Beste kraamdeskundige, Zoals je in de banner kan zien ben ik nu 36 weken zwanger en me steeds meer aan het voorbereiden op de bevalling. Nu heb ik voor onze zoon een aantal hele leuk babypakjes gekocht. Hierover heb ik een aantal vragen. 1. Hebben pasgeboren baby's altijd maat 50? (onze kleine wordt door de vk geschat op 3300 gram bij de geboorte als dit met 40 weken is). 2. Moeten pasgeboren baby's altijd lange mouwen en lange pijpen aan? Ook als het buiten heel warm is? 3. Hoeveel kleertjes/setjes is handig om in maat 50 en 56 vooraf te kopen? Bedankt alvast, groetjes, Daantje57
Hoi hoi, Als je kindje inderdaad met 40 weken wordt geboren, past maat 50 prima als hij 3300 gram is. Soms dan vergissen vk zich, en is een kindje groter, maar ze moeten al boven de 4000 gram zijn, voor ze maat 56 passen. Er is ook een tussenmaat 50/56 Ze groeien er wel in natuurlijk. In de eerste week hebben ze meestal wel wat dikkere kleertjes aan, omdat ze dan nog schommelen met de temperatuur. Maar rompertjes met lange mouw is niet nodig hoor, desnoods doe je twee truitjes aan, of een extra deken. Na de eerste week, hebben ze als het warm is, gewoon kleertjes met korte mouwen, of zelfs alleen maar een romper aan. Dus ik zou dan gaan voor; 2 setjes maat 50, vier maat 50/56, 2 setjes maat 56, alles met lange mouw. 2 setjes korte mouw maat 50/56 rompertjes zonder mouw, en korte mouw, maat 50/56 overslaghemdjes zitten heerlijk! Groetjes Adrienne