Baby ligt nog steeds niet goed voor uitgang

Discussie in 'De bevalling' gestart door Luppy, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi meiden,
    Ik ben vandaag 39 weken zwanger en kan dus elk moment gaan bevallen. Nu is mijn baby nog steeds niet ingedaald en volgens mij ligt hij zelfs niet goed voor de uitgang. Ik voel namelijk volgens mij steeds het hoofdje een beetje aan de zijkant van mijn bekken uitsteken. Op m'n verloskundigenkaart stond de laatste keer cbbbi, wat betekent dat ie inderdaad nog boven de bekkeningang lag. Volgens de verloskundige kon hij nog best gaan indalen, misschien zelfs wel bij het breken van de vliezen of pas tijdens de bevalling. Maar toen lag ie niet zo scheef als nu...

Heeft iemand dit ook gehad en levert dat nog problemen op bij de bevalling? Ik ben namelijk bang dat als ik straks ga bevallen dat ie nog steeds niet goed ligt en er niet uit kan. Zie in gedachten al hele horrorscenario's met trekken, duwen, vacuumpompen, tangen etc. voor me, brrrr.......

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

het enige dat ik gehoord heb is dat als je vliezen breken je moet gaan liggen, mijn beebje is ook nog niet ingedaald ( bij mij kan het nog ) maar ik had al wel te horen gekregen dat ik dus moet gaan liggen zodra de vliezen gebroken zijn.

verder kan je kindje tijdens de bevalling zelfs nog indalen inderdaad maar ik begrijp je zorgen heel goed!

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi Luppy,

Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, weet ook niet goed hoe je gerust te stellen. Maar volgens mij mag je ervan uitgaan dat de verloskundige het wel gezegd zou hebben als er reden tot zorg zou zijn.

Mijn dochtertje is pas een uur nadat ik volledige ontsluiting had, ingedaald. Heb al die tijd persweeën moeten wegpuffen tot ze echt goed voor de uitgang lag. Op echo's was vantevoren geen reden te vinden waarom ze nog niet ingedaald was, vaak is die er ook gewoon niet.
    Bij mij braken de vliezen s'nachts om half 2 op het toilet en ik ben daarna in bed gaan liggen. Mijn vk geloofde toen ze mij toucheerde niet dat ik vruchtwater was verloren, omdat er op dat moment geen vruchtwater lekte. Twee uur later gaf ze toe dat het toch vruchtwater moest zijn geweest. Ondanks dat mijn dochtertje dus nog niet was ingedaald, heb ik wel gewoon nog onder de douche gestaan (met haar in de buurt) en ben ik van 3 hoog naar beneden gelopen de auto in, omdat de ontsluiting niet opschoot ondanks de heftige en elkaar snel opvolgende weeën. Ik ben uiteindelijk even na 8 uur s'avonds bevallen van mijn schatteke.

Om een lang verhaal kort te maken: helaas is op voorhand echt niet te voorspellen hoe je bevalling uiteindelijk zal zijn. Maar wees in ieder geval gerust dat er, wanneer dan ook, in ieder geval HET moment komt dat je kindje volledig ingedaald is. Ik hoop voor jou dat dit op een natuurlijke wijze mag gaan en ik wens je alvast veel sterkte voor de bevalling!

:thumup:

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet idd dat ik moet gaan liggen als mijn vliezen nu breken en dat ik dan gelijk moet bellen. Dan komt ze controleren of er niet per ongeluk een arm of de navelstreng als eerste naar buiten komt.
    Laten we dus maar hopen dat dat inderdaad niet zo is. Ik heb al een paar dagen weer veel last van harde buiken en voorweeën en ik wou maar dat het allemaal eens doorzette, dan ben ik er maar weer vanaf. Ik zie op zich niet eens zo op tegen de bevalling, maar dat afwachten en die onzekerheid, daar hou ik helemaal niet van!

5. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Inderdaad meid, op een gegeven moment ben je gewoon klaar voor het echte werk en heb je het wel gehad met al dat voorwerk.
    Ik hoop voor jou dat je met dezelfde zwangerschapsduur mag bevallen als ik, want ik ben bevallen met 39+1 ;)

Veel succes Luppy! Ik hoop dat je snel mag bevallen.

6. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoe is het Luppy? Is je beebje ondertussen al aan het indalen of nog niet?

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Ja ik had de baby volledig in stuit, maar ik ben op de natuurlijke manier bevallen. ik ben in het ziekenhuis bevallen. Tijdens de bevalling is toen alsnog een echo gemaakt zodat ze konden zien hoe hij lag. Tijdens de persweeen is de baby door een van de artsen bijgedraaid. dit voelde niet zo prettig, maar deed ook geen pijn. Toen is er na een paar persweeen een knip gezet en de baby `vloog`eruit (zo voelde het).

8. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Die van mij was ook nog niet ingedaalt toen de vliezen braken.
    Ik ben gewoon bevallen en het was helemaal geen probleem en ben op een natuurlijke manier bevallen.

Mocht alleen helemaal mijn bed niet meer uit toen de vliezen gebroken waren.

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Bij mij was de baby nog niet ingedaald. Toen mijn vliezen braken moest ik idd liggen, maar vanwege een medische indicatie moest ik in het z'huis bevallen. Ben gewoon daar heen gegaan...
    Om een lang verhaal kort te maken, ik heb een keizersnede gehad omdat ze gedurende de bevalling nog steeds niet ging indalen en ik na zo'n 18 uur weeen weg puffen op de 4 cm ontsluiting bleef hangen ondanks de wee opwekkers en later nog de ruggenprik!
    Waarom ze niet kon indalen is niet duidelijk...

Dus dit is een minder positief verhaal! ;)

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik ken je gevoel, hier prcs hetzelfde :cry:

11. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, morgen 40 weken en nog steeds niet ingedaald :(
    Ik had met 30 weken al voorweeën en echt nooit verwacht dat ik nog zo lang zwanger zou blijven. Volgens de vk is het een klein babietje dat nog heel veel speelruimte heeft en daarom totaal geen noodzaak heeft om in te dalen. Waarom zou je met je hoofd klem gaan zitten als je nog zoveel ruimte hebt, was haar uitleg. Zit wat in...
    Ik moet idd gaan liggen als de vliezen breken, maar verder mag ik voorlopig gewoon uitgaan van een thuisbevalling die probleemloos verloopt, zei ze. Begint een bevalling met niet ingedaalde baby vaker met gebroken vliezen dan normaal? Hij drukt natuurlijk niet op de baarmoedermond, dus ik kan me best voorstellen dat je dan gewoon niet zo gauw weeën krijgt.
    Vanavond gaan we maar eens wat wondermiddeltjes proberen, zoals tonic, sex (brrrr.....) en ananas enzo. Ik zou het wel leuk vinden om op de uitgerekende datum te bevallen eigenlijk.

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hee Luppy, ik had stiekem ook gehoopt dat je al bevallen zou zijn!
    Balen meid dat het nog niet zo ver is. Maar het kan nu in ieder geval niet lang meer duren, dat is duidelijk.

Om op je vraag te antwoorden:
    Ik had de dag ervoor al steeds weeën, maar daar zat geen enkel regelmaat in. S'nachts ging ik naar het toilet, even voor 2 uur, en toen braken met veel geweld de vliezen. Meteen daarna had ik al weeën om de 8 minuten en dat ging binnen 2 uur naar om de 5 minuten. Om vanaf een uur of twaalf zowat elke anderhalve minuut. Desalniettemin is ze pas ingedaald nadat ik al bijna een uur volledige ontsluiting had (heb de persweeën moeten wegpuffen al die tijd). Waar het aan gelegen heeft, geen idee. Want ze was vrij groot en had ook een flink hoofdje.

Luppy, ik wens je HEEL VEEL succes met je bevalling meid.
    Dat het allemaal maar voorspoedig en goed mag verlopen :thumup:

13. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Bij mij heeft het wondermiddeltje bitterlemon heeel goed haar werk gedaan trouwens ;)

Succes!

14. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hier ook een minder positief verhaal..
    Omdat mijn zoontje met zijn hoofd verkeerd om lag (keek de verkeerde kant op) kon hij niet helemaal indalen. Hij kon het laatste drempeltje niet over laat maar zeggen. Na 24 uur weeen en hopen dat hij nog zou draaien is hij toch met een keizersnede geboren. Eerst de vacuum nog geprobeerd. Het is jammer dat het zo gelopen is, maar ik vond de rugweeen die er bij kwamen eigenlijk nog het ergste.
    Nu ben ik dolgelukkig mijn mijn kleine jongen!

15. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze eerste lag destijds ook niet goed voor uitgang, helaas liep ik 15 dagen over de uitgerekende datum.
    De bevalling is overigens supergoed en vlot verlopen. Tijdens de weeën hebben ze de vliezen gebroken en even later was het hoofdje goed ingedaald!

16. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bedankt voor alle reacties. Vanochtend weer controle gehad. Hij is nog steeds niet helemaal ingedaald, maar ligt inmiddels wel echt met z'n hoofdje voor de bekkeningang. Volgens de verloskundige zal hij bijna zeker met het breken van de vliezen mee naar beneden zakken en niet meer terug kunnen. Hij keek opzij, dat was ook de goede positie, want bovenin het bekken past in die houding het hoofdje het beste erin. En dan moet ie wat verderop nog zo draaien dat hij naar mijn billen gaat kijken, maar dat moet dan vanzelf gaan, kan ze nu nog niks over zeggen.

Helaas verder dus nog geen activiteit hier, maar we wachten maar weer rustig verder af.

17. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Fijn dat hij er nu wel al goed voorligt Luppy! Dat is in ieder geval al een goed teken.
    En dan nu maar wachten op de START.
    Succes meid...(ik denk aan je)

18. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Luppy, ik zie nu net dat je ondertussen bevallen bent!
    Van harte gefeliciteerd meid!
    Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt mogen hebben en dat je heerlijk kunt genieten van je beebje.

19. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Dank je wel. Hij is pas ingedaald na het breken van de vliezen. Ik had weeën en toen heeft de vk mijn vliezen gebroken. Ik voelde hem gelijk omlaag zakken. Uurtje later was ie er, dus dat ging lekker snel. En genieten doen we zeker!

Deel Deze Pagina