Bevallen en ontlasting

Discussie in 'De bevalling' gestart door melloncollie, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Ik ben ook 2 keer bevallen zonder ontlasting. Wel heb ik de 1e keer de vreselijke (vervangende)huisarts op zijn mouw geplast tijdens toucheren. Net goed; wat was dat een akelige man!

2. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    ja het is nooit echt smakelijk, echt ronsuit genant zelfs,.....heb mijn partner in ieder geval goed voorgelicht van te voren dat dit zou kunnen gebeuren....het is toch het meest genantste dat een man juist NIET van je mag zien vind ik....

bij mijn 1e bevalling was het gelukkig niet zo veel, maar toen ik van het bed op de baarkruk wilde proberen, toen gleed ik zo met mijn voet in mijn schijt....gggggggaaaaaaaaaaaaatsssssssss....het moest er meteen afgehaald worden vond ik....ook al zat ik middenin de persweeen, het moest meteen weg.....

hoop dat het deze keer meevalt...ach ja iedereen heeft het, het hoort erbij....

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ach echt heel veel vrouwen merken het geeneens tijdens de bevalling (het word onopvallend weggehaald door de VK of kraamhulp e.d.) dat ze niet eens weten dat ze het gedaan hebben, mijn gyn zei dat echt bijna alle vrouwen het doen en achteraf denken dat ze het niet gedaan hebben (vond ie erg grappig haha)

Ik zat er niet zo mee er zijn belangrijkere dingen op dat moment en mijn vriend gaat net zo makkelijk als ik in bad zit zitten schijten naar me (wij hebben geen last van schaamtegevoelens hahahahaha)

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Trouwens plas heb ik ook gewoon moeten laten gaan, kon (mocht) niet lopen vanwege alle draden e.d. en er was 2 uur lang geen personeel voor mij aanwezig om mee te helpen dus heb ik het gewoon laten lopen , mijn man heeft de matjes vervangen voor me omdat met elke perswee er ook keiveel water meekwam natuurlijk... normaal gesproken heb je wel een zuster die je ermee helpt hoor... (blijkbaar waren ze koffie drinken ofzo bij mij :p )

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Mijn VK zegt dat dit bij 90% van de vrouwen gebeurd maar dat de meesten het niet doorhebben (en de partners ook niet). De VK gaat hier dan niet zelf achteraf nog eens over vertellen ofzo...

6. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Nou, ik heb het bed ook onder gesch*ten hoor! en het bleef maar komen. :oops:
    En ik had het ook héél goed door.

Op een gegeven moment rook ik het, dus ik riep: Gatver...! ik zit te poepen.... en verontschuldig mij ook nog, :( en dat onder het persen.

De verlosk./verpleging zei steeds geeft niets, geeft niets. Yep... ik schaamde me m'n ogen uit me kop gewoon...

En m'n partner heeft het volgens mij ook niet echt over het hoofd gezien (of geroken) ;)
    Maar...lekker belangrijk toch? later kun je erom lachen. :)

7. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik maak me er niet zo heel erg veel zorgen om. Het idee vind ik niet fijn, maargoed het is vaak nodig om ervoor te zorgen dat het kleintje er tussendoor past.
    Mijn vriend werkt in de welzijns-gezondheidssector en verschoont momenteel ook dagelijks luiers van oudere mannen en vrouwen die incontinent zijn. Hij heeft al gezegd dat hij er echt niet wakker van zal liggen, en anders ook bereid is het voor me op te ruimen, mocht ik door de grond blijken te gaan van schaamte bij het idee dat de Flos of kraamverzorgster het moet doen. Persoonlijk denk ik dat het me op dat moment gestolen kan worden ;)

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het kon mij op dat moment helemaal niet schelen of ik lag te poepen of niet (het is bij mij niet gebeurd). Ik wilde alleen maar dat mijn kind eruit kwam, en dat de pijn weg ging. Schaamte kende ik op dat moment niet.

Deel Deze Pagina