Bevallen en vaginisme

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cherrylein, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mbijs

mbijs Actief lid

21 jun 2007
    268
    0
    0
    Onderwijs
    Limburg
    Wij kunnen wel gewoon seks hebben, maar met heel veel moeite en ik moet me goed kunnen ontspannen (wat meestal lastig is). Ben gelukkig "natuurlijk" zwanger geworden. Had echt veel geluk, want een hele poos is de penetratie niet gelukt en na heel wat maanden lukte het en in een keer raak! Wij hadden ook therapie bij een seksuloog. Heeft me veel geholpen met tips en trucs e.d. maar uiteindelijk moet je het daarna toch zelf gaan doen en dat is even doorzetten. Sinds de zwangerschap geen penetratie, dus ben erg benieuwd hoe dat na de bevalling gaat. ik hoop op het beste. Mijn man heeft het er soms wel moeilijk mee, maar kan er veel begrip voor opbrengen.

@ Cherrylein: ik ben ooit op het vaginisme forum geweest toen ik hoorde dat dat was wat ik had. Maar goeie tip voor de bevalling, thanks ga ik doen!

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Kan wel sex hebben hoor, alleen geen penetratie :D. En uit ervaring weet ik dat er heel veel mannen zijn die voor een relatie kiezen en niet voor penetratie. Je kiest ook voor elkaar toch, als mijn vriend erectieproblemen zou hebben zou ik hem daar never nooit niet voor dumpen. Mijn vriend vind het ook niet eens leuk om te doen als hij weet dat ik pijn heb. Daarnaast ondervind je dat als je geen penetratie kan hebben, er heel veel andere manieren zijn om aan je trekken te komen :)

Deel Deze Pagina