Bevallen...heb je wel of geen pijnbestrijding gehad?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sabine1991, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Geen pijnbestrijding gehad. Mocht ik ooit nog een kindje mogen baren, dan ook weer zonder.

2. Sabine1991

Sabine1991 Niet meer actief

Ik ga ik een geboortecentrum bevallen en op het moment dat ik een ruggeprik wil,wordt ik overgedragen aan het ziekenhuis...vandaar! I er ook pijnbestrijding mogelijk zonder naarmate ziekenhuis te hoeven dat jullie weten?

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Nee. Zodra je pijnstiling krijgt word je medisch en ga je naar de andere afdeling.

Ik hoop deze keer thuis te bevallen met een tens apparaatje. Is niet echt pijndtillend maar zou afleiden van de pijn. Je moet bij een wee op een knopje drukken en dsn krijg je stroomprikkels die af zouden leiden. Ik ben benieuwd.
    Ik heb een ruggenprik gehad omdat ik 1cm had en het nog uren zou gaan duren. Heerlijk dat ik geen pijn had maar had wel complicaties door de prik. Moest om de 2 uur gecatheteriseerd worden, aan ctg, vochtinfuus, bloeddrukmeter en kleine electrode op hoofd. Kon niet vsn het bed af. Hartslag ging omhoog en we bleken beide koorts te hebben. Dus tijdens bevalling nog een lijn erbij met antibiotica. Hierdoor moest ik ook langer blijven. Kind moest eignlijk naar andere afdeling...

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.072
    113
    Geen pijnbestrijding. Wilde het ook liever niet, heb dit dus bij de vk aangegeven.
    Ik heb ook geen moment gedacht dat ik het toch nodig vond.
    Voor mij waren er best wat nadelen mbt pijnbestrijding dat ik wel heel erg veel pijn moest hebben mocht ik het dat waard vinden.
    Maar het is ieder zijn eigen keuze en pijngrens.
    Doe dus wat voor jou goed voelt!

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.072
    113
    Dan ga je naar de vk en wordt je idd medisch..

6. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik was altijd overtuigd dat ik zou bevallen zonder pijnbestrijding maar toen ik twee dagen geleden bijna vd wereld raakte door gigantische weeën storm die weinig ontsluiting gaf raadde de vk me een remifentanil pompje aan. Dit was een verademing, in ieder geval het gedeelte van 4 tot 8 cm. Daarna kreeg ik pers drang en werkte de pijnstillers niet meer. Gelukkig zat het er toen bijna op al leek het eeuwen te duren. Nadeel is dat je om t kwartier gecontroleerd wordt en je aan bd gekluisterd bent maar aan de andere kant vond ik dat niet heel erg...

7. Onje

Onje Niet meer actief

Ik vroeg bij aankomst in het ziekenhuis om een aspirine, zuster moest erg lachen ;)
    Maar nee geen pijnbestrijding daar was geen tijd meer voor.

8. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Nee hier ook geen pijnbestrijding gehad. Ook geen moment bij stilgestaan. Bevallen doet gewoon pijn en omdat ik me daarbij neergelegd had ging het ook vrij snel. Het was heftig, pijnlijk maar o zo mooi om te bevallen!!!

9. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Yep remifentanil zat ook aan de weenopwekkers en trok het echt niet meer.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb een ingeleide bevalling gehad en ben bevallen zonder pijnbestrijding toen ik het niet meer trok mocht ik al gaan persen.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben zonder pijnbestrijdinh bevallen, heb er wel om gevraagd maar het ging zo snel (alles van begin tot geboorte in 2,5 uur tijd) dat ik geen pijnbestrijding meer mocht. Bij het hechten heb ik wel verdoving gehad.

12. Missmama2be

Missmama2be Bekend lid

26 jan 2012
    830
    0
    0
    Ik had altijd een hele grote mond... Ik ga zonder pijnbestrijding bevallen! bevallen doet pijn en zo hoort het ook te zijn.

Ik werd ingeleid, heb 3 dagen gedaan over 4 cm ontsluiting.
    Toen werden mn vliezen gebroken en de weeopwekkers gestart. Binnen no time lag ik te smeken om een ruggenprik, raakte hevig in paniek bij iedere wee. Uit eindelijk is ons meissie met een keizersnede ter wereld gekomen dus was wel handig dat die ruggenprik al zat...
    De dag voor t breken van de vliezen heb ik ook pijnbestrijding gehad om te kunnen slapen. Weet niet meer wat ik toegediend heb gekregen. Niet naar gevraagd, vond t wel best, als ik maar kon slapen...

13. zeester

zeester Bekend lid

28 jun 2012
    780
    0
    16
    Ik heb het niet gehad. Bij de eerste was er een goede opbouw en kon ik het handelen. Bij de tweede heb ik erom gesmeekt. Maar dat ging zo snel en heftig dat hij 5 minuten na het smeken geboren is!

Nu twijfel ik nog, maar als ik het nodig heb wil ik remifentanil proberen :) even de bevalling afwachten :)

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wel! Moest er wel om vragen. Werd ingeleid en kwam in een vreselijke weeenstorm terecht...pff..niet dat ze zelf even zeiden dat ik wat kon krijgen ervoor...moest er echt ene paar keer om vragen.

15. rums

rums Niet meer actief

Het zat in de planning om thuis te bevallen maar omdat ik bijna twee week overliep op verzoek ingeleid. Van 2 naar 4 cm deed enorm veel pijn en heb dus een ruggenprik gevraagd.
    Nu is inleiding niet helemaal/helemaal niet te vergelijken met een bevalling die uit zichzelf op gang komt.

16. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    ik wou ook heb er zelfs met bevallen op gestaan haha maar ging veel te snel:D

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, twee keer niet en ook geen behoefte aan gehad
    Hopelijk de derde ook zonder maar als het nodig zou zijn, sta ik vooraan in de rij.

Sinds dit jaar mag lachgas geloof ik weer...

18. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ik moest naar het ziekenhuis aan de weeënopwekkers omdat mijn weeën afnamen en de ontsluiting niet vorderde. Toen ik daar al een poosje lag bleek dat het nog steeds niet opschoot met de ontsluiting en ik was al 2 dagen bezig. Ik kreeg toen pijnstilling aangeboden, omdat het nog wel een poos zou duren.Ik had er nog helemaal niet over nagedacht, mocht kiezen tussen remifentanyl of een ruggeprik en heb toen voor de remifentanyl gekozen. Uiteindelijk alsnog een ruggenprik gehad omdat ik een spoedkeizersnede kreeg.

19. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij de eerste thuis begonnen zonder pijnbestrijding.
    Met 8cm ontsluiting naar ziekenhuis. Daarna ging alles zo snel en zat ik zo in een roes dat ik daar helemaal niet meer aan gedacht heb.

Naderhand, ik was gehecht en gewassen en we mochten naar huis, heb ik gesmeekt om iets aan de pijn te doen. Bleek ik een ineendige bloeding te hebben. Moest worden geopereerd.

Bij deze ga ik een cursus hypnobirthing doen. Ik verwacht dar ik dan weer helemaal in een roes kom en geen pijnbestrijding nodig ga hebben. Maar je weet nooit hoe het gaat lopen.

20. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben ook zonder pijnbestrijding bevallen.. Eigenlijk nooit over nagedacht. Wou ook thuis bevallen, kreeg ook weeenstorm en moest met 6cm ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis..

Wel bizar wat je aankan qua pijn..

Deel Deze Pagina