Ingewikkelde situatie

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Mommyx, 4 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommyx

Mommyx Nieuw lid

2 jun 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hallo mommy’s,

Ik ben 6 weken geleden bevallen, de vader van mijn kindje is tijdens mijn zwangerschap met iemand anders gegaan en heeft deze week nog een baby bij iemand anders gekregen.. toen mijn baby was geboren en deze weken was hij er, en leek alles goed en beter dan ooit. Maar nu de gedachte dat hoe hij met mij was deze weken, nu ook met iemand anders zo is maakt mij misselijk en breekt mn hart.. ik ben zelf nog niet eens helemaal hersteld van mn heftige bevalling..

Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan?

2. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Kun je de situatie nog wat duidelijker maken?
    Is hij je vriend en is hij dus vreemdgegaan tijdens je zwangerschap? Of is hij alleen de vader van je kind en hebben jullie ook geen relatie?

3. Mommyx

Mommyx Nieuw lid

2 jun 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    We waren samen, kregen ruzie en toen kwam ik erachter dat ik zwanger was. Lang getwijfeld over wat ik moest doen en ervoor gekozen het kindje te houden, tijdens mijn zwangerschap niet echt contact gehad, hij kwam na een half jaar vertellen dat hij nog een kind verwacht. Laatste maanden was hij er af en toe, en nu de laatste weken met de kleine was hij er ook, bleef slapen etc

4. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hmm snap dat dat lastig is.
    Heb je dat gevoel al eens naar hem uitgesproken?
    En gevraagd hoe hij het ziet?

Je bent nu moeder van een kleine baby dus daar zou ik me vooral op focussen. Je zit nu (samen) op een roze wolk maar wat als je verder zou gaan samen. Zou het dan ook goed blijven gaan en wil je dat?

5. Mommyx

Mommyx Nieuw lid

2 jun 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    we hebben het er niet echt over.. zal eens vragen hoe hij het ziet. Het zou goed kunnen blijven gaan, maarja.. dan is hij bij mij en ondertussen ook bij die andere vrouw met haar kind..

6. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Dat jullie het er niet echt over hebben is natuurlijk het hele probleem. Ik zou samen in gesprek gaan en elkaars verwachtingen bespreken, dan weet je waar je aan toe bent. Met wie heeft/wilt hij een relatie? Op wat voor manier wilt hij betrokken zijn? Mag hij bij jullie slapen als je geen relatie hebt (en liggen jullie dan ook in hetzelfde bed)? Welke afspraken heeft hij met die andere vrouw gemaakt? Kan er een co-ouderschapsplan gemaakt worden met een verdeling van de week? Hebben jullie zaken als alimentatie geregeld..?

Begrijp dat het moeilijk voor je is dat het een andere situatie is dan waarin je hoopt te zitten met een newborn.

Deel Deze Pagina