangen. plas ik bij een wee dat hele bed onder. de gyn had me net gezegd dat mn blass best vol was. nou, die is nu leeg, zei ik, sorrie, op het bed. (helemaal niet sorrie hoor, was blij dat ik ervan af was!)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik hoop wel dat je een ander bed hebt gekregen daarna? ;)

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    @MerleQ
    een ander bed?
    een hele nieuwe kamer! fris en schoon! hahaha

9. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Vlak nadat mijn vliezen braken heb ik me toch vreselijk zitten sch**ten, niet normaal :) Een paar uur later begonnen de weeen, tijdens het persen een klein beetje ontlasting verloren, de vk zei ook 'goedzo, zo pers je goed!' Dankje... :rolleyes:

10. moesje83

moesje83 Bekend lid

Apr 18, 2008
    911
    0
    0
    Ik dacht van te voren ook dat ik het verschrikkelijk zou vinden, bij mij is het niet gebeurd maar ik heb er ook geen moment over nagedacht tijdens de bevalling ,

11. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik maak me er zorgen over. Ik kan nu de ontlasting al niet meer goed controleren vanwege mijn Colitis Ulcerosa.
    Ben ook bang dat de boel kapot gaat en dat ik daarna nog heel lang problemen ga hebben. Moet ook een paar weken na de bevalling op controle komen.
    Maar ben ook bang dat het tijdens de bevalling gaat lopen....

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als je je daar zorgen over maakt, moet je misschien toch een klysma nemen. Even navragen?

13. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Merle, heb ik uiteraard gevraagd, maar werd door de arts afgeraden vanwege de 'luie' sluitspier (ja is een beetje ingewikkeld in dit geval).
    Oh wel, ik vertrouw op mijn lichaam. Hopelijk is de boel schoon voordat de bevalling begint.

14. kitana

kitana Actief lid

Dec 12, 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ik heb het ook gehad bij mijn oudste dat er wat meer uitkwam dan wat ik wilde. ik kon het niet verdragen en ik schaamde mij dood ook al wist ik dat het heel normaal was en dat de vroedvrouwen (verloskundigen) het gewoon zijn. verder lees ik dat er veel vrouwen zijn die er geen erg in hadden en dat ze helemaal niet beschaamt hadden. (ik ben blijkbaar een uitzondering)

bij mijn jongste heb ik het niet gehad. opgelucht dat ik was

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Sorry, heb samen met mannetje erg moeten lachen om sommige situaties.
    Was er in eerste instantie wel bang voor, en toen had ik zoiets van.. ach ja gebeurd wel vaker...

maar ja als je in bed bevalt dan valt het op een matje die ze dubbelvouwen en gelijk weghalen,maar ik wil op de baarkruk bevallen,dus dan valt het op de grond :-?

16. lautje84

lautje84 Lid

Jul 24, 2007
    93
    0
    0
    Ik heb me er ontzettend druk om gemaakt, maar geloof me............tijdens de bevalling kan het je werkelijk niets schelen! Je hebt het niet eens in de gaten, je hebt echt andere dingen aan je hoofd... :)

x

PS: Ik heb tijdens 1,5 uur persen meerdere keren een schoon matje gekregen hoor... :oops:

17. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Onder de baarkruk zetten ze een pot (po) neer, de baarkruk is ook best laag dus niet iedereen kan zomaar in die po kijken, ze gooien er gewoon een papiertje overheen als er wat meekomt.

Overigens heb ik me hier echt helemaal niet druk over gemaakt, lekker belangrijk... Als je kindje straks in een potje poept ga je toch ook juichen i.p.v. ieieieewwww, jech, bah zeggen?

Groetjes Lisette

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Lisette bedankt voor de uitleg, zag mijn ontlasting al naar beneden kletteren haha :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb even lekker gepoept toen ik op de baarkruk zat! :D Ik voelde het wel, maar de baarkruk is niet zo hoog, ze leggen er een matje onder en dat halen ze dan weg als je gepoept hebt.
    Tja, je kan je er druk om maken, maar niets aan te doen, je moet persen, en die onlasting moet er toch uit wil je kindje erlangs kunnen.

Redelijk vaak volgens mij moeten vrouwen tijdens de ontsluiting veel naar de wc voor een grote boodschap. Ik had dat dus helemaal niet en dan komt het er dus tijdens het persen uit.

20. Alita

Alita Niet meer actief

een klysma dan?

Share This Page