Nee, kan dat niet zeggen. Mijn moeder kreeg mij in 6 uurtjes en 3 persweeen. Mijn ene tante zegt 'ik weet niet wat weeen zijn', dus die floepte er zo uit. Haar dochter had twee behoorlijk zware bevallingen, maar zonder tangen e.d. Mijn andere tante (allemaal zussen van elkaar) heeft twee dramabevallingen gehad met tangen en de hele poespas. En ik zei de gek heb 1 geplande keizersnee gehad en 1 'gewone' bevalling die 18 uur duurde en waarbij ik 2,5 liter bloed verloor uit de knip en scheuren.... Kan dus werkeljk waar alle kanten op!
meiden heel erg bedankt voor jullie reacties!!!! Ik ga er maar vanuit dat het niet erfelijk is hihi...
Als ik naar mijn bevalling en kijk en die van mijn moeder hebben we 1 ding gemeen (ik 1x bevallen, mn moeder 3x). Onze weeen voelen hetzelfde, we beschrijven ze ook hetzelfde. De eerste 7cm waren ook niet pijnlijk (oke ik voelde het wel,maar niets verschrikkelijks) t is dat mn moeder dit verteld had van te voren anders wist ik niet eens dat ik al bezig was. De geboorte daarintegen is heel anders verlopen. Ik helaas wel een totaalruptuur na 2.5u persen (geen knip oid), terwijl mn ma ondanks vacuumpomp/knip etc wat hechtingkjes had. Ik denk dat er best wat in de genen kan zitten, maar elk kindje/vrouw is anders en die samen bepalen uiteindelijk hoe hij/zij ligt en wanneer/hoe het wil komen.
Hier heeft mijn moeder er van maandagochtend tot en met woensdagmiddag overgedaan (De eerste). Ik het er 7 uurtjes overgedaan. Dus dat is al niet met elkaar te vergelijken haha! (Gelukkig maar voor mij!).