Beste verloskundige, 1.Vanaf hoeveel weken kan er met de echo (dus geen inwendige onderzoek) gezien worden dat er een foetus is? 2. 22 okt was mijn laatste ONG dag. En 7 nov heb ik gemeenschap gehad (daarna niet meer). Hoelang ben ik dan eventueel zwanger? Zij zei omdat ik weet wanneer ik gemeenschap heb gehad, ong 7 weken? Ik berekende vanaf mn laatste ONG dag 10 weken. 3.Ik ben dus bij een verloskundige geweest, die zei niks te kunnen zien. Kan er desondanks sprake zijn van zwangerschap? Bijv. dat hij nu niet te zien was, maar opeens in mn baarmoeder kan vallen ofzo? 4. Wordt boven de navel of onder de navel via het echoapparaat gekeken naar de baarmoeder? Groeten en alvast bedankt!
hoi, vanaf 6 weken zie je meestal wel een foetus met kloppend hartje, met geavanceerde apparatuur soms eerder. Als je een cyclus had van 28 dagen ben je nu inderdaad 10 weken zwanger. Als er met een echo niets te zien was is dat wle vreemd bij 10 weken, dan had je echt een kindje met een kloppend hartje moeten zien, het kan er niet zomaar in vallen, de innesteling vindt al binnen 2 weken na de bevruchting plaats. Met de echo wordt onder je navel naar de baarmoeder gekeken. Mirjam