wie is er bevallen met 35 weken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Moedertjevj, 2 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    wie van jullie dames is er bevallen met 35 weken en moest je kindje nog in de couveuse?

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

mijn schoonzus is bevallen op eerste kerstdag met 35 weken haar kleine moet wel in de couveuse blijven in verband met het geboortegewicht haar zoontje woog bij de geboorte 1500 gram en dat is natuurlijk erg weinig

je kleintje zal waarschijnlijk even in de couveuse moeten maar het ligt er maar net aan hoe zwaar de kleine is of hij/zij zichzelf op temperatuur kan houden hoe het drinken en ademen gaat als alles goed gaat en de kleine heeft een geboortegewicht dacht boven de 2000 (kan ook 2500 gram zijn)gram mag je de kleine zelfs na een dag of wat mee naar huis nemen

groetjes nathalie ;)

3. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Mijn vriendin is bevallen met 35 weken. Haar zoontje woog toen net iets meer dan 2200gram (weet het niet meer precies, zou het moeten opzoeken). Hij hoefde niet in de couveuse, maar wel in een warmte bedje. Hij heeft ook nog een paar weken in het ziekenhuis gelegen, omdat hij niet wilde drinken.
    Mijn dochter is trouwens met 36.4 weken geboren, en heeft toen ook nog 3 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze niet wilde drinken. Zij lag de eeste dag wel in de couveuse, omdat ze dysmatuur (te klein voor de zwangerschapsduur) was. Toen ze eenmaal had bewezen dat ze zichzelf goed op temperatuur kon houden mocht ze naar een warmtebedje. Weer even later in een gewoon bed, en toen ook op de babykamer, en pas toen ze alle flessen zelf dronk mocht ze naar huis.

Niet in de couveuse hoeven, betekent niet altijd dat je kindje al wel mee naar huis kan. Wanneer ze nog niet echt een zuigreflex hebben, en dus niet zelf al hun voeding kunnen drinken, kunnen ze ook niet naar huis...

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heej hallo..

zo te zien ook een februari mamma..
    bij de bevallinglijst voor feb kun je lezen dat vanmiddag met iets meer dan 34 weken een van de dames is bevallen.. zover wij weten hoeft dochter Lune niet in de couveuse en doet ze het goed, maar detail info is er nog niet..

Het ligt echt aan het gewicht en hoe de bevaling is gegaan en ook hoe de baby's toestand is..

t kan maar hoeft dus niet perse..

waarom wil je het eigenlijk weten als ik vragen mag? weeeeen?

5. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    ja, kheb last van weeën!

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    heb je "echte" weeën (dus komen ze echt op de klok af na zoveel minuten weer terug) of "oefenweeën)....

neem aan dat als je echte weeën hebt je de vk al hebt gebeld?

ik had met 35 wkn ook echte weeën maar zie mijn banner, ik "loop" nog steeds dus niet ongerust, het zegt niets...

gr.smoekie

7. Joyce76

Joyce76 Lid

4 jun 2007
    8
    0
    0
    Limburg
    Ik ben van mijn zoontje (inmiddels 3 jaar) ook bevallen met precies 35 weken. Hij woog 2600 gram, hij heeft 1,5 dag in de couveuse gelegen, daarna mocht hij in het bedje. Na 4 dagen via een sonde voeding te krijgen, heeft hij zijn eerste flesje gedronken. Nadat hij goed dronk en zichzelf goed op temperatuur kon houden mocht hij naar huis. In totaal heeft hij 1 week in het ziekenhuis gelegen. Hij doet het hartstikke goed, heeft nooit een achterstand gehad en met praten en lopen ook niet.
    Er is nooit een reden gevonden waarom hij zich zo vroeg aandiende, maar ik ben benieuwd, ik ben nu bijna 34 weken zwanger van onze tweede en heb vorige week al in het ziekenhuis gelegen met vroegtijdige weeen, maar die zijn gestopt. Ben benieuwd of ik nu ook eerder zal bevallen.
    x Joyce

8. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik ben bevallen met 35 weken van een gezonde dochter. Ze heeft 2 dagen in de couveuse gelegen, daarna gelijk in een gewoon bedje.
    Na een week mocht ze definitief mee naar huis (ze was al eerder thuis maar moest terug ivm geel zien).
    ze doet het nu ontzettend goed!

Groetjes, Mayke

ps, ze woog 2360 gram.

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ben bevallen met 31 weken en 5 dagen. Ons mannetje heeft 4,5 week in het ziekenhuis gelegen, maar is sinds een week lekker thuis! Hij was met geboorte 1820gr en 44 cm.
    Het gaat nu supergoed met hem en hij groeit als kool (de prematuur kleertjes kan hij nog net aan, maar maatje 50 is in zicht!)

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    aan je banner te zien dus nog steeds geen bevalling...

nu mag t dus hoop dat je je kindje snel in je armen zult houden..

Deel Deze Pagina