schema baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jesske22, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jesske22

Jesske22 Lid

4 apr 2011
    27
    0
    0
    Hallo,

Ik heb enkele vraagjes:
    Wat is het eet en slaapschema ongeveer van een 10 maand oude baby?
    En mijn dochter slaapt al een week enorm slecht. Daarvoor sliep zij van 21u30 tot kwart voor 9 aan één stuk.
    Nu wil ze helemaal niet slapen als we haar in bed steken terwijl dit vroeger geen probleem was. Nu huilt en schreeuwt ze alles bij elkaar. En als ze na enkele uren toch slaapt dan word zij telkens wakker snachts.
    Zij drinkt savonds haar flesje niet volledig leeg maar heeft in de nacht toch steeds een flesje nodig ook dit drinkt zijn niet volledig leeg.
    Terwijl ik haar vroeger geen flesje snachts meer moest geven.
    Enig idee wat wij kunnen doen?

Alvast bedankt!!
    alle goede raad is steeds welkom daarom is dit zo leuk dat jullie dit doen!
    groetjes
    jessica

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Er is geen standaard slaapschema voor kinderen / baby's. Het ene doet drie slaapjes per dag en een ander zit al heel snel op nog 1 middagslaap.
    Kijk en luister naar je kind war die overdag nodig heeft.

Zoals ik je verhaal hierboven lees kan het wel eens verlatingsangst zijn. Tussen de 8 en 16 maanden ontwikkeld dit zich vaak. Een fase waar jullie met z'n allen doorheen moeten.
    Blijf steeds vertellen wat je gaat doen. Je kan ook kiekeboe spelletjes spelen overdag dus even weg en heel snel weer terug. De kleintjes hebben het idee als je weggaat dat je niet meer terug komt dus op deze manier kan je spelenderwijs oefenenen.

Wat betreft de fles...hoeveel flessen en welke voeding geef je momenteel?

Ilja

3. Jesske22

Jesske22 Lid

4 apr 2011
    27
    0
    0
    Bedankt voor de snelle reactie!!

De verlatingsangst is dit dan na 16maanden voorbij?
    Zij krijgt 's morgens en 's avonds een flesje van 270ml water met 9 schepjes nutrilon ar en dan krijgt zij nog groenten en fruitpapje alsook tussendoor eens een betterfoodkoekje.
    Wij proberen haar ook om 's morgens een boterham te geven maar dit gooit ze vooral op de grond of prutst ermee maar echt opeten doet ze dit niet echt wat kan ik hieraan doen?

alvast bedankt!
    Jessica

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoelang de fase van verlatingsangst duurt is per kind verschillend.

Je zou ook eens pap kunnen geven voor het slapen. Is dikker en verzadigd vaak meer.

Broodje dat komt vanzelf. Laat haar er maar lekker mee 'spelen'. Kan je tussendoor ook niet een stukje in haar mond stoppen? Of gedrenkt in wat melk.

Ilja

5. Jesske22

Jesske22 Lid

4 apr 2011
    27
    0
    0
    moet ik haar dan groenten of fruitpap geven voor het slapen gaan of maakt dit niet uit?
    dus ik hoef me er niet druk in maken dat ze haar broodje niet op wil eten... dan laat ik er haar gewoon lekker mee spelen hihi soms neemt ze wel een stukje in haar mond maar niet altijd.
    heel hard bedankt voor de tips!

groetjes
    Jessica

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou de groente en fruit gewoon op vast tijden overdag geven. Bijvoorbeeld fruit halverwege de ochtend en groente eind van de middag. Met pap bedoel ik iets van bambix etc.

Ilja

7. Jesske22

Jesske22 Lid

4 apr 2011
    27
    0
    0
    Ok bedankt voor je tips en hulp zal ik zeker proberen!!

Enorm bedankt!

Groetjes
    Jessica

Deel Deze Pagina