Bevallen en ontlasting

Discussion in 'De bevalling' started by melloncollie, Aug 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Snoopy, ga hier al dagen meerdere malen naar de wc dus hoop dat ik het kwijt ben met de bevalling :)

Cindy, zou idd een mogelijkheid zijn.

2. Alita

Alita Niet meer actief

moet maandag naar verloskundige en krijg een gesprek over de bevalling enzo en ga dat eens vragen, want ik lees vaker dat je die best kunt gebruiken.... Gewoon bij de apotheek halen een miniklysma dan..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik geloof dat ik liever poep tijdens de bevalling, dan een klysma te doen. Het valt echt wel mee hoor! Meestal voel je het niet eens, en als je het wel voelt, het gebeurt zo vaak, niets om je voor te schamen.

Ik moest de dagen voor de bevalling ook vaak naar de wc voor een grote boodschap, maar toen ik ging bevallen was het dus toch nog niet helemaal leeg ;). Eva lag ook met haar hoofd andersom, dus er stond erg veel druk naar achteren. Als ze goed had gelegen, was het misschien niet eens gebeurd.

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Je hoeft je echt niet druk om te maken hoor!
    Ik had die dag ook ontlasting al gehad, dus ik dacht dat is mooi dan gebeurd dat me niet.
    Tja... dat had ik even flink verkeerd....
    Dus tijdens de bevalling (2 uur persen) zijn er heel wat matjes vervangen.
    Ze zeiden ook in het ziekenhuis oh joh, helemaal niet erg.

En toen had ik ook zoiets van nou zo is het.... kan het ook niet helpen.

Ze maken het elke dag mee... dus het is voor hun al heel "gewoon".

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook niets, niet vlak voor de bevalling en niet tijdens (ik heb het expres nog nagevraagd aan m'n man ;) )

6. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb mijn bevallingsbad binnen en inderdaad, er zit een netje bij! Gewoon een visnetje voor je goudvissen ! :)

7. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Echt!? Hahaha....Trek je er niks van aan...veloskundigen maken heeel vaak vreemde dingen mee...

En een heel groot percventagen poept tijdens de bevalling...Van diarree vlakvoor de bevalling heb ik niks gemerkt!

Heb bij de eerste wel een klein beetje ontlasting laten gaan...
    Kan me daar ook echt niet meer druk om maken....

8. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

Sep 2, 2008
    1,923
    0
    0
    Groningen
    Moet natuurlijk PERCENTAGE zijn...excuus... :oops:

9. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Ik maakte me er heel erg druk om, maar ik weet nog dat het me tijdens het persen echt niets meer kon schelen, ik liet alles gaan. Uiteindelijk is het niet gebeurd, maar echt, in het heetst van de strijd kan het je echt niets schelen!.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    lig helemaal dubbel hier van het lachen. :) :) :)

11. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst

echt waar? hahahahaahahhah, echt te gek, geweldig gewoon

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst

wahahahhahaha, echt leuk

13. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik lig continue dubbel hier, ik moet stofzuigen maar lees nog effe verder

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

Even over dat clysma gedoe;

Als je een micro of miniclysma neemt heeft dit geen enkel nut...

Het leegt namelijk je onderste gedeelte van je darmen. Je baby drukt dan alsnog de rest van je darmen leeg.

Wil je dat het effect heeft dan moet je echt een volledige clysma nemen (dat kun je dus niet zelf inbrengen en heb je hulp bij nodig, partner of VK) Die gaat helemaal naar binnen tot boven in je darmen en wordt langzaam uitgeknepen. Dat leegt je gehele darmen en dan heb je grote kans dat het dus werkt.

Alsnog geen garantie.

Bron: Mijn eigenste mamsie
    (ze heeft een eigen thuiszorg bedrijf)

Dus voor mij geen clysma, je darmen worden van te voren leeggemaakt en is het niet genoeg dan komt er inderdaad wat uitzetten maar dat is met een mini of micro clysma dus ook... en zo'n echte clysma wil je echt niet in je reet... :( Geloof me

15. Marscha

Marscha Niet meer actief

en veloskunige volgens mij verloskundige ;) Haast met typen? :)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik was er in mijn zwangerschap ook heel erg bang voor,maar op het moment dat ik mocht gaan persen had ik er echt schijt aan ( lekkere woordkeuze weer :) )
    Had toen echt zoiets van "al schijt ik mijn hele bed vol, dat kind moet er NU uit"

17. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb hier om sommige verhalen toch wel even achter mijn pc zitten grinniken.. mannetje vraagt 'waarom lach je?' ik: 'poep-en-pies verhalen'. Altijd dikke pret :)

Bij de eerste kwam er volgens mij geen ontlasting mee, bij de tweede had ik het gevoel dat het er uitspoot en rook het niet al te fris.. nee, het was niet bepaald een romantische bevalling :)

18. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

Jun 28, 2006
    2,209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    volgens mij was het eerste wat ik aan de gyn vroeg toen ze me aan het hechten waren: heb ik gepoept, en heb ik aambeien? hahaha
    was voor beide als de dood! gelukkig beide niet! maar wie weet bij de tweede. ik zou me echt schamen hoor. ook al is het normaal. vooral tegenover mijn vriend zou ik het erg vinden, dat hij dat moet zien hahaha

19. jumde

jumde Actief lid

Oct 5, 2006
    466
    0
    0
    Nou toen ik weeën had en de verloskundige kwam zei ik, 'ik zal niet meer moeten poepen, want door die weeën ben ik al twee keer geweest!' Had ik beter niet kunnen zeggen, want tijdens de bevalling kwam het gewoon nog twee keer. Helaas.. maar goed, ik voelde ook dat het gebeurde, maar je kan er gewoon niks aan doen, het komt gewoon...

20. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hier 2x bevallen en beide keren geen ontlasting gehad, had wel beide keren 2-3 dgn daarvoor spontane leegloop van me darmen.

Maar wat ik begreep is het eigenlijk heel normaal dat je wat ontlasting verliest tijdens je bevalling. En idd wat de meeste meiden al zeggen tijdens je bevalling is dat het laatste waar je je druk om maakt, je bent dan teveel met jullie wondertje bezig

Share This Page