Vragen of de geplande kz eerder mag.

Discussie in 'De bevalling' gestart door wonder2opkomst, 2 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonder2opkomst

16 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanwege mijn vorige bevalling die is geeindigd in een spoedkeizersnede is samen met de gynaecoloog besloten om week 40 een geplande keizersnede te doen. Tot die tijd mag het evt spontaan beginnen, maar inleiden dat is geen optie. Nu staat de kz gepland op 19 september ik ben dan precies 40 weken. Ze doen gepl kz alleen op woensdag dus week 38, 39, 40 vallen precies op woensdag bij mij.

Nu slaap ik zo slecht heb pijn en ben steeds misselijk snachts heb er al tabletten voor maar het helpt niet. Plus dat ik heel erg bezig ben met die geplande keizersnede, ben best bang en zie er tegenop. Nu zit ik te twijfelen of ik dinsdag als ik een controle afspraak heb dit aan zal kaarten. En dan vragen of het een week eerder, dus precies met 39 weken, gepland kan worden. Scheelt weer een week pijn, slapeloze nachten en een hoop stress.

Ben a.s. woensdag precies 38 weken.

De meeste geplande keizersnedes worden rond week 39 gepland dus wat denken jullie?

2. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Gewoon vragen .... nee heb je ... ja kan je krijgen! Succes!

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    idd gewoon vragen. ik kon kiezen uit 2 datums en koos natuurlijk de datum die t eerste was :p

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.301
    2.570
    113
    ik zou het inderdaad gewoon vragen.

5. wonder2opkomst

16 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ga dinsdag gewoon vragen idd. laat wel even weten of ze akkoord zijn gegaan.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Nee heb je en ja kun je krijgen he ;)

Ik kreeg bij de laatste twee ook de mogelijkheid om een datum te kiezen, maar mijn gyn werkte 3 dagdelen per week op de ok. Dus meer keuze.
    Veel succes meid.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gewoon vragen!

Ik zou een geplande ks krijgen op donderdag 15 december, was dan precies 39 weken...die datum zat zo in m'n hoofd dat ik donderdag 8 december helemaal niet door had dat het spontaan begonnen was, niet geslapen en pijn en alles, en toen braken m'n vliezen...ks werd iets minder gepland :D

Kan dus ook nog spontaan beginnen hè maar zou het in ieder geval vragen of het eerder kan.

8. wonder2opkomst

16 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi een beetje late reactie, maar ik helaas willen ze de kz niet eerder doen. Ik heb aan gegeven in een eerder gesprek dat ik de bevalling wel wil proberen als het spontaan begint en doorzet. Dus ze zei als we de kz met week 39 inplannen dan geef je dat eigenlijk geen kans. Nu heb ik elke dag zoiets van begin nou maar. Maar helaas t kindje zit nog prima. Gelukkig hoef ik niet zo heel lang meer te wachten de kz staat definitief gepland met 40 weken dus spannend.

Zijn er nog meer meiden ingepland op week 40 of is het bijna altijd eerder?

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    40weken vind ik erg laat, dan heeft en ks plannen ook weinig nut lijkt me. maar hopen dat je kleine eerder komt melden en je een goeie bevalling heb! 1 ding is wel een feit, je zal niet 'overtijd' gaan ;). en nu: aftellen maar!

10. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik zou zo ie zo een keizersnee krijgen bij mijn 1e dus die werd gepland met iets van 39 weken. Ik gaf toen aan dat ik dit wel erg laat vond en dat ik het idee had dat ze dit niet ging redden. Toen is de afspraak verschoven naar 38+ 5 dacht ik... Scheelde niet veel maar goed.. Op 37+ 4 braken spontaan mijn vliezen dus is ze direct gehaald.

Als het zo ie zo een keizersnee wordt is het meestal tussen de 38 en 39 weken,maar ik snap het argument bij jou wel... Als je eventueel gewoon kan bevallen willen ze je natuurlijk wel de tijd geven om het spontaan te laten gebeuren...

Deel Deze Pagina